Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:18

Wat een onzin .. een paard is kleurenblind...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:24

Paula1990 schreef:
Wat een onzin .. een paard is kleurenblind...

En toch vind hij witte kleine pony's en fjorden eng.
En je zegt paarden zijn kleurenblind.
Maar je hebt wel vele soorten grijs wit tinten..
En een witte pony is een vellere grijs.wit tint dan een donker beest..

Fjorden zou ook kunnen komen vanwege de manen.. het lijkt natuurlijk heel wat wat op haar afkomt.
Mijn buurvrouw had een fjord maar zo gauw die fjord (als we samen reden) in haar ooghoek verscheen kwam ze ineens (ook vanuit gelop) vol in de rem en draaid ze zich om!
Dit heeft ze dus eigenlijk altijd met fjorden.
Waarom weet ik niet, maar T is wel zo.
Alleen bij fjorden en kleine witte pony'tjes!

En de fjord inhalen?? dat lukt nooit.
Haald de Fjord of de kleine witte pony mij in springt ze met 4 benen aan de kant!
Ze vind ze echt DOOD eng!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:26

Wel raar ja gauw aan laten wennen dus .. want rijd je dadelijk een proef komt 1 van die 2 even voorbij geract Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:29

Paula1990 schreef:
Wel raar ja gauw aan laten wennen dus .. want rijd je dadelijk een proef komt 1 van die 2 even voorbij geract Tong uitsteken

Ja dat gaat helaas heel moeilijk.
De Fjord van de buurvrouw was tijdelijk.
Die moest doorgereden worden en de kleine witte pony is verkocht Haha!

Maar goed stel dat het gebeurt zie ik het dan wel weer!
Ik probeer het altijd zo veel mogelijk te negeren.
Maar ze zal wel een keer wat meegemaakt hebben.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:32

Er zijn heel veel paarden bang van schimmels hoor!
Ik heb zelf een schimmel (pony) gehad en er was vaak iemand met een pony die niet bij mij in de buurt durfde te komen.

En ook alle paarden die ik gereden heb keken vreemd op als er ineenkeer een ukkepuk van een pony voorbij kwam, en als die toevallig ook nog een wit was was het helemaal feest!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:43

asjemenou schreef:
Er zijn heel veel paarden bang van schimmels hoor!
Ik heb zelf een schimmel (pony) gehad en er was vaak iemand met een pony die niet bij mij in de buurt durfde te komen.

En ook alle paarden die ik gereden heb keken vreemd op als er ineenkeer een ukkepuk van een pony voorbij kwam, en als die toevallig ook nog een wit was was het helemaal feest!

Ja die van mij is dan dus ook echt panisch... hoe kleiner en hoe witter hoe enger..
Als Kellian vroeger mij voorbij crosde met kleine flugel... dan kwam er een redeobok van de mijne achterna!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:29

whaaah ik denk dat ik zondag maar thuisblijf Knipoog
Ik ken de basis van de bakregels (stappen op de binnenhoefslag, links voorrang etc) maar rijdt gewoon nooit wedstrijden (dit zal de 3e zijn in 1.5 jaar) dus soms zit er wat tijd tussen bedenken en doen.. Toch heb ik eerdere keren geen problemen gehad, gewoon omdat ik sorry zeg als ik een fout maak of iemand hinder of iets niet helemaal goed inschat... fouten zijn menselijk en excuses doen een hoop goed!

