[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:44

98xsophiex98 schreef:
Ik heb al een tijdje niet gereageerd door tijdgebrek, lees wel elke keer mee maar ga niet op alles wat ik gemist heb reageren.

Ik heb vorige week weer wedstrijd gehad, 1e proef 182, en 2e proef 178 maar dat kwam omdat ik zelf aan het klooien was. Ondanks dat ik de 2e proef geen winstpunt had ben ik wel tevreden.

En ik heb mn nieuwe cap binnen *\o/* *\o/*

Nette punten! Welke cap had je besteld?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:45

PrimaDonna_ schreef:
Meiden, ik ga morgen reageren.

Gisteren rijles gehad na 2 weken weinig te hebben gedaan.
Don was zooooo druk en bokkerig dat ik met mijn hoofd naar achteren ben geklapt. Ze maakte zo'n flinke sprong.. moest ook vrij snel huilen van de schrik. Nu dus een zere nek en rug.. ben langzaam de moed aan het opgeven :( Maar eigenaresse gesproken en Don kan er ook weinig aan doen. Weet ik heel goed.. beestje moet gewoon lopen en wordt druk als je haar te lang stil zet.
Eigenaresse gaat der nu ook weer oppakken en dan hoop ik over 2 weken wel weer fijn door de baan te gaan. De laatste keer voordat het ging vriezen ging het ook super fijn!
Moet door blijven zetten maar is op zulke momenten wel moeilijk :(

Jeetje wat ontzettend vervelend!

roosjenat

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:47

Even een bericht van mijn kant:
Ga vrijdag pas weer rijden na 3 weken. Volgende week zaterdag wedstrijd. 1 BB en 1 b proef. Mijn zus gaat met haar springen dus ze moet best hard werken haha.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:53

roosjenat schreef:
98xsophiex98 schreef:
Ik heb al een tijdje niet gereageerd door tijdgebrek, lees wel elke keer mee maar ga niet op alles wat ik gemist heb reageren.

Ik heb vorige week weer wedstrijd gehad, 1e proef 182, en 2e proef 178 maar dat kwam omdat ik zelf aan het klooien was. Ondanks dat ik de 2e proef geen winstpunt had ben ik wel tevreden.

En ik heb mn nieuwe cap binnen *\o/* *\o/*

Nette punten! Welke cap had je besteld?

Charles owen sp8
Afbeelding

Succes volgende week

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:00

98xsophiex98

Mooie cap! Ik ben aan het "sparen" voor de charles owen yr8 haha.

Dankjewel

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:09

Hier vandaag voor het eerst weer 'gereden'. Zonder zadel weliswaar, want ik ben er zeker van dat mijn zadel niet goed ligt. Het wegstappen van het krukje blijft een dingetje, dat gebeurt nog steeds heel onzeker. Ligt ook deels aan mij, toch onbewust gespannen dat ze hem flipt. We hebben uiteindelijk maar 20 minuten gereden denk ik, toen werd het te donker :+

Stap ging eigenlijk heel fijn toen ze na 5 minuten ontspannen was. Ze ging al een beetje zakken en ik kon een aantal nette voltes rijden. Ook wat meer lang en laag. Draven daarentegen was dramatisch, ze gaat weer volledig in de stak, druk de rug weg en gooit het hoofd de lucht in _-:( Het moet nu wel kliergedrag zijn want de osteopaat is geweest en de zadelmaker gaan we binnenkort heen. Als je doorzet met draven dan gaat ze echt bokken. Geen idee wat er gebeurt als je echt serieus doorzet, maar zonder zadel zit ik daar niet stevig genoeg voor.. Gelukkig wil een stalgenootje van mij haar een aantal keer per week bijrijden. Zij durft er ook wel aan te rijden, dus kan ze haar doorpakken. Ben er nu ook wel echt klaar mee, het ging ontzettend goed en uit het niets ineens dat klieren onder de man. Aan de longeerlijn loopt ze perfect, te goed eigenlijk. Daarnaast eet ze sinds een tijdje haar voer niet meer. Nu dus helemaal niet meer, ook niet zonder supplementen -:(-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:16

