Hoe snel denk jij door de klasses heen te vliegen ? +berijke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Hoe snel denk jij door de klasses heen te vliegen ? +berijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:47

Meer dan 3 winstpunten kan toch ook niet? Of wel?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 08:02

Nee, ze zal dus wel 3x winst in 2 proeven bedoelen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:15

Ja sorry, dat bedoel ik. In Noord-Holland rij je altijd 2 proeven per wedstrijd, dus 3 wp in 2 proeven. Kan best hoor ! In de L2 haalde mijn dochter de een na laatste wedstrijd zelfs 4 wp in 2 proeven. Volgens mij kan je dan dus over Haha! !

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:20

210 punten en hoger 3 winstpunten
vanaf 195 tot 210 punten 2 winstpunten
vanaf 180 tot 195 punten 1 winstpunt

Is mogenlijk in 1 proef 3 winstpunten te rijden..

Dus als men 2 proeven rijd is het mogenlijk 6 winstpunten te behalen Knipoog

Maar ik heb het nog NOOIT gezien Tong uitsteken

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:28

TouchAndGo schreef:
Ik kan me echt ergeren aan dit topic.. Gaat het alleen maar om presteren? Ik bedoel der is niemand die hier vanzelf zou zeggen ik denk dat ik de eerste paar wedstrijden geen winstpunten rij. En als ik overga naar een andere klasse rijd ik gelijk een winstpunt. In de realiteit is dat toch nooit zo.

Al die mensen (die nog niet zijn gestart) die denken dat ze elke wedstrijd 1 of 2 winstpunten per proef mee naar huis slepen. 'Dream on' en k hoop dat je keihard op je bek gaat.

Je stelt hier voor jezelf een doel die de meesten hier toch niet zullen bereiken. Je stelt jezelf alleen maar teleur. imo

Dan heb je toch niet goed gelezen..
Ik ben (nog) niet gestart, maar ik weet zeker dat ik de eerst tig (dat kunnen er 10 maar ook 50 zijn) wedstrijden geen winstpunten zal rijden. En dat maakt me niet uit, ik wil de eerste tig wedstrijden niet rijden met het doel hogerop te komen, want dat lukt mij en m'n paard toch niet. Als ik ga starten (en er thuis denk klaar voor te zijn), dan rij ik voor de ervaring en niet voor de punten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:10

@ Zazoeyou, het komt wel voor hoor, ik heb wel eens iemand 3 winstpunten gegeven in 1 proef. Ja Maar het is wel heel zeldzaam.

Netje schreef:
Ja sorry, dat bedoel ik. In Noord-Holland rij je altijd 2 proeven per wedstrijd, dus 3 wp in 2 proeven. Kan best hoor ! In de L2 haalde mijn dochter de een na laatste wedstrijd zelfs 4 wp in 2 proeven. Volgens mij kan je dan dus over Haha! !

Ja, dat kan ook best en dat komt ook vaak genoeg voor.
Ik rijd momenteel in het L1 ook wel boven de 200, maar toch vind ik ons nog niet klaar voor het L2.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:23

Ik had in mijn eerdere reactie al aangegeven dat je uiteraard moet trainen voor de volgende klasse (wij lopen altijd wel een klasse vooruit qua training) en dat je natuurlijk moet zorgen dat je klaar bent voor die volgende stap. Dat én het feit dat je goed presteert (dus die 3 wp in ons geval) maakt dat je imo dan over kunt gaan.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:32

Ik trek voor elke klasse een half jaar uit dat vind ik wel netjes en dan wil ik wel over als het gaat Knipoog

Ik ben vorig jaar mei begonnen met wedstrijd rijden met mn paardje 14-05-06 in de B toen ben ik met 18 winstpunten over gegaan op 15-10-06 naar de L1

Toen heeft ze nog 3 maanden vakantie gehad Bloos

In april ben ik overgegaan met 10 winstpunten naar de L2
En nu ga ik met 18 winstpunten 14 oktober over naar het M Lachen

Zelf denk ik dat het van de M1 naar de M2 wel iets langer zal gaan duren dat ik mn punten heb maar goed ik probeer het bij een half jaar te houden Knipoog

Ik rij zeker niet elk weekend wedstrijd vooral in de winter rij ik wat minder wedstrijden...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:39

Nou laat ik dan ook maar mijn verwachtingen eens opschrijven Tong uitsteken

B- zijn we met 13 WP overgegaan
L1- met 16 WP
L2- Met 10 WP
M1- hebben we al wel één winstpunt Go jij! Go jij!
Ik denk dat ik over de M1 wel een jaar ga doen, ik merk dat Saar er in de proef wel moeite mee heeft (sommige onderdelen). Thuis loopt ze meestal super, maar in de proef gewoon minder dus vandaar dat ik er een jaar voor reken.
M2- Ook wel een jaar
Z1- Haha daar komen we echt niet denk ik Clown
Z2- Huilen van het lachen

Ik rijd gemiddeld 1 wedstrijd per maand. Maar als je nagaat dat je in de winter meestal maar 1 proef mag rijden gaat het nog wel langer duren denk ik Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:01

KarinvdM schreef:
Netje schreef:

Ja, dat kan ook best en dat komt ook vaak genoeg voor.
Ik rijd momenteel in het L1 ook wel boven de 200, maar toch vind ik ons nog niet klaar voor het L2.

