Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:16

Dat ben ik helemaal met je eens. Bij een cross krijg je er ook veel voor terug.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:37

Ik snap niet waarom sommige clubs niet/nauwelijks rond kunnen komen.
De vereniging waar ik bij zit doet twee keer per jaar een wedstrijd, springen en dressuur.
Inschrijfgeld is volgens mij 6 of 7 euro... en we zijn ontiegelijk 'rijk'. (Dat meen ik serieus!!).
Voor de duidelijkheid: we hebben 'lessende' leden waarvan de intstructrice uit de clubkas betaald wordt.
En de contributie is maar 25 per jaar. (excl. knhs).
Dus ik snap niet dat sommige clubs niet gewoon rond kunnen komen, hebben die dan zoveel extra uitgaven Verward

Van de KNHS snap ik sowieso nooit iets dus.......

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:39

Ibonn schreef:
@ CGJ12: als ik de tarievenlijst van de KNHS volg, kom ik op een minimum 1e prijs in de B-ZZ van € 62,50 met inschrijfgeld van 12,50. Dit is hoog maar nog niet in de buurt van € 150,-. Ik denk dat prijzen van ± € 150,- niet voorkomen in de gewone basiswedstrijd

Kom ik op andere wedstrijden dan jij........

De prijzenschaal van de 1.40 / 1.50 rubrieken in Zuidlaren al even vergeleken met de prijzen uit de GP-dresssur?
Bijna 50:1 ......... Nagelbijten / Gniffelen
Alle sponsoring die er is wordt TOEGEWEZEN aan het springen, terwijl bij de GP-dressuur de tribunes stampvol zitten.........

Bij de basis-sport wordt elke sponsoring trouwens ook toegewezen aan het springen. Niet aan de dressuur.
Ik heb het althans nog nóóit meegemaakt dat mijn Z2-rubriekje een eerste prijs van 500 euro kende, terwijl dat bij het ZZ-springen hier in de buurt geregeld gebeurt....... Ja

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:05

Als ze het startgeld gaan verhogen, krijgen wij juryleden dan ook een hogere vergoeding?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:28

fresco schreef:
Als ze het startgeld gaan verhogen, krijgen wij juryleden dan ook een hogere vergoeding?

Wellicht.
Maar dat is dan weer fiscaal belast......... en als je die papierwinkel er óók nog bij krijgt geef ik mijn licentie aan een ander.......

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:01

Wij komen idd op verschillende wedstrijden, heb nog niet vaak een 1m40/1m50 rubriek kunnen bekijken op een wedstrijd onder de kerktoren Haha!
Ik had het duidelijk over de B tot ZZ-wedstrijden, hogere wedstrijden weet ik te weinig van om me over uit te laten.

Toekennen van sponsoring op B-ZZ wedstrijden is een zaak van de organisatie, steeds vaker krijgen de dressuurwinnaars een deken of iets dergelijks. Ik kan me ook wel voorstellen dat een plaatselijke slager liever een prijs geeft aan het M of Z springen. Dit kan hij tenmiste volgen vanaf de tribune zonder de reglementen eerst te moeten leren en daarna kan hij de de winnaar zijn prijs overhandigen. Organisatie gelukkig en sponsor gelukkig.
Dit ligt net even anders met Z dressuur met een prijsuitreikinkje in een hoekje van de tent zonder microfoon.

@ scum: geef jij trouwens je riante juryinkomsten aan bij onze grote vrienden van de Belastingdienst?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:03

Ik denk dat de belasting dat niet wil. Want dan wil ik eerst mijn onkosten (jurycursus, bijscholingen, benzinge enzo) aftrekken en dan blijft er een negatief saldo over voor de belastingdienst.
Jij dan wel? Haha!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:06

Nee, ben een echte Belg, doe alles in het zwart Haha!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:33

Ik begrijp niet waarom ze ineens met van die zevenmijlslaarzen maatregelen gaan nemen.
Van 7,50€ naar 10€. Waar slaat dat op?

Denk dat ik mijn baas ook maar eens ga vragen om een verhoging van 33,5%. Kijken of hij niet van zijn stoel valt.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:14

pol013 schreef:
Ik begrijp niet waarom ze ineens met van die zevenmijlslaarzen maatregelen gaan nemen.

Denk dat ik mijn baas ook maar eens ga vragen om een verhoging van 33,5%. Kijken of hij niet van zijn stoel valt.

Ben het met pol013 eens, zo is de wedstrijdsport op weg naar een elitesport, ga maar eens uitrekenen wat zo'n dagje je dan gaat kosten 2 x € 10,00 startgeld, je diesel of benzine evt. wat te drinken, € 50 euro voor een dagje wedstrijd ben je zo al kwijt.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:38

pol013 schreef:

Doei, doei
Ik dekn dat ik dit soort beelden krijg.
Vind het wel raar hoor.is toch 5 euro als je 2 proeven rijd. En er zijn toch andere dingen voor leden? Dat ze geld kunnen inzamelen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:23

liezzie schreef:
pol013 schreef:

Doei, doei
Ik dekn dat ik dit soort beelden krijg.
Vind het wel raar hoor.is toch 5 euro als je 2 proeven rijd. En er zijn toch andere dingen voor leden? Dat ze geld kunnen inzamelen.