Zara lijd aan een eetstoornis :+
Koop eens een random zak muesli en probeer dat? Gewoon net zo lang laten liggen tot het op is.
Jammer dat je afspraak nog zo lang duurt. 2e hands barefoot ride on pad kopen? Dan zit je echt als een huis. Bjuut kreeg mij er bokkend niet vanaf.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:21

Probleem is dat ze echt gemeen kan bokken omdat ze zo klein en flexibel is.. -O- Normaal zijn bokken prima uit te zitten, maar wat zij doet is gewoon lelijk. Ze wordt helemaal rond en dan gaat de kop de lucht in, waardoor je niks meer in je handen hebt. De kleine 'ik heb geen zin' bokjes zijn prima uit te zitten gelukkig.

Laten liggen doen we al, maar ze vreet gewoon niks. Ander voer uiteraard wel, maar ik heb net een nieuwe zak gekocht van het huidige voer dus ze vreet het maar gewoon.

Soms ben ik echt in staat om dr gewoon voor elk aannemelijk bod op marktplaats te zetten :=

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:24

Stomme trut is het ook :+
Snap ik, je hebt nog altijd niet kunnen doen wat wel je doel was. We kochten niet voor niks een eigen pony...
Wedstrijden en gewoon onbezorgd kunnen rijden/hobbelen. Neem er maar een keer mee. Mag ze zichzelf moe lopen in het bos :+

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:45

98xsophiex98 schreef:
Charles owen sp8
[ [url=m/iUqU3W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Succes volgende week

Wauw super gave cap <3

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 01:44

Sterkte Primadonna! Y;(

En die cap is leuk!!

Dat terzijde, Ik zie trouwens in steeds meer winkels die caps met die mega klep, wat vind ik dat verschrikkkelijk :')

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:44

Hoop dat alles goed komt Primadonna :(:)

Wat vervelend dat je er zo doorheen zit GhostAttack! Ik begrijp wel dat je er soms geen zin in hebt.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:37

Oh wat rot prima donna. Hopenlijk komt het goed.

Super mooi cap Sophie!

Vervelend Ghostattack, snap het wel heb dit ook met die van mij gehad. Ook verschillende keren in ziekenhuis beland. Nu is hij 8 en is vrij rustig. Karakter blijft altijd maar mag wel iets pit in zitten.

Gisteren kwamen de tussenstanden van de wintercompetitie online van de wedstrijden van het tinkerstamboek. We staan nog steeds eerste! Moeten nog 3 wedstrijden verreden worden waarbij we waarschijnlijk aan 2 mee zullen doen. De finale en de wedstrijd ervoor. Lijkt me zoooo gaaf.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:36

Soms weet ik het ook gewoon niet meer, is het echt klieren of is het lichamelijk? Straks heeft ze iets, ik noem maar wat, Kissing spines bijvoorbeeld. Het is gewoon niet in te schatten wanneer het daadwerkelijk pijn is en wanneer niet. Zeker nu de osteopaat is geweest, ben ik geneigd om te denken dat het gewoon kliergedrag is om onder het werk uit te komen. Maar waarom deed ze dat voorheen niet zo extreem en nu ineens wel? Ben in staat om de Paardenbemiddelaar erbij te halen, maar dat is zo duur :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:42

Ghostattack schreef:
Soms weet ik het ook gewoon niet meer, is het echt klieren of is het lichamelijk? Straks heeft ze iets, ik noem maar wat, Kissing spines bijvoorbeeld. Het is gewoon niet in te schatten wanneer het daadwerkelijk pijn is en wanneer niet. Zeker nu de osteopaat is geweest, ben ik geneigd om te denken dat het gewoon kliergedrag is om onder het werk uit te komen. Maar waarom deed ze dat voorheen niet zo extreem en nu ineens wel? Ben in staat om de Paardenbemiddelaar erbij te halen, maar dat is zo duur :+

