Maarja ... Ik vind dat in alle klassen tot de Z2 denk ik wel mensen tussen zitten die grof rijden...
Of ook in de ZZ-licht ? want daar zijn ze tog heel streng enzoo ?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Diana_14 schreef:Ik heb het er al eens met je over gehad, en ik vind het ook erger in de B als in de andere klasse's.
Ik had laatst (onderlinge)wedstrijd, en er waren voornamelijk alleen maar ruiters die liepen te trekken, schreeuwen, slaan en prikken. Ik vond het geen gezicht
Het is toch niet nodig om aan de teugels te trekken en tegelijker tijd de sporen en in te drukken? Als het paard dan omhoog komt krijgt ie een klap met de zweep en een hoop geschreeuw.
Sorry, ik vind het geen gezicht.
Ik laat mijn paard liever met zijn hoofd hoog lopen dan dat ik hem naar beneden moet trekken.

Kris25 schreef:het zijn niet alleen de B ruiters die soms zo op hun paard zitten. Ik sta soms ook met plaatsvervangende schaamte naar het Z te kijken. het ligt niet aan de categorie waarin een ruiter start, het ligt soms echt gewoon aan een ruiter....
. Effy schreef:Grof rijden is überhaupt een zwaktebod, in welke klasse dan ook. Verder is het een beetje zinloos om hierover te discussiëren denk ik. Ik geloof niet dat er ook maar één iemand op Bokt zit die wél voor onnodige grofheid is. Verder zul je dit soort gevallen altijd wel tegen blijven komen, en om die mensen gelijk te veroordelen is niet terecht. Ik stoor me ook heus wel aan mensen die niet veel stilstaan bij de gemoederen van hun paard, maar ik ga me er echt niet druk over maken, dat zou een dagtaak worden!
Natascha13 schreef:Diana_14 schreef:Ik heb het er al eens met je over gehad, en ik vind het ook erger in de B als in de andere klasse's.
Ik had laatst (onderlinge)wedstrijd, en er waren voornamelijk alleen maar ruiters die liepen te trekken, schreeuwen, slaan en prikken. Ik vond het geen gezicht
Het is toch niet nodig om aan de teugels te trekken en tegelijker tijd de sporen en in te drukken? Als het paard dan omhoog komt krijgt ie een klap met de zweep en een hoop geschreeuw.
Sorry, ik vind het geen gezicht.
Ik laat mijn paard liever met zijn hoofd hoog lopen dan dat ik hem naar beneden moet trekken.
Was dat op een bepaalde stal of veel mensen die les bij 1 persoon krijgen? Daar kan het dan ook aan liggen
Karoliefje_ schreef:Maar ik bedoel niet alleen harde hand krips. maar de hele manier van rijden, ik snap soms gewoon niet wat ruiters in de B moeten. Als ik hen was, was ik naar huis gegaan en door getraint
Natascha13 schreef:Vind ook dat de jury daar wat van moet zeggen. En dan niet de ene keer wel, andere keer niet, nee, consequent. Zo kan je mensen de ogen openen
)
(dit gaat overigens niet over alle jury's, zijn er ook genoeg die hier wel wat van zeggen
)
Natascha13 schreef:Ja, je ziet nog (vind ik) te vaak dat mensen die hun paard in de krul trekken en zagen er met de prijzen of winstpunten vandoor gaan. Dat moet anders, anders blijft het zo
Natascha13 schreef:Ik weet dat dat moeilijk is, ik ben er zelf ook zo 1 geweest. Stond op zo'n stal en heb ook van zo iemand les gehad. Maar ik probeer mijn paard ook niet meer in de krul te trekken en dat soort dingen. Dus je kan veranderen, als je het ook maar zelf wilt. En ik denk dat als je als wedstrijdruiter er door de jury op wordt aangesproken, en je punten het ook laten zien, je toch echt wel wilt veranderen