schiet talentenplan zijn doel voorbij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:05

frunnik schreef:
Ja maar aan de andere kant denke een heleboel mensen hier, "hij is goed, dan zal hij dus wel duur zijn". Knipoog
Terwijl ze hem ook als jong paard gekocht of zelf gefokt kunnen hebben *LOL*

Maar zou je dat paard NU moeten kopen..... dan is ie ook veel duurder lijkt me zo?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:11

Ik heb hem pas een jaar. Maar zou ik hem moeten kopen zoals hij nu is dan zou ik hem niet kunnen betalen. Maar dat is dus mijn punt, ik heb er nu wel wat langer werk aan omdat ik hem (bijna) alles zelf moet leren, maar dan heb ik wel een goed paard

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:17

frunnik schreef:
Ik heb hem pas een jaar. Maar zou ik hem moeten kopen zoals hij nu is dan zou ik hem niet kunnen betalen. Maar dat is dus mijn punt, ik heb er nu wel wat langer werk aan omdat ik hem (bijna) alles zelf moet leren, maar dan heb ik wel een goed paard

Maar als je niet het talent of de mogelijkheden hebt om een paard dat groen is op te leiden, zul je een paard moeten kopen dat verder doorgereden is.... en dan is de prijs er dus werkelijk goed naar !

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:20

ja, maar dan heb je ook het talent (nog) niet. Ik ben ook begonnen met een doodgewonen e-pony zonder papieren die L liep. Gekocht voor 3000 gulden. Maar dat is een kwestie van tijd en leren.
Maar inderdaad op deze manier red je het niet om net als Thamar op je 18de Grand-prix te rijden. Maar ik ben ook pas 21

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:23

frunnik schreef:
ja, maar dan heb je ook het talent (nog) niet. Ik ben ook begonnen met een doodgewonen e-pony zonder papieren die L liep. Gekocht voor 3000 gulden. Maar dat is een kwestie van tijd en leren.
Maar inderdaad op deze manier red je het niet om net als Thamar op je 18de Grand-prix te rijden. Maar ik ben ook pas 21

Tja, maar Thamar heeft ook kant en klare paarden onder dr kont gekregen.... Lips are sealed

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:25

Thamar is gewoon op het juiste moment de juiste mensen tegen gekomen,. Net als bv. Maaike Lassche. (die reed hier vlakbij gewoon aan de manege)

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:27

Dat is een kwestie van geluk, maar ook een hoop inzet. Hoe veel geluk zij ook heeft gehad, ze heeft er toch echt wel hard voor moeten werken. En tuurlijk wou ik dat ik ook die kans had gehad.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:27

annegti schreef:
Thamar is gewoon op het juiste moment de juiste mensen tegen gekomen,. Net als bv. Maaike Lassche. (die reed hier vlakbij gewoon aan de manege)

Dan heb ik toch effe meer respect voor diegenen, die het wel op eigen kracht redden en door keihard te werken! Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:33

Ja maar ze hebben het ook op eigen kracht gered, ze hebben alleen de juiste kansen gekregen en gegrepen. Kwestie van geluk. Dat maakt het natuurlijk een stuk makkelijker, maar ze hebben nog steeds wel zelf gereden en getraind om beter te worden. Een hoop meiden verliezen rond hun 16de toch echt de intresse en de discipline in paarden die voor de sport toch echt nodig zijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:34

Ik vind Maaike anders het ultieme voorbeeld van een manegemeisje wat in de paarden terecht komt. Zoals ik al zei reed ze hier vlakbij aan de manege op manegepaarden. Toen ze bij v/d Berg terecht kon fietste ze elke dag naar Wezep om daar te rijden en in de stallen te werken. (is toch zeker 45 minuten fietsen, *in mijn tempo*) Het is misschien geen vakken vullen wat ze deed maar stallen mesten is volgens mij zwaarder.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:36

frunnik schreef:
Ja maar ze hebben het ook op eigen kracht gered, ze hebben alleen de juiste kansen gekregen en gegrepen. Kwestie van geluk. Dat maakt het natuurlijk een stuk makkelijker, maar ze hebben nog steeds wel zelf gereden en getraind om beter te worden. Een hoop meiden verliezen rond hun 16de toch echt de intresse en de discipline in paarden die voor de sport toch echt nodig zijn.

Ik moet zeggen dat ik altijd liever een talentje zie die op eigen kracht met een middelmatig paard goed rijdt, dan iemand die op een gegeven moment het juiste materiaal onder de kont krijgt geschoven.

Dat bedoelde ik met op eigen kracht.

(Ik ga zometeen overigens mijn zelf bij elkaar gespaarde "leuk basispaard" maar weer eens rijden, kijken of hij de achterwaartse salto al wil doen *LOL* Tong uitsteken )

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:42

succes dan maar met je achterwaartse salto!!!

Maar allen met het juiste materiaal zul je een kans maken om aan de top te komen, en dat is ook de reden dat je deze namen zoveel hoort

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:46

annegti schreef:
Ik vind Maaike anders het ultieme voorbeeld van een manegemeisje wat in de paarden terecht komt. Zoals ik al zei reed ze hier vlakbij aan de manege op manegepaarden. Toen ze bij v/d Berg terecht kon fietste ze elke dag naar Wezep om daar te rijden en in de stallen te werken. (is toch zeker 45 minuten fietsen, *in mijn tempo*) Het is misschien geen vakken vullen wat ze deed maar stallen mesten is volgens mij zwaarder.

Helemaal mee eens OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:17

frunnik schreef:
Maar allen met het juiste materiaal zul je een kans maken om aan de top te komen, en dat is ook de reden dat je deze namen zoveel hoort

Je bedoeld denk ik de kinderen van succelvolle ruiters?
Een bekende achternaam blijkt dan een grotere sleutel tot succes te zijn dan goed rijden alleen. Dat komt ook vast en zeker omdat kinderen van succesvolle ouders met de paplepel binnenkijgen wat er behoort tot een professionele instelling. Ook dat geeft dergelijke ruiters al een voorsprong.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:10

Jippie schreef:
Je bedoeld denk ik de kinderen van succelvolle ruiters?
Een bekende achternaam blijkt dan een grotere sleutel tot succes te zijn dan goed rijden alleen. Dat komt ook vast en zeker omdat kinderen van succesvolle ouders met de paplepel binnenkijgen wat er behoort tot een professionele instelling. Ook dat geeft dergelijke ruiters al een voorsprong.

Inderdaad! En dat is het hele eieren eten, want hebben deze kinderen dan nog wel 'recht' op óók nog eens hulp van de Rabobank?

Want het is niet én de kinderen van bekende ouders én de kinderen van hier om de hoek, ze worden allemaal op een grote hoop gegooid en daar worden de besten uitgehaald. En voordat de potentiële (want daar hebben we het hier over) talentjes van hier om de hoek écht goed gaan rijden hebben ze eerst de hulp van bijv. de Rabobank nodig => maar de kinderen die paardensport met de paplepel ingegoten hebben gekregen hebben de voorsprong, en gaan er dus uiteindelijk met de Rabobank-plaatsen vandoor (op een enkeling na dan).... Zonde, want ik weet zeker dat er zo een hoop talentjes onopgemerkt blijven!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 21:22

En dat bedoel ik nou, dus kom op met de de plannetjes(concreet) dan kan Insider ze meenemen naar de knhs, of te wel: Hoe kun je voorkomen dat de Rabobanktalenten altijd dezelfde zijn of diegene die al een voorsprong hebben.