Ik heb J.arko D.un een keer naar Wolter laten kijken, en dat heeft toen wel geholpen, maar verder heb ik eigenlijk nooit een osteopaat of fysio bij de paarden, is ook nooit nodig gelukkig. Wolter was iets scheef geworden na zijn zware blessure dus toen kreeg ik het met rijden niet meer recht, maar verder heb ik altijd alles zelf op kunnen lossen. Als ik het geld had liet ik ze wel regelmatig gewoon eens lekker loswerken, maar dat heb ik er nu niet extra voor over, ik geef het dan liever uit aan les. Bij een kreupel paard laat ik altijd liever eerst een gedegen kreupelheidsonderzoek doen en echt vaststellen waar het probleem zit, voor ik een behandelaar inschakel.
Udo2001
Geplaatst: 19-12-12 14:16
Nou dat zowiezo! Ik ga geen fysio laten komen als hij dus daadwerkelijk echt kreupel of iets is! Dit is op advies van mijn DA.. En ik vind G.uy ook niet heel duur.. Omdat hij vaker komt €60,- vind ik heel schappelijk.
ja bij mij is het ook op advies van de dierenarts om ostheo erna te laten kijken aangezien hij zeker weet dat het niet in zijn pees zit maar in zijn schouder en/of rug ... ik moet nu 5 dagen metacam geven en stappen. Dan moet ik kijken of die beter loopt. Het zit hem in zijn schouder want daar is hij gevoelig op met aanraken.
Ik wacht geduldig af en als het volgende week niet verbeterd is maar foto's laten maken voor de zekerheid
loveSaros
Geplaatst: 19-12-12 19:54
@Horseyfries: dankje voor je tips. Ik ga er vrijdag mee proberen te werken
Daisy, wat vervelend zeg! Enig idee wat het zou kunnen zijn? Ergens van geschrokken en verstapt of zo? Omdat het zo plots onder het rijden was... Ik ga nu ook lekker trainen, vanavond maar eens even het proefje oefenen..
Jaa hij heeft nu een lichte verdikking op zijn schouder in een vorm van een hoef en vaderlief was even vergeten te vertellen dat hij een trap heeft gehad van ons andere paard en daarbij schrok hij vandaag even en daarna liep die niet meer lekker. Misschien heeft het met elkaar te maken....
Hoop dat het meevalt Daisy... Misschien een kneuzing ofzo! Ik vandaag mijn proef doorgenomen.. Ging nog niet zoals ik wil! Hij was eigenlijk met losrijden niet fijn genoeg.. Ik kom de proef wel rond, maar echt goed is het nog niet!
Horseyfries : Vervolgens gebruik ik het volgende in mijn lessen: stel jezelf voor dat je buik een helemaal lege ruimte is, de organen zijn verdwenen, en er ligt één klein balletje onderin. Dat balletje moet rondjes draaien in je buik, van voor naar boven naar achteren naar beneden, en zo door. Wil je nu heel klein galopperen, dan laat je dat balletje hélé kleine rondjes draaien, maar het mag nooit stilvallen! Wil je naar middengalop of uitgestrekte galop, dan zorg je dat dat denkbeeldige balletje steeds grotere cirkels gaat draaien, en verzamel je terug, dan maak je die beweging weer kleiner.
Vind dit een hele goeie, heb het geprobeert in gedachten maar kun je het misschien nog meer uitleggen?(ben blond sorry) De appuyementen gaan al beter, heb eergister in de manege gereden en mijn vriendin was er ook en keek mee. Ik buig teveel in m'n appuyementen waardoor ze als een banaan door de appuyement gaat en dus lengtebuiging mist. Moet hem simpeler rijden. Gaan er nog mensen starten aanstaand weekend??
Sorry dat ik er zolang niet ben geweest dames. Heb ik iets gemist?
Paardlief was ziek, we waren bang voor droes. dit was het gelukkig niet! Paard is weer aan de betere hand, maar ik rij nog niet met d'r enzo. Was wel even eng, op een gegeven moment leek ze bijna 2x te stikken in haar eten (keel was ontstoken) maar geen snotneus. Geen hoesten en binnen 2 dagen werd het allemaal al aanzienlijk minder, waardoor het geen droes kon zijn ala DA Koorts had ze gelukkig maar 1 dagje.