vw_ot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:34

Ik vind heel irritant dat er andere mensen les gaan staan geven op het losrij terrein, van die mensen die denken dat de hele baan van hun is zijn erg irritant.
Inderdaad van die mensen die je gewoon de pas afsnijden, en je vervolgens kwaad aankijken.
En dan vind ik die mensen die hun paard longeren op het losrijterrein ook erg irritant, tuurlijk als je heel fris paard hebt dan doe je dat, maar probeer een rustige plek te zoeken waar je niemand lastig valt, maar het ergste aan het longeren vind ik nog dat sommige paarden gewoon opgejaagd worden, anders draven ze lekker sukkelig aan de longeerlijn.
Waar ik ook beetje slecht tegen kan zijn van die mensen wie gaan lopen stressen en vervolgens degene die mee is gaan afsnouwen.
Ik hoef dit niet te proberen bij mijn moeder of mijn vriend, want die hebben al gezegd als je 1 keer probeert een grote mond op te zetten dan gaan ze niet meer met me mee. en dat vind ik ook terecht.
Op wedstrijd gaan moet leuk zijn en niet een dag om alleen maar mensen af te snouwen.
En der is nog 1 kleine irritatie.
Dat zijn van die meiden, het paard komt uit de trailer, vaders of moeder heb het hoofdstel al aangedaan, dochterlief houd het paard vast, en vaders staat kalkoenen te draaien en het hele paard op te zadelen.
Het is mijn hobby en daarom doe ik ook alles zelf, van wassen en vlechten tot kalkoenen draaien en opzadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:36

Ergeren en irriteren is een groot woord Haha! maar lastig vind ik het als mensen de bakregels niet goed weten. Dat levert altijd leuke situaties op Vork Ik ga er namelijk nogal snel vanuit dat iedereen deze weet Haha!

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:16

je hebt helemaal gelijk een tijdje geleden kwam iemand zo voor me rijden en ik was op af naar de hinderns die muts rijd er egt zo doorheen maar gelukkig schrok de pony en viel zij eraf

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:16

anneliesdj schreef:
Ik erger me ook vaak als ik op concours ben met mijn zusje. Zij begint nog maar net dus weet het allemaal nog niet zo goed. Ik heb haar de regels duidelijk uitgelegd maar ja, ze is nog maar 11. Dan rijden er volwassenen(bv op oefenparcours) met van die grote paarden, gewoon overal tussendoor stampen, vinden dat ze zo'n klein pony'tje wel mogen afsnijden enz.
Resultaat, mijn zusje kan niet fatsoenlijk inrijden omdat ze steeds d'r pony op de remt trekt omdat ze bang is een botsing te maken. Daarbij, als het dan per ongeluk een keer haar schuld is wordt ze compleet afgebekt en weet niet meer wanneer ze het nu goed en fout doet, dus zit je met een klein kind in tranen.

Dat is inderdaad ook mijn grootste ergernis. Gelukkig hebben we hier niet zo vaak wedstrijden voor paarden en pony's tegelijk, maar als het een keer gebeurt, valt me dit ook altijd op. Die kleine A/B ponytjes hoeft niemand rekening mee te houden hoor. Die hoeven niet serieus in te rijden....hebben ze toch geen verstand van.

Waar ik me ook aan erger, zijn die pony's/paarden met zo'n rood strikje in de staart. Vind het heel goed dat ze dat doen hoor, daar niet van, maar vervolgens houden ze zelf geen rekening met een ander. Ze gaan, zonder eerst te kijken, gewoon achterwaarts, en als onze kleine pony daar dan net loopt, dan zeggen ze kwaad: je ziet dat rode strikje toch, weet je niet wat dat betekend. Nou, volgens mij betekend zo'n strikje niet meer dat je pony trapt, maar is het voor die amazone gewoon een vrijbrief om voor niemand meer aan de kant te hoeven. Een ander behoort op haar te letten, want haar pony trapt...

Mensen die op het voortterrein keertwendingen en galopwissels proberen te rijden en die je vervolgens in de B ring ziet rijden.
Laatst bijgewerkt door Angelo op 29-07-07 14:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:21

daantjuhhh schreef:
anneliesdj schreef:
Voornamelijk kleine witjes (die heb je gelukkig niet op wedstrijden)

Wablief ???

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:03

mensen die roepen, heb je weer zo'n lelijke schimmel Gestoord ga weer naar school Rolleyes

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:05

anneliesdj schreef:
Bovendien vind ik het ook altijd ergerlijk als iemand ontzettend begint te katten als je per ongeluk eens een keer elkaar in de weg rijd, net alsof dat zoiemand nooit overkomt dat hij net op het verkeerde moment op de verkeerde plek is.
Zo'n losrijring is nu eenmaal niet zo groot en je moet je er wel zien te redden met z'n allen.