Dat heb ik ook. Ik heb ook 203 gereden, maar dan reed ik er de week erop ineens 178.. oeps Bloos!
Ik ga niet wachten op stabiele prestaties, met een jong paard heb je gewoon hoogte- en dieptepunten maar ik rij nu de afgelopen keren elke keer winst, heb nu 18 winst en volgend weekend hoop ik de laatste 2 erbij te halen. Meer mag ook, minder liever niet Clown Ik ga dus wel over naar het L1 (jaja, en dat VOOR de selecties Tong uitsteken ) maar voor mijn gevoel ben ik er nog niet helemaal klaar voor en dat gevoel wil ik liever wel hebben. Ik denk dus dat ik de L1 tot de 30 uit ga rijden. En andere mensen kunnen dat 'ellenlang in dezelfde klasse blijven hangen' vinden Tong uitsteken maar ik noem dat wedstrijdmanagement Knipoog Ik vind het prettiger om te rijden met de gedachte dat een keer een fout niet gelijk einde winstpunt en einde kans op prijs betekent.
Maar het begin van het L1 zal voor ons wellicht even buffelen worden helaas.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:07

Urielle: L1 valt echt heel erg mee hoor, als je nu winst in de B rijd ga je dat in de L1 gewoon weer doen Ja.
Met Ultra zit in in een vergelijkbare situatie als jij. De ene week 205, de ander 181 (en zelfs een keer 179) toch ga ik met "slechts" 15 punten over naar het L2.
Qua niveau gaat dat prima, maar het gebrek aan wedstrijdervaring (lees: er zin nog wel eens wat dingen eng) verprutst het wel eens. Ook ik ga niet wachten tot dit jonge paard helemaal gewend is, maar ga het rustig een klasse hoger proberen. Ik stel dan wel mijn verwachtingen bij.....

edit:typo

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:28

Urielle schreef:
Dat heb ik ook. Ik heb ook 203 gereden, maar dan reed ik er de week erop ineens 178.. oeps Bloos!
Ik ga niet wachten op stabiele prestaties, met een jong paard heb je gewoon hoogte- en dieptepunten maar ik rij nu de afgelopen keren elke keer winst, heb nu 18 winst en volgend weekend hoop ik de laatste 2 erbij te halen. Meer mag ook, minder liever niet Clown Ik ga dus wel over naar het L1 (jaja, en dat VOOR de selecties Tong uitsteken ) maar voor mijn gevoel ben ik er nog niet helemaal klaar voor en dat gevoel wil ik liever wel hebben. Ik denk dus dat ik de L1 tot de 30 uit ga rijden. En andere mensen kunnen dat 'ellenlang in dezelfde klasse blijven hangen' vinden Tong uitsteken maar ik noem dat wedstrijdmanagement Knipoog Ik vind het prettiger om te rijden met de gedachte dat een keer een fout niet gelijk einde winstpunt en einde kans op prijs betekent.
Maar het begin van het L1 zal voor ons wellicht even buffelen worden helaas.

30 wp?? Waarom zou je zo vaak op wedstrijd gaan?? Als je er 10 hebt weet je toch dat je dat niveau waardig bent, daar is een wedstrijd toch voor? kun je evt. thuis verder oefenen en dan gewoon promoveren? Persoonlijk vind ik het niet nodig mijn paard zo vaak op wedstrijd te sturen, die verveelt zich dood op een gegeven ogenblik!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:31

30 wp hoeft niet te betekenen dat je vaak op wedstrijd gaat. Als je 15 maanden 1x per maand op wedstrijd gaat waar je 2 goede proeven rijd heb je ook 30wp. Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:16

Urielle schreef:
Ik denk dus dat ik de L1 tot de 30 uit ga rijden. En andere mensen kunnen dat 'ellenlang in dezelfde klasse blijven hangen' vinden Tong uitsteken maar ik noem dat wedstrijdmanagement Knipoog Ik vind het prettiger om te rijden met de gedachte dat een keer een fout niet gelijk einde winstpunt en einde kans op prijs betekent.