Ze zit nog wel aan de ontstekingsremmers, de kuur opmaken, maar ze is alweer bijna helemaal zichzelf! Klein beetje is er nog maar van te zien. Maar ken je d'r niet zo goed als ik. zie je ziet nieteens
De DA was geweest en had gezegt dat het droes kon zijn. Wij alle maatregelen getroffen en na 4 dagen moesten we hem weer bellen om onze bevindingen door te geven. En t kon geen droes zijn zei hij We waren mrt de training aan t opbouwen weer, en nu staat ze toch weer stil (vond het niet eerlijk d'r aan t werk te zetten, als d'r lichaam nog aan het herstellen was.. ) Maargoed, allang blij dat het geen droes is
Oei Michelle dat was even spannend... Droes kan echt heel besmettelijk en gevaarlijk zijn. Weet je nu wat het daadwerkelijk wel is geweest? Hoop dat je snel weer kunt gaan trainen, succes! Miranda, ik mag t weekend na dik 3 maand weer op wedstrijd. Alleen gisteren ging het niet zo fijn, hoop dat dat wel weer gaat komen voor zaterdag!
Klopt, ik was ook écht heel bang. Ook omdat ze de 2de/3de dag heeeel zielig was en toen die 2x bijna stikken, ik had echt zoiets van: als dit droes is, dan is dit pas het begin, hoe gaan we dit volhouden??
Jij ook mies jeetje dat zou echt schrikken zijn! fijn dat het geen droes is en hopelijk knapt ze snel weer op. Wel balen ook ben je net weer bezig met opbouwen kan je weer opnieuw beginnen
Kan ik me voorstellen, dat was wel even spannend dan!
Saika
Geplaatst: 20-12-12 23:41
Jee Michelle dat is schrikken gelukkig is het goed afgelopen en is ze aan de beterende hand! Wanted mooi dat je tweede staat hopelijk gaat het zaterdag ook goed en kan je door! Daisy beterschap voor je paard hopelijk valt het mee! Horseyfries die hebben wij ook bij de paarden net als jij bij klachten. Vind hem superfijn.
Selectie heb ik vorige week een poging gewaagd. Geen idee wat paardlief bezielde. Hij stond na het opvlechten al in zn stal te bokken en er was op concours geen land mee te bezeilen. Na twee wegspurt acties en nog wat mislukkingen maar afgegroet. Denk dat twee weken niet in de wei lopen door vorst hem een beetje naar de kop was gestegen ofzo, pffff. Vandaag ben ik weer gestart nu was hij weer helemaal zichzelf gelukkig. Hij liep fijn, wel ging er in mijn eerste proef een wissel helemaal de mist in en hij paniekte wat en hupste maar door en door waardoor ik die eenvoudige miste, ben rustig omgedraaid heb die eenvoudige overgedaan die top ging en de proef afgereden miste met aftrek erbij 7 punten toch nog 210 gescoord Tweede proef had ik iets minder impuls ik merk toch dat hem dat nog veel kracht kost hebben we 207 gereden. Ben erg tevreden !!
Wow Syntaa, toch nog hele nette punten! Zeker nadat het de vorige keer niet lekker verliep.. Ik mag zaterdag weer, toch wel spannend. Ben en 3 maanden niet weggeweest en dit is mijn 2e Z2 proef ooit..
Dat was schrikken michelle gelukkig gaat het beter, snap dat je der nu niet rijd. Eerst maar even helemaal op laten knappen en dan weer lekker oppakken.
Heel veel succes Udo, gaat vast wel goed komen. En wanted hopen dat je tweede blijft staan!! Succes. Gefeliciteerd Syntaa. Veel plezier Anouk tot volgend jaar.
oor droes is het te snel weg. Ze heeft maar 1 dag echt koorts gehad, hoest niet, snotterd niet, en toont fit, ook maar 1 dag was ze zielig...
Mag ik vragen waar hier in de buurt droes heerst? (mag natuurlijk ook via pb, als je dat liever hebt)
luv
Geplaatst: 21-12-12 09:57
Dat is schrikken Michelle! Gelukkig valt het toch allemaal mee Wat een mooie punten Sytha! Gefeliciteerd! Fijne vakantie Anouk! ZZ-licht.. pff ben al blij als ik ooit Z2 kan rijden Komt goed Sandra! Als je maar geniet, dat is uiteindelijk het belangrijkste!