Gediskwalificeerd door overgewicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Re: Gediskwalificeerd door overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:43

runningkawa schreef:
Ik heb gezien dat een enkeling daarop heeft gereageerd..maar ook vele net.
Maar dat is normaal blijkbaar
En idd, ts rageerd daar niet op..waarom per pb als zij hierover een topic opent?
Kom zeg...

verder heb ik ook netjes geantwoord op de omgekeerde vraag...maar dat lezen jullie dan weer niet...
Ook heb ik gereageerd op smart..daarom staat er zelfs een @smart...maar ja... was zeker niet in jullie straatje...

Deze conclusie is overbodig, het was absoluut in mijn straatje.. Maar ook voor dat antwoord had ik jou al 3 vragen gesteld.. Knipoog.. En daar niet op antwoorden past inderdaad niet in mijn straatje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:43

idd..
Ik heb ook al eerder gevraagt, hoe weet je of een paard eronder lijdt?

Daar geeft alleen urielle echt antwoord op...
De rest als, dat zie je wel...nou lekker onderbouwd....

Iemand van 160 groot die 80 kg weegt ziet er misschien best te zwaar uit...maar die is niet zwaarder dan de slanke man van 190...
En waarom dan wel de veroordelingen?
Want dat is waar dit topic over gaat...want een werkelijk gewicht is er niet gevraagt.. er at alleen iemand een frietje die niet voldeed aan het anoraxia plaatje van de modewereld van nu....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:44

Smart schreef:
runningkawa schreef:
Ik heb gezien dat een enkeling daarop heeft gereageerd..maar ook vele net.
Maar dat is normaal blijkbaar
En idd, ts rageerd daar niet op..waarom per pb als zij hierover een topic opent?
Kom zeg...

verder heb ik ook netjes geantwoord op de omgekeerde vraag...maar dat lezen jullie dan weer niet...
Ook heb ik gereageerd op smart..daarom staat er zelfs een @smart...maar ja... was zeker niet in jullie straatje...

Deze conclusie is overbodig, het was absoluut in mijn straatje.. Maar ook voor dat antwoord had ik jou al 3 vragen gesteld.. Knipoog.. En daar niet op antwoorden past inderdaad niet in mijn straatje..

Zou je die dan willen herhalen aub, want die heb ik dan gemist...ik heb geantwoord met @smart, maar waarschijnlijk dan toch een post van je gemist

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:47

Waarom de veroordelingen? Omdat het er slechter uitziet. Omdat bij heel veel mensen eerste indrukken tellen. En wie weet wel je enige indruk.

Jij gaat mij niet vertellen dat jij nooit denkt bij iemand 'goh die is knap of jeetje wat heeft die aan of wat een bonenstaak of hee leuk kapsel'.

Zo is dat ook bij dikke/flinke mensen. Ik denk dat het vooral daar aan ligt. En wat je daar aan kunt doen? Nou ik denk helemaal niets.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:47

Levy schreef:
Smart schreef:

We hebben het hier toch over overgewicht en toch niet over een paar volle bovenbenen?

N ogmaals, volgens BMI richtlijnen echt overgewicht....
En daar ga je alweer, wanneer is iemand oberhaupt te zwaar en dus conclusie: wanneer heeft een paard er last van.
Uiteindelijk gaan we daar nooit uit komen. tenzij we onze knolletjes leren praten Haha![/quote]

Haha, nou als dat zou kunnen..!!!

Maar idd je hebt ook gelijk, het is moeilijk te bepalen wanneer iemand overgewicht heeft, ik vind zelf dat de persoon op de foto niet te zwaar oogt voor de pony ook al zeg jij dat die persoon wel overgewicht heeft.. Naar mijn idee praat ik dus over personen die nog zon 35 kilo zwaarder zijn op zon zelfde pony.. Maar goed dat is mijn visie op het hele verhaal...

Het is en blijft moeilijk om te bepalen wanneer iemand te zwaar is en wanneer een pony iets niet meer aan kan, dat ben ik allemaal met jullie eens... Maar eerlijk is eerlijk, er zijn gewoon bepaalde gevallen bij dat ik ook bij mezelf denk, als dit je hobby is, doe er dan wat voor en maak die hobby geen lijdensweg voor een levend dier..

En nou niet met zijn allen ja maar want ook ik was 3 jaar geleden nog op een gewicht van 84 kilo en ook bij mij zijn de kilo's er af.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:52

Citaat:

Citaat:
Zou je die dan willen herhalen aub, want die heb ik dan gemist...ik heb geantwoord met @smart, maar waarschijnlijk dan toch een post van je gemist

Om die nu te herhalen zou overbodig zijn want het topic is al zo veel verder dat ik dat ook niet ga doen..
Wel erg sportief van je dat je het alsnog vraagt..

