Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:19

patos schreef:
Ach ja, waarom niet in de Z krijg je toch geen cijfer voor verzorging meer Haha! , heeft iemand nog een moterhelm te leen voor mij Clown


Jahoor en nog een pak ook! Met heup, knie, schouder, rug, elleboog en onderarm en scheenbescherming Haha! Haha! Haha! Daarnaast heb ik nog motorhandschoenen met knokkel, pols en handpalm bescherming Haha! Haha! Haha!


Gaat best hoor in motorpak rijden, ik heb op Kawa gereden in motorpak, goed tis iets warm Haha! Haha! Haha! Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49658
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:25

Sorry jongens maar met een motorpak volgt diskwalificatie... Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:27

Nou das leuk dan, alle deelnemers zijn dit weekeinde gediskwalificeerd vanwege het dragen van een complete protectie Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik zie de koppen al in de paardenkrant, hoefslag, bit (ik denk dat paard en sport deze ronde overslaat) Haha!

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:32

Weet je wat dan ga ik met helm op jureren Knipoog, stel voor dat er een paard het juryhok inspringt *LOL*

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 20:32

gijsenkim schreef:
Nou das leuk dan, alle deelnemers zijn dit weekeinde gediskwalificeerd vanwege het dragen van een complete protectie Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik zie de koppen al in de paardenkrant, hoefslag, bit (ik denk dat paard en sport deze ronde overslaat) Haha!


Echt? Waarom dan Schijnheilig

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 20:34

Fitzroy schreef:
Weet je wat dan ga ik met helm op jureren Knipoog, stel voor dat er een paard het juryhok inspringt *LOL*


Ja wacht eens even, wij op het paard zwetend in moterpak en jij zeker met een lichte casco, daar komt niets van in! Wij als protesterende ruiters willen jou als jury op z'n minst met bodyprotector en calimerocap zien Clown

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:35

patos schreef:
Echt? Waarom dan Schijnheilig


Verward just a guess

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:37

patos schreef:
Ja wacht eens even, wij op het paard zwetend in moterpak en jij zeker met een lichte casco, daar komt niets van in! Wij als protesterende ruiters willen jou als jury op z'n minst met bodyprotector en calimerocap zien Clown


Precies! Paard kan ook in je hokje/auto vallen, en zal je net zien dat hij precies op jou terecht komt! Complete protectie van het gehele lichaam is een must!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 20:39

En zo'n stok die stroomstoten geeft, je loopt als jurylid toch de kans om door een dol geworden paard (mogelijk incl ruiter met hoedje!) in het krapppe hoekje van het juryhok te worken gedreven in zo'n geval is een wapen ter verdediging onmisbaar!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:40


WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:01

Ik ken wel een aantal ZZGP ruiters, en ben bereid om te lobbyen op ZZ-L en ZZ-Z wedstrijden, maar ik vind dat we wel allemaal moeite er voor moeten gaan doen, ik neem wel een deel Zuid West Nederland voor mijn rekening.
We moeten wel gelijke papieren hebben, heeft iemand zin om een of ander kant en klaar handtekening formulier te ontwerpen wat ieder vanaf z'n eigen pc kan uitprinten?

Maar naast het ZZGP kan iedereen toch wat doen? gewone Z wedstrijden, daar wil ook iedereen wel z'n krabbel zetten denk ik, dus er moeten wel meer mensen op pad ik ga dit niet alleen doen.
En makkelijker is dat meer mensen naar een ZZGP wedstrijd gaan ( kijk voor startplaatsen op www.zzgp.nl ) en gewoon naar de mensen toe gaan op de parkeerplaats! niet als ze aan het rijden zijn, het zijn echt geen godjes hoor, net zo gewoon als jij en ik en ik schat in dat de meeste wel meewerken, Verder heb je hier op Bokt een aantal dames die "bekend" zijn, wie mij zo te binnen schieten zijn: Jacobien, Tyrza, Nistria, Dominique en nog een paar andere.
Maar je moet echt met een groep zijn, die ieder in hun eigen regio op pad wil gaan, en dat kost best wat moeite, maar ik denk dat je snel een paar honderd handtekeningen per persoon kan ophalen hoor, ik heb morgenavond een vergadering van de kring west brabant, ik ga het onderwerp eens bij een anntal bekende hier pijlen en misschien bij de rondvraag eens voorzichtig in de groep gooien, maar alleen lukt dit echt niet er moeten veel meer mensen mee doen die bereid zijn om voor de hoed behoud in de Z te gaan (ik vindt namelijk tot het M2 wel goed, ik rijd zelf met 1 paardje altijd met helm op, alleen met mijn Z paardjes rijd ik met hoed, en als ik mijn jaarling over een tijdje ga starten ga ik dat echt niet met een hoedje doen, nee voor mij hoort de hoed bij het Z, de kroon voor iedere amateur op je werk, zal ik maar zeggen.)

