kur te vinden tegen een betaalbare prijs.Misschien moeten we
dan toch maar extra goed rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Wel vind ik het jammer dat rijtechnische nog voor zo'n groot gedeelte mee telt bij de beoordeling van het artistieke gedeelte.
Ik vind dat zelf toch min of meer los van elkaar staan.
Het kan rijtechnisch dan misschien niet zo geweldig zijn, maar artistiek zeker wel.
Horsedances schreef:Wat ik voor een kürmaker het meest belangrijke vindt is het feit dat hij beschikt over een gigantisch aantal CD's met heel goede instrumentale en exclusieve muziek, en verder is het nooit weg om goede contacten te onderhouden met de platenmaatschappijen, waardoor je vaak pre-releases toegestuurd krijgt. En de beste school voor elke kürmaker is om voor één en dezelfde belangrijke wedstrijd vijftien küren te moeten maken, dan ben je n.l. wel verplicht om verder te kijken dan Pirates of the Caribbean, Lord of the Rings, Enya, Enigma, Classick Rock of de X-files. Op een wedstrijd in Aerdenhout heb ik een paar jaar geleden
12 keer de muziek van Riverdance gehoord, wat een afgang !
Voordat Ruslana het Eurovisie SongFestival won, had één van mijn klanten al drie keer op deze muziek gereden, en daar gaat het volgens mij om.
De plat getreden paden eens een keer verlaten.
Theo
WWWiske schreef:_/-\o_ Zo Oot mag je toch glurenen in "de keuken" van Theo, kijk dit zijn uitspraken waar we hier wat aan hebben
WWWiske schreef:Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat zowel Theo als Oot altijd weer wat nieuws verzinnen, is het niet zo dat je toch zo af en toe toch wat dingetjes steelt?
Dat doen ruiters onderling namelijk ook van elkaar, horen ze iets leuks, gaan ze dat meteen ook zelf in hun kur laten verwerken, is degene die origineel was, heel snel niet meer origineel, je zou dan dus min. 2 keer per jaar een andere kur moeten laten maken.
Fitzroy schreef:Hebben jullie de desbetreffende combinaties nog gesproken?
Ik zou het echt heel erg vinden als ik zou merken dat 'mijn' muziek nog een keer op dezelfde wijze gebruikt zou zijn.
Horsedances schreef:Laat ik mijn keukendeur nog wat verder open zetten. Als ik zie dat bepaalde muziek die ik gebruikt heb voor een Nederlandse Z-combinatie heel erg hoge cijfers van de jury (en natuurlijk het publiek) ontvangt, dan kan deze muziek natuurlijk ook best gebruikt worden voor een Level 3 rider in Australië, Engeland en Amerika. Voor mij (en daar wordt hier zeer terecht over gesproken) is het ergste wanneer de muziek ook door andere gebruikt wordt, maar an de andere kant van de wereld "why not" Met de top-5 muziekmakers in de wereld hebben we afgesproken dat we elkaar op de hoogte houden wat voor muziek onze klanten voor belangrijke evenementen gaan gebruiken, zodat we geen doublures krijgen op de wereldbeker wedstrijden of Olympische spelen. Ik heb in het verleden mensen zien huilen op het losrijterrein omdat "hun" muziek al drie keer gebruikt werd, voordat ze de ring in moesten. Dus naast het hebben van een verschikkelijke grote database van goede en aparte instrumentale muziek, is het net zo belangrijk om te weten wat er allemaal gebruikt wordt door andere combinaties.
Theo
Anoukie schreef:Ik vermoed dat dit de standaard kur is waar Marvins Music het over heeft.
Omdat alle lijnen en oefeningen ook precies hetzelfde waren. Het was een identieke kur, alleen dan uitgevoerd door 2 verschillende combinaties. Of 1 had een kur en heeft die uitgeleend aan een ander maar dat lijkt me ook sterk.
Horsedances schreef:Maar nogmaals er zijn een aantal zaken welke de groei van de populariteit van de kür constant frustreren, en dat zijn naar mijn bescheiden mening :
Het lenen en uitlenen van küren (zowel Choreografie en Muziek)
Het gebruik van synthesizersHet achter de grote meute aanlopen, in vaktermen, het zgn "MamaMia, Pirates of the Caribbean, Riverdance, Lord of The Rings syndroom"
Als ik klant zou zijn van een "muziekmaker" zou ik afspreken dat ik pas hoefde te betalen nadat ik minstens (gemiddeld) een 7.5 voor de muziek heb gekregen![]()
Theo
Citaat:Als het zo makkelijk zou gaan dan had jij het niet zo druk!
Het is gewoon niet waar.
Citaat:Je zal echt gebruik maken van een midi productie om op deze manier tot een eind productie te komen
Citaat:Er is geen platenmaatschappij die dit zomaar kostenloos doet
Citaat:In een vorig topic schreef je over je eigen ontwikkelde software op het gebied van küren maken. Ik snap dat je hierover niets wilt vertellen. Ik kan je wel zeggen dat je juist met deze software een goudmijn in handen hebt! Als je met deze software zonder gebruik van synthesizers en alleen met cd's zulke mooie küren kan maken zoals jij dat kunt dan zou ik hier gelijk pattent op aanvragen.
Citaat:En Edward Gal heeft die er ook zo'n bloedhekel aan ?
Er komt een andere lichting aan die duidelijk een andere voorkeur heeft .....