ik denk dat iedereen zelf heel goed weet of je te zwaar bent voor een paardje..
Ik heb voor de zekerheid zelf maar een lompe vos van 1.75 genomen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Splinter schreef:ik vind gewicht persoonlijker, dan hoe iemand rijd, je komt immers om beoordeeld op je rijden te worden en niet op hoe je eruit ziet, en dat is hier wel het geval geweest, (als je 20 kg lichter was had je wel winst)
of de jury heeft het gewoon heel verkeerd uitgelegd en bedoelde die dat ze bv der paard in de weg zat (daar ben ik het alleen maar mee eens, dik of dun, niet je paard in de weg zitten)
). Tuurlijk kom je om beoordeeld te worden hoe je rijdt, maar ook hoe jij ervoor staat als combinatie. Laten we eerlijk zijn dressuur is nou eenmaal toch een modeshow (paard, kleding, enz). En het gaat dus om het totale plaatje (het oog wil ook wat).
KimDai schreef:Voor het plaatje is het mooier als een paard en ruiter een beetje in verhouding zijn..als ze nu zoiets op het formulier zetten is het nog subtiel. Maar zeggen dat als iemand 20 kilo afvalt dat hij dan betere punten krijgt vind ik gemeen.
NIEMAND wil te zwaar zijn, de oplossingen zijn echt niet eenvoudig.poes schreef:Alani: ik krijg de indruk dat jij dik zijn een keuze vindt? Zoals ik een eind terug al gezegd hebt: veel hangt af van je metabolisme ook hoorNIEMAND wil te zwaar zijn, de oplossingen zijn echt niet eenvoudig.
Zelf vind ik dat, zolang het paard goed kan bewegen onder de ruiter, het allemaal moet kunnen. Ruiter zal bij het hogerop raken ook wel aanvoelen of haar gewicht haar in de weg zit ja of neen denk ik.

Urielle schreef:Daarnaast: stel ik vind een roodharige amazone niet mooi. Moet ik dan een 4 geven (ik ben geen jury trouwens) op algemene indruk en verzorging met de opmerking: 'blonderen'. Of ik hou niet van vossen en er komt een langbenige superelastische vos binnen die de sterren van de hemel loopt. Jammer, 'Koop maar een ander paard'. Een amazone met korte benen: 'Stop er maar mee, geen gezicht!'
Het oog wil ook wat maar dan heb ik het toch eerder over een gevlochten paard en gepoetste laarzen
Nou precies wat ik wilde zeggen
.
Sjoert schreef:Is er een foto van de combinatie? Heb niet alles bijgelezen.
Wat mij betreft mag een jury dit zeker zeggen. Mensen zien zelf niet dat ze te zwaar zijn (of willen het niet zien).
Een paard proberen te beschermen, vind ik een goede zaak.

Alani schreef:Poes: ik vind dik of dun of alles daar tussenin ook een keuze. In de meeste gevallen is het zo dat elk pondje door het mondje gaat er maar weinig dikker zijn vanwege medicijnen, ziekten, enz. Dat is niet erg, maar er hangt altijd een sluier om heen dat je er niet over mag praten en standaard moet zeggen 'nou jij bent toch niet dik / dat valt nog wel mee / je bent gewoon wat grover gebouwd'. '
In de meeste gevallen heeft dik of dikker zijn gewoon te maken met je eet- en bewegingspatroon. Niets meer en niet minder. (de statistieken liegen er ook niet om dat de afgelopen 10 jaar steeds meer mensen op of over de grens van obesitas gaan)
Ik herhaal hierbij nog wel dat ik het niet veroordeel, maar iemand keuze respecteer!
sindaspecial schreef:Ze rijd op een fries en rijd verder netjes.
poes schreef:Oja Urielle: opzouten jij met je commentaar op mijn haarkleur
poes schreef:Alani schreef:Poes: ik vind dik of dun of alles daar tussenin ook een keuze. In de meeste gevallen is het zo dat elk pondje door het mondje gaat er maar weinig dikker zijn vanwege medicijnen, ziekten, enz. Dat is niet erg, maar er hangt altijd een sluier om heen dat je er niet over mag praten en standaard moet zeggen 'nou jij bent toch niet dik / dat valt nog wel mee / je bent gewoon wat grover gebouwd'. '
In de meeste gevallen heeft dik of dikker zijn gewoon te maken met je eet- en bewegingspatroon. Niets meer en niet minder. (de statistieken liegen er ook niet om dat de afgelopen 10 jaar steeds meer mensen op of over de grens van obesitas gaan)
Ik herhaal hierbij nog wel dat ik het niet veroordeel, maar iemand keuze respecteer!
En hoe verklaar je dan dat ik slanker ben dan vele vrienden van me en toch echt veel en veel meer eet? En dan heb ik het niet over slaatjes neen. ik vind dat je het gewoon heel beschuldigend uitdrukt... Tuurlijk kun je het binnen de perken houden, maar een lichaam is echt niet zo eenvoudig hoor. Bv. een vertraagd metabolisme volledig weer op gang krijgen kan jaren duren en vraagt zeer veel inspanning.
Oja Urielle: opzouten jij met je commentaar op mijn haarkleur