[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:39

Def schreef:
Het komt ook wel eens voor dat je teveel aan je vorige commentaar denkt op wedstrijd.
Stond er vorige keer : meer lb!! Dan zal je de volgende keer misschien te verbogen krijgen, omdat je dan heel veel lb voor elkaar probeert te krijgen. En dan heb je net weer een andere jury die dit overdreven vindt.
Wij hebben gehad dat mijn pony eigenlijk altijd loperig was op wedstrijd door spanning. We waren dan met losrijden alleen maar bezig met relax en ontspan. De laatste tijd is ze ontspannen en niet loperig. Toen kregen we ineens meer impuls op de coupon... toen moesten we inderdaad concluderen dat het te ontspannen was :D

Daarom rijd ik maar zoals ik rijd en doe ik eigenlijk zelden iets met kleine tips zoals moet meer lb ofzo want dan krijg je inderdaad dat en ze willen allemaal wat anders zien
Alleen duidelijke dingen werk ik aan zoals die eeuwige onvoldoendes voor de keertwendingen en dat er vaak op stond dat de contra meer sprong moest hebben en van die dingetjes om ff rekening mee te houden zodat je dat ene puntje hoger scoort want sprong kun je niet teveel krijgen haha. :)

Odysseus

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:45

Geweldig Def!!!!

Heb ik hier al eens mijn eigen pony laten zien? Kwam net deze foto's weer tegen, wilde ze toch ff showen :=

Ziet er best goed uit voor een 18 jarige Cushing patient die nooit getraind wordt... :') al zeg ik het zelf. :o
Afbeelding
Afbeelding

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:50

Hele mooie hals focussed!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:11

Wow! Wat een tekst wordt hier geproduceerd zeg!! Haast niet bij te houden voor de (over)werkende mens :D
Prachtige foto hierboven! En Def: geweldig!

Mbt het starten: ik heb zelf lang gewacht met het aanvragen van een startpas/starten. Was me er zeer van bewust dat ik als niet meer 20 jarige met een póny nu niet meteen "mainstream" zou zijn binnen dressuurrijdend Nederland, dus ik wilde in ieder geval zeker zijn dat ik geen modderfiguur zou slaan als ik zou gaan starten. Ik bedoel: ik heb niet het meeste aan talent, en val daarbij dan ook nog eens op mijn mijn valkpony tussen de paarden. Dus ja... dan moet het ook wel érgens op lijken vind ik. Lange voorbereidingstijd dus :j

Ga nu in januari de overstap naar de L1 maken, heb daar ook nog even mee gewacht omdat ik nog wat dingen (oa wijken) in orde wilde hebben.. En tja.. .vind het dan nóg gewoon weer spannend. Volgens mijn instructrice moet de overstap prima kunnen... Maar mmmmm zal blij zijn als ik mijn eerste wedstrijd in het L1 gereden heb, en het qua punten niet helemaal tegen valt....

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:58

Haha leuke foto's Def!

Mooie pony heb je Focussed. Ik ga binnenkort ook maar eens een mooie fotoshoot doen met stang en trens. Staat toch wel heel chique!

Wij hebben hier ook een oefenwedstrijd dat je een camera bij het jurylid mag neerzetten die het commentaar inspreekt. Dit kost alleen 15 euro per proef dus dan kan ik beter officieel meedoen aangezien ik in de B wel over het algemeen weet wat er beter moet. In de hogere klasses vind ik dit wel interessant. Af en toe krijg ik ook wat tips en commentaar van de juryleden en lees ik altijd goed mijn protocollen door. Enne ik start echt niet wekelijks hoor met de jonkies, dat wordt mij ook te duur ;)

En de M tja.... Wat ik vooral merk is dat ze echt een goede voorwaartse proef willen zien. Rijtechnische basis fouten zoals kantelen oid worden streng afgestraft, maar dit is ook weer per jury verschillend. In de M2 heb ik vrijwel hetzelfde commentaar gehad en zaten ze over het algemeen op 1 lijn. Omdat ik weet dat ik voor de 8 moet rijden, ben ik wel heel goed in mijn proeven netjes afwerken en goed op de letter rijden. Dit word in het M ook gewaardeerd, waardoor het lukte om een winstpunt te scoren met het commentaar mag nog wat meer oprichting en gedragenheid.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:14

mooie pony Focussed :)) Je zult hem geen 18 jaar geven!

Ik ben benieuwd naar de foto's Paroeska! En over het filmen bij de jury, lijkt mij een handig idee, als je telkens ergens tegen aan loopt :j! Een jury ziet vaak toch net wat andere dingen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:59

Annash schreef:
Ik vind ze genoeg Lisanne... Vragender, Zevenaar (bijna ieder weekend!), van de club, noem maar op...

