risthia schreef:Ik vind jij antwoord heel fijn om te horen CGJ12, daar zouden meer jurys van moeten zijn!!! Maar feit blijft dat dus 9 van de 10 jury's aan zo'n proef alleen maar 5 en 6 en geven, helaas.... Wat wordt hierover op zo'n jury cursus besproken of op een terugkom avond, daar ben ik erg benieuwd naar!
En zo'n opmerking over de vader van het paard, ik vind dat echt totale onzin, dat heb ik nog nooit gehad alleen bij jazz, dat slaat toch nergens op of zie ik dat verkeerd.
Over het jureren, er zijn bij ons heel veel jury's die elke week zaterdag en zondag op pad zijn om te jureren, ik denk dat dat ook niet goed is... zo word je toch een beetje afgestomd zeker als je telkens dezelfde klassen jureert.
9 van de 10 jurys zijn nog van "de oude garde" en jureren nu nog het Z terwijl ze zelf nooit verder kwamen dan de L1..........
Het duurt nog even voor je daarvan verlost bent nu de 70-jarige leeftijd geen eindgrend meer is en de mensen steeds ouder worden.
Eén van de jurys bij ons in de buurt laat zich altijd met een taxi naar de bijscholingen brengen omdat ie niet meer mag autorijden.
En waarom DIE mensen nu het vaakst achter C zitten mag duidelijk zijn:
Ze zeggen altijd "ja" op een verzoek.
De jongere generatie (ik zei de gek) heeft het zelf vaak ook te druk met rijden en/of leerlingen en komt met pijn en moeite aan die 5 keer.
(Dan krijg ik weer al dat volk in de ring dat DANKZIJ die oude garde M2 of Z is geworden.......
)
Om de oudere garde te vervangen moet je voor 1 oude jury (vutter) zeker 5 jongere aanwijzen.
Dan wordt het jurycorps dus 5 keer zo groot om hetzelfde aantal concoursen te kunnen organiseren.
Dus één ding mag duidelijk zijn.
Geef je alsjeblieft op voor de eerstkomende jury-cursussen om die oude garde er zo snel mogelijk uit te wippen.