[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:22

Change3x, :(:) wel een hele mooie advertentie! Weet zeker dat je een geweldig huisje voor hem vindt. Zei al tegen mijn vriend, kunnen we deze pony niet kopen voor als we ooit een kindje krijgen. Maar daar wilde hij nog even mee wachten.. :')

Benthe, wauw wat een gave foto's en wat zit je netjes zeg!

Onze wedstrijd van vandaag was matig. Met inspringen dacht ik dat er nog 6 mensen voor mij waren dus ik rustig een kruisje springen en toen ik hem voor de tweede keer ging springen werd ik al geroepen. Toen kon ik twee dingen doen, of alvast de bak in en de sprongen laten zien, of nog even hoger inspringen. Dat heb ik gedaan. Toen ik de ring in ging werd vrijwel direct de bel geklonken en was er zelf een beetje van van de rel :') Dus we begonnen al met een weigering op 1 wat absoluut niet nodig was.. En toen twee weigeringen op 6 dus uitgebeld. Daarna nog even 2 sprongen buiten gesprongen en toen gingen we al beter het tweede rondje in. Daar een weigering op 6 en op 10 maar hij sprong wel echt goed als hij sprong. Dus op die weigeringen na heb ik daar wel echt een goed gevoel over.
Vriendinnetje heeft wel top gereden en is 11e en 3e geworden in zo'n groot deelnemersveld!

Sanne was jij er nog? Heb helemaal niet echt om me heen gekeken..

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:36

Balen dat je je niet lekker hebt kunnen voorbereiden! Netjes van je vriendin!

Ik ga volgende week zondag naar de Voornruiters met Gismo in Utrecht. Ben daar nog nooit geweest dus ben erg benieuwd.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:44

Oh ik wil daar ook zo graag een keertje starten! Wordt in het nieuwe jaar denk ik. Ben nu ook druk opzoek naar een nieuwe auto dus financieel heb ik t even niet zo breed.. :')

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:16

Leuke foto's Benthe!

Hopelijk vindt hij een fijn nieuw huisje Change, sterkte! :(:)

Balen van de voorbereiding Nann!

Ik heb mijn filmpje even geüpload. :)
Hij vond het wel iet wat spannend,maar hij was verder super braaf.
Er is nog genoeg ruimte voor verbetering, maar ik ben al heel tevreden dat hij niet meer zo hard de baan door vliegt. :') :+
We trainen weer rustig verder nu!

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:08

Nann__ dankjewel voor je compliment ! Leuk om te horen :) (de rest ook trouwens !)
Jammer van de weigeringen in je parcour . Maar wel logisch dat het gebeurde als je maar weinig hebt kunnen losspringen .. volgende keer beter !!

Simondesteny: mooi rondje ! Heb er verder niks op aan te merken :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:27

Ziet er goed uit SD! Mooie staart heeft je paard *D

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:02

Super mooie foto's Benthe
Simonedesteny mooi rondje en wat een staart idd
Hier in twijfel, of ik in het eerste weekend van december of het 2de weekend van december in de peelbergen ga springen. Kan zelfs een weekend kiezen voor springen en dressuur.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:16

Wij hadden niet helemaal onze dag. Weer gedressuurd sinds een lange tijd in de M. Wat last van spanning in de proef. Toch nog 178.5 en 176.5 dus best tevreden mee. Ze loopt als steeds fijner door de proeven heen. Gewoon nog wat meer de puntjes op de i en de winstpunten komen dan vast wel :D

Alleen wel raar dat ik een 4.5 voor mijn middenstap had, terwijl ik onderaan mijn protocol een 8 voor de stap had. En in de middenstap verlengde ze mooi haar hals en stapte toch een stuk over. Maar goed, is en blijft een jurysport :')

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:05

Balen Elitedeux

Ben eruit met de wedstrijd planning.
Eerst dressuur in Venray op 4 december B of L1 nog even bespreken met de instructie.
Dan 10 december BB en B springen in de Peelbergen.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:11

Moonlight17 waar woon je ?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:14

Venray

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:15

Ahh dat is lekker dicht bij ! Zit in venray op school en mijn paarden staan in blitterswijck

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:21

benthevigox schreef:
Ahh dat is lekker dicht bij ! Zit in venray op school en mijn paarden staan in blitterswijck

Idd, mijne staan in Leunen geparkeerd :+

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:22

Heb je ook clubles in meerlo dan ?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:24

benthevigox schreef:
Heb je ook clubles in meerlo dan ?

Ja, op woensdag hebben wij vanuit de rijvereniging Leunen springles in de bak van Meerlo.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:26

Hahaha ik rij iedere dag bij meerlo :) ik zit daar bij de club. Ooit een blauwe vrachtwagen zien staan ?
Hoelaat heb jij les ?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:33

benthevigox schreef:
Hahaha ik rij iedere dag bij meerlo :) ik zit daar bij de club. Ooit een blauwe vrachtwagen zien staan ?
Hoelaat heb jij les ?

