Vraag: moet de FEI de schofthoogte voor pony's verhogen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Vraag: moet de FEI de schofthoogte voor pony's verhogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:15

Die van mij ook niet Haha!
Pony is pony en is ie te groot, jammer.......

Volgens mij passen de meeste 13jarige nog makkelijk op een D pony. Uitzonderingen zijn er altijd.
Maar wat al eerder gezegd is, er zijn ook zat goede ruiters met minder geld en die komen ook niet zo ver, omdat ze er geen tijd en geld voor hebben. Voor zulke talenten is het ook sneu.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:44

Ik vind persoonlijk dat ze de ponymaten moeten handhaven.
De meeste E pony's zijn namelijk geen pony's meer, het zijn gewoon weg te klein gebleven paarden.
Zonde voor de fokkerij dus, want je fokt geen echte pony's meer.
Ik weet ook uit ervaring dat goede D-pony's echt schaars zijn.

En over Milkshake, die is 100% een D pony.
Ik heb vorig jaar naast hem gereden en de mijne is 1.45 en Milkshake kwam er niet bovenuit.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:36

Alane schreef:
Door wie worden ze dan gedwongen???

Aanpassen van regels vwb de stokmaat is op zich niet het probleem, echter zullem ze mi eerst een moeten toezien op de naleving van de huidige regels, anders kun je die net zo goed afschaffen.

door hun lengte Knipoog

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:39

Vieva schreef:
Au3 schreef:

Dit is nu precies zo'n geval waarom een cp ony , die jaaaaaaren C-z heeft gelopen nu plots in de D-z is, ja hij is ouder dan 7 m, maar toch even onder begeleiding van een int jurylid in Utrecht ingemeten.
Sorry hoor, als jij dit allemaal oke vind, dan noem ik het paardrijden geen SPORT meer.
Ik heb vroeger ook geen dikke dure pony gehad, waarom moet elke droom van je kind verwezenlijkt worden ?? Dat gaat je nooit lukken en waarvoor doet het kind dan nog mee, voor de lol van paardrijden? voor zichzelf, voor de ouders of voor de prestatie ????
Ken heel wat kinderen die onder druk van pa en ma moeten presteren, idd dat zijn de types met de dikke beurzen die hopen al hun dromen van hun kinderen (lees pa en ma) te verwezenlijke.

Ik heb het over dressuur en niet springen Knipoog

Alle top pony's van bekant 100.000 euro gaan eruit, wat komt er terug niks, want die ponies gaaan de sport uit omdat ze blijkbaar te groot zijn, en de talenten blijven dan ook weg Knipoog

En een wedstrijd kost ook gauw 3000 euro internationaal Knipoog

maar mensen die ik ken gaan er alles aan doen die in het kader zitten om de grens te verleggen en de kinderen in het kader te houden Knipoog
(Zitten zelf ook in het kader )

klopt weekendje weg met je pony ben je zo bij 3000 euro... weekendje weg met de paarden zit je zo bij de 8000/9000 euro voor 1 paard...
als ze deze regel echt in willen gaan voeren blijft er weinig van de pony's over!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:43

GvdT schreef:

Volgens mij passen de meeste 13jarige nog makkelijk op een D pony. Uitzonderingen zijn er altijd.
Maar wat al eerder gezegd is, er zijn ook zat goede ruiters met minder geld en die komen ook niet zo ver, omdat ze er geen tijd en geld voor hebben. Voor zulke talenten is het ook sneu.

toen ik 13 was paste ik niet meer op een pony hoor! jaa op een van 1.55 ging het nog enig sinds.. en de meeste meiden van waar ik toen een beetje met samen reed werde ook te groot voor hun pony's! dus dat is onzin wat je nu zegt!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:20

steffiej schreef:
Alane schreef:
Door wie worden ze dan gedwongen???

