Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_Vainqueur

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:19

Ja dat is wel vaag. Maarja ja het kwam dan ook ter sprake door een vraag uit het publiek. Dus wanneer er andere vragen zijn gesteld hoeft het niet aan bod te zijn gekomen. Maar ik ga er vanuit dat hier alsnog voor 1 januari informatie over komt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:24

Met een stempel kun je toch ook frauderen? Ik weet niet of er dan uniforme stempels verstrekt worden aan juryleden maar anders is het een koud kunstje om een stempel te bestellen op naam van een jurylid met persoonsnr. erbij.
Ik vind het allemaal behoorlijk fraudegevoelig.

@Kleinvosje, ik heb wel eens meegemaakt dat het onderscheid tussen vrijwillig afgroeten en uitgesloten worden niet helemaal duidelijk was en dat scheelt dus wel 2 verliespunten en daar kun je wel degelijk protest tegen aantekenen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:25

Ze zullen toch wel een soort handleiding geven over hoe ze het uiteindelijk aangeleverd willen hebben.
Zo dat alle secretariaten weten hoe en wat we moeten opsturen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:26

kleinvosje schreef:
Scum schreef:
Ik krijg eigenlijk altijd wel afgetekende coupons terug.

Het zal nog wel enige moeite kosten om die juryleden aanwezig te houden totdat de complete lijst bekend is dan. Want ruiters mogen tot een half uur na de uitslag nog protest aantekenen. Dus eigenlijk kan de jury daarna pas tekenen.

Maar ze kunnen toch geen protest aantekenen tegen de gegeven punten? Over de beoordeling kan niet geprotesteerd worden, dus een complete protocol kan gewoon afgetekend worden.

Klopt. Maar stel dat het secretariaat fout geteld heeft. 203 ipv 204. Ruiter telt het na, en het blijkt 204 te zijn en daardoor is het net toch een wp. Dan kan die ruiter daarover binnen een half uur protest aantekenen tegen de uitslag.
Zo is het ons op die avond verteld. In principe mag de KNHS het de volgende dag niet meer aanpassen, ook niet als de ruiter het protocol ter bewijs opstuurt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:28

Maar is het dan daadwerkelijk zo, dat je als individuele ruiter de uitslagenlijst moet controleren? Daar wordt een secretariaat toch helemaal gek van als er na een prijsuitreiking bij een buitenconcours ineens 100 mensen klaar staan om de uitslagenlijst te verifiëren?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:28

Een stempel daar hebben ze het bij ons ook niet over gehad.
Zijn het misschien elke keer andere mensen?

Bij ons zat een iets oudere meneer die was accountant. Met een hele monotone stem.
En een mevrouw die heette volgens mij Marleen? Die kon vrij duidelijk spreken en kon het ook wat beter verwoorden dan die man.
En nog iemand die iets met IT doet maar verder niks zinnigs te melden had.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:41

Bij ons was het ook Marleen Ras. Dat heb ik in ieder geval op geschreven. En een gezette heer van ik denk eind 30. Die zich overigens niet heeft voorgesteld!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:45

Fitzroy schreef:
Maar is het dan daadwerkelijk zo, dat je als individuele ruiter de uitslagenlijst moet controleren? Daar wordt een secretariaat toch helemaal gek van als er na een prijsuitreiking bij een buitenconcours ineens 100 mensen klaar staan om de uitslagenlijst te verifiëren?

Dat betekend dus ook dat je bij een groot cc verplicht bent om tot het einde te blijven. Ik ga vaak lekker naar huis wanneer ik mijn coupons terug heb (en al berekend het dat ik toch geen prijs heb :P) Op basis van je coupons kun je dan nog eventueel bij de KNHS aankloppen indien je wp niet geregistreerd is.
Dat zou hetzelfde moeten zijn met de protocollen die je straks mee krijgt. Het controleren van de punten moet je natuurlijk direct doen. Maar als door een tik fout van het secretariaat je een wp mis loopt, zou dat door de KNHS op basis van je protocol rechtgezet moeten worden.
Als er verkeerd opgeteld is, kun je er nu ook niets meer aan doen als je daar pas een dag na de wedstrijd achter komt...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:46

Dat is dus niet meer zo omdat je verplicht bent te controleren of je punten correct op de uitslagen lijst zijn ingevuld.
Deze punten moeten gelijk zijn met die in het concour programma.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:51

Kan je daar geen tussentijdse lijsten uit halen dan?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:53

En dus als de uitslag heel erg lang duurt (en je zou ook nog eens als eerste moeten) dan moet je inderdaad heel lang blijven wachten op de uitslag.
Voor de ruiters dus niet zo fijn.

