Ergenis B ruiters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Re: Ergenis B ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:23

hehe eindelijk met mij eens hahaha Tong uitsteken

Maarja ... Ik vind dat in alle klassen tot de Z2 denk ik wel mensen tussen zitten die grof rijden...
Of ook in de ZZ-licht ? want daar zijn ze tog heel streng enzoo ?

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:00

Ik heb het er al eens met je over gehad, en ik vind het ook erger in de B als in de andere klasse's.
Ik had laatst (onderlinge)wedstrijd, en er waren voornamelijk alleen maar ruiters die liepen te trekken, schreeuwen, slaan en prikken. Ik vond het geen gezicht

Het is toch niet nodig om aan de teugels te trekken en tegelijker tijd de sporen en in te drukken? Als het paard dan omhoog komt krijgt ie een klap met de zweep en een hoop geschreeuw.
Sorry, ik vind het geen gezicht.

Ik laat mijn paard liever met zijn hoofd hoog lopen dan dat ik hem naar beneden moet trekken.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:03

Diana_14 schreef:
Ik heb het er al eens met je over gehad, en ik vind het ook erger in de B als in de andere klasse's.
Ik had laatst (onderlinge)wedstrijd, en er waren voornamelijk alleen maar ruiters die liepen te trekken, schreeuwen, slaan en prikken. Ik vond het geen gezicht

Het is toch niet nodig om aan de teugels te trekken en tegelijker tijd de sporen en in te drukken? Als het paard dan omhoog komt krijgt ie een klap met de zweep en een hoop geschreeuw.

Ik laat mijn paard liever met zijn hoofd hoog lopen dan dat ik hem naar beneden moet trekken.

Was dat op een bepaalde stal of veel mensen die les bij 1 persoon krijgen? Daar kan het dan ook aan liggen

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:20

Ik rijd dan geen wedstrijden dus ik heb het ook nog nooit gezien.
Maar ik heb zoiets van, dat de ruiters die hun paarden "goed" aan de teugel rijden hoger komen (of iig sneller) dan de mensen die hun paarden naar beneden trekken..

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:23

Denk dat je deze mensen in alle klassen wel tegenkomt alleen dat de spoeling dunner wordt naarmate je hoger komt Lachen

Ik vind zowieso dat paarden veel te snel in "de krul" worden getrokken.

Ik zie in de B, liever een ruiter die rustig zit met een paardje dat lekker voorwaarts is en op de hulpen is. Dan een paard dat "aan de teugel" loppt en vooruit geschopt moet worden.

RuizSoler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:27

Ik zie ook heel veel mensen in het L en M die zo rijden! Maar ik ken ook heel veel Z ruiters die thuis zo trainen! Natuurlijk zullen er wel meer B-ruiters zijn. Maar misschien let je er dan ook meer op.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:32

het zijn niet alleen de B ruiters die soms zo op hun paard zitten. Ik sta soms ook met plaatsvervangende schaamte naar het Z te kijken. het ligt niet aan de categorie waarin een ruiter start, het ligt soms echt gewoon aan een ruiter....

RuizSoler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:39

Kris25 schreef:
het zijn niet alleen de B ruiters die soms zo op hun paard zitten. Ik sta soms ook met plaatsvervangende schaamte naar het Z te kijken. het ligt niet aan de categorie waarin een ruiter start, het ligt soms echt gewoon aan een ruiter....

totaal mee eens Ja .

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:04

ik denk zoiezo dat je goed moet kijken hoe een paard wordt aangepakt

mijn paard is een pestkop, en heft veel periodes waar ze continu mij treiterd. zie daar mar eens mee om te gaan?! en eerlijk naturlijk heb ik wel hem wel eens 5 tikken achtre elkaar verkocht en dat ik echt woedend werd. maar dan daarna heb ik echt zoiets. oliebol lotte wat doe je nou! dit heeft toch geen zin! zo is het rijden voor beide niet leuk. en nu houd ik me echt bezig dat ik samen met mijn paard rijd. en het werkt, ze loopt beter dan ooit. en er is totaal geen spanning meer in het rijden! en mijn instructise zei ook; je moet hem feller rijden en meer op je strepen staan. en je mag hem best eens een goeie tik verkopen maar blijf van die mond af en rij hem naar voren! en ik vind dat je daar wel naar moet kijken. soms moet je een paard er even van langs geven om het hem duidelijk te maken, maar wanneer hij het moeilijk vind moet je het samen met hem/haar proberen.

en ik vind dat er inderdaad groot verschil is tussen B ruiters en B ruiters. je ziet mensen die super zacht en echtsamen met hun paard de |B doorrijden. en je ziet ruiters waarvan je echt zoiets hebt van die zijn nog niet eens klaar voor de B, en hun paard moet dan aan de teugel lopen. dus als ze harder trekken of af en toe even zagen denken ze dat het effect heeft. maar dat is ook spanning en frustratie he..

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:14

ik vind het persoonlijk niet alleen iets voor B ruiters, vaak ligt het toch aan het karakter van de ruiter....En daarbij kan het ook weleens aan een instructie liggen, niet dat je daar dan naar hoeft te luisteren, maar toch...
Ik ken/zie zat instructies die toch wel "behoorlijke" termen gebruiken en waar dan ook letterlijk naar geluisterd wordt door zowel B,L,M of Z ruiters...