Aanpassen van regels vwb de stokmaat is op zich niet het probleem, echter zullem ze mi eerst een moeten toezien op de naleving van de huidige regels, anders kun je die net zo goed afschaffen.

door hun lengte Knipoog

Je kunt mij een hoop wijs maken maar niet dat iemand met 13 jaar de voeten over de grond moet laten slepen bij een D-pony...

steffiej schreef:
toen ik 13 was paste ik niet meer op een pony hoor! jaa op een van 1.55 ging het nog enig sinds.. en de meeste meiden van waar ik toen een beetje met samen reed werde ook te groot voor hun pony's! dus dat is onzin wat je nu zegt!

Voor 1 persoon de regels aanpassen??? Als het niet wil zoals het hoort, dan moet het maar zoals het wil... en dat is volgens de regels van een verwendnest... want daar begint het steeds meer op te lijken, gebrek aan talent compenseren met wisselende (top)pony's, het aan de laars lappen van regels... succes is niet te koop, dat moet je verdienen... ... ...
En hoe oud waren die 'meeste meiden'?
Hoe lang ben je nu?

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:35

steffiej schreef:
GvdT schreef:

mag ik vragen hoe lang je toen was dan?

ik denk ook niet dat je de regels moet aanpassen, omdat mensen zich er niet aan houden, tevens ook langere kinderen kunnen op stevige pony's gewoon rijden, het gaat uiteindelijk niet om het beeld, maar om de sport Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:40

steffiej schreef:
GvdT schreef:

tjah... dan moet je toch eerder over naar de paarden. een kennisje van mij was 11 toen ze al perfect op een E pony kon en ik verwacht dat ze daar in 1.5 jaar is uitgegroeid. Dus dan is ze net 13 jaar oud!
Kan ze ook niets aan doen,maar om daar alle regels voor aan te passen? nee hoor, nu nog even lol maken op die E pony, en binnen pak hem beet 1.5 jaar moet ze wel naar de paarden over omdat ze uit die E pony is gegroeid.
Ik heb haar er nog nooit over horen en klagen, en waarom zou ze ook, zo zijn de regels en die zijn niet voor niets zo opgesteld. waarom zou je niet bij de paarden verder kunnen komen dan?
zie het als een uitdaging ipv een negatief iets Lachen en doe niet te moeilijk met het inmeten van een pony. als die hoger uitvalt,wat maakt het dan uit?

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:30

steffiej schreef:
Alane schreef:

door hun lengte Knipoog

Je kunt mij een hoop wijs maken maar niet dat iemand met 13 jaar de voeten over de grond moet laten slepen bij een D-pony...

steffiej schreef:

Voor 1 persoon de regels aanpassen??? Als het niet wil zoals het hoort, dan moet het maar zoals het wil... en dat is volgens de regels van een verwendnest... want daar begint het steeds meer op te lijken, gebrek aan talent compenseren met wisselende (top)pony's, het aan de laars lappen van regels... succes is niet te koop, dat moet je verdienen... ... ...
En hoe oud waren die 'meeste meiden'?
Hoe lang ben je nu?

die meiden waar ik toen samen mee ben overgestapt waren 13/14..
ik ben 1.75 m. maar dat was ik 2 jaar geleden ook al Knipoog

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:32

Lowara schreef:
GvdT schreef:

tjah... dan moet je toch eerder over naar de paarden. een kennisje van mij was 11 toen ze al perfect op een E pony kon en ik verwacht dat ze daar in 1.5 jaar is uitgegroeid. Dus dan is ze net 13 jaar oud!
Kan ze ook niets aan doen,maar om daar alle regels voor aan te passen? nee hoor, nu nog even lol maken op die E pony, en binnen pak hem beet 1.5 jaar moet ze wel naar de paarden over omdat ze uit die E pony is gegroeid.
Ik heb haar er nog nooit over horen en klagen, en waarom zou ze ook, zo zijn de regels en die zijn niet voor niets zo opgesteld. waarom zou je niet bij de paarden verder kunnen komen dan?
zie het als een uitdaging ipv een negatief iets Lachen en doe niet te moeilijk met het inmeten van een pony. als die hoger uitvalt,wat maakt het dan uit?

dat je met een Epony alleen rondje rond de kerk kunt rijden en minder waard zijn als een D pony Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:02

Ach zo.... de waarde van het paard bepaalt de hoeveelheid plezier en maakt dat je regels mag overtreden/regels maar aangepast moeten worden...
Maar hoezo kortzichtig??
Tegen zoveel domheid valt niet te praten... ...

