De spaanse schimmel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:27

Anna42 schreef:
Soto en Invasor verdienen terecht waardering voor deze prestatie. Het probleem is dat Invasor niet past in beeld dat de Nederlanders gecreeerd hebben over een dressuurpaard. Zonder zich eerst af te vragen of dat beeld wel juist is, begint men de arrogantie ten top gelijk dit voortreffelijke paard af te kraken.
FOUTENKIJKERS blijven KNOEIERS

AMEN!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:28

frunnik schreef:
Nee, je vergelijkt het paard met de regelementen van de FEI en op sommige punten voldoet de schimmel daar meer aan, maar op een hoop punten voldoet een KWPNer er meer aan.
Als het zo zou zijn zoals jij zegt zou ieder paard GP paard kunnen worden, zolang ze maar op het maximale van hun kunnen presteren, en dat is niet het geval Knipoog

Wat zijn de FEI reglementen dan? Lachen

Wat mij betreft zou ieder paard GP kunnen worden, zolang ze maar de passage, piaffe, changementen ed meer op z'n minst correct kunnen uitvoeren. Haha!
Een paard met net dat ietsje meer haalt een podiumplek, hetzij in lengtebuiging, hetzij in verzameling. Tong uitsteken
Of nee, niet in dat laatste want dan barst de hel los. Schijnheilig

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:30

Loolapelooza schreef:

Wat mij betreft zou ieder paard GP kunnen worden, zolang ze maar de passage, piaffe, changementen ed meer op z'n minst correct kunnen uitvoeren. Haha!
Een paard met net dat ietsje meer haalt een podiumplek, hetzij in lengtebuiging, hetzij in verzameling. Tong uitsteken
Of nee, niet in dat laatste want dan barst de hel los. Schijnheilig

Inderdaad, een paard wat correct zijn oefeningen kan uitvoeren kan een GP lopen OK dan!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:31

Loolapelooza schreef:

Die zou je even op kunnen zoeken als je het echt wilt weten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:32

VValar schreef:
Ja maar waar gaat de hele wedstrijd sport dan eigenlijk om?

Om wat ze zelf presteren, die score ga je dan naderhand met elkaar vergelijken, de beste wint.
Met de nadruk op naderhand en niet op voorhand. Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:33

Ik vind trouwens nog steeds dat een KWPNer IN TOTAAL!!!!!! meer afdruk, lengtebuiging en schwung laat zien dan een andalusier.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:34

Loolapelooza schreef:
Om wat ze zelf presteren, die score ga je dan naderhand met elkaar vergelijken, de beste wint.

Wat ze zelf presteren wordt vergeleken met de FEI regelementen, en niet op wat er zo schattig uitziet

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:35

frunnik schreef:
Die zou je even op kunnen zoeken als je het echt wilt weten

Behulpzaam van je maar ok, Google here I come! Cool

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:37

Loolapelooza schreef:
Behulpzaam van je maar ok, Google here I come! Cool

Sorrie, maar ik heb ze ook niet op mijn nachtkastje liggen Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:38

Loolapelooza schreef:

Nee de wedstrijdsport draait om vergelijkingen. Alleen maar vergelijken met anderen. Anders had je net zo goed in je eigen bak aan huis de sterren van de hemel kunnen rijden als het je echt alleen maar ging om je eigen prestatie en dat van je paard. Tuurlijk rijdt je op een wedstrijd voor jezelf, maar je prestaties worden weer vergeleken met de regelementen van de desbetreffende wedstrijden en daarna idd zoals jij al zegt met de rest. De beste wint, in vergelijking met de anderen. Dat is nou juist ook het leuke aan wedstrijd sport Haha!

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:41

Passage en de Piaffe zijn echt super van deze schimmel maar de verruimingen zijn een regelrechte ramp!Als dit een goede uitgestrekte stap en draf was Verward !!!! Dan heb ik ook nog wel een vol gevreten shetlander staan. Bloos! Een leuk paard hoor en een knappe proef maar ik vindt de punten veel te hoog.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:41

VValar schreef:
Nee de wedstrijdsport draait om vergelijkingen. Alleen maar vergelijken met anderen. Anders had je net zo goed in je eigen bak aan huis de sterren van de hemel kunnen rijden als het je echt alleen maar ging om je eigen prestatie en dat van je paard. Tuurlijk rijdt je op een wedstrijd voor jezelf, maar je prestaties worden weer vergeleken met de regelementen van de desbetreffende wedstrijden en daarna idd zoals jij al zegt met de rest. De beste wint, in vergelijking met de anderen. Dat is nou juist ook het leuke aan wedstrijd sport Haha!

Klopt, en vandaag waren Soto en Invasor de beste, in vergelijking met de rest *LOL*

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:46

stormpje schreef:
Passage en de Piaffe zijn echt super van deze schimmel maar de verruimingen zijn een regelrechte ramp!Als dit een goede uitgestrekte stap en draf was Verward !!!! Dan heb ik ook nog wel een vol gevreten shetlander staan. Bloos! Een leuk paard hoor en een knappe proef maar ik vindt de punten veel te hoog.

Ja daar ben ik het nou ook mee eens. En als je shetlander de oefeningen 'correct' uitvoerd, zie ik geen reden waarom jij niet met je volgevreten (schattige) shetlander grandprix kan rijden Haha! Tong uitsteken

Citaat:
Klopt, en vandaag waren Soto en Invasor de beste, in vergelijking met de rest *LOL*

Tja, en dat is weer het nadeel (of voordeel) van jurysport. Deze Spanjaard heeft veel geluk gehad vandaag. Kijk zijn score was gewoon een beetje te hoog gegrepen. Maarja, andere hebben daar weer misschien een andere mening over. Kijk die juryleden zitten er niet voor niks en zullen het wel weten. Maar degene die de dressuur al de hele ochtend hebben gevolgd en er een béétje verstand van hebben, weten wel gewoon dat deze score érg hoog was voor zijn gereden proef. Maar goed, de juryleden zullen het wel weten zullen we maar zeggen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:47

Hoe slecht Soto er misschien ook op zit, hij verdient waardering voor zijn prestatie. Ik vind het knap dat hij vandaag iedereen achter zich laat OK dan!
De juryleden hebben voor het geven van waarderingen doorgeleerd, wie zien het hier nu niet goed?????