Dat vind ik ook. Knipoog Als het losrijterrein gewoon klein is zit je elkaar nu eenmaal in de weg. En het overkomt ons allemaal wel eens dat je iemand in de weg zit...

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:20

Ik zelf rijd geen wedstrijden, maar ik ga wel heel vaak groomen.
En soms kom ik op een pony-springwedstrijd terecht.
En o, ik kan me soms toch zo ergeren aan sommige van die ouders!
Dan komt er een klein jochie of meisje op zijn/haar pony inrijden, en dan staat die ouders te schreeuwen wat er gedaan moet worden. En dan moet er natuurlijk ook ingesprongen worden.
In de wedstrijd zelf komen de hindernissen bijv. niet boven de 60-80 cm uit, maar dan worden er toch oxers neergebouwd op het losspringterrein....
Nou, en dan heeft het kindje het parcours gesprongen, en dan krijgen ze nog een hoop commentaar na....
Dan vraag ik me toch af wie zijn hobby het is, van het kindje of z'n ouders....

Maar gelukkig zijn er ook leuke ouders hoor.... Knipoog

Iris_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:25

Ik kan er absoluut niet tegen als mensen met zijn 3e langs elkaar gaan stappen, of gewoon NIET aan de kant gaan, ookal heb je voorrang:S

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:34

Ik lees hier heel veel over ouders die naar kinderen roepen/schelden over het terrein. Maar kinderen die hun ouders afblaffen omdat pa/ma het hoofdstel niet op tijd aangeeft of iets dergelijks (meestal ophoog gevallen snolletjes) jakkkkkkkk..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:36

@Talonius; Helemaal mee eens! Om gek van te worden.. Scheve mond

Iris_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:45

haha ik ben t dr ook mee eens, maar dat kan natuurlijk ook de spanning zijn(A) tenminste dat is bij mij dan wel het geval!

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:02

Ik ierieteer me altijd aan de mensen die niet aan de kant gaan waneer je voorang het omdat ze denken dat ze beter zijn dan mij en mijn haf Boos! dat was op mijn laatste wedstrijd echt heel erg, zodra er een anky dekje op lag gingen ze niet meer aan de kant voor mij (niets tegen mensen met een anky dekje maar ze moeten niet verwaand doen tegen iemand die een wat minder duur dekje heeft)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:52

Het is algemeen geweten dat mijn paard schrikkerig is en ik waarschuw altijd even of ze aub afstand willen houden omdat het kan zijn dat ze trapt. Vind mijnheer-die-zichzelf-oh-zo-goed-vind-maar-een-eikel-van-de-bovenste-plank-is niet beter dan op de plek waar hij Pretty al tig keer had zien wegspringen. Vlak langs haar door te gaan. Paard merkt dat ze geen ruimte heeft en natuurlijk springt ze opzij. Waardoor zijn paard vl op Pret botsen en hij tegen mijn knie. (aaaw) Ik zeg 'je hoeft geen sorry te zeggen hoor Stoom uit je oren' (al flink pissed) denk je dat hij reageert? Nors opkijken
toen zijn de mensen van op zij zich gaan moeien, dat hij sorry moest zeggen. 'jamaar ze sprong opzij'
Ja dombo, das precies de reden waarom je afstand houd Stoom uit je oren Paarden doen dat wel eens! Zéker als de ruiter je al 50 keer gewaarschuwd heeft Stoom uit je oren

