Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:01

Zonder gordel, zonder helm enz, dan ben je gewoon verzekerd.
Dus zonder cap ook vast wel.
Toch vind ik het geen rare regeling om tot de M2 met cap te rijden.
Wat je thuis doet oke, maar op het terrein van een ander is het toch wat anders.

En al dat ijdele gezever, zijn we daar gelukkig ook weer vanaf en mag er mooi weer een hoedje verdient worden, zoals in de goede oude tijd. Haha! Knipoog

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:29

runningkawa schreef:
mag er mooi weer een hoedje verdient worden, zoals in de goede oude tijd. Haha! Knipoog

Mee eens ! Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:03

kadans16 schreef:
Mee eens ! Haha!

Vind ik ook (ja, oud KNF Tong uitsteken ) OK dan!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:13

We gaan toch niet weer beginnen aan de al of niet verdiende hoedjes discussie Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:17

Fitzroy schreef:
We gaan toch niet weer beginnen aan de al of niet verdiende hoedjes discussie Gaaaap

Heb net m'n salarisstrookje binnen en heb al weer heel wat hoedjes verdiend afgelopen maand Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:17

nee, want dat hoeft nou niet meer Haha! Nu moet je het gewoon weer echt verdienen Extreme duivel

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:22

Dan heb ik hem nu echt verdiend Tong uitsteken

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:57

Ik vind het wel jammer, maar ik vind het nog steeds je eigen verantwoordelijkheid. Nu heb je hem in het Z wel echt een hoedje verdient zoals het hoort.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:56

Ilindra schreef:
Heb net m'n salarisstrookje binnen en heb al weer heel wat hoedjes verdiend afgelopen maand Haha!

Jij bent goehoed Haha!!
Ik heb laatst een cap gezien die was paars met een roze 2tone, hopelijk mag je daar dan wel mee starten Schijnheilig . Als het maar veilig is, toch?

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:59

astridastrid schreef:
Jij bent goehoed Haha!!
Ik heb laatst een cap gezien die was paars met een roze 2tone, hopelijk mag je daar dan wel mee starten Schijnheilig . Als het maar veilig is, toch?

Vast wel Haha!, en als je dan een felgeel colbertje met pimpelpaarse stippen aandoet, heb je je winstpunt binnen Haha!

Ik blijf bij mijn standpunt, een hoedje hoort bij de Z!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:13

runningkawa schreef:
Dus zonder cap ook vast wel.
Toch vind ik het geen rare regeling om tot de M2 met cap te rijden.
Wat je thuis doet oke, maar op het terrein van een ander is het toch wat anders.

Toch kan ik me zo ontzettend goed in deze opmerking vinden.
Want... de wedstrijdorganisatie heeft het toch altijd gedaan.
Het zijn altijd rotjury's, het loopt altijd in, het terrein is nooit goed en waarschijnlijk als je er vanaf valt dan komt het ook weer doordat het niet goed is geregeld, de ringmeester lette niet op en alles liep maar door elkaar.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:20

Kleintje schreef:
Toch kan ik me zo ontzettend goed in deze opmerking vinden.
Want... de wedstrijdorganisatie heeft het toch altijd gedaan.
Het zijn altijd rotjury's, het loopt altijd in, het terrein is nooit goed en waarschijnlijk als je er vanaf valt dan komt het ook weer doordat het niet goed is geregeld, de ringmeester lette niet op en alles liep maar door elkaar.

En die ringmeester zat ook nog continu te zeiken dat ik mijn hoedje moest opdoen bij het losrijden..........

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:39

CGJ12 schreef:
En die ringmeester zat ook nog continu te zeiken dat ik mijn hoedje moest opdoen bij het losrijden..........

Ach, dat hoedje heeft nog een soort nut.
Dat je met een te scherp bit rijdt, of met verboden laarsbeschermers (ook zo veel nut om dat te verbieden) dat valt hem niet op.
En al helemaal te zwijgen over dat paardrijjasje wat je niet aanhad bij 28 graden celcius.

