B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:10

Mijn moeder is echt bang voor paarden, maar ze vind Shaggy al steeds leuker en zit te overwegen om met m te gaan lessen bij mijn instructrice :). Ik heb een redelijk brave pony voor beginners :P.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:27

mijn moeder heeft ooit (langlanggeleden) paardgereden, maar ze was een keer gevallen en toen durfde ze niet meer. Shetlanders vind ze wel leuk, en ik geloof dat ze Kane als puppypaardje ooit in zijn stal wilde zetten en toen sleurde hij haar mee naar binnen. Sindsdien is de liefde over :+

die foto's waren gemaakt door mijn leasemama, maar haar computer was kapot dus ze kon ze er niet eerder opzetten. En ik heb ze op de andere computer staan... dus die volgen nog :D

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:30

@ilse haha :+

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:36

4 wedstrijden geleden heb ik mijn B-debuut gehad met Wessel (5-jarige grote forse friese ruin).
Hij is alleen zó verschrikkelijk bang! Gisteravond ook weer een hopeloos verhaal.
Binnen ingereden in een hele gehorige enge grote hal met een kantine op de kopse kant met ramen,
zodat je zo naar buiten kon kijken. Veel lawaai, luidsprekers, resulteerd in héél veel spanning.
En het anker gaat uit. Hij is niet meer te rijden.... Zo ook niet tijdens de 2 proeven buiten...
Erg veel spanning, maar niet hele vreselijke proeven. Wel weinig stelling, buiging en weinig voorwaarts kunnen rijden.
Resultaat 148 en 149 punten (ook erg fors afgerekend op de spanning, zó slecht was het echt niet!)

Volgens mij moeten we gewoon meer kilometers maken (vaak van huis), maar hebben jullie nog tips?
Heb ook wel es gehoord van die 'rustgevende' toevoegmiddelen aan voer o.i.d.
Hebben jullie hier ook ervaring mee? Of andere handige tips?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:44

Mirjam, ik had ergens gelezen dat je magnesium aan je paard kan geven om hem rustiger te maken. Sommige gebruiken ook van dat homeopatische remedy rescuespray, die eigenlijk voor mensen is bedoelt.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:16

@anne_sproet, nee het was jammer genoeg maar 1 proef, daar baalde ik wel van want in de proef werd ze meer ontspannen en als ik nog een keer die ring in had gemogen denk ik dat het wel beter was gegaan.. 17 juni weer starten, op gras en dat is wel proeven. Die van mij heeft geen ijzers, heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ben bang dat het erg glad is.

@ Mirjam: ik heb toevallig net 5 star liquid van NAf besteld, dat is een magnesium supplement voor elke dag. M'n instructrice gebruikt dit ook voor haar paard en dit maakt die van haar meer geconsenteerd en minder angstig. In het jonge gras zit trouwens veel energie maar weinig aan mineralen dus een magnesium tekort ontstaat dan sneller.

marjolein_el

Nafnaf, dat wil m'n moeder onze pony nu ook geven. Ik vind het totaaal niet nodig maar moeders gelooft (met haar enorme paardenverstand) dat pony dan de trailer op gaat. Nou mams als jij daar je geld aan wil verspillen. :')
Maargoed voor jou werkt het dus misschien wel, het heet trouwens niet echt nafnaf maar weet niet hoe het heet. Als je even op 'naf paardenvoer' ofzo googled dan vind je het wel!

marjolein_el

annet155 schreef:
@anne_sproet, nee het was jammer genoeg maar 1 proef, daar baalde ik wel van want in de proef werd ze meer ontspannen en als ik nog een keer die ring in had gemogen denk ik dat het wel beter was gegaan.. 17 juni weer starten, op gras en dat is wel proeven. Die van mij heeft geen ijzers, heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ben bang dat het erg glad is.

@ Mirjam: ik heb toevallig net 5 star liquid van NAf besteld, dat is een magnesium supplement voor elke dag. M'n instructrice gebruikt dit ook voor haar paard en dit maakt die van haar meer geconsenteerd en minder angstig. In het jonge gras zit trouwens veel energie maar weinig aan mineralen dus een magnesium tekort ontstaat dan sneller.

