Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:28

luve_rozes schreef:
An alle E.G.-Fans und Besserwisser: die Totilas-Kür gabs doch schon vor Totilas und E.G.! Tja, liebe Holländer und diejenigen, die hier über eine Kopie der Kür von Matthias Rath von E.G. sprechen: Mal die Kür von Peter Minderhoud aus 2009 mit der von E.G. aus 2010 vergleichen...hmmm, seeeeeehr ähnlich, oder!!!!!? Vielleicht sollten die Holländer die beiden Küren mal nebeneinanderstellen. Und plötzlich kehrte Stille ein! Damit sollte das Thema Kür druch sein.
(die dem Peters Kür)

an Natalie T. und alle anderen:
Endlich Frau Natalie T.!!!!!! Endlich spircht jemand das mal an was wirklich Sache ist! Es ist doch auch eine Sauerei, dass sich ein Holländer Millionen einsteckt und ein anscheind so trauriger Reiter Namens EG eine millionenschwere
Provision einsteckt! Diese holländishe Heuchelei ist doch zum kotzen! Der Reiter Namens EG hat 12 Monate Zeit gehabt einen Käufer, bzw. holländische Sponsoren zu finden, die er ANGEBLICH nicht gefunden hat! Auf den Gedanken auf seine Provision zu verzichten kam er nicht?!?!
Also Herr Rath ich erzähle wahrscheinlich nichts unbekanntes aber das musste jetzt mal sein weil ich es unglaublichschlimm finde wie einige Menschen sie hier beleidigen!
Liebe Grüße aus Münster und ich freue mich auf Aachen!
(sonja)

Ich verstehe überhaupt nicht, warum hier ständig auf dem Punkt "gekaufte Leistung" herumgeritten wird. Klar, hier wurde ein sehr gut ausgebildetes Pferd erworben. ABER: Es stand nun mal zum Verkauf!!!! Warum beleidigt ihr die Familie Linsenhoff u. Schockemöhle? Wir erinnern uns: Gal hat damals Zeit bekommen Sponsoren zu finden - ohne Erfolg! Warum schimpft ihr eigentlich nie auf den Vorbesitzer? Der hat sich doch ne goldene Nase verdient- wo es euch ja so um den finanziellen Aspekt geht? Hätte dieser sich mit weniger begnügt, dann hätte Gal evtl. doch einen Sponsor gefunden! Habt ihr darüber mal nachgedacht? Im Springsport werden ständig Pferde an andere Reiter verkauft, die dann damit Erfolg haben. Da beschwert sich keiner!!!

Aber jetzt steht Toto nun mal in Kronberg und ich persönlich freue mich für das Pferd!!!

Matthias, mach weiter so!!!
(Nathalie)

Joh wat een schreeuwlelijk :)

Heeft iemand die küren van Gal en partner met elkaar vergeleken?
Ik heb er naar proberen te kijken (als ik de goede küren voor me had), maar vind het lastig om 2 verschillende filmpjes op hetzelfde moment te volgen. Ik zag zeker overeenkomsten, ook wat verschillen. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:30

Een halve dag en een hoop gekissebis rijker, maar nog altijd niet een duidelijke quote van Joost Peters.
Komop, hoe was het ook alweer? Je moet wel de juiste FEITEN weergeven?

Denkt die maffe Duitser in dat gastenboek nu echt dat Edward en Hans Peter dat niet overlegt zouden hebben? Die zullen wel vaker küren uitwisselen, lijkt me redelijk logisch als je als koppel verschillende paarden rijdt.

Dat is iets heel anders dan ongevraagd de kur van je tegenstander over te nemen, maar zo slim is die schreeuwlelijk blijkbaar niet.

Ik had trouwens zonet te paard een helder moment: geen wonder dat er een DJ gevraagd is om de kür te maken, die zijn immers gewend met andermans materiaal te werken! :D *\o/*

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:36

Dressage4U schreef:
Wat mij opviel was de reactie van de stiefmoeder van Rath. Ze bleef hem knuffelen en feliciteren voor de camera alsof hij een wereldproef had neergezet. Ik vond het een erg overdreven en erg gemaakt omdat ze wist dat de camera op hun gericht stond. Zo bijzonder was de prestatie van Rath nu ook weer niet.

Mijn conclusie was dat haar enthousiasme toch wel enigzins gestoeld was op vooral opluchting. Ik heb zo maar het idee dat de familie toch ook wel weet dat alles nog niet optimaal verloopt..

Oh ja, wat het duitse giswerk over de verzorging van Totilas in Harskamp betreft: geen speculaas maar Kräuterkeks.. :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:41

Ja ik vond dat ook meer de opgeluchte reactie van een stiefmoeder die weet onder welke enorme druk haar stiefzoon moet presteren, kon me dat helemaal voorstellen.