Is dit nu die haat en nijd langs de kant van de ring waar je zo veel over hoort?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:50

bealy23 schreef:

Sommigen hadden/hebben het daar duidelijk moeilijk mee. Schijnheilig Haha!

En Vvalar, we zeggen toch beide hetzelfde Verward Tuurlijk draait wedstrijd sport om vergelijkingen met anderen, anders was het geen sport. Maar ik heb het (net zoals jij) over de uiteindelijke prestatie en die heb je pas naderhand, niet voor of tijdens. Haha!
Achteraf mag je vergelijken, maar eerst dien je ieder paard individueel te beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:51

Tjongejonge, deze zelfde discussie werd ook gevoerd na Jerez, er heeft toen zelfs een artikel over IDS gestaan, over het verschil tussen de barokke paarden en onze warmbloeden.

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:51

Vasthi schreef:
Hoe slecht Soto er misschien ook op zit, hij verdient waardering voor zijn prestatie. Ik vind het knap dat hij vandaag iedereen achter zich laat OK dan!
De juryleden hebben voor het geven van waarderingen doorgeleerd, wie zien het hier nu niet goed?????

Is dit nu die haat en nijd langs de kant van de ring waar je zo veel over hoort?

Nee hoor,dit noemen ze een discussie

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:53

Vvalar schreef:

Ja daar ben ik het nou ook mee eens. En als je shetlander de oefeningen 'correct' uitvoerd, zie ik geen reden waarom jij niet met je volgevreten (schattige) shetlander grandprix kan rijden Tong uitsteken Haha!

Volgens de FEI reglementen is die te klein om te mogen starten in GP.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:54

Loolapelooza: ik denk dat we het idd wel over hetzelfde hadden Haha! Misschien begreep ik je even verkeerd.

Citaat:
Volgens de FEI reglementen is die te klein om te mogen starten in GP.
Haha waar google al niet goed voor is Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:56

Loolapelooza schreef:
Net wat je zegt, die lelijke, enorme veel te vette schimmel zonder nek of kaak met die "matige" of zeg maar gewoon zonder draf staat toch wel mooi eerst.

Dus droom maar lekker verder ja.

Begrijp ook niet wat er zo wordt afgegeven op Soto en Invasor, allemaal met het verkeerde been uit bed gestapt?
Beetje respect voor die man en z'n paard mag wel, vind dat sommige onder jullie danig kinderachtig en jaloers reageren.
Zielig is dat, voor die ene keer dat er is géén Warmbloed op kop staat. Gaaaap
De FA droom stuk geslagen? Jullie zouden je misschien beter eens een keer meer open stellen, maja wat den boer ni kent fret hem ni hé dus blijf je maar lekker verder druk maken over achterbenen en lendenmechanismes en verruim vooral je horizon niet!

Soto is een goede ruiter die veel meer doet dan jullie weet van hebben, het feit dat hij met dergelijk paard op zulk niveau weet te presteren vind ik een pluim waard.

Voor mij is de kous hier af, menig onder jullie hebben duidelijk een lesje respect nodig.

Goooo Laura! OK dan!

Het wordt tijd dat het gedaan is met het beoordelen op spectaculariteit van de bewegingen (lees:voorbenengezwaai zonder kont eronder) maar dat er naar correctie van de oefeningen wordt gekeken. Ik heb het vandaag niet gezien, maar ik kan me niet inbeelden dat iemand zo veel punten krijgt als hij een slechte proef rijdt.

Respect voor Soto!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:57

Niemand zei dat hij een slechte proef reed hoor.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:59

frunnik schreef:
Dat komt allemaal door het 'slechte' RABObank talentenplan Haha! Haha!

Reed een ex-winnares van de plan ook niet met een dikke vette schimmel van Spaanse afkomst?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:00

VValar schreef:
Niemand zei dat hij een slechte proef reed hoor.

Dat heb ik dan toch anders gelezen.

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:01

Idra schreef:
Goooo Laura! OK dan!

Het wordt tijd dat het gedaan is met het beoordelen op spectaculariteit van de bewegingen (lees:voorbenengezwaai zonder kont eronder) maar dat er naar correctie van de oefeningen wordt gekeken. Ik heb het vandaag niet gezien, maar ik kan me niet inbeelden dat iemand zo veel punten krijgt als hij een slechte proef rijdt.

Respect voor Soto!

Ik heb idd heel veel kont gezien alleen erop en niet eronder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:01

Loolapelooza schreef:
Volgens mij gaat het helemaal niet om de hoeveelheid van lengtebuiging en ruimte maar om de correctheid. Een PRE kan heus wel correct strekken en verruimen, alleen zal die nooit zo lang worden als een Warmbloed omdat die gewoonweg korter is. Correct is correct, en dat verdient z'n punten.

Er staat nergens in het reglement een minimum aantal centimeters en dus is je post wat onzinnig.
Je eerste opmerking slaat als een tang op een varken omdat in nogal wat oefeningen vooral Lengtebuiging wordt gevraagd en als je dat niet kunt tonen, is de oefening niet correct.
Strekken is weer een heel ander verhaal, dat is gewoon een onderontwikkeld item bij dit soort paarden (om het maar geen gebrek te noemen).