Of mensen die je eveneens waarschuwt dat ze trapt, en als het kleine meisje dan eindelijk, na een pak frustraties en veel angst uit haalt. Kijken ze boos. Tja, had uitgekeken. Als je netjes afstand bewaard haalt ze niet uit
en als mensen dan gewoon even sorry zeggen lach ik er gewoon mee hoor, mij overkomt het ook wel eens dat ik te kort rijd. Maar dan zeg ik gewoon 'sorry! Mijn schuld!' en dan krijgk een 'is niks! kan gebeuren!' terug Knipoog Maar je moet mij niet lelijk aankijken als het jou fout is want dan... Nagelbijten / Gniffelen

en waar ikm e het meeste in kan opwinden. En nu ga ik een paar bokkers tegen hun kar stoten. Mensen die zich zo achter gestoten voelen Rolleyes 'ze rijden me om omdat ik een haf/fjord/ijslander/whatever heb' Rolleyes Dat is niet waar Rolleyes Ik word evenzeer omgereden met mijn kwpn'er van goede afstamming. Rolleyes Kan gebeuren weetjewel. Als je je zo achtergestoten voelt met je haf/fjord/ijslander/whatever vraag ik me af hoe je het in godsnaam nog leuk kan vinden dat ras te hebben Rolleyes Wat zeggen jullie als iemand zegt; 'Ze rijden mij omdat ik een kwpn'er heb?'

Ik lees hier van lastige paarden; ik heb zo'n 'ik-schrik-van-elk-korreltje-zand' merrie de eerste tien minuten dat ik er op zit. En ik kan haar longeren wat ik wil, en haar thuis zodanig kapot rijden dat ze nagenoeg door der benen gaat. Dat helpt geen zak! Ik probeer altijd zo rustig mogelijk te reageren en zo min mogelijk in andermans weg te gaan. Zoek altijd een rustig plekje op 'waar toc hniemand reed' om haar te kalmeren. Als ik al rekening houd met de andere, vind ik ook dat zij een beetje rekening mogen houden met mij. En als iemand mij niet geloofd, mogen ze gerust een keer op wedstrijd gaan met der Ja Als ze even gestapt heeft is het ook gewoon over en kan ik rustig met haar aan de slag. Met thuis oefenen bereik je niets als ze op wedstrijd zo zijn Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 11:01

Zoiets heb ik ook eens gehad tijdens het inspringen voor een oefen-parcours.

Kwam een kereltje binnenrijden mét rabo-dekje.
En tsja, dan moet je daar natuurlijk voor aan de kant! Slapen
En anders reed hij je gewoon ondersteboven.
Pony vloog vliegend en bokkend door de bak.
Op een gegeven moment reed hij in volle vaart vlak langs me en zn pony wappert even met de achterbeentjes.
En toen had mijn pony een mooie afdruk in zn borst staan.
Sorry?
Nee hoor, gewoon doorcrossen.
Normaal heb ik niet snel commentaar maar nu heb ik met een woede-rood-aangelopen hoofd tegen hem geschreeuwd:
'En nu ga je, je normaal gedragen en je pony normaal rijden anders sleur ik je eraf!'

En dat luchte op. Clown

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 11:04

Pion schreef:
Zoiets heb ik ook eens gehad tijdens het inspringen voor een oefen-parcours.

Kwam een kereltje binnenrijden mét rabo-dekje.

Ja hoor, Rabo staat voor voorrang ROFL

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 11:18

Waar ik me nog het meest aan erger zijn de ouders... Ben je een dressuurproefje aan het rijden met je opgefokte pony, staat er een ouder te schreeuwen langs de kant omdat t kind dr pony pas sinds gisteren heeft LET OP ANNEMARIE, ZIT RECHT, KIJK UIT ANNEMARIE, RONDER INSTELLEN ANNEMARIE, ZACHTER ZACHTER ZACHTEEEEEERR!!!!!!!!!!!!! En ja hoor mn pony dr oortjes gaan naar voren en interesse slaat om in angst omdat ze denkt dat mams het tegen haar heeft. Probeer dan je proefje maar eens rustig af te maken! (echt meegemaakt;))

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:27

Een supergroot concours met een klein inrijterrein waardoor je niet behoorlijk in kan rijden.
En van die verwaande verwende koters, daar kan ik echt niet tegen. Want ja als je veel geld heb kan je je niet meer normaal gedragen he Slapen

Godzijdank zijn er ook altijd veel aardige en normale mensen op wedstrijd Lachen