Ik gok op Bratwurst voor Totilas! :P

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:47

Jannepauli schreef:
Dressage4U schreef:
Wat mij opviel was de reactie van de stiefmoeder van Rath. Ze bleef hem knuffelen en feliciteren voor de camera alsof hij een wereldproef had neergezet. Ik vond het een erg overdreven en erg gemaakt omdat ze wist dat de camera op hun gericht stond. Zo bijzonder was de prestatie van Rath nu ook weer niet.

Mijn conclusie was dat haar enthousiasme toch wel enigzins gestoeld was op vooral opluchting. Ik heb zo maar het idee dat de familie toch ook wel weet dat alles nog niet optimaal verloopt..

Oh ja, wat het duitse giswerk over de verzorging van Totilas in Harskamp betreft: geen speculaas maar Kräuterkeks.. :D

In duitsland hebben ze lebkuchen :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:50

horseyfries schreef:
Denkt die maffe Duitser in dat gastenboek nu echt dat Edward en Hans Peter dat niet overlegt zouden hebben? Die zullen wel vaker küren uitwisselen, lijkt me redelijk logisch als je als koppel verschillende paarden rijdt.

Dat is iets heel anders dan ongevraagd de kur van je tegenstander over te nemen, maar zo slim is die schreeuwlelijk blijkbaar niet.

Ik vind het ook met toestemming niet kunnen. Mijn grootste bezwaar is dat een kür een eigen creatie moet zijn. Een kür wordt beoordeeld op wat thuis bedacht is en wat in de ring wordt uitgevoerd. Anders moet het beoordelingssysteem worden aangepast.

Als het alleen om het ontbreken van toestemming zou gaan, dan vind ik het een zaak van Rath en Gal die ze onderling moeten oplossen. Een persoonlijk conflict dus.

(edit: aanvulling)

luve_rozes

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:11

Het gaat daar in het gastenboek alleen maar om geld en rechten. Het schijnt toch, dat als er geen geschreven regels bestaan, alles geoorloofd is. Raar, want men begrijpt wel dat er geen tijd was, voor een nieuwe Kur. Dan begrijp je toch ook, dat als een nieuwe Kur moeilijk is, het imo ook niet netjes is, zomaar die van een ander te rijden?

Ene Nicole vind het verder ook misbruik maken van een 'fan gastboek', heeft ze een puntje. Maar scheldt vervolgens wel een paar berichtjes door. Wat een misbruik....

Stiefmoeder moet eigenlijk maar een gastenboek. Die gaat toch over het sportgedeelte?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:28

Embe schreef:
Citaat:
Tenminste, rijdt en fokt Toot dat bedrag nog bij elkaar? Geen idee namelijk....

Die berekening heb ik eens gemaakt... als zijn nakomelingen een beetje ok zijn en hij loop niet te veel schade op door dit gedoe dan fokt ie dat vrij rap bijelkaar. Het is een goede investering van PS. Anders had hij het waarschijnlijk ook niet gedaan.

Dat zijn wel twee heel onbetrouwbare "alsen" En ik kan er nog wel een paar bedenken buiten deze twee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:36

Lovely schreef:
Om nog even terug te komen op de emoties, ik heb laatst nog zitten snotteren bij de beelden van Sydney2000 waar Dubbeldam en Voorn goud en zilver wonnen. Bij de laatste sprongen hield ik het al niet meer droog, maar toen iemand een microfoon bij Albert onder zijn snufferd hield al helemaal niet meer. Dat was pas emotietelevisie van de allerbovenste plank! Wanneer twee underdogs medailles winnen :).

In Aken, Rotterdam en London komen de verrassingen straks van de vossen, let maar op.

_/-\o_

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:47

luve_rozes schreef:
Ene Nicole vind het verder ook misbruik maken van een 'fan gastboek', heeft ze een puntje. Maar scheldt vervolgens wel een paar berichtjes door. Wat een misbruik....

Nergens staat dat het een fan gastboek is, dat maakt zij ervan volgens mij. Het is een gastenboek, normaal gesproken voor het achterlaten van commentaar e.d., positief of negatief.
Er staat wel dat het niet bedoeld is voor "gegenseitige Anschuldigungen untereinander".
Laat ze zich daar nu zelf schuldig aan maken.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:47

luve_rozes schreef:
Embe, heb je zijn speciale verzorging ook meegerekend :D Hij schijnt bodyguards te hebben :7

Omg, dat meeen je niet :wow:

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:15

Boras schreef:
horseyfries schreef:

Ik vind het ook met toestemming niet kunnen. Mijn grootste bezwaar is dat een kür een eigen creatie moet zijn. Een kür wordt beoordeeld op wat thuis bedacht is en wat in de ring wordt uitgevoerd. Anders moet het beoordelingssysteem worden aangepast.

Als het alleen om het ontbreken van toestemming zou gaan, dan vind ik het een zaak van Rath en Gal die ze onderling moeten oplossen. Een persoonlijk conflict dus.

