[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:58

Coquette altijd wel leuk zo dagje paarden kijken. Mooi dat er een geschikt paard gevonden is.
Leuk dat je ook bezig bent met de m2 oefeningen. Zijn wij ook mee bezig, keertwendingen heeft don niet veel moeite mee, travers vind ze nog moeilijker :P

Vonneke fijn dat je zo fijne les hebt gereden.

Leonie fijn dat het goed met je gaat. Afwachten morgen

Kelly wat zuur van je clubles.. Kan me voorstellen dat je je daar enorm aan ergert!
Gelukkig tijdens je priveles wel fijn kunnen oppakken

haha vonneke dat kan ik me voorstellen met een tweeling van 2,5 dat het behoorlijk druk is

Gisteren priveles gehad, fijne stukken ertussen maar ook wat mindere stukken, als ze het moeilijk vind wil ze er natuurlijk graag onderuit komen en daar moet ik nog net wat handiger en brutaler in worden, dan is ze me af en toe gewoon nog te slim af :')
Vanavond clubles gehad en mooi aan de punten van gisteren kunnen werken.
Bij mij sluiten priveles en clubles erg goed op elkaar aan, dus dat is wel ideaal.

_KellyAV

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:03

Nee hoor is niet verplicht. Alleen ik heb al wel voor het hele jaar betaald.. Dus ik ga even kijken hoe ik dit ga oplossen haha.
Zij was eerst mijn privé instructrice en hing toen op de club lesgeven dus ik ben daar toen van les gewisseld zodat ik bij haar zat.
Thuis ik de lessen was ik t al even zat dus daar toen mee gestopt en nu heb ik van m'n spring instructrice les, en zij weet mij gewoon echt de dingen op een juiste manier te brengen dat het kwartje ook direct valt.
Ik ben een gevalletje visualiseren :Y) :D wekt erg goed haha

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:08

Ach, je moet doen wat voor jou het beste voelt.

Mocht je willen stoppen, is er dan niets te regelen mbt geld terug oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:10

Echt vervelend Kelly!!

Michelle bedankt voor je commentaar op filmpje!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:20

Hmm dat weet ik niet. Bovendien volg ik daar ook de springlessen, die om de week is. En ik zat er aan te denken om het dan misschien om en om te doen. Voor nu probeer ik er een beetje onderuit te komen haha.

Morgen weer een fotoshoot met Varro :D <3

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:19

Heb weer een tijdje niet gereageerd maar wel alles meegelezen.
Ik zou afgelopen weekend eigenlijk op wedstrijd gaan maar heb me afgemeld. Ik ben zo oververmoeid door t werken enzo dat ik er ziek van wordt. Dus even rustig aan gedaan, baalde wel.
Zaterdag a.s. Ga ik dus weer op concour. Vandaag even een nieuwe witte rijbroek gekocht want vond de mijne niet fijn haha.
Ben benieuwd hoe het zaterdag zal gaan, ik heb besloten niet op safe te gaan rijden mits de bodem het toelaat met dit weer.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:24

Ik zag dit topic toevallig voorbijkomen, mag ik gezellig mee komen kletsen?

Mijn paard is een Democraat ruin uit 2006. Op 5.5 jarige leeftijd zadelmak gekocht en daarnaa zelfstandig verder opgeleid. Vorig jaar maart zijn we in de B begonnen. Afgelopen najaar lang in de L1 blijven hangen om selecties te rijden. Medio februari zijn we voor het eerst L2 gestart. En nu hebben we genoeg punten in het L2 bij elkaar gereden. Zodoende in overleg met de intructrice besloten de overstap naar het M te maken.

Zondag staat ons M debuut gepland. Het is voor mij de eerste keer dat ik met een paard zo ver ben gekomen in de dressuur, dus ik vind het best een beetje spannend. Afgelopen zondag een oefenwedstrijd gereden voor een KNHS jury en daar 195 punten gescoord, dus dat geeft wel wat vertrouwen gelukkig.

Hoe hebben jullie de overstap ervaren? En waar wordt nu echt meer op gelet naast de overgangen en gedragenheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:04

Welkom Stitch!!!

Ik ga zo eens naar de flexchairtraining en daarna een rondje trainen. Dan zal de ochtend voorbij zijn hihi

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:01

vonneke schreef:
Welkom Stitch!!!

Ik ga zo eens naar de flexchairtraining en daarna een rondje trainen. Dan zal de ochtend voorbij zijn hihi

Hoi Vonneke jij ook hier :D. Flexchair? Wat leuk, veel plezier!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:46

Ik ga morgenochtend ook een flexchairtraining doen, ben heel benieuwd of ik confronterend nieuws te zien en te horen krijg of dat het wel mee valt.
De dressuursimulator is ook gearriveerd, dus daar ook maar meteen een afspraak voor maken morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:18

Waar ga je de flexchair doen?

Een ding is zeker. Er is aan iedereen werk.

