straks pas wp bij 164 punten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re: straks pas wp bij 164 punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:37

Waar staat het andere topic en hoe heet het dan? Link zou handig zijn!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:39

ALS dit ingevoerd gaat worden, dan denk ik dat het in het begin nog wel eens zou kunnen werken.
Maar: Ik denk dat na een tijdje gewoon de cijfers gaan verschuiven, dat juryleden, als ze een proef winstpunt-waardig vinden, gewoon hogere punten gaan geven.

Maar ook: Ruiters/amazones die nu in de hogere klasses rijden en overal met nooit boven de 160 punten zijn gepromoveerd, die komen zichzelf nu ook in de hogere klasses vanzelf wel tegen
Dit systeem zorgt er alleen voor dat die ruiters/amazones zichzelf eerder tegenkomen dan in de hogere klasses

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:43

lachmar schreef:
Tja moeilijk zoiets.
Ikzelf zou er niet zoveel problemen mee hebben, maar voor de ruiters die altijd net een winstpunt halen is het natuurlijk niet leuk.
Maarja van de andere kant als je altijd net een wp haalt ben je dan wel klaar voor de volgende klasse?

ja hoor

Ik ben ook een ruiter die veel heeft gescoord tussen de 156 en 164
Wat in deze regio ook vaak in de prijzen rijden betekend. En voor de middenmoot te eindigen.
En netjes in het Z gekomen waar ik achter in de 180 scoorde

Binnen 3 jaar tijd, 1 proef per wedstrijd, niet elke week weg, alles uitgereden en nog wat BSE en rommel er tussen door .

Dus goed genoeg vond ik zelf.
Zie daarom het probleem ook niet zo.

Als je er echt niet klaar voor bent hang je nu in de M1
dan in de L1

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:49

Ja maar jij was er uiteindelijk dan toch wel gekomen.
Maar ik heb het dan meer over de ruiters die altijd rond de 156 blijven hangen.
Dus net wel of net geen wp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:50

Als het 164 zou zijn, dan zat ik nog L of zo

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:52

Neejoh, dan had je er alleen wat langer over gedaan

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:52

Je gaat toch steeds beter rijden en je paard steeds beter lopen? Dan kom je vanzelf aan die hogere punten.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:53

ja inderdaad. Aldoende leer je en ontwikkel je je steeds meer als het goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:56

Toch was ik dan een uitzondering
want er kwamen niet veel hogere punten als ik bijna over moest

En bij de overgang hogere klasse scoorde ik wel weer gewoon wp's
Dus was er wel klaar voor.

En ik kan me dan niet voorstellen de enigste te zijn.

Voor me stonden trouwens vaak de beroepsruiters van hier de omgeving.
1e worden lukt hier dus bijna niet met een gewoon paardje, als gewone ruiter.
Maar achter hen aansluiten op een 4e plek oid wel.
En zelfs die scoren hier vaak geen 2 wp's
daarvoor gingen die ook naar andere plekken in nL

laat dan alles eerst maar eens rechttrekken in Nl, voordat er iets veranderd

Zowel springen als dresuur

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:08

Ik vond Brabant met dressuur nog wel meevallen in de tijd dat ik er gezeten heb maar met springen schrok ik me helemaal dood de eerste keer dat ik op concours ging.
Kwam net van de pony's en ging voor het eerst starten met een paard in het M. Het zweet breekt me nog uit als ik eraan denk.

Ik denk zeker niet dat je de enige bent in die situatie RK maar als je met je paard weer een L proef was gaan rijden toen je eenmaal in het Z startte denk je niet dat je dan wel hogere punten had gereden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:09

Nee, want juis de steeds meer galop onderdelen deden mijn punten juist stijgen in de hogere klasses

En springen is het heel overduidelijk, maar dresuur blijkbaar ook aan enkele clubgenoten van met te zien die elders een gaan als ze snel willen scoren

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:13

Verbaas me eigenlijk dat er zo veel verschil in zit hoe hoog er gepunt wordt. Bij ons (Noord Limburg) wordt er hoog gepunt. Ik heb deze zomer regelmatig 2 wp gehad (1 proef), dus voor mij zou het niet zo veel uitmaken. Ook heb ik vrij regelmatig prijs gehad met mijn gewone paardje, terwijl ik tijdens het losrijden bijna bang werd van alle goeie paarden die er rond liepen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:13

Dat begrijp ik maar zijn je aanleuning, overgangen en manier van bewegen dan niet verbeterd in de tussentijd?

Ik heb zelf een paard gereden waar ik met moeite een winstpunt mee in de L reed.
Ben toen een paar jaar gaan springen en heb daarna nog eens een poging gewaagd. Die liep toen zo zijn puntjes in het L bij elkaar en liep in 2 wedstrijden door de hele M heen (dat waren nog eens tijden met 5 winstpunten per klasse *zucht*) gewoon omdat hij heel erg veel beter liep en veel meer bevestigd was in zijn werk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:22

Als je nu 156 punten rijdt, en dus een wp, geeft dat aan dat je klaar bent voor de volgende stap. Anders moeten ze geen wp geven. Dus ik denk dat je OF beter moet gaan rijden zo, OF de jury's gaan met de grens omhoog en gaan ook eerder hogere punten geven. (als de grens omhoog gaat)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:39

hmm.. ik geloof dat ik toch wel wat hoger wil rijden voor mn 68e..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:02

ik zou het echt niet leuk vinden.. willie en ik zijn een combi die het van de 157 met een enkele uitschieter van 160 moeten hebben.