Hier doen ze het echt niet. Dichtstbijzijnde vereniging die regelmatig oefendressuur organiseert is Udenhout maar daar rij ik alsnog anderhalf uur op. Dan ga ik toch liever een kwartier verderop officieel starten, je rijdt in de B toch geen verliespunten.
Maar ik ga met de merrie nu van de winter in Belgie wat onofficieel starten, het gaat toch niet om de proef maar om het oefenen op vreemde locaties.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:01

Wat een mooie pony Focussed!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:19

Even bijgelezen over de WP discussie.

Annash schreef:
Ayasha haar paarden even daargelaten want die heeft ook heel aparte. :+
Bovendien is het systeem in Belgie ook nog eens anders dus daar kan ik qua % en hoe ze erop komen toch geen uitspraken over doen.

Tot zover mijn bijdrage.

_O-

Buiten dat vind ik "een andere hobby gaan zoeken" toch kort door de bocht. hoogstens hoognodig een andere lesgever. (helemaal als je nogal consequent verliespunten rijdt.)
IMO kan iedereen gewoon goed genoeg leren sturen voor een WP te rijden in een B proef. It ain't no rocket science.

De "onderlinge" hier verschillen eigenlijk niet veel van de officiële. Het enige echte verschil is dat de KR zich verder niet moeit met de startlijsten en het secreteriaat enz. :) Maar de jury's enzo en de punten zijn meestal wel gelijkaardig aan officiële wedstrijden. De échte clubkampioenschapjes daar gelaten. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:27

Hier zat nu afgelopen keer in de E echt wel enorm niveauverschil, van paarden die rondliepen alsof ze een bezem ingeslikt hadden met duidelijk beginnende ruiter erop tot paarden die echt al wel lekker voor elkaar waren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:30

Ik moet zeggen dat de laatste wedstrijden die ik gereden heb, op een paar combinaties na, de meeste paarden imo gewoon van nationaal kaliber waren. :x Hier en daar nog wel een jonkie maar met zo duidelijk veel potentieel en die ook gewoon goed voor mekaar waren.. En dan een 5tal van de 30 oid die niet geweldig liepen. :) Ook niet rotslecht overigens. :)

En daar trippelt Sam dan tussen... "gelijk ne grote" _O- Heerlijk he dat die beesten niet door hebben dat ze best een beetje een "buitenbeentje" zijn. :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:15

Def, maar zo'n poepie chique pony staat echt super voor de wagen! En ze vinden het zelf vaak prachtig om te doen.

Focussed, ziet er nog goed uit voor niet meer zo'n jonkie.

Dat met die lb / verbogen krijg ik ook wel eens een punthoofd van, is helaas toch nog best wel jury afh.
Als ik echt een sb verpruts heb ik het meestal zelf ook wel door, paard als bezemsteel of tactfouten.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:26

ik meld me ook!
met een D pony ( lees kruising fell pony) start ik sids kort in de B dressuur.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:53

haha DEF hele duidelijke verklaring volgens jouw paard! :j
Focussed wat een beauty zeg!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:31

Def schreef:
Wij mensen doen maar moeilijk hoor..

Haha geweldig, je hebt helemaal gelijk :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:59

Nou ik heb ben weer even wedstrijdpony-loos... gisteren de startkaart afgemeld. Pony is inmiddels L2 en hoger mag ze niet (leeftijd), dus ja... opnieuw aanvragen kan altijd nog. Nu eerst maar weer verder met 4 paarden in de sport (springen/dressuur) en in januari met onze bonte poown *\o/*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:15

Suelza, ach... volgende kleintje zie ik al weer staan in je post en het is bijna januari.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:27

Sjolvir schreef:
Suelza, ach... volgende kleintje zie ik al weer staan in je post en het is bijna januari.

Ja dat is waar en krijg zojuist bericht dat er weer een nieuwe pony voor sport(predikaat) komt *\o/* leuk leuk!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:37

Heel leuk Elise!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:06

Zo weer op wedstrijd geweest, weet mijn punten nog niet, duurde allemaal te lang en de proeven gingen niet heel goed, dus ik wacht de uitslagen wel af op startlijsten.

Was een hele onrustige inrijhal en wedstrdijhal en dan heeft de jonge pony nog te veel te kijken.