Ik denk niet dat Zara kissing spines heeft omdat ze verder niet onregelmatig loopt en mijn osteopaat zei altijd als er slijtage oid zit worden ze slechter van een behandeling. Maar als je twijfelt (zoals ik deed) kan je haar op de foto zetten. Ik denk dat het vanuit Zara enorm klieren is, niet eens puberen maar dat ze gewoon de baas speelt. Ga ik bokken - top dan hoef ik niet meer te lopen. Ze zal na een paar keer die link leggen. Ik denk dat je er zelf eens een flinke tik moet verkopen naar voren toe, al weet ik dat het niet makkelijk is omdat ze zo gigantisch explosief kan zijn en je niet nog eens op je rug moet kletteren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:49

Ik verwacht ook geen KS, maar je gaat wel over veel dingen nadenken bij dit soort gedrag := Het is gewoon een trut die heel slim is. Overigens heb ik haar nog nooit met zweep gereden, geen idee hoe ze daar op reageert. Explosief is het juiste woord _O- Als ze ontploft en ze laat zich vallen met ruiter, dan zijn we nog verder van huis ben ik bang. Gelukkig heb ik een stalgenootje die haar durft door te pakken. Ik was inderdaad niet van plan nog eens op mijn rug te landen :D

Wel flauw, want ik stop nooit met rijden als ze bokt. Het enige verschil is dat ik voorzichtiger rij, puur vanwege het feit dat ik eigenlijk niet meer hard mag vallen. Misschien toch eens een zweep over die kont heen. Aan de longeerlijn loopt ze trouwens heel goed, netjes ontspannen, luistert goed, geen gezeik en mooie gangen en bewegingen. Tot je erop zit, dan doen we de tovertruc van pony naar lama-giraffe.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:00

Je bent inderdaad voorzichtiger dan aan het rijden en misschien dat ze daar gewoon gebruik van maakt? Ze is enorm flauw want ze heeft crossen gelopen, normaal gereden en aan de longeerlijn is het een mak lammetje. Ik ben net zo'n muts die dan inderdaad voor alle dingen bang is, logisch want waar komt dit gedrag vandaan?
Bijrijdster even vragen om haar een keer goed door te rijden? Alle gangen en bokken is foei, schop naar voren toe. Juf altijd " alles naar voren oplossen!" :+

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:02

Roosjenat: dankjewel, ik vind Charles owen hele fijne caps.
Ghostattack: wat jammer dat de draf niet gaat zoals het moet.
Montecarlo: dankjewel
Mcjf: dankjewel, deze cap heeft ook een grote klep. :D
Shelly: dankjewel, het gaat de laatste tijd echt goed met concoursen zo te lezen. Heb jou een tijdje geleden in Lonneker ook al gezegd dat ik vond dat jullie echt heel erg vooruit waren gegaan en dat blijf ik vinden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:07

Sowieso als ik helemaal alleen op stal ben, durf ik haar niet door te pakken. Stel dat ik ernaast lig met een gebroken rug en die pony viert lekker feest daar en er is niemand? :') Nee ik heb mijn lesje geleerd na twee keer te hard vallen. Stalgenootje gaat haar waarschijnlijk vrijdag rijden, ze vindt het een leuke uitdaging dus dat scheelt :)) En anders stuur ik mevrouw op training bij een goede ruiter die durft te rijden, dan maar een bak geld kwijt :=

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:23

Ghostattack schreef:
Sowieso als ik helemaal alleen op stal ben, durf ik haar niet door te pakken. Stel dat ik ernaast lig met een gebroken rug en die pony viert lekker feest daar en er is niemand? :') Nee ik heb mijn lesje geleerd na twee keer te hard vallen. Stalgenootje gaat haar waarschijnlijk vrijdag rijden, ze vindt het een leuke uitdaging dus dat scheelt :)) En anders stuur ik mevrouw op training bij een goede ruiter die durft te rijden, dan maar een bak geld kwijt :=

