[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:57

Heel veel mensen zeggen ook een op maat gemaakt zadel te hebben, terwijl er een standaard zadel aangepast is. Dat is niet op maat gemaakt.

Gewoon gezond verstand gebruiken en goed blijven opletten hoe je paard reageert.

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:10

Waar ik rij hebben we 2/3 verschillende zadels, met verschillende groottes enz weet ik veel :+
Maar we kijken altijd welk zadel het best ligt en ik merk het bijna altijd wel als een zadel niet fijn ligt, zoniet dan merkt de eigenaar of zijn dochter het wel. En als die het niet merken dan anderen wel, dan komt er een ander zadel.

Vandaag weer gereden en ook weer gegaloppeerd op beide kanten aan de lijn, beenhulpen gaan steeds beter alleen het sturen is nog lastig :')

Pantykous

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:45

Ik heb heerlijk les gehad gisteren, meneer gaat steeds beter lopen. Merk dat m'n nieuwe bit hem ook erg bevalt. :j Zo frustrerend als je dan tegen je eigen onkunde aan loopt.

Hamsnuf, leuk is dat he, als het zo goed gaat. :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:07

Ik heb vandaag springles gehad met Bella, voor het eerst in tijden en bij nieuwe instructeur. Ging fijn en was veel dichterbij dan ik dacht. Als ik dat had geweten :+
Daarna ook nog even gesprongen met Eddie en tuig gepoetst. Nu maar wat klusjes in huis afhandelen, maar het is hier zo ontzettend benauwd met de zon op het raam :o

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:42

Ik heb ook een fijne springles gehad. :)
Waar les je nu Gomir?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:43

Mijn springles ging ook goed. Geeft weer vertrouwen voor de wedstrijd van zaterdag. Misschien geef ik de fries kampioenschappen ook nog op.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:55

Lekker dat alle lessen van iedereen goed gaan!
Ik hoop dat ik vrijdag er weer op mag :D

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:03

Ik stond gister dus braaf om half 8 klaar in de bak, is mij dus helemaal niet verteld dat er een lesvrije week is.. Maar wat in de bak gereden en een rondje buiten, paard is nog een beetje down van afgelopen week.. Morgen gaat hij in de knotten en mag hij voor de camera staan, ergens.. moet nog even bedenken waar we heen gaan, misschien wel naar Balloërveld }:0 Morgen eind van de middag springen in noord sleen :)

@laura ik hoop het ook voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:28

Een tijdje terug schreef hier iemand over een wedstrijd bij haar in de buurt waarvan deelnemers dacht dat het knhs was, maar achteraf bleek het onderling te zijn. Maar uiteindelijk zijn er wel punten toe gekend. Wie was dit?

Heb namelijk met een zelfde soort situatie te maken momenteel :(

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:29

Volgens mij Mistid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:34

Lithya schreef:
Volgens mij Mistid

Dat dacht ik ook, maar kan het niet terug vinden :o

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:53

Zie net dat de fries kampioenschappen op donderdag zijn. Daar ga ik geen vrij voor nemen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:02

Dat was mistid nini_roosje, maar dat was hele andere situatie. Gaat om locatie waar 2-3 keer per maand avondwedstrijd is, maar waar door ziekte van de vaste secretaresse per ongeluk in de tweede helft van het seizoen een aantal vraagprogramma's nooit ingediend zijn bij de KNHS. Dat is als het goed is achteraf allemaal rechtgezet, maar was een heel gedoe. Ga er maar vanuit dat je je punten niet gaat krijgen in de meeste gevallen. En als je dit wil voorkomen kun je van tevoren op de knhs-site checken of de wedstrijd erop staat.

Ik ben bij Rianty geweest Welmoed.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:54

Fijn dat de springles goed ging bij jullie allemaal!

Vandaag hebben wij ook springles gehad. 80 cm parcours helemaal foutloos en 90/100 parcours 2 balkjes. Kwam door teveel contrast tussen het opvangen tussendoor en toerijden voor de hindernis. Tussendoor moet ik wel zorgen dat hij door blijft galloperen (jaja, we kunnen ook nog te langzaam) en voor de hindernis moet ik stil blijven zitten. Alleen tussen de teugels houden en voor de rest helemaal niks. Als we dat kunnen kunnen we zo het L en M in hahaha. Heel blij dat het zo goed gaat!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:12

gomir schreef:
Dat was mistid nini_roosje, maar dat was hele andere situatie. Gaat om locatie waar 2-3 keer per maand avondwedstrijd is, maar waar door ziekte van de vaste secretaresse per ongeluk in de tweede helft van het seizoen een aantal vraagprogramma's nooit ingediend zijn bij de KNHS. Dat is als het goed is achteraf allemaal rechtgezet, maar was een heel gedoe. Ga er maar vanuit dat je je punten niet gaat krijgen in de meeste gevallen. En als je dit wil voorkomen kun je van tevoren op de knhs-site checken of de wedstrijd erop staat.

