[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aniek_joefy

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:15

Yeaahh winst gereden vandaag met aap! Officieel M2 nu :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:49

Dankjullie is niet leuk om te horen als je je paard net hebt verkocht.

gefeliciteerd aniek!

Ik heb van jan een 30 uur contract aangeboden gekregen dus ben super blij hiermee!

Heb ik teminste een leuke baan.

Heb vandaag voor mijn paarden (vooral voor Daimler) een miklem hoofdstel gekocht dus ben erg benieuwd hoe ze ermee lopen.

Ga hem morgen met de crosstraining uitproberen bij Daim en de andere met dressuur.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:30

Ooooh zalig! gefeliciteerd met je winst Aniek! *\o/*
Ooooh toppie van dat contract @caresje (sorry naam ff kwijt :o ) en oh leuk! heb je een foto van het hoofdstel? :D

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:02

Gefeliciteerd met je contract!
We mogen ook naar de brabantse kampioenschappen woehoee *\o/*

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:07

Oh wat leuk aniek!

Dit is het hoofdstel:

Afbeelding

(Even van Google gejat)

Ik heb de zwarte.

Ga hem vandaag proberen, ben erg benieuwd hoe ze erop lopen.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:11

Mooi hoofdstel! Wat is de werking van zo'n hoofdstel? :o

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:12

ik weet dat het moderner is, beter over nagedacht, minder neusdruk en geen storende plekken meende ik. Voor de rest weet ik er niet zo veel over :P

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:36

Het is speciaal gevormd (zijn ook veel onderzoeken voor gedaan)
En dit hoofdstel zorgt voor een stabiele ligging van het bit en het kan nergens storen.

Maar er zit nog een heel verhaal bij maar dat is mij net iets te veel op te typen haha. :')

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:52

M'n stalgenoot heeft de multimulti bridle(nog een stapje verder dan de multi bridle qua kwaliteit én prijs..), ze vind hem bitloos niet heel fijn maar met bit rijdt ze er heerlijk mee!

Vanavond gaan we Vera naar Zoë(paardje87 of 78 :p) brengen en Sep mee terug nemen!! Ik heb zin in!!

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:55

Jaa heb er zin in ! Heel zenuwachtig om eerlijk te zijn haha. Maar ik heb er een heel goed gevoel bij haha.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:23

paardje87 schreef:
Jaa heb er zin in ! Heel zenuwachtig om eerlijk te zijn haha. Maar ik heb er een heel goed gevoel bij haha.

Ik heb er ook ontzettenddd zin in haha, ook de eerste keer dat mn vader een trailer achter de auto doet omg zo cool xd. Ik ben niet zo zenuwachtig haha

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:49

Heel veel succes ermee dames!

Ik heb over dat hoofdstel al veel goeds gehoord hoor Caressa! Hoop dat het bij jou ook effect heeft, maar kwaad kan het denk ik nooit :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:35

Hij is er! En de draver van mijn stalgenoot moest duidelijk aan hem wennen :p. Ik heb een tijdje gekeken en ze zetten het eerst op een rennen, echt heeeeeul hard met z'n 4en en vervolgens bokken en rare fratsen uithalen, echt een rangordebepaling haha. En later werd 't rustig op stal en nu staan ze met z'n allen te eten. Allemaal stuk voor stuk draakjes :p

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:17

OOOh spannends zeg dames! haha draakjes :P
zalig dat hij er is!

Hier weer heerlijk gereden! aanspringen galop gaat beter en beter en de galop zelf ook. Het word stilletjes aan zo'n mooie rollende galop :D
Jammer nog van de stukjes dat ie toch nog tegen de hand in komt :o
maar dat komt wel :P

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:20

Leuk dat hij er is Lisanne :D. Helemaal top.
Komt van zelf kaat! Super dat het vooruit gaat!
Mooi hoofdstel Caressa. Heb inderdaad veel positiefe verhalen er over gehoord, op stal waar ik werk hebben ze ook een paar!
En echt super aniek! Toppers :D.

Ik ga eindelijk 16 augustus weer op wedstrijd. Hopelijk voor een wp! Gaan we zien. Heb er in elk geval zin in en ga de proeven goed oefenen.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:25

ik heb zondag wedstrijd :P en ik ben best wel nerveus aangezien het zijn eerste keer in open veld is..

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:07

x_Kaat_x schreef:
ik heb zondag wedstrijd :P en ik ben best wel nerveus aangezien het zijn eerste keer in open veld is..