Voor mij als jurylid misschien een manier om ervoor te zorgen dat de staatjes in orde zijn. Het komt gewoon regelmatig voor dat ex aequo's door de organisatie opeens verdwijnen, en daarna een verschillend puntenaantal hebben. Waar door ze niet extra prijzen weg hoeven te geven. Of dat mensen die uitgesloten waren opeens niet meer in de uitslagen voorkomen. En daar heb je dan als jury wel meer zicht op.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:19

Scum schreef:

K ga eigenlijk altijd naar huis voor mn paardje.... :o Zou zeker op buitenwedstrijden anders nog wel even lekker blijven hangen om bij het springen te kijken. Maar als het niet nodig is, laat ik ze geen halve dag op de trailer staan!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:27

Loetie84 schreef:
Scum schreef:

K ga eigenlijk altijd naar huis voor mn paardje.... :o Maar als het niet nodig is, laat ik ze geen halve dag op de trailer staan!

Hier zijn toch ook net nieuwe regels voor (of voorstellen?) dat de paarden max. zoveel uur op de trailer mogen staan? Dat wordt 'm dan ook weer niet, moet je eerst paard naar huis brengen en dan terug komen voor de punten ... }:0

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:43

Ik vind het idee van die tussentijdse lijsten die even afgetekend worden door de jury eigenlijk best een goed plan. Misschien dat dat ook aan de KNHS voorgesteld moet worden. Zijn er nog mensen die nog naar die avond toe moeten? Dan kan het misschien aangekaart worden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:44

Per klasse misschien een lijst maken! Hier is het gebruikelijk dat je tot het einde blijft om de prijsuitreiking af te wachten.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:45

Even een eerdere quote van mezelf omdat het hier weer ter sprake komt. (nu gauw weer aan het werk ;) )

Motje11 schreef:
Ik had vandaag ook iets interessants. Ik kreeg een brief van de KNHS dat ik in een te lage klasse gestart was op SGW Ysselsteyn op 2 oktober dit jaar.
Maar ik was HC gestart, dus dat zou geen problemen moeten geven. Bovendien was ik 1 oktober gestart.
Dus heb ik even mijn coupon erbij gezocht (gelukkig had ik ‘m snel te pakken :D ) en daar stond netjes HC op. Ik heb hem gescand en opgestuurd.
Ik kreeg bericht terug dat ze het ook even op de originele coupon gecontroleerd had en dat het nu in orde is. Maar dat men de resultaten altijd van de uitslagenlijst overneemt en of ik er voortaan wel goed op wil letten dat hier ook HC bij staat.
En dat vanaf 1 januari de coupons eruit gaan en men niet meer kan nakijken of ik wel of niet HC gestart ben. Dat ruiters dan op de wedstrijddag zelf moeten nakijken of alles klopt, punten, HC, juiste paard enz. Dit wordt achteraf niet meer aangepast.

Ik was trouwens uitgesloten omdat ik een hindernis in de cross overgeslagen had (foutje :o ).

Zo zie je maar dat startcoupons soms wel van pas kunnen komen. En ik kijk er ook niet naar uit om na uitsluiting bij HC deelname aan een SGW uren te wachten (want dat duurt het) om te zien of er wel “HC” bij staat op de uitslagenlijst… :roll:

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:47

Ik ga iig nog naar een bijeenkomst, dus als iemand vragen heeft kunnen we er een lijstje van maken, miss dat als alle vragen bij elkaar staan dat het wat duidelijker wordt?

Ik ga iig pas op 7 december, dus we hebben nog even!