Dresuuursimulator een keer gedaan... Wat een bullshit is dat hihi

Vandaag was weer voor het eerst sinds 3 maanden.
De basis is top dus vandaag uitgewerkt met een plak op een halve bal onder mijn voeten. Tjonge dat was moeilijk!
Nu ga ik het even in praktijk brengen hihi

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:38

Hier in de buurt is sinds kort het Ruiterbalanscentrum, die doen flexchairtrainingen, ander soort trainingen maar hebben nu dus ook een dressuursimulator met een door Custom gesponsorde Icon erop ;-) Ik heb zo'n neppaard een keer op horse event gezien en wil er wel een keer op zitten. Al is het maar om te weten hoe het voelt.
Maar ik heb wel zin in de flexchairtraining morgen, een kijken of mijn balans goed is.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:06

Zo alles weer bijgelezen :-) ik ga zaterdag voor de 3e keer op pad. Opzich loopt ie fijn maar af en toe een beetje mat. Zal wel door t land komen. Vandaag van Rijs naar mn zadel laten kijken, morgen nog even gedrild worden door de meester en dan hopelijk zaterdag weer knallen!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:54

dank jullie allemaal. ik ben ook super trots dat hij het ff flikt met zijn 5 jaar.

melissa, ik weet zo niet meer welke jury's ik had. ik vergeet dat eigenlijk altijd gelijk. misschien weet gwen het nog. ik voer equifirst samen met hartog lucerne.
super dat je lessen op elkaar aan sluiten. bij wie les jij?
ik zie dat jij ook naar wierden gaat. hebben we een kleine boktmeeting :D

coquette is de stijfheid al weg? ik heb mijn paard nog steeds onder dekens staan, het wisselt wel heel erg welke ik op doe.

vonneke het geeft al wel een fijn beeld. hij zou nog iets meer met de schoft om hoog mogen. dat hij vanuit daar de hals gaat dragen ( oke ik ben nu wel zeikerig).
super dat je les goed ging. heb jij echt profijt van de flexchair? ik heb een training gewonnen.

kelly wat vervelend dat van je clublessen. kan je niet in een andere les op de club bij een andere instructeur?

leonie, hoe was het bij de ortopeed?

welkom stitch

yess alvast succes voor dit weekend. heeft van rijs je zadel goed gekeurd?

zelf ben ik niet fit, ik ben de hele week al thuis van het werk. mijn vriend traint envoy mooi ff door.
hij wordt wel steeds fijner. alleen als hij het moeilijk krijgt dan wilt hij zich er nog wel is uittrekken. in optiek is dat nog kracht en balans kwestie.

doen hier nog mensen mee met jonge paarden wedstrijden? subli / pavo?

ik gooi is wat in de groep. is het misschien een idee om een keer een clinic met zijn alle te gaan volgen?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:01

Ja goed nieuws. Wel verschrikkelijk mazzel gehad. De bovenste breuklijn loopt net niet het heupgewricht in. Onderste breuklijn kleine dispositie, maar wel stabiel. Dus mag nu op geleidde van de pijn verder opbouwen.

Leuk idee van de clinic, maar dat wordt voor mij dan wel pas over een paar maanden

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:32

leuk idee die clinic, maar we wonen volgens mij allemaal helemaal verspreid door nederland dus afhankelijk van de locatie zullen er een hoop afhaken denk ik (ik wil iig geen uren met de trailer op pad zijn voor een uurtje les).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:43

Leuk een clinic! Ik hoor de plannen wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:44

Hij mag inderdaad wat meer vanuit de schoft omhoog. Daar zijn we flink mee bezig.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:33

Thnx! Zadel lag goed maar kan r zelf niet in zitten. Hij had wel n ander heel fijn zadel mee maar zelfs als ie me mega matst is het nog n flinke klap. Nog even laten bezinken.
Clinic is n leuk idee!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:23

ik zou voor de clinic denken aan iemand midden van het land. zoals Joyce heutink, diederik van silfhout?

yess wat voor een zadel heb je en wat heeft van rijs je aangeboden?
ik heb het ook een tijd gehad een zadel waar ik niet in kon zitten. nu heb ik sinds 1 jaar een nieuw zadel en wil tot nu toe niks anders meer.

vonneke, het is altijd zo moeilijk dat laatste stukje. geloof me ik weet er alles van.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:29

Bij van Silfhout zou ik graag meerijden, alleen er komen....

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:49

Ik heb n heule oude kn. Ligt prima op beide paarden alleen dit paard beweegt zo groot dat k niet genoeg aan dit zadel heb (na kindje is alles wat eh ja 'losser') Nu heb k r n bontje overheen maar dat vind k ook geen gezicht. Jan had nu n fantastisch 2e hands zadel wat meer kost dan n goed nieuw zadel. Hij wil er wel mijn oude op innemen voor n immens bedrag wat k zelf nooit voor zou krijgen en wat ie eigenlijk niet doet: zadel innemen op n 2e hands zadel. Dus in die zin doet ie erg zn best voor me.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:59

lastig. ik zou niet twijfelen en het nieuwe zadel kopen als jij er 100% goed in zit en zeker weet dat dit jouw zadel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:11

Ik heb een Custom. Super fijn!

Met de schoft omhoog zijn we nu meer en meer aan het trainen. Maar rijd pas een dik half jaar bij deze instructrice en daarvoor niets bijzonders. Paard liep maart 2013 eerste B proef na een heel jaar in de wei gelopen te hebben met een zware blessure. We doen echt alles op zijn tijd.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:27

Hij heeft 3x gezegd welk merk het is. Is niet blijven hangen, nog nooit van gehoord. Was wel briljant zadel. Mijn zit is niet zo netjes, jonge paarden houding zeg maar. In dit zadel zat ik echt veel beter. Paard liep ook meteen fijner. Dus in die zin ben k overstag. Maar was n hoop centjes. Meer dan 3x wat we afgesproken hadden..