Kreeg 2 keer de vraag of het een klein paard was of een grote E.... uhm nou het is een D-pony :Y)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:36

Net ook terug...
Moest als laatste dus inrijpiste was behoorlijk druk ivm vorige keer (toen heb ik quasi als enige kunnen rijden, moest als eerste dusja. :P)
Pony was echt super irritant, op trailer hele tijd over en weer stappen, nooit stilstaan, me altijd quasi pletten, grrr.
Dik half uur ingereden, maar ze liep echt voor geen meter.
Zaten 4 gigantische Friezen in de inrijpiste en die vond ze echt dóódeng.
Tsja het is ook best wel imposant als die benenzwaaiers recht op je af draven. :=
Ze was dus met geen stokken een beetje nageeflijk te rijden, ja af en toe kleine stukken... Maar over t algemeen... Ik vond het straf dat ik nog menselijke overgangen kon rijden. :=
Was dan ook m'n jasje vergeten op stal, moest m'n pa nog over het hek kruipen en die brengen... M'n knot eruit gevallen tijdens inrijden... Pfffft. :+
Dan als laatste de proef in, was er iemand aan het voorlezen? Ja ok, ook goed? :')
Was toch al wat gestresst. :P
Proef liep ze dus ook lekker sterren te kijken en alles aan de buitenkant was natuurlijk interessanter dan de binnenkant. :+ wel dikke 8en op m'n cirkels, dat lukt altijd aardig. :)) Maar 3 x een 6 (binnenkomen middellijn, afgroeten middellijn en keertwending tot op middellijn _O- ) middellijnen zijn mijn vriendjes niet, krijg bij buitengaan commentaar vd jury of ik de middellijn kon vinden? := :')
Tijdens de prijsuitreiking was ik nog half m'n haar aan het fatsoeneren toen ze mijn naam al afriepen... Huh wat? Was dus gewoon eerstes. _O-
Maar wel minder punten dan vorige keer en als opmerking bij algemene indruk: meer die nageeflijkheid nastreven. Goh, nee, serieus? :')
Volgende week nog maar eens goed lessen, er is werk ad winkel...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:48

Klinkt als geslaagd dagje uit Astrid, maar wel met de wet van Murphy op je hielen.
Tja als de rest nog slechter rijdt....

Saskia, jouw D is dus goed in zich groter voordoen dan ze is!

Ik heb vanochtend lekker gelest, leverde drijfnat zwartje op, maar hij had goed zijn best gedaan.
Daarna nog op beige gestapt (net begonnen met opbouwen, dus komende wkn, naar het pannenkoekenhuisje en terug...), die ahum... een patatbakje eng vond, zucht, wat een muts.
Kwam er wel langs dat is het probleem niet, maar als doorgewinterde buitenrijpony moet je niet mutsen over een op zijn kop stil liggend patatbakje.
(Zeker niet als je net langs bouwwerkzaamheden bent gewandeld alsof dat er al jaren zo staat)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:53

Zo typisch he...
Voorbij de grootste en engste dingen en dan een wit bakje. :+
Achja, ik vind wedstrijd om de 2 weken best wel krap, heb maar 1 of 2 x echt getraind, zeker omdat ik enkel vrijdag, zaterdag en zondag rijd en ik er wat afwisseling moet tussen steken...
Nu is het tot begin februari lekker trainen, dan wil ik ze toch echt B waardig hebben...
Hopen dat ik met de examens tijd genoeg heb...
En dan februari/maart nog 2-3 keer onderling en dan april buiten officieel crossen. :j
Gaat volgens mij veel fijner zijn, al die tralala weg. Gewoon een ring en een jury, punt. :))

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:07

Dit weekend de eerste dressuur wedstrijd met mijn tinker. Ik heb altijd gesprongen met mijn andere paard. dus ik vind het nu wel spannend om met mijn tinker tussen de paarden te rijden in een jurysport. ik hoor allemaal verhalen dat je met een tinker (of andere koudbloeden of zelfs pony`s) nergens kunt komen tussen de paarden. Ik heb haar juist gekocht om lekker op te vallen. En dat ze niet zo`n zeikerd is als mijn andere die altijd alle kante op vliegt behalve de goeie. Ik hoef toch niet de volgende anky te worden dus als ik al tot het M kom ben ik dik tevreden. Gelukkig stelde dit forum me weer gerust. dat ik me gewoon moet focussen en met plezier van de dag moet genieten. Een lekker uitstapje met pony.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:18

Welkom Pepper! Laat je niks wijsmaken hoor, inderdaad gewoon lekker genieten en als je goed rijdt kom je er wel hoor! De mensen die klagen over dat soort dingen zijn vaak de mensen die zelf de punten (terecht) niet rijden. Wat voor tink heb je? :)