Verder heb ik wel gereageerd op hoe kun je dat nou zien? Nou dat is gewoon heel erg moeilijk te zien, volgens mij is de enige manier waarop het fysiek zichtbaar word de fase is waarop een paard door zijn hoeven heen gaat en geen stap meer wil verzetten met diegene op zijn rug en verder is dat objectief heeel moeilijk om te beoordelen...

En wat betreft het beeld vormen en vooroordelen hebben, er is niemand hier die mij kan vertellen dat ze nog nooit een gedachtengang hebben gehad over een ander persoon want dat zou die persoon wel heel apart maken..
( Hmm, en daar doe ik het alweer ) ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:53

Citaat:

Citaat:

Ik heb even het topic door gescrold..maar ik zie zo snel geen 3 vragen die ik gemist heb de jij hebt gesteld Lachen

@Nagini
Tuurlijk denken we allemaal wel eens iets. iets wat hup in je op komt.
Maar vervolgens ga je wel ff bij je eigen ten rade of die gedachte eerlijk is.
Als ik iemand zie die lelijk is (wat ikd an lelijk vind, is ook voor iedereen anders) denk je er toch wel achter aan dat die persoon zichzelf ook niet gemaakt heeft...en open je geen topic met, lelijke mensen zullen we die maar allemaa in een grot stoppen zodat we ze niet zien (weet ff geen andere voorbeeld als deze domme)

edit, zie nu pas weer het bericht boven me Lachen

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:55

@ RK, dat is misschien ook wel zo, maar waarschijnlijk ben jij wel al wat verder met het relativeren van je gedachtengang dan dat de TS is.. Want ook van de TS weet je verder niets en kun je niet binnen kijken..

Edit.. helemaal geen probleem, dit is ook geen persoonlijk aanval op jou en ik was ook niet van plan het dat wel te laten worden.. Lachen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:56

Nou, als ik in de stad loop en ik kom een lelijk persoon tegen dan ga ik daarna niet denken van, goh kan ie natuurlijk ook niets aan doen. Want de volgende persoon vind ik misschien wel knap en dan ben ik die lelijkerd al weer vergeten. Zo gaat dat.

Daar open je idd geen topics over nee.

Maar dit topic is ook niet zoiets; dit topic ging erover dat of je als jury een combinatie mag diskwalificeren als het paard hinder ondervind (dit geval overgewicht) van de ruiter.

Dit is geen afzeik topic als in 'waa al die dikke mensen'

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:57

Nagini schreef:
Ik snap je ook wel hoor. En het is ook moeilijk voor mensen om af te vallen. De een valt makkelijk af de ander niet. Mijn moeder namelijk vrij ''makkelijk'' maar die is daar ook tijden mee bezig geweest. Je weet idd niet wat mensen hebben máár het gebeurd in NL gewoon dat als jij dik bent. (En dan heb ik het niet over het postuur van Levy) maar echt dik (sorry dat ik het zo grof moet zeggen.) Dan vorm je idd zo'n beeld. Mensen kennen jou niet maar ze hebben dan wel een eerste indruk van jou.

Zo heb ik een meid op school die ook echt dik is. Ze zal jonger dan mij zijn. Maar élke pauze élke dag (dat is dus 2x 5 = 10) nam zij een snicker uit de automaat. Wat moet je daar dan van denken? Dat laat je eigenlijk geen andere keus toch?

Je mag als flinke vrouw of man, dat doet er niet toe, zeker paardrijden waarom niet. Zolang je maar op een paard rijd waar dit ook in verhouding is. Is dit niet zo? Dan vind ik dat een jury best mag ingrijpen.

Ik weet dat er snel geoordeeld wordt. Helaas wel. Het grappige is dat ik ooit twee foto's op Bokt naast elkaar heb gezet waar ik allebei maat 42 had. De ene foto lijkt maat 46, de andere 38 Clown
Figuur speelt ook nog mee. Ik ben klein, breed gebouwd (flinke heupen, flinke schouders) dus ik oog bij maat 38 al mollig. Dit terwijl een meid van 1,75 bij maat 38 zelfs wel heel slank kan ogen. Dus kun je nagaan hoe het vertekent! Daarom heb ik ook zoiets van: als je niet weet wat er speelt, hoe iemand leeft, hou dan gewoon je kop dicht! Voelen mensen zich beter als ze een ander in de grond kunnen trappen dan?

Dat meiske van jouw school, dat vind ik ook geen normaal eetgedrag (hoor wie het zegt Tong uitsteken )
Maar dan vraag ik me wel af: tjee, wat moet dat kind zich rot voelen dat ze al die chocola nodig heeft om op de been te blijven. Wat zit daar achter? Ik was al lang naar mijn mentor gestapt om dat eens aan te kaarten, volgens mij zit ze gewoon hartstikke met zichzelf in de knoop.