Daarom rijden wij de L1 ook uit tot 30.
Ik zal nu best winst scoren als we L2 gaan starten, maar ik wil dat het 10m wijken en het achterwaarts eerst ook voor een voldoende gaat voordat we over gaan. Bovendien is mij paard pas 4 en als ik met hem Z rijd als hij 6 is is het ook weer niet goed. Haha! Ik denk dat ik de L2 dus ook helemaal uit ga rijden.
En wat is ellenlang? Ik denk dat ik ongeveer een half jaar L1 zal rijden, dan vind ik niet ellenlang.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:25

Tja ik had ook een wedstrijd schema gemaakt. Ik ben in mei 2006 voor het eerst gestart. ging allemaal heel voorspoedig, elke wedstrijd 2 wp. Dacht bij mezelf mooi kan in met het indoor naar het L1. en dan weer uitdoor L2. Zoiets had ik het voor mijn ogen. maarja dan kuukel je van je paard en breek je een banketstaaf botje waarmee je 8 maanden rond loopt en niet kan en mag rijden.

Ik heb nu besloten om het rustig aan te doen, en in het B zoveel mogelijk ervaring op te doen. Met hoeveel wp ik over ga heb ik geen idee van, als ik me er maar goed bij voel.

Ik denk ook niet dat jou wedstrijd planning reel is. Je moet pas over gaan als alles goed voor elkaar is en dat jij zelf er een goed gevoel bij hebt. Niet te veel overhaasten is nergens voor nodig.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:37

KarinvdM schreef:
Urielle schreef:
Ik denk dus dat ik de L1 tot de 30 uit ga rijden. En andere mensen kunnen dat 'ellenlang in dezelfde klasse blijven hangen' vinden Tong uitsteken maar ik noem dat wedstrijdmanagement Knipoog Ik vind het prettiger om te rijden met de gedachte dat een keer een fout niet gelijk einde winstpunt en einde kans op prijs betekent.

Daarom rijden wij de L1 ook uit tot 30.
Ik zal nu best winst scoren als we L2 gaan starten, maar ik wil dat het 10m wijken en het achterwaarts eerst ook voor een voldoende gaat voordat we over gaan. Bovendien is mij paard pas 4 en als ik met hem Z rijd als hij 6 is is het ook weer niet goed. Haha! Ik denk dat ik de L2 dus ook helemaal uit ga rijden.
En wat is ellenlang? Ik denk dat ik ongeveer een half jaar L1 zal rijden, dan vind ik niet ellenlang.

Nee, dat niet, maar 30 winstpunten rijden in een half jaar betekent wel dat je erg veel op wedstrijd gaat (of dat je belachelijk goed bent, dat kan in jou geval ook nog Haha! ). Begrijp me niet verkeerd, ik vind je standpunt om L1 te blijven tot 30 super. Maar als dat betekent dat je 4jr vrijwel iedere week zijn rondje moet doen vind ik dat wel erg vaak..... Zou je het erg vinden als je er langer dan een half jaar over doet?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:44

Nou ik rijd Ushi ook tot de 30 winst in het M1 hoor!! Ik reed in de B rgelmatig 3wp per proef, L1 en L2 ook wel een keer of twee, drie. En ik zit nu in de M1, pas vijf proeven gestart en ik heb elke keer nog maar 1wp gehad dus ik train lekker door en ga gewoon lekker op concour en zien wel hoe het gaat.
Ik rij toch door tot die 30 winst.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:46

Wat is er eigenlijk mis met vaak op wedstrijd gaan?
Ik vind het altijd leuk om op concour te gaan, dus waarom zou je niet wat vaker gaan?
Ik vind het voor het paard ook fijn, zo ziet ie een keer wat anders dan de bak thuis. Een beetje afwisseling kan geen kwaad.

En ik ga niet week in week uit elk weekend, maar toch zeker om de week, en soms een keertje vaker als het uitkomt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:48

SGWOllie schreef:
Nee, dat niet, maar 30 winstpunten rijden in een half jaar betekent wel dat je erg veel op wedstrijd gaat (of dat je belachelijk goed bent, dat kan in jou geval ook nog Haha! ). Begrijp me niet verkeerd, ik vind je standpunt om L1 te blijven tot 30 super. Maar als dat betekent dat je 4jr vrijwel iedere week zijn rondje moet doen vind ik dat wel erg vaak..... Zou je het erg vinden als je er langer dan een half jaar over doet?

We hebben 8 outdoors gereden en 2 indoors vanaf juni, 18 proeven dus, zo idioot veel vind ik dat niet. Gemiddeld is dat zo'n 2 keer per maand, soms 3 keer. Het is ook fijn als je paard wat ervaring opdoet. Lachen
En ik vind het net als Asjemenou leuk om op concours te gaan.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 04-10-07 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:48

asjemenou schreef:
Wat is er eigenlijk mis met vaak op wedstrijd gaan?
Ik vind het altijd leuk om op concour te gaan, dus waarom zou je niet wat vaker gaan?
Ik vind het voor het paard ook fijn, zo ziet ie een keer wat anders dan de bak thuis. Een beetje afwisseling kan geen kwaad.

