Nagini schreef:Ik snap je ook wel hoor. En het is ook moeilijk voor mensen om af te vallen. De een valt makkelijk af de ander niet. Mijn moeder namelijk vrij ''makkelijk'' maar die is daar ook tijden mee bezig geweest. Je weet idd niet wat mensen hebben máár het gebeurd in NL gewoon dat als jij dik bent. (En dan heb ik het niet over het postuur van Levy) maar echt dik (sorry dat ik het zo grof moet zeggen.) Dan vorm je idd zo'n beeld. Mensen kennen jou niet maar ze hebben dan wel een eerste indruk van jou.
Zo heb ik een meid op school die ook echt dik is. Ze zal jonger dan mij zijn. Maar élke pauze élke dag (dat is dus 2x 5 = 10) nam zij een snicker uit de automaat. Wat moet je daar dan van denken? Dat laat je eigenlijk geen andere keus toch?
Je mag als flinke vrouw of man, dat doet er niet toe, zeker paardrijden waarom niet. Zolang je maar op een paard rijd waar dit ook in verhouding is. Is dit niet zo? Dan vind ik dat een jury best mag ingrijpen.
Ik weet dat er snel geoordeeld wordt. Helaas wel. Het grappige is dat ik ooit twee foto's op Bokt naast elkaar heb gezet waar ik allebei maat 42 had. De ene foto lijkt maat 46, de andere 38
Figuur speelt ook nog mee. Ik ben klein, breed gebouwd (flinke heupen, flinke schouders) dus ik oog bij maat 38 al mollig. Dit terwijl een meid van 1,75 bij maat 38 zelfs wel heel slank kan ogen. Dus kun je nagaan hoe het vertekent! Daarom heb ik ook zoiets van: als je niet weet wat er speelt, hoe iemand leeft, hou dan gewoon je kop dicht! Voelen mensen zich beter als ze een ander in de grond kunnen trappen dan?
Dat meiske van jouw school, dat vind ik ook geen normaal eetgedrag (hoor wie het zegt
)
Maar dan vraag ik me wel af: tjee, wat moet dat kind zich rot voelen dat ze al die chocola nodig heeft om op de been te blijven. Wat zit daar achter? Ik was al lang naar mijn mentor gestapt om dat eens aan te kaarten, volgens mij zit ze gewoon hartstikke met zichzelf in de knoop.
Over het paard in verhouding, dan krijg je weer: wie bepaalt dat? Ik zat met mijn 90 kilo op Wrangler, een jonge iele bloedkikker. Hij had er geen last van en het plaatje klopte ook wel qua grootte. Ja, mooi was het niet, maar ik vond MEZELF niet mooi, niet de combi lelijk. Nu is dat plaatje mooier, want het ziet er gewoon beter uit dat ik slanker ben. Er zijn ook mensen die zeggen/zeiden dat ik met mijn 1,65 dan maar op een zware koudbloed moest. Echt gezegd trouwens 
En dan stel ik opnieuw de vraag: wat zijn dan de criteria om te zeggen dat een combi niet past en een paard last heeft?