Dat ja. :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:19

Magnesium schijnt te helpen vooraf (om je paard standaard wat rustiger te krijgen), ik heb op wedstrijd met mijn neuroot vaak rescue remedy van bach op zak.... Die gebruik ik dan voor zowel mij al mn paard :). Als hij gaat stressen doe ik het ook en andersom dus dan maar voor ons beide gebruiken. Werkte tijdens de endurance top!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:45

Magnesium en Bach Rescue Remedy, ik zal het onthouden...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:10

Ik heb hier ook zo'n zenuwpees (heeft schrik van andere paarden) en die staat nu sinds n tijdje op NervControl van Pavo en hij doet het er echt super op. Krijgt elke dag zn portie (ben aan het afbouwen om te kijken hoe hij het dan doet) en vind het ook zonder muesli etc lekker.

Hier dus pas in Juli mn B debuut maar daar ben ik ook blij om aangezien meneer momenteel erg vaak dit doet tijdens onze trainingen:
Afbeelding

Om vervolgens weer zo verder te lopen....
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:21

Hahahaha ach ja momentopnamens zullen we dan maar zeggen, hopelijk meer momenten met tweede foto dan met eerste foto :).

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:11

mooi paard heb je cuba :)
mag ik vragen met wat voor een camera je die fotos hebt gemaakt? is een hele mooie kwaliteit
Laatst bijgewerkt door Majken op 31-05-12 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:11

even een foto'tje van de les gister.
(blackberry kwaliteit haha)
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:25

Foto's zijn altijd zo lastig... Ziet er op zich fijn uit, maar zwiept de staart door irritatie of zat er net een vlieg :P.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:17

@Majken: Deze foto's zijn gemaakt met een sony spiegelreflex van n vriendin, ikzelf fotografeer met een canon eos d1000. Maar aangezien we beide van fotografie onze hobby hebben gemaakt (en ik het semi profecioneel wil gaan doen) wilden we beide een goede hebben :-). Overigens zit er op de lens ook nog een uv filter....

Dank je voor het compliment over mn paardje :-)

Foto's blijven altijd momentopnames maar op sommige zie je duidelijk verzet (kijk maar naar mijn steigerfoto) terwijl er op andere foto's ook verzet is maar dat is minder zichtbaar....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:21

Steigerde ze niet op commando dan ;). Maar nee is idd ook altijd lastig.... Film ga je het al beter zien alleen ook niet altijd...

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:22

evdpanne: hij zwiept altijd met zijn staart, dat is niet van verzet oid :)

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:23

oehh! Zondag m'n eerste wedstrijdje!
tis nog onderling, maar als het goed gaat dan komt binnenkort de startkaart.. :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:28

Hij :-) steigert inderdaad niet op commando :-P

De mijne loopt eigenlijk altijd in de aanleuning en alleen een geoefend oog (zoals de fokker van mijn paard die tevens mijn instructrice is) kan bij hem zien of hij echt loslaat of dat hij er nog net tegenin loopt... Maar ook op de film kan je het niet altijd zien.

Iedereen die eerdaags zijn/haar debuut heeft: alvast heel veel succes gewenst....

Ik kan nog even doortrainen en ga as zondag maar weer eens kijken bij mn jaarling hengst (eens zien hoe groot hij al aan het worden is).

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:30

ik heb afgelopen maandag ook weer wedstrijd gehad, 1e proef was ze erg stout, met ook goede stukken er tussen, paar keer 7 en 8 en een keer 2-2 en nog een 2 en nog 176 punten.. 2e proef weer fijn en toen 1e met 197 punten..

Woensdag weer starten op gras.. Teller ondertussen al op 6 winstpunten dus gaat lekker zo

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:21

haha wel een gave foto Cubalibre, hopen dat ze het niet tijdens je wedstrijd doet,

@ mirjam & evdpanne ik gebruik ook voor zowel mij als sproet Rescue remedy van bach, me moeder werkt veel met van die homeopatische druppeltjes en alles , ik zou niet weten of het echt werkt, denk het wel

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:31

@Bonny, zo toch nog opzich goede punten als je 2en had gekregen en die 2e proef al helemaal netjes!
leuk paard heb je trouwens!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:07

Anne_Sproet: Bij mij werkte het toen volgens mij wel, bij pony had ik al eerder het idee dat het werkte :). Dus ja toen bedacht ik me maar dat we het allebei moeten gebruiken in stress situaties :D.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:36

dat zijn gewoon van die druppeltjes toch? geven jullie die gewoon op een suikerklontje oid? en hoeveel geef je dan?

ik had net gelest, ze loopt toch beter bij elkaar als dat ik dacht :D we hebben thuis helaas geen spiegels..
op de terugweg kwam het hier even met bakken uit de hemel, het was spontaan donker