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 21:05

Ik ga in ieder geval proberen of ik op het hippisch centrum van mijn instructrice op het prikbord een oproep mag plaatsen, ik neem aan dat ze het daar wel mee eens is omdat ze zelf ook altijd met hoed start op haar paarden. Op die manege is ook een vrij grote ruitervereniging waarvan er dus ook best wel leden zullen meedoen.
Misschien kunnen we ook de samengestelde brief rondsturen naar wedstrijdsecretariaten van verenigingen, dan kunnen zij bij onvrede op de club over verplichting van hoedjes de brief kopieren of de leden verwijzen naar onze site.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:08

Ik sta elk weekeinde op wedstrijd en kan vanuit mijn winkel best deze brieven versprijden.

Neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat men vanaf het Z ook tegen hetzelfde hek, beton of wat dan ook komt.

Maar met alle liefde deel ik de brieven uit op wedstrijden

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:08

verspreiden bedoel ik Haha! Haha!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 21:11

gijsenkim schreef:
verspreiden bedoel ik Haha! Haha!


Dat vind ik een heel tof gebaar van je OK dan!

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:14

Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen ik ga voor optie 3 Iedereen is oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of je wel of niet met cap wilt rijden dat ze het in de B en L gaan verplichten maar vanaf de M moet je de keuze gewoon vrij laten de 1 wil wel met een cap starten de ander wel met een hoedje.

tuurlijk kan je grandprix paard struikelen en ga je samen aan de grond maar dat kan me ook op straat gebeuren als ik zelf loop.en ook dan kan ik naar terecht komen met m'n kop op de stoeprand maar om nou 24/7 met een cap op rond te gaan lopen.

als iemand mijn combinatie nr nodig heeft hoor ik het wel

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 21:15

Ha, nog een stem erbij!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:20

Ik wil wel vragen aan het bestuur van mijn vereniging of ze op de wedstrijden een formulier op willen hangen waar mensen hun handtekeningen kunnen zetten. Een paar vriendinnen van mij zitten in het bestuur dus ik denk wel dat ik ze zover kan krijgen Haha! Misschien handtekeningen formulieren ophangen of neerleggen op de bestuurstafel waar mensen sowieso heen moeten om te betalen.
Wedstrijden worden gehouden in de Midden Beemster (omstr. Kwadijk, Beemster, Purmerend, Zaanstreek, Wormer, Amsterdam, Schermer, Alkmaar, Hoorn)

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 21:27

Ik zou de brief iig naar een aantal wedstrijdsecretariaten in het rivierengebied kunnen mailen of opsturen en vragen of ik de volgende wedstrijd een stapeltje ervan mag achterlaten op de wedstrijden.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:33

ik wil wel een concept brief / concept handtekeningenlijst maken, maar hoe zet ik die hier neer?
Als meerder mensen dit ook doen, dan hebben we wat verschillende keuzes

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:36

Als jij de concept handtekeningenlijst wilt maken in een Word document, dan kan ik ze wel uploaden up mijn site. Dan kan ik hier de URL naar het document neer zetten zodat iedereen hem kan downloaden.

Handig is om bij de handtekeningenlijst ook een soort van intro te schrijven hoe of wat. Maar volgens mij was je al zo ver Haha!

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:38

Yep okee, ik stuur hem je morgen ochtend naar je PB, wil jij hem dan plaatsen, ik ben niet zo handig met dat soort dingen Blond

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:40

Ja is goed. Afgesproken Lachen

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 21:41

Hartstikke goed, ik geloof dat het nu een beetje op gang begint te komen, ben benieuwd naar je concept WWWiske!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:21

Heb 'm gelezen, ziet er goed uit: kort en helder! Hij komt eraan!