En ik ga niet week in week uit elk weekend, maar toch zeker om de week, en soms een keertje vaker als het uitkomt.

Ja idd, ik vind het dus ook leuk op wedstrijd te gaan, ik ga niet élk weekend maar wel om het weekend, of eerst was het drie weken wel en dan week niet en nu ongeveer om de weekend.
En soms een keertje meer of minder Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:52

Netje schreef:
Urielle schreef:

Dat kan, iedereen staat daar weer anders in. Imo is het wedstrijdaspect er nog steeds in om te winnen. Als het me niet boeit om te winnen kan ik net zo goed in mijn achtertuin blijven rijden. Daar kan ik ook echt wel voelen of mijn paard voor elkaar is of niet, en zo niet dan vraag ik mijn instructeur of de buurman wel of het er een beetje uitziet.

Dan hoor je kennelijk bij de groep die altijd voor de prijzen gaat en dus ellelang in een klasse blijven hangen om iedere keer die pot maar weer te pakken of net zolang wacht tot de regiokampioenschappen er weer aankomen.... Haha!
Ik behoor ook tot die groep! Maar als je volgens deze planning start, dan ben je in 3 jaar van de B naar het Z gereden. Ik vind niet ellelang, maar gewoon netjes en goed haalbaar voor een correct paard.
En de regio? Daar rij je de selecteis toch voor?? Die zijn er niet voor niks. Het heet wedstijd, en niet recreatieritje.

Ik zie het helemaal niet als een wedstrijdaspect (het is heus wel leuk als mijn dochter wint, maar daar gaat het ons niet om). Tuurlijk kun jij dénken dat je in je achtertuin kunt bepalen op welk niveau je paard rijdt, maar door een jury er naar te laten kijken (zo zie ik het) weet je waar een ánder vindt waar je staat in de klasse. Als iedereen in zijn of haar eigen achtertuin wist hoe die reed, dan zouden er niet zoveel mensen in allerlei klasses rondhobbelen die daar (nog) niets te zoeken hebben. Ons uitgangspunt is: een minimaal een keer ruim winst rijden (dus 3 winstpunten of meer) en dan over. Als je je paard goed voor elkaar hebt, wéét je wanneer deze er klaar voor is om goed te presteren op een volgende wedstrijd (tuurlijk kan het door allerlei omstandigheden wel eens mis gaan, maar in principe zorg je dat je paard er thuis klaar voor is). Ik zie het dus niet zozeer als een competitief iets, maar meer als een toets van je eigen cq het paard z'n kunne. Als doel stellen we ons dan om zo hoog mogelijk te komen. Dus als je je punten hebt in een klasse en je paard is goed getraind voor de volgende, waarom zou je dan niet overgaan ? Omdat de regio eerst nog komen moet Haha! , en omdat je niet over mag in sommige gevallen.

Maar een termijn hiervoor hebben we niet gesteld (één blessure en je bent weer weken of maanden achterop).

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:34

Zijn er hier mensen die echt ELKE zaterdag en zondag elke week starten?? Knipoog

Ik ben van plan gewoon 1x per maand te starten of misschien 2x ligt eraan wil graag in de buurt zn max.20minuten rijden Vork ..
Wel op zondag want zaterdags kan ik nooit Haha!

7 oktober ons B debuut(zenuwen Nagelbijten / Gniffelen ) en heel toevallig 14oktober ook..
Deze 2 wedstrijden zijn slechts 15 minuten van huis(met trailer)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:53

SGWOllie schreef:
Zou je het erg vinden als je er langer dan een half jaar over doet?

Deze was ik vergeten.
Nee dat vind ik helemaal niet erg. Ik heb geen haast. Lachen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:01

Ik startte ook meestal 1x per maand. Eigenlijk met alle paarden wel vlot door de B gekomen, Ramony was bijv binnen een jaar in de L2. Maar daarna heeft ze een veulen gekregen en ik meer paarden en staat het een beetje stil.
Pas heb ik 2x in een weekend gestart omdat ik een vrij wit paard heb en me dat dus een keer vlechten en wassen scheelt. Juntos heb ik begin dit jaar 4x gestart en afgelopen weekend 3 proeven en toen haalden we 5 punten. Nu mogen we door naar de L1 en dat ga ik ook doen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:35

zazoeyou schreef:
Zijn er hier mensen die echt ELKE zaterdag en zondag elke week starten?? Knipoog

Op zaterdag met de ene, en dan op zondag met de andere! Haha! Ik start nooit met 1 paard twee dagen. (behalve toen ik een keer wedstrijd had die uit twee dagen bestond, viel veel te verdienen Geld, geld! )