dan zou ik nooit kunnen promoveren, terwijl we wel klaar zijn voor het L1.. veel verder komen we niet, maar dat weet ik en daar doe ik ook mijn best niet voor.

ik rij 2 jaar in de b waarvan iets meer dan een jaar officieel.. dus ik heb genoeg wedstrijden gehad en ook zat 154. ik wil niet zo snel mogelijk promoveren, maar wel zo snel mogelijk gewoon eens L1 rijden. willem en ik vervelen ons in de B

ik denkd at doordat de oefeningen zich sneller opvolgen wij er beter van af komen in het L1.. willem verliest vaak zijn impuls, doordat hij het saai en te langdradig vind(ik ook) en daar worden we op bestraft als ik hem meer bezig hou(dus verschillende en meer oefeningen achter mekaar) hou ik hem scherper en loopt hij dus beter.

dus mag best van mij als ik in het L1 zit

joor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:06

nou ik heb alle 7 pagina's gelezen.
wat een praat allemaal zeg.
ik ben zelf ook jury en weet je als je gemiddeld op alle onderdelen een 6 rijdt kom je op 156 een w.p dus.
dat is toch goed, ik zie geen probleem als je zo goed ben zorg je maar dat je 169 rijdt en dus alsnog snel kan prooveren.
dan over een doorsnee paard of niet.
als ik een paard in mijn ring ziet die braaf en netjes loopt ja is dat winst, maar als ik een paard ziet die spettert in de ring zouden er dat wel eens 2 kunnen zijn ja, maar weet je die hete en spetterende paarden kunnen ook enorm zeiken en ja als ze zo'n bui hebben kan je ook uitgebeld worden, want alles heeft voor en na delen.
ik vind het wel leuk om alles te lezen hier hoor, maar niet iedereen moet op de jury gaan zitten zeiken, want die heeft het altijd gedaan.
voor de gene die mij niet geloven, ik nodig iedereen uit om eens mee te gaan schrijven met mij.
joor

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:00

Ze kunnen natuurlijk het volgende doen: winst gewoon op156 laten, over bij 10 of 15 winstpunten. TENZIJ je meer dan 1 proef, bij verschillende jury's, boven de 169 zit: dan mag je versnelt promoveren.
Wij blij, KNHS blij, De B wat leger. Is dat een oplossing?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:32

ik weet het niet, je weet ook meestal wel bij welke jury's je die punten rijdt he... ik kreeg in de L2 destijds in de 170 punten van een bepaalde jury (meestal rond de 176), bij andere jury's reed ik niet eens altijd winst en ik was absoluut niet klaar voor het M1.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:38

Ja maar dat zie je nu ook al. Hier in Friesland waren er heel wat ruiters die graag even bij mevrouw Hiemstra startten. Het beste mens is nu met pensioen, maar alles voorbij X was een voldoende( want dat zag ze toch niet, zei "men") En als je van te voren het hondje aaide scheelde dat ook weer punten, Vos: extra hoge punten. Iedere vereniging wilde haar graag hebben voor de streekwedstrijd, lekker veel winstpunten. ( en toch had dat mensje best verstand van rijden, soms had ze gewoon raak commentaar)

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:18

Rij zelf altijd rond de 156 in de M1 en zie die 164 dus nog niet zo zitten! Moet nog ff kwijt dat ik niet hou van die 6sjes jurys, daar heb ik nou helemaal niets aan! Had vorige week een jury die echte punten durfde weg te geven, ik had er een negen tussen zitten maar ook een vier! Daar kan ik wat mee, weet ik tenminste wat ik goed en wat ik fout doe!

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:43

Wat is er mis met blijven hangen rond de 156? Dat is toch gewoon een wp, wat wil zeggen dat je klaar bent voor een hogere klasse?

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 11:18

Nou, net de KNHS aan de telefoon gehad, en ik denk dat we er wel op kunnen rekenen dat het zoiets gaat worden...
Ik ben secr. bij onze club, en een heleboel leden vroegen mij hier al naar omdat ze hun startkaart op willen zeggen voor eind november als dit doorgaat. Dus ik had de KNHS toch aan de telefoon voor iets administratiefs en ik heb het gewoon gevraagd, omdat die leden anders straks volgend jaar mooi het hele jaar weer moeten betalen als ze niet op tijd opzeggen. Ik kreeg dus als antwoord dat ze dan maar beter hun startkaart op konden zeggen....
Een rechtstreeks antwoord wilde ze niet geven, maar dit lijkt mij toch voldoende duidelijk nietwaar. .
Ga zelf dus nog maar gauw voor 1 april M1 starten, en lukt het niet meteen, dan houd ik hem wel een tijd thuis tot we wel een redelijke kans maken en de jury's gewend zijn aan al het nieuwe dat we straks voor onze kiezen krijgen

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:32

Begrijp ik dus goed Jolly dat we op hetzelfde aantal onderdelen blijven zitten en toch 164 punten moeten halen?

JEUHHHHHHH lang leve de wedstrijd sport , ga toch dat dambord maar kopen dan