Rij je met of zonder hulpmiddelen, en wat is je niveau?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_E

Re: Rij je met of zonder hulpmiddelen, en wat is je niveau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 11:06

Nee, idd dat past helemaal niet in dit topic Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:11

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 11:12

nathan_ schreef:
ik rijdt mte een zweep en spooren... en een livver poel bit

Sorry, nu ga ik zelf ook een beetje off-topic maar hier moet ik gewoon even op reageren, ten eerste: Het is een Liverpool stang en ten tweede.... je rijd met een Liverpool stang onder het zadel?? Dat lijkt mij sterk, dat is een bit voor de men- en aangespannensport.... hieronder een plaatje van een liverpool stang

Afbeelding

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:13

Ik rijd SGW en momenteel start ik in de B in België (L in Nederland)

Ik rijd mijn paard in dressuur meestal met spoortjes en een zweep (maar de spoortjes blijven af en toe in de kast)
En een enkel gebroken watertrens.
Bij het springen hetzelfde maar dan heb ik de kleinste spoortjes aan die er zijn.
Bij het springen en de cross heeft ze ook een martingal aan, dat redelijk lang is... Maar tijdens het springen wordt ze soms net iets te enthousiast Knipoog

Ik rijd ook een pony bij die rij ik ook met een enkel gebroken watertrens en met een zweepje (ze durft plots gwn gaan stilstaan en is dan niet vooruit te branden, er rijdt een erg jonge ruiter op die haar soms wat verkeerde manieren leert Vork )

Ik rijd verder niet met slof en dergelijke omdat ik er ook niet juist mee kan werken, ofja ik heb er gewoon nog niet mee gereden. Dan is het verstandiger om daar niet mee te gaan prutsen Vork

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:19

Linda_E schreef:
nathan_ schreef:
ik rijdt mte een zweep en spooren... en een livver poel bit

Sorry, nu ga ik zelf ook een beetje off-topic maar hier moet ik gewoon even op reageren, ten eerste: Het is een Liverpool stang en ten tweede.... je rijd met een Liverpool stang onder het zadel?? Dat lijkt mij sterk, dat is een bit voor de men- en aangespannensport.... hieronder een plaatje van een liverpool stang

Afbeelding

Ik ken een manege waar er bij enkele paarden met Liverpoolstang wordt gereden, onder het zadel door lesklanten in de lessen. Vind dit te erg om aan te zien!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:26

Ik rijd geen wedstrijden, maar train wel gewoon en heb iedere week les. Tijdens trainingen gebruik ik meestal een klein spoortje en een zweep en rij ik op een dubbelgebroken watertrensje. Mijn niveau weet ik dus niet echt. Tijdens buitenritten heb ik alleen een zweep bij en rij ik met een pessoabitje voor het geval ze weer eens wat engs ziet. Ik heb hem niet vaak nodig maar soms is het toch wel handig, ook voor de veiligheid van andere bosgebruikers.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:16

Tijgertje86 schreef:
Ik ken een manege waar er bij enkele paarden met Liverpoolstang wordt gereden, onder het zadel door lesklanten in de lessen. Vind dit te erg om aan te zien!

Dat vind ik dus gewoon walgelijk he Verdrietig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:18

Ik rij bitloos en alleen maar voor mijn plezier en de ontspanning, en ik dwing mijn paard geen bepaalde houdingen aan te nemen die ik wil.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:19

ik rij zelf alleen met zweep als dit nodig is. ik vind het ook een groot verschil of je b rijd of m
ik denk wel dat als je op een wat hoger nivea rijd je beter om kunt gaan met hulpmiddelen...

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:23

ik rijdt met tiedeman(héél zelden), 1tot2 keer in de week met martingaal, en een zweep..

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:22

Ik rijd met sporen en soms de zweep... ik rijd volgens mij met een dubbel gebroken watertrens. (igg zo'n KK ding Tong uitsteken een goude Haha!:P)

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:22

Ik rijd L2 en ik rijd met sporen, soms met zweep af en toe met een slofje en af en toe met een chambon. En ik heb het er niet voor de sier om hangen nee Haha!
De zweep daar krijgt ie af en toe een tikkie mee, de slof trek ik er af en toe best eens bij als dat nodig is ( als het niet nodig zou zijn hoef ik m er ook niet om te hangen) en de chambon doet gewoon zijn werk. Zo op zn tijd is dat voor mij fijner en voor mn paard soms ook wel vind ik.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:31

Op wedstrijd rijden we B (dit jaar voor het eerst gestart, en 1 wedstrijd gereden) maar thuis rijden we al wel een (groot) aantal M/Z oefeningen. Ik rijd met een enkelgebroken happy mouth bit, zonder sporen, maar wel met zweep. Mijn zweep gebruik ik niet zo heel veel, alleen soms een zacht tikje.

