Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanie22

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:37

Haha, lachen hoor Haha! !.

Ik heb toen ik en jaar of 6 was eens m'n proef de verkeerde kant op gereden. Begon te groeten met m'n kont naat de jury en heb dat keurig de hele proef vol gehouden Bloos .
En met Incrdible heb ik ooit eens bij een buitenwedstrijd in de regen gehad dat net dat ik wilde groeten de ruitenwisser aanging. En dat piepte een beetje. Creddie was nogal een schijterd, dus die schrikt zich dood, draait om en rent als een idioot de ring uit, zo de groententuintjes in die daar achter lagen. Gelukkig mocht ik wel weer opnieuw beginnen, maar de boerenkool zat nog op m'n hoedje Haha! .

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:46

Mijn paard ging een keer met inrijden steigeren en bokken en dan keihard in rengalop naar de opening van de bak en eruit crossen Tong uitsteken En toen ha ik een ander paard en die ging tijdens het proefje achteruit lopen (terwijl hij stil moet staan) en hele andere kant op toen hij in galop moest maar was toen toch geslaagd Haha! (ps waren manege fjorden en met wedstrijden ben ik altijd zooo zenuwachtig dat zij dat hadden overgenomen)

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:04

Lach me echt helemaal dood om al die blunders!
Echt grote blunders heb ik zelf niet, ben een keer me plastron vergeten op wedstrijd en er is ooit iemand in de inrij ring tegen me op geknalt omdat haar paard ineens verschoot. (moest hier wel om lachen eigenlijk)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:25

ik kreeg het pasgeleden voor elkaar om 9 strafpunten op de laatste 3 onderdelen van de proef te krijgen Clown
Volte in galop? gewoon halve volte rijden en hoefslag volgen. toen direct erachteraan een oefening in spiegelbeeld met als toetje ipv links rechts af te slaan.
hehe dan schiet het niet echt op met je punten natuurlijk! maaaarrr was niet eens laatste Nagelbijten / Gniffelen

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:59

HAHAHAHA ik kom niet meer bij geweldig al die blunders.

Mijn paard was altijd heel kijkerig en druk, dus ik opzadelen paard heel rustig en relaxt, ik yes dat gaat hem worden.
Loop naar het losrijterrein, komt een Fries met een kar langs, ze schrikt in galop naar het losrijterrein ik half erachteraan gesleept.
Staan we stil explodeert ze op de plek. Stijgeren bokken niet normaal, maar bleef keurig op de plek had de teugel gewoon losjes vast. Hoorde van alle kanten oe ahh, die is wild. Van de proef is daarna niets meer terrecht gekomen.

Of plastron niet met speltjes vast, slaat constant tegen mijn oor, hoor niets meer en concentratie weg, toch 179 punten.
Onderling spring wedstrijdje, 1e hindernis, denkt ze ja maar daar ga ik niet over, ze bleef op de plek galoperen, tot dat ze er over toen ging ze als een raket. Zonder een balk te raken, we waren nog 1e ook.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:00

Echte grote blunders heb ik nog niet gemaakt, maar ik heb zo af en toe nog wel eens moeite met het verschil tussen links en rechts, ga dus wel eens de verkeerde kant op Bloos ... Erg jammer als dat je een winstpunt kost Verdrietig

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:16

Lig echt helemaal dubbel hierzo Tong uitsteken

Heb zelf ook nog wel wat leuks.....

Met een pony het springparcours ingaan die absoluut niet wil springen, dat weten en het toch weer telkens proberen, en dan ook nog eens met de verkeerde hand groeten Tong uitsteken
(toen maar besloten dat we meer geschikt zijn voor de dressuur)

En met de pony die ik daarvoor had.
Op de Apeldoornse kampioenschappen.
Pony vond de galop niet zo leuk, en als ik ging doorzitten wist madam hoe laat het was.
Bit ging tussen de tanden, en wij gingen achter de juryauto langs, om vervolgens bij B weer keurig in de ring binnen te draven, en onze volte te maken.
Pony bedacht zich toch maar eens aan te galloperen, want ze merkte dat ik beetje boos werd, en gallopeerde keurig haar volte.
Andere hand, zelfde verhaal Tong uitsteken

Of op de regio bij de hoofdjury commentaar vragen, en als die geen commentaar geeft vragen of de andere jury dat dan wel doet Tong uitsteken

verder ben ik ook een ster in de verkeerde kant oprijden, heb het zelfs een keer gepresteerd dat ik dacht dat ik de verkeerde kant op ging, en omgedraaid ben, terwijl ik goed zat Tong uitsteken

Of met zo'n piepend zadel rondrijden dat een andere pony er telkens vandoor gaat(is ook een manier om je concurrentie af te schudden, al was het niet de bedoeling, en was ik er ook niet blij mee)

En verder gaat het soms ook wel eens goed hoor Tong uitsteken

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 02:52

ik heel vroeger met de pony van de manege.
hij stond altijd bij een andere, en ze konde niet zonder mekaar, ma kwou zo graag met haar meedoen.
enjah ze wou ma nie binnen in de wedstrijdpiste en spong de hele tijd over die witte balkjes en telkens terug gebracht ma ze bleef erover springen. heb ik het toch ma ff opgegeven met haar toen.