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:49

Motje11 schreef:
Even een eerdere quote van mezelf omdat het hier weer ter sprake komt. (nu gauw weer aan het werk ;) )

Motje11 schreef:
Ik had vandaag ook iets interessants. Ik kreeg een brief van de KNHS dat ik in een te lage klasse gestart was op SGW Ysselsteyn op 2 oktober dit jaar.
Maar ik was HC gestart, dus dat zou geen problemen moeten geven. Bovendien was ik 1 oktober gestart.
Dus heb ik even mijn coupon erbij gezocht (gelukkig had ik ‘m snel te pakken :D ) en daar stond netjes HC op. Ik heb hem gescand en opgestuurd.
Ik kreeg bericht terug dat ze het ook even op de originele coupon gecontroleerd had en dat het nu in orde is. Maar dat men de resultaten altijd van de uitslagenlijst overneemt en of ik er voortaan wel goed op wil letten dat hier ook HC bij staat.
En dat vanaf 1 januari de coupons eruit gaan en men niet meer kan nakijken of ik wel of niet HC gestart ben. Dat ruiters dan op de wedstrijddag zelf moeten nakijken of alles klopt, punten, HC, juiste paard enz. Dit wordt achteraf niet meer aangepast.

Ik was trouwens uitgesloten omdat ik een hindernis in de cross overgeslagen had (foutje :o ).

Zo zie je maar dat startcoupons soms wel van pas kunnen komen. En ik kijk er ook niet naar uit om na uitsluiting bij HC deelname aan een SGW uren te wachten (want dat duurt het) om te zien of er wel “HC” bij staat op de uitslagenlijst… :roll:

Als het goed is wordt er straks alleen nog maar met concours 3.5 gewerkt, dan staat er op de startlijst al HC bij. Zo niet kun je dit bij het secr. aangeven. Het zijn tenslotte dezelfde lijsten waar mee gewerkt wordt.
Anders kun je altijd tussendoor naar het secr. om het na te vragen. Maar ik denk dat het goed controleren van de startlijst al heel belangrijk is!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:49

Bij SGMW's wordt tussentijds elke keer voorlopige uitslagen opgehangen. Kan je in ieder geval de klasse en het HC controleren. En eventuele strafpunten.
Vind het erg grappig dat de andere takken van de paardensport nog zo log en langzaam zijn :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:38

Evelli schreef:
Vind het erg grappig dat de andere takken van de paardensport nog zo log en langzaam zijn :)

Het ligt vaak aan de vereniging vind ik (met dressuur dan). Zo is er bij mij in de buurt een manege die niet doet aan het tussentijds bekend maken van de uitslagen (terwijl dit eigenlijk wel moet). Mijn gevoel hierachter is dat ze zo lang mogelijk iedereen vast willen houden voor de omzet... Het kan heus wel sneller, men wil dat niet altijd!
Aan de ene kant vind ik het altijd wel spannend als het pas aan het eind bekend is, zeker als ik het gevoel heb dat ik wel goed gereden heb. Maar als het bagger ging, wil ik gewoon mn coupon en lekker naar huis. Drink ik op stal wel een kopje thee als mn paardje weer lekker in dr stalletje staat...

Fenny schreef:
Hier zijn toch ook net nieuwe regels voor (of voorstellen?) dat de paarden max. zoveel uur op de trailer mogen staan? Dat wordt 'm dan ook weer niet, moet je eerst paard naar huis brengen en dan terug komen voor de punten ... }:0

Serieus Fenny?? Het moet toch niet gekker worden :( Zo heb ik bv 1 wedstrijd per jaar waarbij mijn paardjes toch echt heeeeel erg lang op de trailer moeten wachten. Dat is maar 1 keer per jaar!!! (en ik vind het stiekum erg zielig) maar ik wil nou eenmaal graag met twee paarden daar heen en aangezien ik dan springen en dressuur rij (in verschillende klassen) hebben ze voor die ene dag gewoon pech! :j De rest van het jaar hebben ze niks te klagen :P

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:45

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:47

Met de SGW wedstrijden staat mijn paard rustig van 6 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds op de trailer. Tussen door mag ze dan een keer de dressur ring in. De spring ring in en de cross rijden. Maar meerendeel van die tijd staat ze dan op de trailer. Hoe zou dat dan moeten? Maar goed dit is off-topic.

