[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:22

Nou wij zijn weer terug.... 2x 172... eerste proef hadden we echt heel erg last van spanning. Punten vielen dan ook heel erg mee en we kunnen veel en veel beter dus dat is wel een fijn idee !

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:23

anoniempje1 schreef:
Nou wij zijn weer terug.... 2x 172... eerste proef hadden we echt heel erg last van spanning. Punten vielen dan ook heel erg mee en we kunnen veel en veel beter dus dat is wel een fijn idee !

Vind het gewoon nette punten hoor, gefeliciteerd :)

wil94

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:25

Gewoon kilometers maken, kan jouw paard goed aan de verschillende accommodaties wennen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:38

Inderdaad kilometers maken. Komt echt goed! En ik vind het ook nette punten hoor. :)

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:09

Nann__ schreef:
Jessica, wat een leukerd zeg! Wat voor ras is het?

Die vraag krijg ik heel vaak haha en niet veel mensen kunnen het raden. Het is een Haflinger x Fries! Krijg vaak te horen dat hij eruit ziet als een Spaanse.

Wat vervelend dat je eraf lag! Maar gelukkig nergens last van. Fijn dat je andere ronde wel foutloos was!

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:36

Zo even snel tussendoor ook weer even hier reageren. Dankjewel voor de tips voor verhaaltje over combinatie voor de regio, het is uiteindelijk redelijk gelukt haha.

Susanh nette punten toch! Wel lekker handig van het mesten, deed ie van mij ook eens.. maar die ging gelukkig niet stil staan, maar evengoed : beste timing oooit... not.. Maar je mag trots op je punten zijn, word ook nog eens beloont met een prijs :)

Jessicadewit! Gaaf dier zeg!! Hou van wat rondere types!

en Euforie & Jessica succes morgen!!

Nann leuk dat je zo actief springt! Als bb goed gaat kan je idd altijd keer B proberen! Dat wil ik binnenkort ook gaan doen. Mijn paard kan het wel.. Nu ik nog :+

Wil94 wel winstpuntje erbij! Hoezo kon je je niet vinden in het commentaar?

Always fijn dat je lekker gelest hebt, lekker veel meters maken word je vanzelf handiger en strenger in dat soort kleine dingetjes

Anoniempje spanning word vanzelf in de loop der tijd wel minder, idd kwestie van km maken :)

Ik had gistermiddag de regiokampioenschappen. Ik verlies eigenlijk altijd wel mijn zenuwen wanneer ik op t paard stap, maar dat duurde nu even een paar staprondjes langer. Onwijs fijn in kunnen rijden, grote bak dus veel ruimte. Iedereen reed 1 proef (proef 3). En de beste 6 mogen dan zondag terug voor overkampen (proef 4). Nu mag ik overkampen morgen *\o/* had 199 en 204 punten en daarmee de eerste plek van de eerste proef. Super veel zin in morgen dus waaaaaa

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:23

Jessica, gaaf paard! Ik rijd ook nog af en toe een Friese kruising zelf.
Wil94 wel weer een puntje, lekker :)
Anoniempje toch fijn dat het dan voor je gevoel meeviel.
TCA gefeliciteerd! :D veel succes morgen!
Ik heb dat trouwens ook, ben de hele tijd beetje gespannen tijdens de voorbereiding maar als ik er dan op zit is het goed en kan ik geconcentreerd gaan rijden :P

Nou optijd m'n bed in straks, zin in morgen :D
Succes voor iedereen die ook morgen start :)

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:04

_Lois_ schreef:
Jessica, gaaf paard! Ik rijd ook nog af en toe een Friese kruising zelf.
Wil94 wel weer een puntje, lekker :)
Anoniempje toch fijn dat het dan voor je gevoel meeviel.
TCA gefeliciteerd! :D veel succes morgen!
Ik heb dat trouwens ook, ben de hele tijd beetje gespannen tijdens de voorbereiding maar als ik er dan op zit is het goed en kan ik geconcentreerd gaan rijden :P

Nou optijd m'n bed in straks, zin in morgen :D
Succes voor iedereen die ook morgen start :)

Dankje!! Jij ook!!
Ja precies! Hoe dichter het in de buurt komt, steeds beetje wat zenuwen erbij. Dan zit je erop, en dan geconcentreerd lekker bezig, weg spanning :D Lekker van paardjes genieten.