Maar goed, de ringmeester is ook altijd de zeikerd. En dat terwijl hij toch wel een broodje en een glaasje fris betaald krijgt voor die baan om overal voor afgezeken te worden.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:02

Persoonlijk vind ik het vreselijke dingen, die paddestoelen op je hoofd, maar als ik zie wat de gezondheidszorg kost, kan ik wel snappen dat dergelijke maatregelen nodig zijn, om de kosten op de maatschappij wat te verlichten, aangezien de meeste mensen (waaronder ikzelf) niet zelf die verantwoording nemen.

Overigens beschermt dat champignonmodel alleen maar je hersenpan!!! Dus er blijven nog genoeg mogelijkheden tot ernstig letsel over.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:03

Kleintje schreef:

Maar goed, de ringmeester is ook altijd de zeikerd. En dat terwijl hij toch wel een broodje en een glaasje fris betaald krijgt voor die baan om overal voor afgezeken te worden.

OK dan! , niets aan toe te voegen. Het zijn vrijwilligers, en als iedereen ze steeds blijft afzeiken hebben we binnenkort niet eens ringmeesters meer.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:16

Kleintje schreef:
En al helemaal te zwijgen over dat paardrijjasje wat je niet aanhad bij 28 graden celcius.

Een ringmeester heeft toch niks te zeiken over mijn jas????

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:25

Het is wel degene die natuurlijk alle combinaties ziet en bepaalde zaken opmerkt. Ik ben het eens dat sommige ringmeesters zich een bepaalde houding aanmeten die op z'n minst irritant is zo af en toe... Boos! , maar ben blij dat vaak een (goede) ringmeester je opmerkzaam maakt op bepaalde zaken, waar een jury je anders even later op kan afrekenen, hebben die ringmeesters toch ook nog wel een beetje nut. Knipoog

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:27

CGJ12 schreef:
Een ringmeester heeft toch niks te zeiken over mijn jas????

Nee inderdaad!

Zonder jas losrijden is gewoon toegestaan.
Alleen zonder jas de proef rijden mag alleen als de afgevaardigde daarvoor toestemming geeft (als het boven de 30 graden is).

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:00

pieternel schreef:
Het is wel degene die natuurlijk alle combinaties ziet en bepaalde zaken opmerkt. Ik ben het eens dat sommige ringmeesters zich een bepaalde houding aanmeten die op z'n minst irritant is zo af en toe... Boos! , ........[.......]

Mogen ze eindelijk voor politie-agentje spelen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:02

CGJ12 schreef:
Mogen ze eindelijk voor politie-agentje spelen.

Van die mensen die thuis niks te vertellen hebben Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:37

CGJ, volgens mij ben je gewoon verplicht op wedstrijden met iets op je kop te rijden, dus cap of hoedje Knipoog.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:40

CGJ12 schreef:

Hehehe, dat kan ik me nog herinneren. En volgens mij was jij niet de enige die een waarschuwing kreeg....... Schijnheilig

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:48

Vaak starten van de winter .... haal ik misschien het Z voor 1 april. Ach ja, en anders rij ik maar een tijdje voor l*l...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:10

HA! Gelukkig is de tijd weer aangebroken dat een hoedje verdiend moet worden! Ik vind het dus echt geen gezicht als een B-ruiter met een jong paard met een hoedje op verschijnt. Een cap is dan mooier en passender. Als een paard nog helemaal niet in balans loopt en met zijn kop loopt te gooien e.d. dan is dat hoedje echt een parel voor de zwijnen. Bovendien wordt de jeugd die in de lagere klassen beginnen dan opgevoed met helm. Op wedstrijden moet het immers. Pas als ze goed gevormd zijn (hopelijk) of gebleken stronteigenwijs, dan heeft de KNHS gedaan wat ze kon en mag het hoedje.

(oud NKB-er. Wanroij rules!)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:19

Venetia schreef:
HA! Gelukkig is de tijd weer aangebroken dat een hoedje verdiend moet worden! Ik vind het dus echt geen gezicht als een B-ruiter met een jong paard met een hoedje op verschijnt.
(oud NKB-er. Wanroij rules!)

Hey! Mond houden jij!! Knipoog