Bij de dressuur doen wij ook niet tussentijds uitslagen bekend maken. Moet dat wel Loetie?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:51

Hoi iedereen,
Ik voeg mij er even bij, intressant om te lezen :j
Ook ik was afgelopen maandag bij de vergadering van de Bobssaloon, heftige discussie's waren het daar haha !
Ik heb mij er simpel weg maar gewoon bij neergelegd dat alles gaat gebeuren zoals ze zeggen.
Het vervelende vind ik wel dat wij dit per jan moeten gaan doen, maar het knhs veel dingen nog niet klaar hebben voor jan.
Zo ook de inschrijfformulieren die ruiters moeten gaan invullen.. dat wordt een flinke emailbox vol en verder in een excellbestandje bij houden, wie, wat en welke ruiter zich heeft ingeschreven voor een klasse.
Even dubbel werk dus en die extra tijd heb ik al zo weinig ( zoals vele vrijwilligers met een fulltimebaan, huishouden, partner en het belangrijkste een eigen paard ;) )
Wat ik begreep tijdens deze vergadering is dat het totaal overzicht wat je nu ook heb bij startlijsten, straks via het KNHS loopt qua aanmeldingen en dit meteen gekoppeld wordt met je concour, dus dat je daar een overzicht ( totaal) aan ruiters kan zien.

verder heb ik ergens in een ander topic gelezen van een schrijfster als proefpersoon die alles moest intypen op een ipad, die met 1 druk op de knop doorzond naar het secretariaat. het Secretariaat de protocol daar dan uitprinten en uiteindelijk aan de ruiter gaf tijdens de prijsuitreiking.
Ook begreep ik tijdens de vergadering idd dat alle jury's op de protecollen hun handtekening of stempel moesten zetten, dit is dan ook je bewijs voor het knhs als een puntentelling niet klopt.
Ook begreep ik tijdens de vergadering dat het secretariaat binnen 30 min een uitslagenlijst openbaar moest maken zodat een ruiter daar ( na het na tellen van eigen protecol ) moest checken op die lijst of zijn of haar punten kloppen.

Dit alles het liefst allemaal digitaal.

Gelukkig hebben wij ook een prachtig grote tv in de kantine hangen, wij gaan dus kijken of wij het daar uiteindelijk naar kunnen koppelen..
Ik denk dat het een flinke omschakeling is, en het wennen zal worden betreft de inschrijvingen die lopen via het knhs. ik vermoed dat de startlijsten moeten worden gepubliceerd op bijv een eigen club website?
Maar al met al op de wedstrijddag zelf er minder werk op het secretariaat zal zijn.
Ze willen namelijk ook dat de ruiters meteen de inschrijving betalen via Ideal tijdens aanmelding bij het KNHS.
Laatst bijgewerkt door doom op 16-11-11 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:56

Citaat:
Wedstrijdorganisaties gaan reglementeren dat paarden tijdens verblijf op wedstrijden (langer dan 4 uur) een ruimte met stro ter beschikking hebben om te urineren en te mesten. Dit wordt in 2010 opgenomen in wedstrijdreglementen.
= trailer :P Dat mogen die van mij ook gewoon op de trailer doen. Gooi ik er gewoon een beetje stro in

@ ponyparadijs: ja volgens mij wel. Ga even zoeken...

doom schreef:
Ik vermoed dat de startlijsten moeten worden gepubliceerd op bijv een eigen club website?

Als het niet verplicht op die site van de KNHS moet, kan het gewoon op startlijsten.nl blijven. Startlijsten.nl blijft toch wel bestaan denk ik, aangezien alle oefendingetjes ook steeds vaker daar vermeld zijn. Waar moeten die anders heen? Het is juist zo fijn dat alles centraal te vinden is en je niet overal hoeft te zoeken!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:00

Loetie84 schreef:
doom schreef:
Ik vermoed dat de startlijsten moeten worden gepubliceerd op bijv een eigen club website?

Als het niet verplicht op die site van de KNHS moet, kan het gewoon op startlijsten.nl blijven. Startlijsten.nl blijft toch wel bestaan denk ik, aangezien alle oefendingetjes ook steeds vaker daar vermeld zijn. Waar moeten die anders heen? Het is juist zo fijn dat alles centraal te vinden is en je niet overal hoeft te zoeken!

+ niet iedere club heeft een eigen site..