Belachelijk dat je niet bitloos mag op dressuurwedstrijden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Belachelijk dat je niet bitloos mag op dressuurwedstrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:54

het is niet minder
Minder is zonder hoofdstel Lachen

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:05

het heeft hele andere werking...het is misschien niet maar maar wel iets zachtere werking...
kijk voor de grap even op die site en lees hoe bitloos en bit invloed heeft op vanalles...Lachen Knipoog

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:11

Stelletje mutsen Bloos Bloos t lijkt mij zonder bit toch moeilijker, En heb dan ook meer respect voor paarden en ruiters zonder bit,

Zie anky niet zo snel zonder bit eigelijk Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:12

@amnesia
Zachter, nee, anders ja Lachen

Ik weet hoe het werkt hoor Lachen
Rij zelf ook wel eens bitloos.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:14

malih schreef:
Stelletje mutsen Bloos Bloos t lijkt mij zonder bit toch moeilijker, En heb dan ook meer respect voor paarden en ruiters zonder bit,

Het is niet minder..

Een paard met bit heeft een bit in zn mond en heeft zo de druk en een bitloos hoofdstel geeft ook druk alleen dan op de neus en achter de oren.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:16

malih schreef:

Mutsen? Clown
Ik heb echt níet meer respect voor iemand die bitloos rijd hoor.
Ik heb respect voor iemand als diegene respectvol en normaal met zijn paard omgaat, ongeacht of diegene bitloos rijd of met bit.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:48

Ik ben ook niet voor of tegen een bit. Ik ben, zoals eerder gezegd, voor de juiste optoming voor het paard, en dat is voor het ene paard anders dan voor het andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:12

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:39

Ik zie anky ook nie zo snel zonder bit nee......denk na...
Maar mijn paardje liep er heerlijk mee...en schuimen wat ie deed!!!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:24

amnesia schreef:
Ik ben het er mee eens dat het belachelijk is dat je niet bitloos mag rijden...
mijn paardje liep heel gevoelig op een bitje en heb een jaar geprobeerd hem een beetje nageefelijk te maken!
ik heb sinds een week een bitloos hoofdstel en hij loopt constant nageeflijk!!!!
Dus dat bit was een blokkade voor hem waarbij hij niet alles voluit durfde laat maar zeggen...
jammer dat het niet op wedstrijden mag want bitloos gaat super!!!
het is toch juist de kunst om het met steeds minder te doen...het is toch in de jury zijn ogen een nadeel als je met minder ‘macht’ rijd...waarom mag je zelf niet kiezen...als je paard daar perfect op loopt...
KIJK OP http://WWW.BITLOOSRIJDEN.NL EN TEKEN DE PETITIE DIE DOORGESTUURD WORDT NAAR KNHS!!!

Ik heb getekend, als het goed is Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:24

Je zult het niet snel zien, maar het zou best kunnen
Een galop wissel vraag je niet op je bit hoor Lachen

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:29

Daar sluit ik me bij aan Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:37

Vind het echt belachelijk dat je zonder bit geen dressuurwedstrijd mag rijden. Die regeltjes zijn zo achterhaald.
En wat ik ook erg vindt is dat sommige mensen het zelfs nog daarmee eens zijn. Dan denk ik 'wat maakt het uit???' Verward
Als iemand bitloos nou ook een mooie proef kan neerzetten.....

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:05

Ik snap echt niet waarom het niet mag Scheve mond
Ik snap sowieso niet waarom er ooit iemand op het idee is gekomen een bit in een paardenmond te stoppen, maargoed.
Als iemand toch zonder bit een nette proef kan neerzetten, waarom moet zo iemand er dan persee een bit inhangen om het te laten zien op wedstrijd Rolleyes

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:04

Ik snap niet waarom iedereen zo loopt te zeuren. Er wordt toch meer gezegd organiseer dan zelf iets. I.p.v. de hele tijd lopen te klagen en te zeuren en te discussiëren kan je het ook in eigen hand nemen, en zélf wat opstarten. Dóe er dan wat mee. Órganiseer dan wat. Laat het in de media zien! Sjees als ik er een voorstander van was geweest en áls ik het gewild had, had ik er al lang een vaart achter gezet om het op gang te krijgen.

Maar nee de makkelijke manier wordt gekozen, klagen over de KNHS. Rolleyes

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:17

Ach, zo hebben we vorig jaar de NVBP opgericht (hoop tijd in gestoken Ja en veel mensen zijn daar nog steeds erg druk mee, volgens mij) en er is een petitie gedaan, waar toch aardig wat mensen op gereageerd hebben. De KNHS zou dit vraagstuk bespreken in een vergadering, die continu uitgesteld werd Verward . Dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb destijds.
Ik vind het belachelijk, maar heb ZELF verder niet zo'n behoefte om wedstrijden te rijden. Daar heb ik diverse redenen voor. Maar daarom mag ik het wel belachelijk vinden voor degenen die WEL bitloos willen rijden.
De KNHS is gewoon een logge, bureaucratische instantie, dat is mij wel uit meer zaken gebleken. Haha!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:21

ik snap het ook niet. ik vind persoonlijk zowiezo dat je je paard moet rijden zoals jij dit wilt en niet verplicht bent uiteindelijk met sporen te rijden ofzo. vind eigenlijk zelfs dat als jij met een touwhoofdstel (zonder bit ook) of miss wel zonder iets wil en KAN rijden op dat niveau het gewoon toegestaan zou moeten zijn.

