Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:19

Vind ik ook Kiwiko, ze kunnen toch moeilijk eisen stellen voor wat een privépersoon met zijn paard buiten hun vereniging doet. Dat ze willen dat wat binnen de vereniging georganiseerd wordt aan bepaalde regels voldoet is hun goed recht, maar als je bv op zondagnamiddag bitloos wat hekken wil springen is dat jouw zaak.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:23

KiWiKo schreef:
De KNHS kan niet bepalen wat jij met jouw paard doet buiten de wedstrijd ring........ zeker als dit niet officieel is. straks bepaald de KNHS ook nog dat je niet buiten mag rijden.......

Het klinkt toch echt alsof er een wedstrijd wordt georganiseerd. En zoals ik al zei kan de KNHS daar heel moeilijk over doen. Of ik in het weekend achterste voren op mijn paard door het bos cross zal de KNHS een zorg zijn maar een wedstrijd is andere koek.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:26

precies, hier wordt een wedstrijd georganiseerd voor gelijk gestemden ( hmzzz klinkt EO Haha! ) en dat gaat buiten de KNHS om Haha!
Er is geen enkele KNHS bemoeienis........ KNHS heeft hier niks mee te maken..... Het is gewoon een wedstrijd voor NH georienteerde mensen....... dat waar hun in tekort schieten...

zou een mooi verhaal zijn als er geen onderlinge wedstrijden gehouden mogen worden..... denk bijvoorbeeld aan maneges en hun ruiters

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:36

Mag ik even tussendoor Afbeelding ?

Ik heb een eerste versie van de tekst voor de online petitie naar Jovarna gestuurd, om te kijken of we er wat mee kunnen. Ik zoek alleen nog een pakkende afbeelding. Ik dacht zelf aan een close-up van een stang-en-trens waar nogal spanning op staat, liefst met een schuimende mond. Omdat we ook te maken hebben met copyrights e.d., heeft het de voorkeur als iemand uit zijn eigen foto-collectie zo'n plaatje (of een andere geschikte foto) tevoorschijn kan toveren.

Dus: denk en zoek even mee asjeblieft Afbeelding...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:40

FOUT Haha! Haha!

waarom ruiters MET bit belachelijk maken??? zo krijg je niet een breed publiek.

Ik zou juist een foto zoeken van een vriendelijk beeld in de B en dan een foto van een geschoold paard bitloos........

als je een onvriendelijk beeld pakt dan stoot je juist heel veel mensen tegen het hoofd....... en dat is zinloos, want met deze actie wil je juist het bitloze promoten....

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:44

Ok, heb je gelijk in, niet bij stilgestaan, is niet zo slim Bloos ... Dezelfde vraag dus nu opnieuw, maar dan voor een mooi bitloos plaatje Haha!.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:45

Lid 5 algemene bepalingen van het wedstrijdreglement van de KNHS. Op het moment dat je er een wedstrijd van maakt kun je er het grootste gedonder mee krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:47

huertecilla kan je misschien helpen aan een mooi bitloos plaatje Haha!

Ik in iedergeval niet, ben een bitten ruiter Haha! Haha!

@ anne.......... zolang het onderling is mag en kan het

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:51

KiWiKo schreef:
huertecilla kan je misschien helpen aan een mooi bitloos plaatje Haha!

Ik in iedergeval niet, ben een bitten ruiter Haha! Haha!

@ anne.......... zolang het onderling is mag en kan het

Weet je dat wel heel zeker?
Citaat:
Het deelnemen aan wedstrijden en het organiseren van wedstrijden, die niet onder auspiciën van de KNHS worden gehouden, is verboden. Het deelnemen aan wedstrijden onder auspiciën van de FEI, dan wel een nationale buitenlandse federatie zonder hiertoe voorafgaand aan de wedstrijd, toestemming te hebben verkregen van de KNHS, is verboden. Tevens mogen leden van de KNHS hieraan geen medewerking verlenen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:52

Ik heb net leuk nieuws gekregen:

Tyrza wil wel jureren!!!

Afbeelding

(Nog even onder voorbehoud i.v.m. de datum en de locatie)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:56

Gelul Haha! Haha!

hoe zit het dan met alle onderlinge wedstrijden die gehouden worden bij maneges........

De KNHS heeft een veel te grote monopilypositie .......... en denkt dit soort achtelijke dingen te kunnen afdwingen..... de eerste de beste rechter veegt daar zo giga de vloer mee aan...... ten eerste kan en wil de KNHS niet meegaan in deze stroming en kan de KNHS dus voor deze stroming geen alternatieven bieden........ en daarom kan de KNHS op de kop gaan staan wat het wil...... maar zolang hun geen alternatieven bieden.. moeten ze gewoon het hoofd dicht houden Haha! . en dat weet de KNHS zelf ook wel Haha!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:59

Kan best zijn KiWiKo, maar ik ga er mijn vingers niet aan branden. Iedereen die lid is van de KNHS loopt wel tegen dit artikel aan. Als je verder niks met de KNHS van doen hebt kun je idd zo'n wedstrijd organiseren/meerijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:05

das jouw ding Haha! Haha! anne...........

