Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paula1990 schreef:Wat een onzin .. een paard is kleurenblind...
Paula1990 schreef:Wel raar ja gauw aan laten wennen dus .. want rijd je dadelijk een proef komt 1 van die 2 even voorbij geract

asjemenou schreef:Er zijn heel veel paarden bang van schimmels hoor!
Ik heb zelf een schimmel (pony) gehad en er was vaak iemand met een pony die niet bij mij in de buurt durfde te komen.
En ook alle paarden die ik gereden heb keken vreemd op als er ineenkeer een ukkepuk van een pony voorbij kwam, en als die toevallig ook nog een wit was was het helemaal feest!
maar lastig vind ik het als mensen de bakregels niet goed weten. Dat levert altijd leuke situaties op
Ik ga er namelijk nogal snel vanuit dat iedereen deze weet
anneliesdj schreef:Ik erger me ook vaak als ik op concours ben met mijn zusje. Zij begint nog maar net dus weet het allemaal nog niet zo goed. Ik heb haar de regels duidelijk uitgelegd maar ja, ze is nog maar 11. Dan rijden er volwassenen(bv op oefenparcours) met van die grote paarden, gewoon overal tussendoor stampen, vinden dat ze zo'n klein pony'tje wel mogen afsnijden enz.
Resultaat, mijn zusje kan niet fatsoenlijk inrijden omdat ze steeds d'r pony op de remt trekt omdat ze bang is een botsing te maken. Daarbij, als het dan per ongeluk een keer haar schuld is wordt ze compleet afgebekt en weet niet meer wanneer ze het nu goed en fout doet, dus zit je met een klein kind in tranen.
daantjuhhh schreef:anneliesdj schreef:Voornamelijk kleine witjes (die heb je gelukkig niet op wedstrijden)
ga weer naar school
anneliesdj schreef:Bovendien vind ik het ook altijd ergerlijk als iemand ontzettend begint te katten als je per ongeluk eens een keer elkaar in de weg rijd, net alsof dat zoiemand nooit overkomt dat hij net op het verkeerde moment op de verkeerde plek is.
Zo'n losrijring is nu eenmaal niet zo groot en je moet je er wel zien te redden met z'n allen.
Als het losrijterrein gewoon klein is zit je elkaar nu eenmaal in de weg. En het overkomt ons allemaal wel eens dat je iemand in de weg zit...
dat was op mijn laatste wedstrijd echt heel erg, zodra er een anky dekje op lag gingen ze niet meer aan de kant voor mij (niets tegen mensen met een anky dekje maar ze moeten niet verwaand doen tegen iemand die een wat minder duur dekje heeft)
' (al flink pissed) denk je dat hij reageert? 
Paarden doen dat wel eens! Zéker als de ruiter je al 50 keer gewaarschuwd heeft 

Maar je moet mij niet lelijk aankijken als het jou fout is want dan... 
'ze rijden me om omdat ik een haf/fjord/ijslander/whatever heb'
Dat is niet waar
Ik word evenzeer omgereden met mijn kwpn'er van goede afstamming.
Kan gebeuren weetjewel. Als je je zo achtergestoten voelt met je haf/fjord/ijslander/whatever vraag ik me af hoe je het in godsnaam nog leuk kan vinden dat ras te hebben
Wat zeggen jullie als iemand zegt; 'Ze rijden mij omdat ik een kwpn'er heb?'
Als ze even gestapt heeft is het ook gewoon over en kan ik rustig met haar aan de slag. Met thuis oefenen bereik je niets als ze op wedstrijd zo zijn
Pion schreef:Zoiets heb ik ook eens gehad tijdens het inspringen voor een oefen-parcours.
Kwam een kereltje binnenrijden mét rabo-dekje.