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 07:50

Hilarisch gewoon, dit topic!!!!

Om sommige verhalen lig ik echt in een deuk.
Heb zelf na een wedstrijd mijn paard maar eens aan een bloedonderzoek onderworpen (waar overigens niets bijzonders uitkwam).
We begonnen en sloten de proef af met: Halthouden, groeten en plassen....
Je wilt niet weten hoe lang die eerste plas geduurd heeft.
Mijn lezer ging naar de jury om te vragen wat ik moest doen. Nou ik mocht rustig in het zadel blijven staan op X en wachten tot hij klaargeplast was.
Het duurde erg lang, dus heb het begin van mijn proefje nog maar even in mezelf doorgenomen...
Ik kreeg trouwens een 7 voor dit onderdeel. Heel bijzonder!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:17

Ik heb bij mijn eerste springwedstrijd gezwaaid naar de jury Bloos
Ik kende de jury, die zwaaide naar mij, en ipv groeten zwaaide ik braaf terug Bloos
Was niet zo handig Clown

Dat van dat plassen Buitenlust, dat deed mijn paard een half jaar lang, steevast elke keer op de X met groeten Nagelbijten / Gniffelen

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:08

Mijn grootste blunder was tijdens het losrijden.
Ik ben in het halfuurtje er 2x achter elkaar afgevallen!!
Dan heb je het niet zo naar je zin meer! Verdrietig

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:43

Ik was een keer de verkeerde ring ingereden Huilen van het lachen
En nog een,
Mijn paard sprong de ring uit, en rende de andere ring in waar iemand anders bezig was.. daarin kree gik hem snel terug en liep met knalroodhoofd weg ROFL

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:46

Als ik té geconcentreerd ben wil ik alles helemaal perfect doen en denk ik niet echt na over wat ik rij en hou ik mezelf alleen bezig met myn pony Huilen van het lachen moest in by E afwenden en dan op X halthouden en door automatisme heb ik een keer gegroet toen ik stilstond Huilen van het lachen Myn god, toen kwam ik echt niet meer by Huilen van het lachen

Edit ; lang geleden hoor Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Jiill_ op 07-11-07 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:48

Soms op van die mega grote terreinen waar veel '' niet paardenmensen'' op af komen toen was ik 10 ofzo gingen al die mensen met Kinderwagens en honden en noem maar op door myn ring heel sjouwen.. Huilen van het lachen waar ik myn proef aan het rijden was.. Was in de L ofzo Huilen van het lachen dan heb je geen hekjes eromheen dus zien die mensen niet dat daar een ring is ROFL

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:01

Toen ik met mijn pony L1 reed ben ik een keer vergeten te groeten Tong uitsteken

Ik stond keurig stil op X, en reed daarna nietsvermoedend weer door. Onderweg richting juryauto kwam ik erachter dat ik nog niet gegroet had! Huilen van het lachen Dus dat deed ik onderweg in draf even snel. Iedereen lag dubbel. Alleen de jury kon het niet zo waarderen. Ik had namelijk een 5 met als commentaar: "pony staat niet stil tijdens het groeten" Scheve mond