Over het paard in verhouding, dan krijg je weer: wie bepaalt dat? Ik zat met mijn 90 kilo op Wrangler, een jonge iele bloedkikker. Hij had er geen last van en het plaatje klopte ook wel qua grootte. Ja, mooi was het niet, maar ik vond MEZELF niet mooi, niet de combi lelijk. Nu is dat plaatje mooier, want het ziet er gewoon beter uit dat ik slanker ben. Er zijn ook mensen die zeggen/zeiden dat ik met mijn 1,65 dan maar op een zware koudbloed moest. Echt gezegd trouwens Ja

En dan stel ik opnieuw de vraag: wat zijn dan de criteria om te zeggen dat een combi niet past en een paard last heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:58

@smart Klopt, dat kan ik niet
Maar dan mag je haar er toch wel op wijzen dat je het niet vind kunnen wat ze zegt?
Niet vind kunnen dat je in de gaten houd wat die persoon eet....

Verder niet kunt beoordelen over de pony van de de klasgenoot van de vriendin...dat het daar dus gewoon over horen zeggen en dus roddel is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:01

@nagini...maar hoe bepaal je dan wat te zwaar is voor een paard.
Oke bij een shetje met iemand van 100 kg erop zijn we snel klaar Lachen
Maar hoe vaak is dat werkelijkheid?

Het is toch vaker werkelijkheid dat er iemand gespot wordt die niet aan het maatje 30 van de huidie modewereld mee kan doen...

Overigens denk ik dat dus wel verder.
Niet altijd, maar wel vaak...ik wil namelijk niet dit soort gedachtes hebben, dus tik ik in gedachte mezelf op de vingers

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:02

Ja dat is een hele goede vraag, en om eerlijk te zijn. Ik weet er geen antwoord op.

Dat mensen hun mond moeten houden vind ik idd wel. Denken kun je het maar moet je het nu zeggen. Wij zijn eens een keer naar de Macdonalds geweest met een groep voor een Macflurry ofzo. Naja 1 meid daarvan is ook niet bepaald dun. We kwamen binnen en gelijk hoorde we een jongen zeggen ''ja hoor zo'n mensen moeten nu altijd na de mcdonalds komen''. Moet zeggen dat ik me daar gewoon rot over voelde en het betrof niet eens mij.

@ RK ik denk niet dat ze die meid hebben achtervolgt hoor Knipoog wellicht stonden ze op 1 vaste plek waar die meid in de buurt stond en viel het ze op die manier op.

Als ik niet op dezelfde plek als die meid van mij op school stond dan wist ik het ook niet toch. Lachen

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:03

Ik snap ook echt wel dat het roddel is en dat het niet goed is om dit hier op deze manier te plaatsen..
Maar aan de andere kant is het wel zo dat dat gebeurd is en we niet de TS moeten aanvallen, er op wijzen kan altijd, maar ergens zijn we met aanvallen net zo wreed als dat de TS in jou ogen is dan.. ( ik wil je niets aanpraten hoor, zo zie ik het gewoon )..

Puntje bij paaltje is er naar aanleiding van de roddel een vraag opgekomen bij TS en die vraag is gewoon of de jury deze combinaties kan diskwalificeren.. Nou daaruit komt de vraag: al zouden zij dit mogen hoe zou je dan kunnen zien of de pony/paard er ook daadwerkelijk onder lijdt..

Ik heb daar zelf geen antwoord op, het is een moeilijk vraag en het is moeilijk objectief te beoordelen.. Ik weet het niet, ik zei al: fysiek kun je dat pas beoordelen als een pony/paard definitief door zijn hoeven zakt en pas weer wil lopen als de ruiter van zijn rug is..

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:05

Ik vind eerlijk gezegd dat je het niet kan maken omdat iemand volgens jou "te dik " is niet te laten starten.
ik vind dat je er wel iets van mag zeggen maar om dan meteen diegene niet te laten starten vind ik om even zo te zeggen banketstaaf, en discriminatie.
maar dat is mijn mening:D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:06

Urielle schreef:
En dan stel ik opnieuw de vraag: wat zijn dan de criteria om te zeggen dat een combi niet past en een paard last heeft?

Ik vind het heel reeel dat een jury naar het plaatje kijkt en een slechte beoordeling geeft op het punt 'verzorging'. Uitsluiting kan pas als er sprake is van kwelling. Maar echte excessen zullen niet op een wedstrijd komen. En dan nog; is er niet een volwassen bokker hier die met haar shetje tussen de paarden start? Zou je best extreem kunnen noemen, maar kwelling? Dan moet je als jury wel heel zeker van je zaak zijn.