Ik ga nu ook lekker slapen!! Iedereen die morgen start: veel succes en geniet er van +:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:00

Succes allemaal weer! Degenen die een winstpunt hebben, gefelicteerd! Voor degenen die dat niet hebben volgende keer beter :)

Nou, die 175 punten ben ik echt niet trots op hoor, weet dat we beter kunnen. Maar ergens werd ik toch uit mijn concentratie gehaald denk ik want de focus was voor een groot deel weg. Maar evengoed sta ik nu B+5, dat is al hoger als ik ooit gehaald heb. Met ons vorige paard ben ik tot B+4 gekomen, hierna kreeg hij een blessure waardoor we niet meer hebben kunnen starten. Het lijkt mij al super als ik L1 met winst ben straks. Alles wat daar bovenop komt zie ik als bonus. Ik had sowieso nooit gedacht dat ik hem zo voor elkaar zou kunnen krijgen dat starten en winst rijden een optie was.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:02

Niemand nog reactie op mijn korte filmpje van de vorige pagina? :o

Ik ben al blij als ik met de eerste wedstrijd 150 haal :Y)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:27

AlwaysH schreef:

Ik wil er wel wat over zeggen maar is beetje kort om er goed wat over te kunnen zeggen haha. In ieder geval naar mijn idee mag je hem nog wel wat meer door laten lopen. Hij sjokt een beetje en is lekker aan het klieren met zijn hoofd.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:36

SusanH schreef:
Succes allemaal weer! Degenen die een winstpunt hebben, gefelicteerd! Voor degenen die dat niet hebben volgende keer beter :)

Nou, die 175 punten ben ik echt niet trots op hoor, weet dat we beter kunnen. Maar ergens werd ik toch uit mijn concentratie gehaald denk ik want de focus was voor een groot deel weg. Maar evengoed sta ik nu B+5, dat is al hoger als ik ooit gehaald heb. Met ons vorige paard ben ik tot B+4 gekomen, hierna kreeg hij een blessure waardoor we niet meer hebben kunnen starten. Het lijkt mij al super als ik L1 met winst ben straks. Alles wat daar bovenop komt zie ik als bonus. Ik had sowieso nooit gedacht dat ik hem zo voor elkaar zou kunnen krijgen dat starten en winst rijden een optie was.

Is super gaaf toch! Ik zie het ook maar zo. Niemand dacht ooit dat mijn paard wat zou worden. Was echt een ongeleid projectiel. En nu zijn we impuls toch al B+7. Dus moet in maart ook gaan lukken. Als je maar doorzet denk ik!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:00

Shelly21 schreef:
AlwaysH schreef:

Ik wil er wel wat over zeggen maar is beetje kort om er goed wat over te kunnen zeggen haha. In ieder geval naar mijn idee mag je hem nog wel wat meer door laten lopen. Hij sjokt een beetje en is lekker aan het klieren met zijn hoofd.

ja klopt, had op de vorige pagina al neer gezet dat ik wat strenger moest worden van mijn instructrice, want hij doet dit zo met zijn hoofd vanwege de spierpijn dat hij krijgt.

Hij sjokt inderdaad nog :Y) Gaan we ook hard aan werken, hij wordt alleen al zo moe van het rijden, ga het longeren ook weer oppakken voor zijn conditie!

Bedankt voor je reactie, dit vind ik nou fijn commentaar :D

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:01

AlwaysH schreef:

Wanneer ga je je debuut maken? Ik denk eerlijk gezegd als ik naar dit kleine stukje film kijk en dit zo ook de rest van de tijd gaat(wat ik niet weet, want het filmpje is erg kort) dan zou ik nog niet gaan starten. Paard is niet actief en nog niet stabiel. Ook vind ik jou met je benen nog erg onrustig en is hij iig op dit stukje niet fijn voor je been. Tuurlijk kun je gaan starten omdat je het leuk vind, maar wees wel realistisch. Wil je er nu al geld tegenaan gooien? Je kan ook even door trainen tot jullie er echt klaar voor zijn! :) Wil je zeker niet ontmoedigen, maar spreek uit ervaring dat het zonde is om al te starten als je er beide nog niet klaar voor bent. En als je dan straks kan starten en fijn de baan door komt is het veel leuker en loont het! ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:04

Ik ga nog lang nog niet starten hoor! Pas wanneer we beiden constant ontspannen rijden :j

Je ontmoedigt me echt niet hoor! Mijn benen zijn inderdaad onrustig, gelukkig heb ik wel mijn tenen redelijk naar binnen, daar werken we nog aan!

