Net fijn getraind.. ook de overgang van galop-stap komt er steeds beter in. Gaat echt vloeiend nu.. Hopelijk morgen ook! Kampioenschappen here we come..
Bedankt meiden die zal ik eens bekijken. en welkom!
josje4
Geplaatst: 08-08-14 11:32
Iedereen die vandaag kampioenschappen moeten rijden heel veel succes! Ik heb gisteren heel fijn gereden dus ben erg benieuwd hoe het vandaag gaat
Welkom Vonneke! Ik had na 6 wedstrijden ook de punten voor de M2 maar heb wat langer in de M1 gereden
Ik woon niet in friesland maar wel dichtbij Ik krijg les van An.ne Leh.mann. Super fijne lessen. Ben na mijn 1e B wedstrijd bij haar gaan lessen en we gaan echt met sprongen vooruit
Fijn dat het zo goed gaat KB! wie is er bij je paard geweest om hem te laten kraken?
Aranel zeker ga ik de WEG volgen! Denk dat er zeker een grote kans is dat er een paar medailles worden gewonnen door het dressuurteam
oneiros
Geplaatst: 08-08-14 11:45
Welkom Vonneke! Dat heb je snel gedaan...
Nog even terugkomend op de stalling...ik sta ook niet luxe, maar mijn paard heeft het geweldig naar haar zin en dat is voor mij het belangrijkst! Ze staat jaarrond buiten van 9 tot 17. Soms langer, ligt er een beetje aan. We hebben een buitenbak en als het flink geregend heeft dan hebben we een zwembad. Gelukkig wordt deze niet glad, dus eigenlijk kunnen we gewoon doorrijden. Het spettert alleen een beetje, maar gelukkig smelten we daar niet van. De binnenmanege van de club grenst aan het weiland van stal, dus ik kan ook naar de binnenbak rijden wanneer het weer echt te slecht wordt/is.
Voor wat betreft de keertwendingen; daar had ik vooral zelf veel problemen mee. Nu natuurlijk al een tijd niet meer op het paard gezeten. Omdat ik hetgeen ik op de flexchair leerde ook op het paard moest oefenen een aantal keer op mijn paard stapoefeningen gedaan en daarbij ook een aantal keer keertwendingen meegepakt. Ik kan ze nu beter rijden dan voorheen. Eerder kreeg ik er vaak 5-en voor, soms een 6. Mijn paard bleef niet voorwaarts denken, dat gaat nu veel beter.
Tot slot de WEG....ik ga er naartoe!!!! Ik heb kaarten voor de kur en voor eventing en ik heb er superveel zin in!!! Ik hoop dat ik de rest een beetje bij kan houden, maar we plakken er meteen een weekje vakantie aan vast.
World Equestrian Games ofwel de wereldkampioenschappen!
cindy1000
Geplaatst: 08-08-14 12:01
listiglistje schreef:
cindy1000 schreef:
Goh, heel dom maar wat is de WEG?
World Equestrian Games ofwel de wereldkampioenschappen!
Oooh, ik had al zoiets in mn gedachtes maar ik kon het niet met die letters maken
tamaramt
Geplaatst: 08-08-14 12:57
Vanochtend weer een hele fijne les gereden. April was erg los in het lijf en lekker voorwaarts maar niet te heet. Precies goed! Veel gewerkt aan de eenvoudige wissels op de diagonaal en de appuyementen in draf en alle oefeningen vd M2 proeven. Echt heel getraind, hele fijne tips gekregen om ze nog meer bovenin te houden terwijl ze toch van de hand af is. En actief in het achterbeen zonder dat ze gaat versnellen, ze ging echt heel fijn draven.