dat je je paard dan niet in bedwang kan houden (wat er ergens vluchtig las) is de grootste onzin! Oke als je dier dit niet gewent is is het idd veel oefenen maar ik heb eens een dressuurproef gezien van een meid die alleen reed met een rou om de nek van het paard (rest naakt zeg maar) hij deed het super! ook volgens de juryleden daar en was zelfs ook heel goed kwa score.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:26

Nadya schreef:
Ach, zo hebben we vorig jaar de NVBP opgericht (hoop tijd in gestoken Ja en veel mensen zijn daar nog steeds erg druk mee, volgens mij) en er is een petitie gedaan, waar toch aardig wat mensen op gereageerd hebben. De KNHS zou dit vraagstuk bespreken in een vergadering, die continu uitgesteld werd Verward . Dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb destijds.
Ik vind het belachelijk, maar heb ZELF verder niet zo'n behoefte om wedstrijden te rijden. Daar heb ik diverse redenen voor. Maar daarom mag ik het wel belachelijk vinden voor degenen die WEL bitloos willen rijden.
De KNHS is gewoon een logge, bureaucratische instantie, dat is mij wel uit meer zaken gebleken. Haha!

En dat is gewoon een mening Haha!

Maar wáárom wachten op de KNHS? Waarom zet je zélf niet iets op en organiseert die persoon/vereniging/instantie/whatever dan zélf geen wedstrijden? Snap niet waarom je op de KNHS moet wachten Verward Doe het dan toch zelf. En áls je het nog makkelijk wilt houden en je blijft toch op de KNHS wachten, ga er dan is een keer knoerhard achteraan en geef ze de kans niet dat ze het iedere keer uitstellen.

Makkelijk hoor, wel klagen maar verder niks doen Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:31

Knap dat jij helemaal schijnt te weten wat mijn ervaringen zijn met de KNHS. Clown
Ik voel de behoefte niet om daarover uit te wijden, hoor. Haha!
Dat jij er nou zo'n fan van bent...... Haha!

Het overgrote deel van de mensen in dit topic vinden het onzin dat je bitloos niet mag starten, dat zegt toch wel iets.
Of ze nou zelf bitloos rijden of niet. Jij schopt overal graag aan tegen het bitloos rijden valt me op. Heb je nou echt niets beters te doen ofzo?
Ik wel. Doei!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:33

Nou als je het zo goed kan, waarom doe jij dan niet iets Casperrr? Knipoog
Denk niet dat het makkelijk is om zulke dingen te doen, en tja, geef jij het geld dan ervoor om zelf iets te organiseren? Nors opkijken
Maar dat is ook zo simpel Gestoord

Ik vind het ook belachelijk dat je niet bitloos wedstrijden mag rijden, beter dan al dat getrek en gesjor wat je op sommige wedstrijden ziet, wat ook maar mag.
EN geven ze echt als reden dat je je paard dan niet in bedwang kan houden? Ziek
Laatst bijgewerkt door Air op 01-02-08 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:34

Ik weet jouw ervaringen niet, daarom is het toch een mening? Of wilde je soms zeggen dat het een feit is? Haha! Haha!
Mwoh fan niet nee Heb er verder niet echt een oordeel over, gewoon neutraal!

Ik heb genoeg te doen hoor, maar dit is pas het 2e topic waar ik in reageer over bitloos rijden, dus hoe kom je erbij dat ik graag overal tegen aanschop Verward

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:35

x_Marr schreef:
Nou als je het zo goed kan, waarom doe jij dan niet iets Casperrr? Knipoog
Denk niet dat het makkelijk is om zulke dingen te doen, en tja, geef jij het geld dan ervoor om zelf iets te organiseren? Nors opkijken
Maar dat is ook zo simpel Gestoord

Ik ben niet voor bitloos rijden, dus waarom zou ík het dan moeten gaan organiseren? Knipoog Als je iets wilt moet je er wat voor gaan, maarja klagen en niks doen blijft natuurlijk een stukkie makkelijker Haha! Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:36

Ze doen toch iets? Knipoog
Misschien moet jij ook niet zo klagen over wat andere mensen doen. Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:38

Ik klaag niet, ik zie iets wat mij opvalt, en geef mijn mening erover Haha! Wat de rest er mee doet moeten ze zelf weten Haha! Was gewoon een detail wat mij opviel Haha!

[edit]Ik heb overigens niks tegen mensen die bitloos rijden en/of bitloze wedstrijden willen rijden. Dat het niet verkeerd overkomt dat ik totaal tegen "dat soort mensen" ben. Iedereen moet doen en laten wat ie zelf wilt. Het paard staat immers voorop, toch? Haha!
Als mijn paard iets zou overkomen en ik kan alleen bitloos rijden, dan zeg ik de wedstrijden op. Hoe moeilijk het voor me is. Vind ik niet erg, paard gaat voor! Lachen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:04

@ casper

En hoe zou je dat kunnen organiseren. in mijn omgeving zijn er denk ik 3 andere paarden die bitloos gereden worden. lijkt me niet dat je dat voor 3 personen kan organiseren. En ook hebben we er geen accomodatie voor. we staan midden in de polder. Ook zou ik niet weten hoe ik het zou moeten organiseren.