Hij is wel fijn aan mijn been, in ieder geval, vergeleken met eerst. Hij stuurt via druk van mijn been en aansporen gaat ook prima. Pas aan het einde van het rijden (hier dus ergens) wordt het moeilijk hem actief te houden :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:07

Ik heb dit ook hoor heb heel snel impuls verlies (is ook wel een beetje het ras bij ons). Maar ik ben nu bezig heel veel te schakelen. En dan komt de achterhand ook onder. Alleen mijn paard is al wel constant in hoofd hals houding.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:08

AlwaysH schreef:
Ik ga nog lang nog niet starten hoor! Pas wanneer we beiden constant ontspannen rijden :j

Je ontmoedigt me echt niet hoor! Mijn benen zijn inderdaad onrustig, gelukkig heb ik wel mijn tenen redelijk naar binnen, daar werken we nog aan!

Hij is wel fijn aan mijn been, in ieder geval, vergeleken met eerst. Hij stuurt via druk van mijn been en aansporen gaat ook prima. Pas aan het einde van het rijden (hier dus ergens) wordt het moeilijk hem actief te houden :)

Gelukkig, je weet het soms op bokt niet hoe mensen reageren op commentaar ;)

Fijn dat je pas start als jullie er klaar voor zijn, dat is een heel goed uitgangspunt!
Zo te horen werk je er idd hard aan. top!
Wel zou ik als je merkt dat hij spierpijn krijgt of moe word en niet meer zo fijn reageert stoppen. Zo houd je het leuk en voorkom je spierverzuring. Altijd stoppen op een moment dat het goed gaat zeggen ze :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:09

Hier ook impulsverlies, maar dat ligt echt aan mijn rijden en een stukje handigheid wat ik nog mis. Idd veel schakelen helpt.

Had je filmpje helemaal gemist AlwaysH maar kan me vinden in het commentaar wat al gegeven is.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:11

De spierpijn komt vooral wanneer ik stelling vraag, eigenlijk alleen linksom omdat hij rechts wat vastzit. De eigenaar van Raymond is super aardig en doet super veel voor ons maar hij vindt dat hij niet vastzit dus ik moet hem echt soepel trainen.

Dat is wel erg jammer, en sneu, maar als hij er eenmaal doorheen is loopt hij super en lijkt hij nergens last van te hebben, ook de dag er na is hij nooit stijf.

Als hij echt van mij was geweest had ik er een ostheo bij gehaald om hem een keer helemaal los te maken. Ik stop meestal op het moment dat het super gaat, zodat we fijn afsluiten.

Dankjewel :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:13

SusanH schreef:
Hier ook impulsverlies, maar dat ligt echt aan mijn rijden en een stukje handigheid wat ik nog mis. Idd veel schakelen helpt.

Had je filmpje helemaal gemist AlwaysH maar kan me vinden in het commentaar wat al gegeven is.

Ja veel schakelen inderdaad, doe ik buiten de lessen op mijn eigen uurtjes vooral! Halt, draf, stap, draf, halt en zo door :j

Ik mis de handigheid in het hele ontspannen rijden omdat ik het nog nooit eerder heb hoeven doen, en dan op zo'n Tuiger is dat niet bepaald handig :')

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:15

En ook in de verschillende gangen verzamelen en naar voren rijden. Dat is echt wat bij ons heel goed werkt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:18

Shelly21 schreef:
En ook in de verschillende gangen verzamelen en naar voren rijden. Dat is echt wat bij ons heel goed werkt.

Ja, dat hoort er natuurlijk ook wel bij.
Ik ga vaak van een joggend tempo naar een middendraf, of nog sneller dan dat (dat kan deze Tuiger wel ja :7 ), en vanuit daar gelijk terug naar stap, twee meter stappen en weer in draf.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:34

Nou de kop is eraf, 176 en 180!
Erg tevreden mee :D
Eerste proef vond ik lager waard, ging niet heel slecht maar wel onrustig en gespannen.
2e proef was ik zelf de spanning kwijt dus kon ik echt rijden :)
had toen ook leuk commentaar eronder; als het paard aan de teugel loopt schiet je zo door naar de 2 winstpunten per proef.
Dus dat is iets om voor te gaan trainen :))
Maar voor nu was ze fijn ontspannen dus dat vond ik goed genoeg voor de eerste keer.

Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:45

Leuk! Gefeliciteerd en wat een mooi debuut!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:50

Je outfit bind ik ontzettend gaaf! Gefeliciteerd met de punten!