Onze vereniging doet oa mee aan de grote clubactie, en op oudjaarsdag een oliebollenactie. Hierdoor zamelen ze geld in waardoor de contributie nog vrij laag kan blijven Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:02

pol013 schreef:

ik vond deze toch wel heel erg komisch moet ik eerlijk zeggen! Haha!
ik zie me eigen al voor me baas staan; "baas, ik zou graag loonsverhoging van 33,5% willen, want het inschrijfgeld van me wedstrijden gaan ook zo omhoog, en anders kan ik het niet meer betalen!"
volgens mij zou hij me dan echt aankijken of ik gek ben geworden (nogal logisch eigenlijk) Clown Nagelbijten / Gniffelen

maar even serieus, het wordt dan best wel zot hoor! als je 2 proefjes per dag zou rijden komt er €5 extra bij aan geld, wij hebben meestal een flink aantal deelnemers, we zijn meestal bezig van 's ochtends 9 tot 's avonds laat.
en mijn vereniging is niet zo heel rijk maar kan gewoon goed en normaal rond komen, en die andere vereniging heeft het amper nodig. maar als een vereniging echt in geld gebrek zat had je het allang gemerkt denk ik...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:21

Wauw, er staan al meer dan 600 handtekeningen en dat in een paar dagen! OK dan!

Maar is nog laaaaaaaaaaaaang niet genoeg als het een beetje indruk moet maken.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:04

Heb eerlijk gezegd niet het hele topic doorgelezen, was al een beetje lang Haha! , dus ik weet niet of iemand dit al eerder opgemerkt heeft (zo ja, dan op voorhand vast mijn excuses).

Het is dus geen verplichte verhoging voor de verenigingen, ze krijgen enkel de mogelijkheid om geen geldprijzen uit te keren bij een startgeld t/m 10 euro. De KNHS zelf schiet hier niets mee op, die ziet helemaal niets terug van het inschrijfgeld van een wedstrijd, zij rekenen namelijk vaste wedstrijdtarieven voor een vereniging, ongeacht hoeveel inschrijfgeld een vereniging vraagt. Zij stellen enkel de normen vast waaraan het inschrijfgeld in verhouding tot de uit te keren prijzen aan moet voldoen. Uiteraard zullen er verenigingen zijn die meteen op het maximum gaan zitten, nu zijn er ook verenigingen waar je voor een strikje en een lüllig bekertje met een hoog Frans Bauergehalte 7,50 per proef moet betalen. Maar hier in de buurt zijn ook verenigingen die bijvoorbeeld 7 euro inschrijfgeld vragen en dan toch prijzengeld geven, zij zijn dan vrij in de hoogte van dit prijzengeld, dus dan krijg je voor een eerste prijs bijvoorbeeld 10 of 15 euro, maar dat is ook leuk meegenomen toch?
Bij de pony's mag het inschrijfgeld ook verhoogd worden, nu 6 euro voor B en L en 7 euro voor M en Z, wordt 7 en 8 euro. Maar hier in Brabant heeft de regio dus al een aantal jaren het dringende verzoek om voor selectiewedstrijden maar 5 euro per start te vragen, en volgens mij gaat dat zo ongeveer overal prima.

De meeste verenigingen organiseren geen wedstrijden om er rijk van te worden, maar om te zorgen dat de ruiters startmogelijkheden hebben. Wij hebben tenminste altijd de insteek dat als we er niet op toeleggen het al goed is, we houden er natuurlijk liever een beetje aan over, maar dat hoeft geen kapitaal te zijn. Maar zoals gezegd, de verenigingen bepalen uiteindelijk wat ze met deze regel doen, ze mogen ook best minder startgeld vragen, want een minimum is er niet vastgesteld. Vriendelijk verzoekje aan alle verenigingen dan om het inschrijfgeld te matigen? Cool

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:11

nog hoger? Scheve mond
ik betaal al 40 euro per wedstrijd. 20 euro voor 2 proeven, 20 euro voor de huur van die trailer daarnaast nog die coupons en drinken Nagelbijten / Gniffelen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:12

betaal jij nu al €10 per proef?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:22

ja! sinds in de zomer klasse L2 Boos!

ohja ik heb al getekend Haha!

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:21

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:23

jup Ja
op hoeveel zitten we nu?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:44

634. Kun je rechts in het groen zien Knipoog

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:58

heb hem net ook ff getekend Haha!
vind het belachelijk, tis al duur genoeg.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:41

als we een paar duizend hebben moeten we echt ff de KNHS ofzo bellen/mailen Haha! ben benieuwd hoe ze reageren haha

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:45

hahahah ik ben ook heel benieuwd naar de reactie!!!

634 is ook al veel Lachen
Ik heb 'm net ook getekend.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:47

mirkip schreef:
hahahah ik ben ook heel benieuwd naar de reactie!!!

"jahááá wij wedstrijdruiters nemen nu het initatief mevrouwtje KNHS Tong uitsteken, geef deze website maar is effekes door aan dat stelletje boeren die dit nu weer hebben verzonnen!"

Clown whaha als je dat doet nemen ze je ooit niet meer serieus Tong uitsteken