(edit: aanvulling)

Waarom zou het met toestemming niet kunnen? Als je heel veel verschillende paarden moet uitbrengen dan laat je niet voor elk paard opnieuw gelijk een kür maken, het komt ontzettend vaak voor dat mensen een oude kür van een ander paard eerst gebruiken en pas later een kür laten maken die compleet op het lijf van ruiter en paard geschreven is. Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat als je een kür nodig hebt en jouw küren passen niet zo goed bij de bewegingen of het niveau van het paard, en je vriend heeft toevallig wel een oude kür liggen die goed past bij dat paard, je dan in overleg die kür een poos gebruikt. Dat is op zich ook helemaal niet abnormaal. Daarom heb ik ook de hele tijd al gezegd dat het totaal anders was overgekomen als Matthias met Edward overlegd had en vantevoren al met toestemming van Edward had aangekondigd alleen andere muziek te gebruiken, maar dat de choreo dezelfde was.
En aangezien het om sport gaat is het meer dan een persoonlijk conflict, omdat het scores beïnvloedt van concurrerende ruiters en landen.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:27

Oke, maar dan alleen als ze tegen elkaar uit komen is het een probleem, dezelfde Kur. (zeggen ze ih gastboek). Aangezien dat niet zo is, vinden ze het geen probleem. Overigens, het gebruiken van elkaars Kur, doen Gal en Minderhoud onder elkaar dus ook. En zoals men dan zegt ih gastenboek, is het dus niet T zijn Kür, en mogen allen het.

Maar ja, ik vind gewoon dat ze alles erbij slepen, om het maar te verexcuseren.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:31

Het is ook niet zo dat het niet mag, maar zo zijn er veel dingen die niet pertinent niet mogen, maar waarvan ieder fatsoenlijk mens beseft dat het wel zo netjes is om het even te vragen.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:34

Tsja, volgens het gastenboek heeft MAR het toegegeven, en aangezien ook de bondscoach het vooraf wist, en toestemming heeft gegeven, begrijpen ze de commotie achteraf niet. Tis allemaal gerechtvaardigd, volgens hen. Vraag me af, maar daar krijg je geen antwoord op, want dat speelt er niet, als het andersom was, wat ze dan zouden zeggen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:16

Als de bondscoach zegt dat het mag dan is het ok? Zo lust ik er ook nog wel een paar... ten eerste heeft de Duitse bondscoach niets over de kur van Gal te zeggen. Ten tweede vind ik het een zwaktebod om naar de bondscoach te verwijzen. Waar men in Duitsland totaal aan voorbij gaat is dat het met fatsoensnormen te maken heeft.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:31

Ze vinden het dus niet de Kur van Gal, omdat het nergens wettelijk beschreven is, dat je niet een Kur van een ander mag rijden. En hij was niet geheel hetzelfde, want, spiegelbeeld. En ergens zullen ze wel vinden dat de bondscoach op de hoogte moet zijn van de regeltjes. Goed fatsoen komt niet ter sprake, daar verwijs ik ook al naar. Maar wil dus niet zeggen, dat heeeeel Duitsland zo denkt. Zijn een paar opmerkingen uit het gastenboek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:13

horseyfries schreef:
Ik had trouwens zonet te paard een helder moment: geen wonder dat er een DJ gevraagd is om de kür te maken, die zijn immers gewend met andermans materiaal te werken! :D *\o/*

Je vindt jezelf wel reuze geestig he? Zou je datzelfde ook tegen Tiesto of Armin van B. durven zeggen? Die maken namelijk gewoon alles zelf, net als Van Dyk.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:15

Ja hoor, over een eeuw staan ze nog bekend om hun geweldige composities. Geloof je het zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:20

En Joost Peters bedenkt het ook allemaal zelf zeker?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:21

horseyfries schreef:
Ja hoor, over een eeuw staan ze nog bekend om hun geweldige composities. Geloof je het zelf?

Armin heeft er in ieder geval al een ridderorde aan over gehouden. :+

En Joost Peters, heeft die niet een klein beetje leentjebuur gespeeld bij Jerry Bruckheimer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:28

Het enige wat Joost Peters zelf bedenkt is de hoogte van zijn rekening.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:33

trekpaardluf schreef:
luve_rozes schreef:
Embe, heb je zijn speciale verzorging ook meegerekend :D Hij schijnt bodyguards te hebben :7

Omg, dat meeen je niet :wow:

wat dacht jij dan, dat 15 miljoen naast een shet in een afgelegen weide zou staan? :+

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:34

Lovely schreef:
Het enige wat Joost Peters zelf bedenkt is de hoogte van zijn rekening.

_O-

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:36

In de wei stond hij ook niet, toen hij nog geen 15 miljoen kostte. Totilas schijnt Totaallos te gaan in de wei, tot het verliezen van ijzers en verwondingen oplopen aan toe.