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 07:03

meestakl rijd ik zonder zweep, maar op concour meestal wel om
ze net even wat scherper te krijgen als dat even nodig is,
ook rijd ik met sporen en met springen een martingaal.
zweep gebruik ik bijna nooit maar ik neem hem dan toch even mee
voor als het net nodig is.

dit geld voor pony's in de B, L en M springen
en eentje in het L1 dressuur( dan wel zonder martingaal natuurlijk Knipoog ).

Bij mijn vorige paard reed ik niet met zweep
omdat ze daar alleen maar gestresst van werd en
daar heb je niks aan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 08:43

Als de Bokkers een doorsnee zijn van paardrijdend nederland, dan hebben onze beestjes weinig last van verkeerd spoor-, zweep en/of bit gebruik.
Nagenoeg elke reactie hier gaat over : ik gebruik de zweep zelden, of: mijn heel kleine spoortjes voelt ie niet, ik heb een heel zacht bit, enz enz enz. Wat zijn jullie allemaal geweldige lieve ruiters. Te mooi om waar te zijn, dat wel.
En DE ANDER, die doet het helemaal verkeerd, dat wel. ja ja ja.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:34

CharleyT schreef:
Als de Bokkers een doorsnee zijn van paardrijdend nederland, dan hebben onze beestjes weinig last van verkeerd spoor-, zweep en/of bit gebruik.
Nagenoeg elke reactie hier gaat over : ik gebruik de zweep zelden, of: mijn heel kleine spoortjes voelt ie niet, ik heb een heel zacht bit, enz enz enz. Wat zijn jullie allemaal geweldige lieve ruiters. Te mooi om waar te zijn, dat wel.

Dat is toch hetzelfde bij een topic over je hoe je je paard 'aan de teugel' rijdt. Daar roept iedereen dat je teugels daar niet bij mag gebruiken.. Maar hoeveel mensen zouden er zijn die dat echt niet doen..?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:38

Ik rij met een dubbelgebroken watertrens en een zweep. Ik ben nog niet gestart

Bright

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:59

ik rijd op L niveau, maar gebruik alleen mijn zweep.
Vind het niet nodig sporen aan te schaffen als mijn paard het niet nodig heeft:)

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:12

Rij op een trensje, en bij een rit door de duinen/strand met een thiedeman omdat hij dan erg enthousiast is.
Verder zonder sporen, wel een zweepje bij de hand maar hoef hem niet vaak te gebruiken.

Rij op B/L niveau

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:17

Ik rijdt L2 dressuur, endurance en TREC en ik spring of oeffen-cross (das niet zo hoog Bloos ) af en toe. Ik rijd gewoon met dubbelgebroken trens en met de dressuur een spoortje. Maar soms laat ik het spoortje ook af. En ik heb voor de endurance een sidepull die ik soms bitloos gebruik, en soms gewoon met de dubbelgebrokentrens.

Verdere hulpmiddelen (als hulpteugels) zijn volledig onnodig, ik leer liever zelf rijden Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:10

_Lisanne schreef:
CharleyT schreef:

Dat is toch hetzelfde bij een topic over je hoe je je paard 'aan de teugel' rijdt. Daar roept iedereen dat je teugels daar niet bij mag gebruiken.. Maar hoeveel mensen zouden er zijn die dat echt niet doen..?

De mensen die daar niet heen hoeven te gaan voor hulp Knipoog

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:52

Ik rijd L1 met knopsporen 15mm. En een dubbelgebroken watertrens.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:02

ik rij B dressuur met zweep, zonder sporen en zonder hulpteugels.
mijn bit is een enkelgebroken bustrens

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:11

Ik rijd B dressuur, met dubbelgebroken watertrens, zonder sporen en zonder zweep. Verder ook nooit met hulpteugels o.i.d. Vanaf de M zijn sporen volgens mij verplicht (?) en dan zijn ze alleen maar om je hulpen nog 'onzichtbaarder' te maken. Dus ik heb zoiets, hoe minder ik nu nodig heb, hoe mooier het er straks uit gaat zien Lachen

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:15

ik ga over in april starte met mijn pony en rijde met bit, zweep en heel soms een spoortje. geen hulpteugels ofzo.