Het is bij mij niet rechtgezet, alleen na de eerste keer melden zijn er 2 wedstrijden uit oktober en 1 uit november verwerkt waar ik had gestart. De KNHS heeft voor het najaar en dit jaar helemaal geen vraagprogramma's van die wedstrijd gehad en toen wij punten misten hebben we contact opgenomen want we gooiden de schuld alweer bij de KNHS. Van dit jaar staat alleen de grote wedstrijd tussen mijn uitslagen op mijn KNHS (inclusief de finale waar ik ook nog een winstpunt voor heb gekregen) terwijl ik nog een stuk of 4/5 punten daar heb gereden dit jaar. Maar ik reken helemaal niet meer op die punten, heb ze toch niet nodig en het waren fijne rondjes om er weer even in te komen.

Nini_Roosje dit is dus idd een beetje een andere situatie :)

Er staat bij de wedstrijd waar ik met Chall voor het eerst M ben gestart: i.a.v. controlebrief. Is dat dan naar de organiserende vereniging of naar mij? Ik heb door bovenstaand akkefietje en nog een verkeerd verwerkte uitslag van een andere wedstrijd 6 of 7 punten te weinig toegekend gekregen en ben overgegaan met 9 punten, maar doordat ik al 2x 1.20 geklasseerd ben mag ik versneld promoveren. Zal me benieuwen wat er nu weer achterweg komt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 06:54

Ik ga er ook niet vanuit dat ik nog wat krijg hoor. Echter lijkt deze wedstrijd ook vergeten te zijn een vraag programma in te dienen. Nergens was uit op te maken dat het niet voor punten was. Echter betreft dit 1 wedstrijd en geen seizoen.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:03

Dankjulliewel :)

Kan best zijn hoor dat je me een keer met Nibbit hebt gezien Gomir! Reed wel eens BB parcourtjes met hem, nu niet meer.
Foto's van Stip zijn gemaakt in Zeegse!
Ik heb de paardjes heel luxe aan huis staan, woon vlakbij Bedum net boven Groningen!

Ik zal nog even kijken naar leuke wedstrijden!

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:20

Wedstrijd in noord sleen is inmiddels al meer dan een uur uitgelopen door het weer.. :\

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:42

Meen je niet. Wat balen zeg :=

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:17

Door het weer? Vanwege de warmte?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:43

Dat is zo balen!

Ik heb vandaag gesprongen, nog steeds problemen met het bochtje naar links. Hij onthoudt ook alles dus hij raakt een beetje in paniek. Op t einde toch nog fijn rustig gestuurd maar heb wel veel van 'm gevraagd. Ben erg zuinig :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:56

Tis wat hè... Ben net drie dagen op vakantie en ik heb nu alweer zin om terug te gaan en te trainen... komt denk ik ook door dat we net weer aan het opbouwen zijn..Maar vakantie is ook zeker genieten! ;-)

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:57

@Lithya , vanwege de regen en onweer haha..

Over de foto's van vanmiddag ben ik niet helemaal tevreden, paard wou niet stil staan en z'n oren niet naar voren doen haha, binnenkort maar even opnieuw proberen.. Fotografeer eigenlijk nooit :o

Zitten nog best een paar leuke tussen..
Afbeelding

Springen ging wel fijn, ondanks dat het terrein helemaal nat geregend was.
1 balkje in de B, daarna nog een rondje L gesprongen, weigering op 4b en daardoor een tijdfout.
Vind dat hij het toch goed gedaan heeft hoor, voor het eerst een rondje L :j

Edit: Vond al dat hij erg gek sprong vandaag, zit net de foto's terug te kijken en zie dat hij gewoon veel te hoog over de hindernissen sprong :') misschien wou hij niet weer over een balk struikelen?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 01:22

Heeft het zo hard geregend dan in Noord-Sleen?

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 01:48

Ja heel hard!
Onderweg stonden al heel veel mensen stil langs de snelweg omdat je echt bijna niks meer zag
Daarna ging het onweren en nog meer regenen.. :brr: