strenge jury = goede jury ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:35

CGJ12 schreef:
Die -2 mag je dan (hoeft nog niet eens) krijgen voor je eigen stupiditeit dat je die proef niet even 5 keer geoefend hebt.

Het was nog niet eens het niet geoefend hebben (B proeven zijn toch altijd zowat hetzelfde Schijnheilig ). Maar wel stupiditeit. Meer zo van *trots op je paard zitten met een blik van : Hij loopt wel heel fijn vandaag he Pling * En vervolgens niet meer opletten wat de voorlezer daar nog allemaal staat te doen. Nagelbijten / Gniffelen

Overigens was ik de voorlezer die wel 3x geschreeuwd heeft dat het nou wel eens tijd werd om richting de K te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:36

ff over onvoldoendes zonder/met commentaar
Als ik bij verkerd aanspring en heb een 2, staat erbij verkeerd aangesprongen
Dan denk ik goh, echt waar? Tong uitsteken Clown
Onzinnig commentaar imo.

Maar heb ik een 5 in mijn SB, zonder commentaar heb ik misschien wel zoiets, waarom
Was hij te recht, trok ik zijn hals om, had ik impuls verlies, had ik takt verlies
Juist voor een minder ernstige fout (ga ik tenminste vanuit als het een 5 is) weet ik niet altijd waarom.
Bij een super fout, ja dan weet ik hetzelf ook wel.

Ow, nog een leuke
Halsstrekken op de volte
Omschrijving, erg netjes, punt een 5 Lachen
(En de omschrijving kon ook niet bij de onderdelen eromheen horen)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:38

Of deze:

Binnenkomen, en groeten op X. Punt is een 5, commentaar "wel groeten he"

Dat slaat nergens op. Ten eerste had die persoon wel gegroet en ook nog eens heel netjes, dus de jury zat te slapen. Ten tweede, ALS er niet gegroet wordt is dat een vergissing, dus -2 en niet een 5 zonder minpunten.

Maar nou ga ik ook een eerlijke bekenning doen. Bloos Soms heb ik een onderdeel wel eens gemist omdat ik te lang in het boekje keek of met de schrijfster bezig was. Dan geef ik een 6. Geluk als dat onderdeel mislukt was, maar ook pech als het goed gelukt was voor de ruiter. Het lukt me nou eenmaal niet altijd om van alle combinaties echt alles te zien. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:44

Groeten met een jong paard, het eerst op concours
beest was totaal over de zeik van de drukte
En halthouden vond hij maar niks
Dus groeten onder het omhoog gaan Lachen
Een 5, 2 x Lachen

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:45

runningkawa schreef:
Een 5, 2 x Lachen

Dat noem ik nu nog eens loyaal....... Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:46

runningkawa schreef:
Een 5, 2 x Lachen

Daar kan ik wel in komen ja. Dat is gewoon Spaanse rijschool kunst. De jury heeft je gewoon extra beloond. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:50

nog erger: hals strekken 8 => commentaar: "erg netjes" Joh, echt waar?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:58

runningkawa schreef:
Maar heb ik een 5 in mijn SB, zonder commentaar heb ik misschien wel zoiets, waarom
Was hij te recht, trok ik zijn hals om, had ik impuls verlies, had ik takt verlies

Ach de meeste jurys weten niet waarom ze daar die 5 geven.
Dan ben ik wel blij als er niks bij staat.
De meeste jury's zetten je anders mooi op een dwaalspoor..........

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:58

Nog niet zo lang geleden, ik moest zelf rijden.

binnenkomen, gaat allemaal netjes en braaf
halthouden en groeten: sta netjes stil en ik groet met LINKS....argh
Als jurylid mag ik dát toch eigenlijk niet fout doen... Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:59

viel het op dan????

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:00

Ja, ik had een 5.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:05

Waar ik me ook zo gigantisch aan kan irriteren is als een jury niets 'zegt' van het op het verkeerde been lichtrijden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:06

Randy01 schreef:
Waar ik me ook zo gigantisch aan kan irriteren is als een jury niets 'zegt' van het op het verkeerde been lichtrijden.

Of van dat knullige van tijdens een middendraf (en daarbij lichtrijden) op X een pasje doorzitten....

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:06

missmuts schreef:
Nog niet zo lang geleden, ik moest zelf rijden.

binnenkomen, gaat allemaal netjes en braaf
halthouden en groeten: sta netjes stil en ik groet met LINKS....argh
Als jurylid mag ik dát toch eigenlijk niet fout doen... Haha!

Had je je zweep ook nog in je linkerhand Haha! Tong uitsteken ?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:24

CGJ12 schreef:
Ach de meeste jurys weten niet waarom ze daar die 5 geven.
Dan ben ik wel blij als er niks bij staat.
De meeste jury's zetten je anders mooi op een dwaalspoor..........

Idd. Zelfde paard in een zelfde proef beoordeeld door twee juryleden, ene jurylid:"hij moet ronder" andere jurylid "meer de neus eruit rijden"

Tja... dan vertrouw ik toch maar op me trainster die zal het wel weten toch Clown

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:28

Even een vraagje aan de juryleden hier.... wat doen je jullie als jullie een paard met ruiter in de ring krijgen en het volgende gebeurt. Paard is nogal druk en heet en schieterig maar heeft wel veel kwaliteit en dat komt er bij vlagen ook uit. De ruiter blijft rustig en probeert het paard zo goed en kwaad als het gaat door de proef te loodsen, rijd heel correct. De proef bestaat uit super oefeningen (hier laat paard zijn kwaliteiten zien) maar ook uit drama oefeningen (waarbij het paard omdraait van angst of of schrikt van een geluid en er van door schiet)

Geven jullie dan overal slechte punten of juist goede en slechte.

Meestal gebeurt bij mij het volgende, zeer goed paard veel kwaliteit netjes geredem maar jammer van stress. En gevolg allemaal vijven zessen en een paar drieen. Daarbij ook een aantal keer onderaan protecol de opmerking gehad, dat heb je met een Jazz.....

Nou is mijn vraag hoe zouden jullie dit beoordelen en ik vind de opmerking van dat heb je met een..... niet op een protecol thuishoren!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:47

Ook leuk een 7 voor je middengalop krijgen als je in draf zit tot de helft van de middengalop Schijnheilig , en daarna ook nog een 7 voor de overgang terug naar draf terwijl je 5m daarna pas weer in draf zat.. Sommige mensen letten echt niet op.
Mjah gezien de leeftijd van de dame had ik er al niet zoveel vertrouwen in Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:48

Ik heb zoiets dus een keer gehad. Kreeg een Fries in de ring. Hengst, en was Nederlands kampioen bij de Friezen. Bloedmooi dier, en prachtige gangen. Maar wel veel spanning. De onderdelen die hij goed deed (waren er maar), die waren echt voor een 8 of 9. Maar halverwege de proef ging hij dan toch op zijn achterbenen staan, steigeren, weigerde nog om vooruit te gaan. Daar zaten dus enen, 2en. Vervolgens de rest van de proef met heel veel spanning (daar kwamen dan 5ven en nog maar een paar 6sen. Uiteindelijk waren het heel weinig punten (denk iets van 140, maar dat weet ik niet meer precies).

Man, wat zat ik te balen. Krijg je zo'n geweldige knol in de ring, en dan verknalt ie de proef. Boos!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:54

risthia schreef:
Even een vraagje aan de juryleden hier.... wat doen je jullie als jullie een paard met ruiter in de ring krijgen en het volgende gebeurt. Paard is nogal druk en heet en schieterig maar heeft wel veel kwaliteit en dat komt er bij vlagen ook uit. De ruiter blijft rustig en probeert het paard zo goed en kwaad als het gaat door de proef te loodsen, rijd heel correct. De proef bestaat uit super oefeningen (hier laat paard zijn kwaliteiten zien) maar ook uit drama oefeningen (waarbij het paard omdraait van angst of of schrikt van een geluid en er van door schiet)

Geven jullie dan overal slechte punten of juist goede en slechte.

Meestal gebeurt bij mij het volgende, zeer goed paard veel kwaliteit netjes geredem maar jammer van stress. En gevolg allemaal vijven zessen en een paar drieen. Daarbij ook een aantal keer onderaan protecol de opmerking gehad, dat heb je met een Jazz.....

Nou is mijn vraag hoe zouden jullie dit beoordelen en ik vind de opmerking van dat heb je met een..... niet op een protecol thuishoren!

Dit zijn nu juist de kansen om met 2-en en 9-ens te gooien.
Daar maakt jury-CGJ12 gretig (mis)/gebruik van!
Zeker als jury-CGJ12 even met Jazz-fokker-CGJ12 overlegt...........
Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:07

Georgien groette netjes met haar rechterhand achter het dekje, met een keurig knikje: Jury geeft een 5, jongens behoren hun cap aftenemen!
Hoezo blinde jury?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:10

amondi schreef:
Georgien groette netjes met haar rechterhand achter het dekje, met een keurig knikje: Jury geeft een 5, jongens behoren hun cap aftenemen!
Hoezo blinde jury?

Oei! Die is erg ja! Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:26

amondi schreef:
Hoezo blinde jury?

Zeker nog geen 17.............. Haha!:D:D

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:34

ondertussen wel, en een "stoot"

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:35

Ik vind jij antwoord heel fijn om te horen CGJ12, daar zouden meer jurys van moeten zijn!!! Maar feit blijft dat dus 9 van de 10 jury's aan zo'n proef alleen maar 5 en 6 en geven, helaas.... Wat wordt hierover op zo'n jury cursus besproken of op een terugkom avond, daar ben ik erg benieuwd naar!

En zo'n opmerking over de vader van het paard, ik vind dat echt totale onzin, dat heb ik nog nooit gehad alleen bij jazz, dat slaat toch nergens op of zie ik dat verkeerd.

Over het jureren, er zijn bij ons heel veel jury's die elke week zaterdag en zondag op pad zijn om te jureren, ik denk dat dat ook niet goed is... zo word je toch een beetje afgestomd zeker als je telkens dezelfde klassen jureert.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:46

risthia schreef:
Ik vind jij antwoord heel fijn om te horen CGJ12, daar zouden meer jurys van moeten zijn!!! Maar feit blijft dat dus 9 van de 10 jury's aan zo'n proef alleen maar 5 en 6 en geven, helaas.... Wat wordt hierover op zo'n jury cursus besproken of op een terugkom avond, daar ben ik erg benieuwd naar!

En zo'n opmerking over de vader van het paard, ik vind dat echt totale onzin, dat heb ik nog nooit gehad alleen bij jazz, dat slaat toch nergens op of zie ik dat verkeerd.

Over het jureren, er zijn bij ons heel veel jury's die elke week zaterdag en zondag op pad zijn om te jureren, ik denk dat dat ook niet goed is... zo word je toch een beetje afgestomd zeker als je telkens dezelfde klassen jureert.

9 van de 10 jurys zijn nog van "de oude garde" en jureren nu nog het Z terwijl ze zelf nooit verder kwamen dan de L1..........
Het duurt nog even voor je daarvan verlost bent nu de 70-jarige leeftijd geen eindgrend meer is en de mensen steeds ouder worden.

Eén van de jurys bij ons in de buurt laat zich altijd met een taxi naar de bijscholingen brengen omdat ie niet meer mag autorijden.

En waarom DIE mensen nu het vaakst achter C zitten mag duidelijk zijn:
Ze zeggen altijd "ja" op een verzoek.
De jongere generatie (ik zei de gek) heeft het zelf vaak ook te druk met rijden en/of leerlingen en komt met pijn en moeite aan die 5 keer.
(Dan krijg ik weer al dat volk in de ring dat DANKZIJ die oude garde M2 of Z is geworden....... )

Om de oudere garde te vervangen moet je voor 1 oude jury (vutter) zeker 5 jongere aanwijzen.
Dan wordt het jurycorps dus 5 keer zo groot om hetzelfde aantal concoursen te kunnen organiseren.

Dus één ding mag duidelijk zijn.
Geef je alsjeblieft op voor de eerstkomende jury-cursussen om die oude garde er zo snel mogelijk uit te wippen.