Leuk! Succes :D

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:49

Wat een dagje, vanochtend vroeg al naar Vera geweest. En ze hinnekde toen ik aan kwam, heb me slap gelachen om haar 'hinnek'. :o Toen halster om gedaan , in tegenstelling tot gister avond geen oren naar achter en meteen neusje er in gedaan uit haar zelf.
Met poetsen was ze nog even onrustig, maar dat is natuurlijk logisch, zo een nieuwe omgeving, daarna na 10 min heerlijk stil gestaan en genoten van het opkomende zonnetje.
Toen der beentjes afgespoten en schoongemaakt en ze bleef weer heel braaf staan.
Daarna mocht ze het grote land in met een stuk of 20 andere paarden. Zij zelf ging als eerste anders als ze als laatste kan vond ik de kans wat groter dat het problemen kon opleveren. Maar mevrouw dacht er anders over... ze maakte een rechtsomkeerd terug het erf op .. :+ -O-
Naja kan gebeuren dus hup er weer in , en wat deden ze leuk allemaal. 2 paarden zijn heel beschermend op haar en ze ligt perfect in de groep.
Vond dit wel genoeg voor vandaag dus morgen kijk ik wel veder of we gaan rijden of longeren. *\o/*

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:53

Leukleuk! Hoop dat het voor jullie beide een goede oplossing is :)
Oeehh leuk kaat en sanne! Succes alvast!

Hier gaan we er ook keihard tegenaan om een beetje een fatsoenlijke proef neer te zetten op de kampioenschappen 15 augustus :')

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:22

Het gedraak is hier voorgezet in de wei. Net even lekker gereden, ik moet zooo hard wennen aan Sep zijn gangen en hij gaf een bokje toen ik een tikje gaf met de zweep en toen was ik even heel blij met mijn kieffer met die geweldige zit :p. Morgen weer!! :D

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:22

Heel veel succes alvast Aniek op de kampioenschappen!

Ik hoop me zondag nog te selecteren voor de Friese kampioenschappen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:26

paardje87 schreef:
Wat een dagje, vanochtend vroeg al naar Vera geweest. En ze hinnekde toen ik aan kwam, heb me slap gelachen om haar 'hinnek'. :o Toen halster om gedaan , in tegenstelling tot gister avond geen oren naar achter en meteen neusje er in gedaan uit haar zelf.
Met poetsen was ze nog even onrustig, maar dat is natuurlijk logisch, zo een nieuwe omgeving, daarna na 10 min heerlijk stil gestaan en genoten van het opkomende zonnetje.
Toen der beentjes afgespoten en schoongemaakt en ze bleef weer heel braaf staan.
Daarna mocht ze het grote land in met een stuk of 20 andere paarden. Zij zelf ging als eerste anders als ze als laatste kan vond ik de kans wat groter dat het problemen kon opleveren. Maar mevrouw dacht er anders over... ze maakte een rechtsomkeerd terug het erf op .. :+ -O-
Naja kan gebeuren dus hup er weer in , en wat deden ze leuk allemaal. 2 paarden zijn heel beschermend op haar en ze ligt perfect in de groep.
Vond dit wel genoeg voor vandaag dus morgen kijk ik wel veder of we gaan rijden of longeren. *\o/*

Wat klinkt dat onwijs als Vera :p. Pas wel op met water want ze is een beetje mokgevoelig hihi. Neusje in het halster klinkt ook zo bekend, eerst een beetje wantrouwig(oortjes achteruit) en dan toch toenadering zoeken en hup halstertje om haha. Met poetsen was Sep ook best wel onrustig, hij bleef maar kijken en heen en weer lopen maar hij kon niet verder want hij stond aan 2 halstertouwen vast :p. Maar uiteindelijk bleef ie keurig staan verder. Wat ontzettend fijn dat ze goed in de groep ligt!!

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:45

Jaa ik merkte het van dat mok gevoelig ik zag een paar plekjes. heb er sudozalf op gedaan en daarna gewoon buiten gezet bij de groep. :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:33

Heeyheey! Tof dat de paarden bij jullie zo goed gaan! :D dat wennen is wel normaal :P
Hier kwam ons geweldig 'kop in de lucht elke keer als ik vooruit vraag' gedoe weer naarboven in de les :n
Met martengal was dit 'opgelost' maar nu dat ie af is doet hij het weer terug.

Ik ga er in ieder geval heel hard op trainen nu. overgangen worden het ding :') Dat MOET er gewoon uit want zijn gangen opzich gaan dan weer wel heel lekker en goed, zijn draf is ook mooi en ontspannen maar dat weglopen en kop in de lucht elke keer bij aanspringen moet hij echt afleren of ik krijg het er misschien nooit meer uit %)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:52

[quote="paardje87"]Jaa ik merkte het van dat mok gevoelig ik zag een paar plekjes. heb er sudozalf op gedaan en daarna gewoon buiten gezet bij de groep. :)

Doe je goed! En vond ze het afspuiten niet raar haha. Bij mij tilde ze telkens 1 beentje omhoog echt schattig haha.