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:23

Alane schreef:
Ach zo.... de waarde van het paard bepaalt de hoeveelheid plezier en maakt dat je regels mag overtreden/regels maar aangepast moeten worden...
Maar hoezo kortzichtig??
Tegen zoveel domheid valt niet te praten... ...

nee daar heeft de waarde weinig mee te maken.. maar als meer wil rijden als rondjes om de kerk.. en ze geven mij een E pony heb ik er geen plezier in! daar hebben de regels dus ook niks mee te maken

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:28

ik Ben het met Steffiej eens..,,
Helaas ben ik met mijn pony niet in staat hoog in de sport te komen en dat zal ik zelf helaas ook nooit kunnen bij mij draait het er meer om dat ik er plezier aan heb maar als je erg fantiek bent kun je beter een D-pony Hebben...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:05

Steffie, volgens mij heb jij meer pony's en paarden versleten dan een ander schoenen. Knipoog
Misschien ben jij wel niet het toptalent wat je denkt te zijn. Ondanks dat je te grote pony's in laat meten.

Er zit wel een heel groot gat tussen het "rondje om de kerk" en internationaal starten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:32

steffiej schreef:

nee daar heeft de waarde weinig mee te maken.. maar als meer wil rijden als rondjes om de kerk.. en ze geven mij een E pony heb ik er geen plezier in! daar hebben de regels dus ook niks mee te maken

Je verdraait het alweer!!!! je hebt of had E-pony's, door de regels te overtreden en net doen of je neusbloed onder het mom "ik wil mij zin, en een ieder heeft zich maar aan te passen" en pa en ma cashen wel praat je alles goed...

Een pony van 1.479 of lager met talent zal met een talentvolle ruiter (m/v) wel flitsen, maar ik kan me voorstellen dan je tijdens de rondjes rond de kerk teveel concurentie hebt van talentvolle ruiters met mischien wel minder talentvolle en vaak goedkopere pony's die jou het nakijken geven, en als paps en mams maar genoeg centjes hebben dan kopen die een startbewijs en 'lijkt' het net of je erbij hoort bij die talenten.
En weet je wat het leuke is? Talent is niet te koop, succes maar tot op zekere hoogte.

Daarnaast heb ik als koper onderzoeksplicht... en maakt het overtreden van regels door anderen voor mij niet de weg vrij om ook maar regels te gaan overtreden, voor het overtreden van regels zijn er geen excuses te vinden, je kunt hooguit dispensatie proberen aan te vragen.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:06

GvdT schreef:
Steffie, volgens mij heb jij meer pony's en paarden versleten dan een ander schoenen. Knipoog
Misschien ben jij wel niet het toptalent wat je denkt te zijn. Ondanks dat je te grote pony's in laat meten.

Er zit wel een heel groot gat tussen het "rondje om de kerk" en internationaal starten.

dat is meer pony's/paarden heb versleten als een ander denk ik niet! als je geen talent hebt maar wel mee wil doen, je hebt het geld ervoor waarom zou je het dan niet doen??
Ik denk zeker niet dat ik een toptalent ben.. dat maakt me gelukkig ook niks uit want ik wil er toch nooit me beroep van gaan maken! Verders ben ik ook nog eens bang met het springen en zal daarom ook nooit hoger als het M gaan springen met de paarden daarom heb ik wat meerdere paarden nodig.. ik kan tenslotte geen dispensatie aan blijven vragen om L te mogen blijven rijden..
maargoed uuh het maakt me niet zoveel meer uit eindelijk want na Zuidlaren stop ik er toch mee Haha!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:59

GvdT weet je wel hoeveel schoenen een vrouw kan verslijten..??
En Stieffiejj Ga je Stoppen met rijden..?

