Bienotje schreef:Niet alles is zoals jij het schetst, ik ken namelijk ook geen pensionstallen waar paard & pony op rust of niet evenveel voer krijgen..
Wat versta jij onder 'op rust'? Misschien kom je net in heel andere pensionstallen en maneges dan de stallen die ik gezien heb. Goed, als een paard ziek is en er zal weken niet op gereden worden, DAN wordt het rantsoen wel aangepast. Ik heb ook niet gezegd dat dat niet zo was, maar het gaat er om dat mensen niet per dag kijken: Wat heb ik vandaag met mijn paard gedaan en hoeveel heeft hij dus nodig?
Citaat:Er zijn juist heel veel die juist bezig zijn met het beste zoeken voor hun paard
Zou best kunnen, maar dan waren ze niet aanwezig bij horse experience.
Citaat:alleen ligt niet alles binnen handbereik. De ideale pensionstal is onbetaalbaar lijkt me, dan vind ik het geen schande om het best toereikende te kiezen voor je paard (tot op zekere hoogte, er zijn uitzonderingen).
Een 'ideale' (daar kun je trouwens heel verschillende meningen over hebben) pensionstal is niet onbetaalbaar, het meeste geld betaal je vaak voor de luxe die je zelf nodig hebt: goede zadelkamer, restaurant, mooie binnenrijbak, stapmolen etc.
Een weiland met inloopstal en verharde uitloop is voor een paard stukken beter dan een box van 3 bij 3 en een uur per dag in een stapmolen bijvoorbeeld. Toch zal de eerste een stuk goedkoper zijn dan de tweede.
Ja, moeilijk te vinden, zo'n stalling als de eerste. Maar als je niet zoekt, vindt je ook niet snel. Ik zie eigenlijk nauwelijks advertenties op marktplaats staan a la: "Ik ben hard op zoek naar een weiland met inloopstal!"
Wel advertenties a la: "Stalling met binnenrijbak gevraagd."
(Weiland doet er kennelijk niet toe)
Als er geen enkele vraag naar is, hoef je ook niet te verwachten dat pensionbazen in deze behoefte gaan voorzien. Daarom is het zo belangrijk dat mensen blijven zoeken. Als er per dag 10 mensen bij zo'n baas langs komen die zeggen: "Ik zoek een weiland met inloopstal". Dan gaat er echt wel een keer een belletje rinkelen.
Citaat:Er zijn een heleboel mensen ook juist wel met welzijn van het paard bezig, maar misschien niet zo opvallend dat jij het ziet. Trouwens, als je eenmaal een negatief oordeel hebt is het moeilijk evt. positieve punten te zien..
Dat klopt. Dat geldt voor iedereen en omgekeerd werkt het ook (als je eenmaal een positief oordeel hebt, is het moeilijk evt. negatieve punten te zien).
Lijkt wel een verhoor, net zolang totdat je een steekje laat vallen om ongenadig nagetrapt te worden..
kennelijk willen meer mensen dat weten.