Er zijn toch zat onderlinge wedstrijden, tinker/friezen/fjorden/haflinger/etc wedstrijden en FNRS wedstrijden? Daar kun je dan op je eigen niveau meedoen, wordt je sneller wat hoger beoordeeld, en tref je mensen met dezelfde kijk op wedstrijden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alane schreef:En dus maar een lager nivo introduceren zodat die rukkers en plukkers een bevestiging krijgen dat les niet nodig is om punten te rijden?Citaat:Ja juist precies daarom zodat het in de B niet een allergaartje aan prutsers is.
Wat kan er dan gemakkelijker aan een B proef, behalve de beoordeling?Citaat:Dat heb ik al eens uitgelegt. geen oefeningen op vaste plekken en een grotere baan
En na het kampioen worden in de Bebe klasse nog van een koude kermis thuis komen als men in de reguliere B start. Ik zie het om me heen van ruiters die uit de Bixie komen, en geen punt kunnen rijden in de B.Citaat:Dat is dus de kunst om dat verschil goed aan te pakken dat is een heel andere discusie
Hoe moet zo'n proef er dan uitzien?
Citaat:nogmaals dat heb ik al eens aangegeven.
Alane schreef:Wat kan er dan gemakkelijker aan een B proef, behalve de beoordeling?

) paard schiet kijkerig door de hoek heen en dan ben je de A alweer voobij, waar je eigenlijk moest afwenden 

beantsje schreef:Het gaat niet over mij specifiek.
Ik ken genoeg mensen die al jaren lang rijden en die eigenlijk best wel zouden willen starten maar het niet aandurven.
oosterhoff schreef:Het heeft geen zin om verder in discusiie te gaan. We hebben gewoon andere meningen hierover.
Een ding vind ik heel belangrijk. Dat mensen eerder op hun fouten worden gewezen voor dat ze echt aan de dressuur beginnen op wedstrijdniveau zoals dat nu is. Zoveel echt goede instructeurs zijn er niet en er zijn er ook veel die geen priveles volgen. Voor die mensen is het belangrijk dat er streng gejureerd wordt op hun niveau. Dit voornamelijk voor het eigen plezier en de gezondheid van het paard (denk aan voorbenen).
oosterhoff schreef:Een lesgever hebben die nodig en geen jury op een wedstrijd.Het is al heel makkelijk om een paard aan te schaffen zonder er ook maar enig verstand van te hebben. Breng die mensen dan ook gewoon op een normale manier bij hoe je het beste een paard kan berijden. Niet teveel cijfers maar meer geschreven of gesproken uitleg. De cijfers zeggen vaak te weinig zeker als je meedoet in de middenmoot.
Beantsje schreef:Kinderen kunnen er gewoon veel gemakkelijker ingroeien, daar werkt het model goed.
Eerst de bixie, en als ze dan B gaan starten, wordt het een stuk lichter beoordeeld dan bij de paarden.

beantsje schreef:Het gaat niet over mij specifiek.
Ik ken genoeg mensen die al jaren lang rijden en die eigenlijk best wel zouden willen starten maar het niet aandurven.
runningkawa schreef:Wedstrijd is nog altijd geen les.
Daar zit een jury ook niet voor in zijn hokje
Alane schreef:De 'fout' ligt bij de wedstrijdruiter in spe zelf, thuis denken ze een Anky kloon te zijn, maar komen van een koude kermis thuis....
Een lesgever die alleen maar "goed zo" roept daar heb je niets aan behalve dat het je ego streelt.
Citaat:Een lesgever hebben die nodig en geen jury op een wedstrijd.
Renske_ schreef:je kan als jury aardig wat commentaar(opbouwde kritiek) kwijt op de coupon, dus ook tips waaraan gewerkt moet worden etc
Het moet echter geen doel op zich zijn, maar een middel voor betere prestaties.

Citaat:Nog niet nee. Maar het zou niet slecht staan als het toch iets meer was dan wat het nu is. Als het aan jou ligt staat er dus helemaal niets meer dan alleen cijfers op de coupon.
Alane schreef:lage punten in de A-bixie is niet zo moeilijk
gaat van 0 t/m 4. Waarbij 1 bijna voldoende is en alleen 0 onvoldoende.
Van alleen 4 tjes leren ze ook niets, en als er geen commentaar bij staat is ook niet goed.