Aii wat vervelend dat je zo onzeker wordt door haar. En het erge is, ik zit ook op zo'n punt. Alleen uit die van mij het niet in bokken maar in keihard rennen. Hierdoor word ik onzeker, ga er minder aan rijden, paard gaat zich vervelend en het cirkeltje is rond: hij gaat rennen.
ik heb dan ook afgelopen weekend een besluit gemaakt; morgen brengen we hem weg naar een trainingsstal waar hij een maand wordt doorgepakt. Ik blijf hem dan ook een keer of 2 per week rijden en na die maand komt hij terug naar huis. Zitten we dan nog steeds in dezelfde cirkel is het voor mij heel simpel, dan ben ik een niet-handig-genoege ruiter voor dít paard en zoeken we een ander huis voor hem. En echt, sinds ik die beslissing heb gemaakt voel ik me zoveel rustiger over alles en overzie ik het ook beter.
Zulke beslissingen hoef je je ook echt niet voor te schamen, het is een hobby die veel geld kost en als je er geen plezier meer in hebt vind ik dat je reëel moet kijken.
Sterkte met je besluiten!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:27

Ghostattack schreef:

Dan zou ik gewoon beslissen als het met bijrijdster niet lukt om haar toch te verkopen. Een bok/hup prima, maar ze bokt gewoon echt heel lelijk als ze je eraf wil hebben.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:33

Oei dat is niet best ghostattack.. Doet ze het altijd of juist bij bepaalde oefeningen?

Montekarlo Duke deed in het begin alleeen maar rennen, ook met opstappen was ie ineens weg. Voortaan heeft ie nog zo ze momenten maar niet meer als toen. Heb toen 3x in de week gelongeerd en daarbij nog 1x gereden en toen snapte die het ineens.

Nu als ik hem losrijd, loopt ie nog te vlug maar voor de rest loopt ie geweldig. En dan als ie warm is gaat ie stom doen.
Ze rug hol maken en kei hard draven en overal van schrikken. Stap ik 10min met lange teugel is er niks meer aan de hand :')

Ik zag hier een super mooie cap voorbij komen! Echt gaaf!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:39

In training zetten is inderdaad ook mijn volgende optie. Verkopen wil ik liever niet, want ze is verder echt een top pony. Vanaf de grond kan ik er alles mee en bij verkopen ben ik bang dat ze terug de handel in komt en dat verdient ze niet. Dan blijft ze bij mij en koop ik er over een half jaar als ik een baan heb gewoon 1 bij voor de sport := :')

Ik wil binnenkort ook weer op buitenrit gaan, kijken hoe ze dat doet. Over het algemeen is ze daar namelijk een stuk braver omdat ze dat leuk vindt. En natuurlijk de 18e naar Country Mill voor zadelcheck!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:56

98xsophiex98 schreef:
Roosjenat: dankjewel, ik vind Charles owen hele fijne caps.
Ghostattack: wat jammer dat de draf niet gaat zoals het moet.
Montecarlo: dankjewel
Mcjf: dankjewel, deze cap heeft ook een grote klep. :D
Shelly: dankjewel, het gaat de laatste tijd echt goed met concoursen zo te lezen. Heb jou een tijdje geleden in Lonneker ook al gezegd dat ik vond dat jullie echt heel erg vooruit waren gegaan en dat blijf ik vinden.

Owww wacht even wie ben jij ook alweer :+ sorry ben hier zo slecht in!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:58

venivedivici schreef:
Oei dat is niet best ghostattack.. Doet ze het altijd of juist bij bepaalde oefeningen?

Montekarlo Duke deed in het begin alleeen maar rennen, ook met opstappen was ie ineens weg. Voortaan heeft ie nog zo ze momenten maar niet meer als toen. Heb toen 3x in de week gelongeerd en daarbij nog 1x gereden en toen snapte die het ineens.

Nu als ik hem losrijd, loopt ie nog te vlug maar voor de rest loopt ie geweldig. En dan als ie warm is gaat ie stom doen.
Ze rug hol maken en kei hard draven en overal van schrikken. Stap ik 10min met lange teugel is er niks meer aan de hand :')

Ik zag hier een super mooie cap voorbij komen! Echt gaaf!

Jaa haha draak!
In het begin vind ik wel een ander begrip dan nu bijna een jaar verder zijn en nog geen steek zijn opgeschoten... :') ja oké, hij is zadelmak, en er zit een stuur op. Maar de rem is soms heeel ver te zoeken. Ik weet ook dat hij het doet omdat hij weet dat hij eronder uit kan komen. En ik kan dat zelf niet doorbreken.
Achjaa we gaan het zien !