In ieder geval vind ik, dat als een paard lekker over de rug gaat, er geen probleem is. Verder is het aan ieder zelf om zijn/haar paardje te beschermen.

En nog even te nuanceren: hoeveel wordt er wel niet geropt, geschopt en geflost op het inrijdterrein? Hoeveel paarden worden er wel niet goedschiks of kwaadschiks in de krul getrokken? Laten we daar eens wat meer op gaan letten!
Laatst bijgewerkt door beantsje op 01-06-08 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Dus op concours heb je niets beters te doen?
Zal aan mij liggen dat ik dat niet snap... En de ringen ind e gaten houden en een de frietkraam...knap Haha!
Maar goed..zald aar niet verder oer in gaan.

Nagini, die opmerkingen zijn dus gewoon...terwijl een dunner persoon misschien veel meer bij de mac komt, want die hoeft minder op te letten Lachen

En over de vraag hoe je het ziet bij een paard...die is zo vaak gesteld.
Eigenlijk weet niemand een echt antwoord...maar men weet wel dat het niet kan voor het paard Lachen
Passen zulke antwoorden bij elkaar? Lachen

Nagini

Eigenlijk is het heel makkelijk te berekenen toch? Wat mag een paard dragen? 30% van z'n lichaamsgewicht ofzoiets?

Nou reken maar uit en dan weet je of het mag. Klinkt misschien heel ruw hoe ik dat zeg.

Maar hoevaak veroordelen we niet andere mensen op bokt op deze manier? Alleen zijn deze te lang (en dan misschien ook indirect te zwaar).

Het zou een manier kunnen zijn, zo is het wellicht ook eerlijk voor een ruiter ookal ziet het er niet ''mooi'' uit, het is ''bewezen'' dat het wel ''mag''.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:07

Ik heb ook geen maatje 30 trouwens en tegen mij word ook wel eens gezegd dat ik te groot/te zwaar zou zijn dus wat dat betreft is dat beeld voor een ieder heel anders bijgesteld. Dat is en blijft gewoon zo..

En iemand van 100 kilo op jou shetje zou een groot probleem met mij hebben Knipoog... Maar iemand met 140 kilo op een ( in de volksmond supersterke ) haf van 1,40 heeft ook een probleem en dat is echt niet omdat ik iemand met maat 48 niet op een paard wil hebben, dat is dan omdat ze gewoon een verkeerde keuze qua paard hebben gemaakt..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:08

runningkawa schreef:
Dus op concours heb je niets beters te doen?
Zal aan mij liggen dat ik dat niet snap... En de ringen ind e gaten houden en een de frietkraam...knap Haha!
Maar goed..zald aar niet verder oer in gaan.

Of je op concours iets beters hebt te doen, vast wel. Ik weet het niet ben ik namelijk nog nooit geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:10

Komt iemand van 140 kg nog wel op een paard?
Ik heb een collega gehad met werkelijk dat gewicht...maar die was niet meer zo lenig...

Overigens heb ik maat 46... maar weeg dik onder de 80 kg hoor Lachen

Dus ook maten zeggen niet alles Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-08 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:11

Met een krukje of een stoel misschien?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:12

runningkawa schreef:
Komt iemand van 140 kg nog wel op een paard?
Ik heb een collega gehad met werkelijk dat gewicht...maar die was niet meer zo lenig...

Ik heb het gezien.. Het kan.. Maar verantwoord vond ik dat dus niet..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:12

Nagini schreef:
Eigenlijk is het heel makkelijk te berekenen toch? Wat mag een paard dragen? 30% van z'n lichaamsgewicht ofzoiets?

Daar zijn ook de meningen over verdeeld. Bij het inenten vroeg nota bene mijn dierenarts laatst of ik niet eens met mijn Welsh A (1,20 m.) moest gaan rijden, want ze werd te dik. Op mijn vraag of ik er niet te zwaar voor was, antwoordde hij ook dat die Welsh me prima kon hebben, maar dat ik hetzelfde niet evenredig moest flikken met een flinke warmbloed. Ik bedoel maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:13

Die had denk ik al moeite om haar been zo hoog te tilen om op een krukje te komen...fietsen kon ze bijv ook niet meer.

Ik denkd at er wel eens flink verkeken wordt op wat iemand nu echt weeg met een maatje meer Lachen
Ligt er ook aan hoe het verdeeld zit om het zo maar te zeggen.

Daarom zei ik eerder ook, zonder het werkelijk gewicht van die persoon te weten kun je eigenlijk niet zeggen dat die te zwaar is voor het paard