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:39

Miss_m schreef:
GvdT weet je wel hoeveel schoenen een vrouw kan verslijten..??
En Stieffiejj Ga je Stoppen met rijden..?

ik wou net zeggen... ik verslijt er toch wel 6/7 paar per seizoen.. dat zijn d'r heel wat meer dan dat ik paarden verslijt hoor!
Jaa gedeeltelijk Knipoog Ik ga dressuren..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:45

steffiej schreef:

dat je met een E pony alleen rondje rond de kerk kunt rijden en minder waard zijn als een D pony Lachen

nu bevind je je op gevaarlijk terrein, hoe kom je er in godsnaam bij dat je met een E pony alleen een rondje om de kerk kunt rijden? echt, als je al zulke gedachtes hebt en zoveel waarde hecht, verkoop je pony en koop er een die wel in die klasse valt of stop met de sport.
van types zoals jij wordt dus de hele paardensport verpest he

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:49

Lowara schreef:
steffiej schreef:

dat je met een E pony alleen rondje rond de kerk kunt rijden en minder waard zijn als een D pony Lachen

nu bevind je je op gevaarlijk terrein, hoe kom je er in godsnaam bij dat je met een E pony alleen een rondje om de kerk kunt rijden? echt, als je al zulke gedachtes hebt en zoveel waarde hecht, verkoop je pony en koop er een die wel in die klasse valt of stop met de sport.

meer als de Nederlandse kun je d'r niet mee.. of je moet hem bij de paarden gaan starten Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:03

meid... whatever, met zoveel dommigheid zul je je vast en zeker redden in het paardenwereldje Clown
Gelukkig zijn er zat ruiters die de sport wel snappen, en ik wens je veel plezier met (een gouden tip!!!! ) bv een shetlander, die zal nu nooit boven die grens komen van een E pony Knipoog

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:09

Lowara schreef:
meid... whatever, met zoveel dommigheid zul je je vast en zeker redden in het paardenwereldje Clown
Gelukkig zijn er zat ruiters die de sport wel snappen, en ik wens je veel plezier met (een gouden tip!!!! ) bv een shetlander, die zal nu nooit boven die grens komen van een E pony Knipoog

of een tinker *LOL*

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:38

Lowara schreef:
steffiej schreef:

daar heb jij toch weinig last van??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:46

In principe doe jij niets anders dan een rondje rond de kerk... want verder kom je niet, wat voor jou prestige lijkt ala Zuidlaren, is wat de meesten ervaren op een kinderdraaimolen... echter het ware gevoel van een overwinning door te knokken, gedult en doorzettingsvermogen dat zul jij nooit ervaren... jij blijft rondjes draaien terwijl anderen hun grenzen verleggen, stijgen, groeien, en daadwerkelijk hun droom werkelijkheid zien worden omdat ze hetzelf grotendeels gedaan hebben.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:57

Alane schreef:
In principe doe jij niets anders dan een rondje rond de kerk... want verder kom je niet, wat voor jou prestige lijkt ala Zuidlaren, is wat de meesten ervaren op een kinderdraaimolen... echter het ware gevoel van een overwinning door te knokken, gedult en doorzettingsvermogen dat zul jij nooit ervaren... jij blijft rondjes draaien terwijl anderen hun grenzen verleggen, stijgen, groeien, en daadwerkelijk hun droom werkelijkheid zien worden omdat ze hetzelf grotendeels gedaan hebben.

die droom heb ik niet en zal ik ook nooit krijgen Lachen
ik noem wedstrijden als Ascona en Monaco geen rondje om de kerk..
Ik hoef niet te stijgen en te groeien want ik heb al aangegeven dat ik met de paarden nooit hoger als het M wil gaan springen en er daarom nieuwe paarden gekocht moeten worden Knipoog