Ik ben het type mens dat zich niet laat leiden Haha! Haha! en ik heb zat met de KNHS van doen........ alleen moeten hun ( en een hoop anderen) zich niet bemoeien met wat ik in mijn vrije tijd voor mijn hobbie doe Haha! Haha! gaat niet goedkomen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:21

KiWiKo schreef:
das jouw ding Haha! Haha! anne...........

Ik ben het type mens dat zich niet laat leiden Haha! Haha! en ik heb zat met de KNHS van doen........ alleen moeten hun ( en een hoop anderen) zich niet bemoeien met wat ik in mijn vrije tijd voor mijn hobbie doe Haha! Haha! gaat niet goedkomen

Ik ben ook lid maar dat zou raar zijn, dan mag ik niet eens meer een wedstrijdje rennen in het bos doen met mn zusje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:33

Ben ik weer met een verzamelpost (drukke dag vandaag Lijst ) Knipoog :

KiWiKo: Bedankt voor je input! Het is belangrijk dat mensen weten dat ook wanneer ze lid zijn van de KNHS, zonder problemen met deze niet-officiële c.q. onderlinge wedstrijd mee kunnen doen. Dit moet goed kenbaar zijn bij de mensen. Want als mensen uit angst 'voor gedonder' niet meedoen, is dat zo'n gemiste kans! Dus mensen, alsjeblieft laat je niet bang maken. Dit wordt een wedstrijd om nooit te vergeten en het is zo belangrijk voor deze ene kleine maar essentiële doorbraak!
Nog wel even een opmerking over joùw opmerking "Het is gewoon een wedstrijd voor NH georienteerde mensen.......". Dit is niet de opzet en dat is hier ook aangegeven. Ik weet dat er mensen zijn die niets met NH hebben en toch bitloos (willen) rijden. Dus laat het wel duidelijk zijn dat deze actie helemaal los staat van NH.
Oh ja, en je staat als jurylid genoteerd!

Bandida: Zou leuk zijn als je wat Belgen verzameld voor een dagtrip naar het bitloze evenement in Nederland! Haha!

Speedster: Ik heb je tekst inmiddels gelezen. Ziet er prima uit!
Wat de foto's betreft, heeft KiWiKo wel een punt inderdaad. Voor mijn eigen website heb ik - naast verhalen - ook foto's van mensen die bitloos (dressuur) rijden. Ik hoop dat zij allemaal op dit topic belanden en anders zal ik ze even pb-en.
Ook Tyrza staat bij deze als jurylid genoteerd! Ja

Ik wil trouwens een paar vriendinnen van me overhalen om bitloos te proberen. Ze mogen mijn hoofdstel lenen en het gewoon een keer ervaren! En wanneer ze enthousiast zijn (en ik verwacht niet anders Rock-on, dudes! ), willen ze hopelijk ook met de wedstrijd meedoen!
Neem dit meteen als tip mee! Iedereen aan 't lobbyen graag! Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:39

Met de opmerking "het is gewoon een wed........ " bedoelde ik niet dat het gewoon maar een ïets is hoor Haha! Haha! Haha!. Ik vind het en geweldig innitiatief......... eigenlijk stiekum meer dan geweldit

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:39

Ik doe wel ef ik dom ben.

Ik heb wel heel veel bitloos foto's, maar niet echt dressuur

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:41

Maar ik ben het wel eens met Jovarna dat het stempel NH hier niet op gedrukt moet worden. Het is een bitloze wedstrijd, of je nou nh bent of niet. Ik denk ook dat je juist wedstrijdmensen moet gaan overhalen die nu met bit rijden, nu eens bitloos te proberen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:44

Ik krijg spontaan zin om in de bak te gaan rijden Verward

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:44

Lenneke_ schreef:
Ik krijg spontaan zin om in de bak te gaan rijden Verward

ik heb geen bak maar krijg wel zin om te gaan oefenen!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:47

De petitie staat online, dus tekenen allemaal en mail het linkje aan je hele adresboek en msn-lijst door Haha!!

http://www.axci.nl/?ln=ned&id=54

En als iemand een mooi plaatje heeft voor erbij, dan voeg ik dat later wel toe.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:49

Ik heb de eer als eerste getekend te hebben, hihi....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:57

Speedster schreef:
Ik heb de eer als eerste getekend te hebben, hihi....

En ik als tweede Knipoog
Maja, wij zijn dan ook de initiatiefnemers hè. Bloos

En nu allemaal tekenen! Go jij! Go jij!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:06

En ik als 3e Tong uitsteken De tijd klopt alleen niet helemaal Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:09

haha nee hoor, ik als derde Knipoog