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:32

Leuke blunders...
*Ook ik ben wel eens met een cap van een paar maten groter de ring in gereden (weer vergeten...).
*Wat ook enig is: door je werkgever met een 4 jarige fries ingeschreven worden in een jonge (rij) paardenproef, pfff.
*Ben ook wel eens voor de tribune van m'n pony gestort (in t L-springen paarden), en heb er maar ruim 5 minuten over gedaan om de pony te vangen.
*Reed met een bonte op concours (al opvallend genoeg), die het een keertje nodig vond, over de hoek (hekjes) heen te springen. totaal overbodig, want verder waren er alleen maar bordjes. Om vervolgens door de ring ernaast te rennen, en via de achterkant van de jurywagen weer gewoon terug de ring in...En er weer uit,haha. mocht wel doorrijden.Diegene ernaast maar onverstoord doorrijden, en ik maar roepen: sorry,sorry..
*Z-paard, dat met een graadje of 35 zowat gaat zitten, als er iemand met een parasol naar de jury loopt. Dankzij mijn ''sorry, het is een dressuurpaard'' mocht ik een rondje om de ring rijden. Van hetzeldfde paard afstorten tijdens het losrijden, en zielig aan een touwtje , met grote groene vlek naar de ring geleidt moeten worden..
*of een voorlezer, die het (oudere ,met ringbanden) boekje uit haar handen laat vallen, zodat alle blaadjes overal verspreid liggen.
*erg lastige merrie, die elke keer,als ze een ander paard hoort, op haar achterbenen de lucht in vliegt. Had al een keer de lengte (!) van de jurytafel gesprongen, toen ze het ook op de middellijn na het afgroeten deed. En héél vlak voor de tafel naar rechts ging (met mij om haar nek).
*Met een big smile binnenkomen, en vervolgens doorkrijgen dat je drammerige merrie echt niet van plan is om te gaan halthouden
bij x...beetje jammer in een z proef
Laatst bijgewerkt door Getup op 07-11-07 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:38

Dit is echt leuk allemaal!!
Wat mijn trouwens wel opvalt is dat veel mensen met hun paard in de ring van de buurvrouw belanden maar niemand nog een blunder heeft met het paard van de buren in hún ring

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:43

gelukkig niet, zeg! mijn paard is bang voor tegenliggers Clown .

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:55

- Ik heb een xtje mij bodyprotector vergeten op wedstrijd. 3 kwartier rijden van huis. Gelukkig kon mijn moeder hem nog brengen.Tong uitsteken
- Parkaval moest ineens heel nodig plassen toen we net naar voren moesten komen om een eerste prijs op te halen tijdens de prijsuitreiking. Clown

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:39

Geen wedstrijd maar keuring;

Ik had mijn zus haar wat pittige merrie vast, en mijn stiefvader het veulen aan een touw. Ik had rammelbakje nog beet en rammelde perongeluk. Touwen zaten door elkaar heen en de merrie gaat er vandoor, wij er achteraan rennen, gelukkig niet de ringen van andere mensen in Nagelbijten / Gniffelen

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:14

Hihi leuk topic Lachen

Keertje rechtergalop, aangegallopeerd, grote volte gereden en dan opeens bedenken mm dit zit wel een beetje anders dan anders....juist verkeerde galop. Kreeg later van mensen in de kantine te horen dat ik een hele mooie contragalop liet zien Tong uitsteken

Keer singel vergeten op wedstrijd, zo ongeveer 3 kwartier rijden van stal. Stalmaatje zadelde mijn pony op en vraagt hej waar is je singel, ik uhm...ja naast mijn kast om te drogen nadat ik hem gisteren had schoon gemaakt...Gelukkig kon ik eentje lenen van een meisje van mijn vereniging die ook daar startte. Alleen zij groot paard, ik D pony, op de strakste gaatjes ging het net aan, moest wel netjes recht blijven zitten Lachen
Laatst bijgewerkt door bonnielau op 07-11-07 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:18

je bedoeld een hele b proef in galop afleggen........ keurig nette handgalop, met wissels en al.....

alleen nooit meer uit die galop te krijgen Lachen Lachen Lachen

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:26

Haha, leuk topic.

Mijn eerste wedstrijd; pony helemaal gek, in elk figuur zat minimaal 1 bok, sommige bestonden uit bokken. Op mij coupon stond: knap dat je bent blijven zitten Vork
En nog een keer uit de ring, nog wel een 8 gekregen; op mijn coupon stond: uit de ring, tewijl ik het zelf eigenlijk niet in de gaten had.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:27

Sommige zijn best wel grappig! In mijn volgende proef zit een eenvoudige wissel, maar paard weet dat hij na enkele passen moet aangaloperen in andere galop, jippie vliegende wissel dan maar, gelukkig is het maar training hoop wel dat ie het zondag niet doet.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:33

Mijn pony ten werd op het laatste moment kreupel, toen moest ik snel op een paardje die ik helemaal niet kende. Ik wist wel dat dta best een pittig beestje was, maar iedereen zei dat kan wel enz. Dus ik rij die bak in, en het beestje begint aan één stuk door hele scherpe voltes te galloperen!!! en maar door en maar door... en ik kreeg hem ook niet terug. het heeft een kwartier en hulp van heel veel mensen geduurd voor ik hem weer terug had en toen met veel moeite de bak weer uitgereden..... Bloos

Ik heb overigens nog geen meter van het proefje gereden, zelfs neit eens aan groeten toegekomen...