Marlies & Idocus

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:20

Tja jammer van het lage percentage, voor haar eerste keer op OS vond ik het nog best wel goed, maar helaas door de spanning waarschijnlijk vond ik haar sommige dingen te overhaast doen, waardoor het slorige foutjes werden als resultaat.. maar ach, ze is nog jong en tijd zat om te groeien! en wieweet op een volgende OS..

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:27

CGJ12 schreef:
Heeft ze al een waardige opvolger voor Idokus?
Die is van '90, dus Peking is wel heel ver weg voor hem.
Zeker als je de aanstormende concurrentie bekijkt met die 8/9 jarigen.

Ze vraagt nu een Spaans paard voor en met het karakter van Sinterklaas.

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:42

Anna42 schreef:
Ze vraagt nu een Spaans paard voor en met het karakter van Sinterklaas.

Wat een onzin Boos!
Een hoop commentaar, het ging id niet goed maar sommige reacties gaan wel erg ver

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:52

Lovely schreef:
Ja, klopt allemaal! Maar zoals voorspeld ging Imke toch beter met die situatie om, die hoorde immers pas heel kort van tevoren dat ze mee moest.
Dit is voor Marlies een buitengewoon leerzame ervaring, want nu leert ze hoe moeilijk het is om en zichzelf onder controle te houden en tegelijk ook haar paard fatsoenlijk voor te stellen.

helemaal mee eens!
marlies hoeft niet helemaal de grond in getrapt te worden.
maar ik vond het er slordig uit zien! en tuurlijk het is altijd weer een goede ervaring.
en ik rijd toch ook wel eens een proefje met 30 graden annemieke Verward Lachen

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:55

Jorie schreef:
Tja, wel jammer. Maar, als leek, vond ik Imke toch beter rijden. Het leek alsof Marlies meer moest vechten met haar paard.

dat vond ik ook!
imke was beter, en had ook het idee dat marlies haar paard echt een beetje moest pushen ofzo.. het leek wel alsof sommige dingen echt met veel moeite gingen.
maarja, het kan niet altijd perfect gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:55

CGJ12 schreef:
Tegen "faalangst" Haha!

Ja die ja Haha!

Deed hij bij mij op het werk een keer. Voor zoveel duizend amsterdamse werkelozen die al 20 jaar bijstand trokken Haha!

Ik heb best gelachen toen Haha! Maar daarna kreeg ik ze echt nog niet aan het werk.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:00

rebeltje schreef:
we hebben het op stal zitten kijken.. maar t ging toch behoorlijk beroerd moet k zeggen.. errug zonde...

Tja vergeet niet dat het om reservecombinaties gaat. Er staan immers 2 beste paarden thuis in hun stal Schijnheilig

Jarwo gaat ook nog even duren voor we die weer zien want nu hij weer oke is heeft Antoinette haar enkelbanden gescheurd van de week.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:00

hoera"]
[quote="Sammm schreef:
Dat van die stangteugel viel mij ook al op ja.

Misschien bang voor protest, als ze stangteugel meer aan zou nemen?

hij hing inderdaad erg los, maar een stang hoort wel recht naar beneden te hangen.
alleen de teugels ervan hingen inderdaad beetje TE los

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:03

Insider schreef:

Jarwo gaat ook nog even duren voor we die weer zien want nu hij weer oke is heeft Antoinette haar enkelbanden gescheurd van de week.

Ach gut Sterkte voor Antionette.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:12

Pipo schreef:
Ja die ja Haha!

Deed hij bij mij op het werk een keer. Voor zoveel duizend amsterdamse werkelozen die al 20 jaar bijstand trokken Haha!

Ik heb best gelachen toen Haha! Maar daarna kreeg ik ze echt nog niet aan het werk.

"ik wil wel werken maar ik durf niet" zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:12

Marlies heb ik in Mechelen ook al zien sturen op compleet losse stangteugels. Stond daar niet iets over in de reglementen trouwens?

Ik vind het sneu voor Marlies, maar ben het ermee eens dat dit eigenlijk wel voorzien was. Ik heb in het verleden bij andere paarden ook wel eens het gevoel gehad dat Marlies eigenlijk 5% meer scoort dan een ander met dezelfde proef zou krijgen. Toch heb ik er bewondering voor dat ze daar maar rijdt, hoor (we zijn even oud Haha!)