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:32

Effy schreef:
Grof rijden is überhaupt een zwaktebod, in welke klasse dan ook. Verder is het een beetje zinloos om hierover te discussiëren denk ik. Ik geloof niet dat er ook maar één iemand op Bokt zit die wél voor onnodige grofheid is. Verder zul je dit soort gevallen altijd wel tegen blijven komen, en om die mensen gelijk te veroordelen is niet terecht. Ik stoor me ook heus wel aan mensen die niet veel stilstaan bij de gemoederen van hun paard, maar ik ga me er echt niet druk over maken, dat zou een dagtaak worden!

je haalt de woorden uit m'n mond.
Je komt ze overal tegen.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:39

Natascha13 schreef:
Diana_14 schreef:

Was dat op een bepaalde stal of veel mensen die les bij 1 persoon krijgen? Daar kan het dan ook aan liggen

Allemaal mensen vanaf andere locaties.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:33

Oke, dan denk ik gewoon de verkeerde mensen ontmoet Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:37

Karoliefje_ schreef:
Maar ik bedoel niet alleen harde hand krips. maar de hele manier van rijden, ik snap soms gewoon niet wat ruiters in de B moeten. Als ik hen was, was ik naar huis gegaan en door getraint

Misschien dat ze juist daarom in de B rijden en niet hoger????

Ik heb het ook wel eens gezien. Maar vind het per wedstrijd heel verschillend. Ik zie gelukkig nog altijd meer fijne combinaties.
Ik breng naast mijn KWPN-er ook een Fries uit. Ik krijg door die opgekrulde friezen juist vaak compimenten van de jury dat ik dat niet doe....dus kennelijk valt het jury's ook op dat het gebeurt...anders zou ik het niet zo vaak op mijn startcoupon hebben staan.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:08

Vind ook dat de jury daar wat van moet zeggen. En dan niet de ene keer wel, andere keer niet, nee, consequent. Zo kan je mensen de ogen openen Haha!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:10

Natascha13 schreef:
Vind ook dat de jury daar wat van moet zeggen. En dan niet de ene keer wel, andere keer niet, nee, consequent. Zo kan je mensen de ogen openen Haha!

vind ik ook! ik bedoel, dat is toch geen sport meer, je paard het hoofd naar de borst zagen? ( bij wijze van spreken dan Haha! )

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:14

Ja, en dan heb je van die jury's die dat niet zien of denken: Ach, ze heeft vast haar dag niet. Nee, aanpakken die handel Haha! (dit gaat overigens niet over alle jury's, zijn er ook genoeg die hier wel wat van zeggen Haha! )

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:17

ik vind, goed rijden moet beter beloond wroden, slecht ijrden beter afgestraft!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:23

Ja, je ziet nog (vind ik) te vaak dat mensen die hun paard in de krul trekken en zagen er met de prijzen of winstpunten vandoor gaan. Dat moet anders, anders blijft het zo

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:51

Jaa maar kijk het is moeilijk dingen te veranderen die al jaren zo gaan..
Dat is precies het zelft als van die verwende jonge meisjes die een dure Z pony krijgen die de proefjes uit zijn hoofd kan en de ruiter zit te niksen op de pony

Ze moeten kijken naar hoe het geheel bijvoorbeeld een volte rijdt.
Niet hoe de pony een volte rijd .
Maar verandering komt er voorlopig tog niet want dat gebeurt nooit zo snel ..

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:05

Ik weet dat dat moeilijk is, ik ben er zelf ook zo 1 geweest. Stond op zo'n stal en heb ook van zo iemand les gehad. Maar ik probeer mijn paard ook niet meer in de krul te trekken en dat soort dingen. Dus je kan veranderen, als je het ook maar zelf wilt. En ik denk dat als je als wedstrijdruiter er door de jury op wordt aangesproken, en je punten het ook laten zien, je toch echt wel wilt veranderen Haha!

Furno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:11

Natascha13 schreef:
Ja, je ziet nog (vind ik) te vaak dat mensen die hun paard in de krul trekken en zagen er met de prijzen of winstpunten vandoor gaan. Dat moet anders, anders blijft het zo

Dat is nou precies wat ik op de dressuur sport tegen heb
Boos!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:00

Natascha13 schreef:
Ik weet dat dat moeilijk is, ik ben er zelf ook zo 1 geweest. Stond op zo'n stal en heb ook van zo iemand les gehad. Maar ik probeer mijn paard ook niet meer in de krul te trekken en dat soort dingen. Dus je kan veranderen, als je het ook maar zelf wilt. En ik denk dat als je als wedstrijdruiter er door de jury op wordt aangesproken, en je punten het ook laten zien, je toch echt wel wilt veranderen Haha!

Ik vind het heel knap dat je dit bij jezelf erkent....
En idd, als je begint en je krijgt te horen dat het zo moet...dan ga je ook zo rijden.
Ik vind het veel kwalijker...die mensen die met grof getrek en gezaag rijden en dan zeggen dat ze het niet doen. Dan heb je geen zelfkennis....

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:07

ik ben het helemaal met je eens Polly. Ik heb zelf ook een instructice gehad en als mijn paard dan eens weer niet wou, dan kwam ze naar mijn paard toe en trok ze haar aan biede teugels naar beneden....en als het dan nog niet ging dan moest de slof maar om....uiteindelijk bij haar gestopt en een andere instructeur genomen en ging veel beter, dat alleen al door de rust....

daarbij moet ik zeggen dat het soms toch wel moeilijk is om geduldig te blijven......als het echt niet gaat, sluit ik met iets positiefs af en ga gewoon de volgende dag overnieuw beginnen...

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:36

Nou nou was van het weekend op de Regiokamp ZH.....nou en er rijden toch mensen bij...in het Z die liepen te trekken en op de rem te trekken en te doen....! wat heb ik me lopen ergeren....1 reed me elke keer voor mn poten...had echt zoiets als je me nou nog een keer in de weg rijd....krijg je de laag van voren....heb 1 meisje gezien in de B die echt niet goed bezig was ...maar heb duidelijk meer mensen op hoger nuiveau gezien die absoluut niet redelijk bezig waren....! moest het even kwijt haha