Toppie Kady! Knap gedaan ondanks die hengstigheid!
Eclare, geweldig wat een punten!!!
Ik heb vanavond weer gestart. Dit keer minder tevreden over de proeven. Door de warmte gisteren niet gereden en hij had dus al twee dagen stilgestaan. Heel slecht liep hij niet, hij was erdoor alleen een stuk scherper met losrijden, waardoor ik niet echt er aan ben gaan rijden. Dat moest ik bekopen in de proeven.
Typerend vond ik in de eerste proef dat travers en appuyeren zo verschillend werden beoordeeld. Als in eerste travers en appuyement een 5 (t) en een 4 (a) en de tweede set een 4 en een 6... Euh...
Terwijl dan toch beide keren de lengtebuiging niet oke is... Maar goed geeft niet...
Eerste proef viel hij me uit de contra voor de wissel. En daarna te vroeg in draf.
Tweede proef viel hij compleet stil in de wissels. Dat was echt balen! Met name de wissels MIE ELF. (toen was ik het flauw en heb ik hem een schop gegeven) Vervolgens ging op hij de AC lijn in draf, ik schopte hem aan en op X maakten we een noodstop in plaats van een overgang. Echt slecht
Toch nog 190,5
Ik heb een paar filmpjes van de proeven, dat is wel fijn. Ik kreeg wederom commentaar dat hij meer gedragen moet, begrijp ik volledig als ik de proeven terugzie en zeker als ik de concurrentie zag. Paarden die waanzinnig fijn van de grond draven (allemaal friezen, geloof niet dat je zoveel goed gereden paarden op gemengde wedstrijden ziet in deze omgeving). Probleem bij die van mij is dat hij een beetje hoog in het kruis is en ook zo blijft lopen. Dat moet toch anders kunnen met wat gymnastiek... Ben echt heel erg op zoek naar tips om hem het bekken beter te laten kantelen. Zo op de grond is dat wel te doen met een snoepje tussen de voorbenen door. Maar onder het zadel....
Hoe doen jullie dat?