Komt de voorspelling dat Lancet een beter GP paard dan een LT paard zou gaan zijn toch uit! Ik vind het echt een superprestatie voor Imke! Zeker als je meeneemt dat ze vertelde dat hij in de ring liet zien wat hij thuis ook kan. Dat zijn de proeven dat je na afloop gewoon 100% tevreden bij je paard in het hok staat.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:16

jammer voor marlies hoor, ze heb goed der best gedaan, en nu op morgen benieuwd wat anky en sven er van gaan bakken Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:30

Vind Idocus een heel mooi paard. Vond het erg jammer van de piaffe, passage was wel mooi en ja, jammer van het foutje in de changementen. Had het gevoel dat ze af en toe behoorlijke ophoudingen moest maken, bijvoorbeeld bij de changementen en het appuyeren. Er zaten wel hele mooie momenten in en voor een meisje van 23, op dat niveau... Ik doe het haar niet na!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:32

Ik vond Marlies zeker tegenvallen.

Uiteraard daar gelaten dat het bloedje heet is en het niet niks is dat je daar mag starten.

Maar ik vond de uitgestrekte draf achter vlak en mocht meer expressie hebben. Passage kwam de eerste keer niet goed uit de verf en de piaffe werd wel erg vroeg ingezet en niet duidelijk gemarkeerd. Over het algemeen kon de drafreprise beter.

Galop ging echt stukken beter en met name de zig zag was prachtig, alsmede de uitgestrekte galop. Zonde van de tempi's. Waren het er wel 15? 1e pirouette mooi, 2e iets groot. Galop was aanzienlijk beter dan de draf en hiermee ook het sterkste punt van de combi.

Laatste passage heel slingerend en ook hier kon ik niet zien waar de piaffe begon en eindigde en dus ook niet kunnen tellen hoeveel passen dit waren.

Al met al toch petje af voor Marlies. Er staat toch een hoop druk op je schouders op dat moment. Dat Marlies er niet aan gereden zou hebben spreek ik tegen; ze was hard aan het werk daar in de ring, maar Idocus bleef helaas flauw op het been in het drafwerk.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:36

Het waren inderdaad maar 13 of 14 eners

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:43

Het enige wat ik er nog over kan zeggen is 'Jammer, maar helaas'. Scheve mond

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:03

Ik zit net de herhaling te kijken.
Ligt het aan mij of ziet het er heel rommelig uit ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:05

Lees dit topic maar eens door. Haha! Haha! Haha!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:05

Veel pluk-en trekwerk omdat het paard onvoldoende balans in de bewegingen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:07

Anna42 schreef:
Veel pluk-en trekwerk omdat het paard onvoldoende balans in de bewegingen heeft.

Hai Anna, kom je jezelf in dit topic ook gelijk geven??
Lachen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:07

Ja vond het ook een beetje plukkerig, dacht zeg het netjes Haha!
Ik vond het er echt rommelig uitzien, heel erg jammer.
Bij wie traint ze eigenlijk ? Vind wel dat er wat aan haar houding en zit gedaan mag worden Haha!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:10

Heb het net eventjes gekeken en het deed me weinig als ik eerlijk ben. Vond het er rommelig uitzien, jammer.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:11

Lovely schreef:
Hai Anna, kom je jezelf in dit topic ook gelijk geven??
Lachen.

*LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:13

"Let's play stall Coby van Baalen" Haha! Knipoog

Volgens mij sloot Idocus zich gewoon totaal af voor Marlies. Ze had hem nog harder kunnen schoppen, dat had dan ook weinig uitgemaakt. De laatste piaffe was niet eens slingerend te noemen, hij drukte gewoon tegen haar beenhulpen in.

Maar als ik heel eerlijk ben, zo heb ik hem dus eerder ook zien lopen. Dit is gewoon wat ie doet... In dat opzicht vind ik het dus niet tegenvallen.

Ik moet wel zeggen dat ik er bewondering voor heb hoe Idocus is opgeknapt. In het begin toen ze hem net had liep ie compleet in 2 stukken, dat heeft ze er nu aardig uit. Al blijft ie gewoon heel erg strak in de verbinding.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:32

vind het sneu voor marlies...
Je bent lang aan het trainen en nu komt het er niet helemaal uit...

ze kunnen beter!