Uhmm bijna ieder week. Ik zit in de groep van half 8.
Fotootje van ons, dan herken je ons vast meteen.

Afbeelding

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:34

Die vrachtwagen is van ons :) je komt me zo niet bekend voor haha . Rij je bij bente en ilse in de les ?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:39

benthevigox schreef:
Die vrachtwagen is van ons :) je komt me zo niet bekend voor haha . Rij je bij bente en ilse in de les ?

Nu weer wel. Door een aantal uitvallers zijn onze les groepen veranderd. Ilse en Bente rijden op Jac zijn paarden. Dus die zijn er met 3en ik zit er nu bij als een beetje een eenling. :o

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:40

Oh haha ! Zou deze woensdag even hallo komen zeggen :) janne zit in een groep voor jou . Op een bonte pony. Dat is mijn nichtje

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:41

benthevigox schreef:
Oh haha ! Zou deze woensdag even hallo komen zeggen :) janne zit in een groep voor jou . Op een bonte pony. Dat is mijn nichtje

Ja idd. Ben de enige met een bodyprotector in de groep dus kan niet zo heel moeilijk zijn.

Edit: al bedenk ik met net dat je die niet ziet onder mijn dikke winterjas :Y)

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:23

Die winstpunten gaan vast komen Elitedeux!

Dankjulliewel! Ik ben ook heel blij met zijn staart, haha! <3

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:05

Ik kom ook eindelijk eens weer onder mijn steen vandaan, haha.
Change: wat jammer van je pony, sterkte met de verkoop!

Hier alles nog steeds super! Kale gaat met sprongen vooruit, twee weken geleden voor het eerst wat kleine sprongetjes gemaakt (ook filmpjes van, die post ik later wel even). Afgelopen week voor het "echie" een springles gehad, de planning was te eindigen met een 80cm parcourtje, maar dat veranderde even naar 1m :')
Plan is om ook nar de Voornruiters te gaan as weekend, als ik ertussen gepropt kan worden. Vancouver doet het zo goed dat we wel even zouden kunnen kijken hoe hij het daar doet.

Keessie doet het goed bij zn eigenaresse, ze zijn nu volop in dressuurtraining en binnenkort gaat ze nog een poging tot verkopen doen.

Ook nog een bestelling gedaan bij Hooks! Super fijn hoofdstel en zweetdeken binnengekregen! Van wordt as week geschoren.

Edit; Helemaal vergeten! We hebben vorige week ook nog een onderlinge dressuurwedstrijd meegepakt voor de fun, resulteerde toch mooi in een 195 pt 8-)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:57

Nathalie, jammer dat het niet ging.

Nan, selecties doen we inderdaad nog in de B. :j

Mooie foto Change! Je hebt ook een mooie advertentie voor hem gemaakt, ik weet zeker dat hij snel een leuk huisje krijgt. :j

benthevigox, jammer dat je zo moest stressen, wel fijn gereden zo te lezen! En gave foto's heb je! :))

Oh Nan wat balen dat je ineens zo moest haasten, dat doet nooit heel goed!
Jammer van je 1e rondje en de weigeringen in het 2e rondje, maar fijn dat je daar wel een goed gevoel aan over hebt gehouden. :j

SD rondje B ziet er goed uit hoor!

Balen Elitedeux, soms snap je niks van die jury's..

Wij zijn afgelopen zaterdag gestart in het L1. De 1e proef had ik teveel kleine foutjes dus had daar niks verwacht, maar over de 2e proef was ik heel tevreden. Paard fijn aan de hulpen etc. maar de jury was het er niet mee eens. 1e proef 172 en 2e proef 170.5, was echt even stomverbaasd en ben er een half uur goed chagrijnig van geweest. :=
Werd sowieso heel wisselend gejureerd, en wat ze bij de een beloonde werd bij de ander afgestraft.
Dus balen, maar volgende keer beter.
Aankomend weekend gaan we weer springen. Lunters Vrouwtje in Lunteren, op de zaterdag zijn nog genoeg plekken begreep ik afgelopen zaterdag.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:38

Hallotjes,

Mooie resultaten van iedereen zo te lezen. Ook een paar met weigeringen maar volgende keer beter :) en dressuur zonder winstpunten maar komt vast ook de volgende keer wel.
Ook mooie foto's voorbij zien komen.

@SD: mooi rondje! Voor een jong paard doet ie het toch prima :)

Nu ben ik je naam vergeten, maar jammer dat je maatje te koop moet zetten nu je 18jr word.

Bij mij even rustig met wedstrijden. Vind het te veel voor de 5 jarige om elk weekend een rondje M te springen. Daarom afgelopen weekend gewoon trainen. De 3 jarige begin ik beter te snappen :P en ze begrijp mij ook beter. Ze moest ook wel wat wennen aan het rijden met baklichten aan. Heb haar opgegeven voor een leuk initiatief dat in het Noorden wordt georganiseerd door fok verenigingen voor opleiding jonge springpaarden. Begint vanaf februari 2017 om 4 en 5 jarige paarden op te leiden voor het aankomende wedstrijd seizoen.