Zuid-Hollandse kampioenschappen 13-8 wie???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 08:30

Nou Fitz en prak jullie hebben als het goed is zometeen mijn zus als jury Lachen

Nu weet ik ook waarom mijn moeder ineens niet meer hoefde te komen..

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 08:53

Voor de mensen die willen weten of ze mij gezien hebben. Ik reed los tussen die 40 paarden met een touwtje om mijn paard zijn nek. Heb vast wel iemand een keer in de weg gezeten. Schijnheilig

@ tazz: 5 september komen wij weer oefenen. OK dan!

En voor iedereen die vandaag nog moet rijden, VEEL SUCCES!!!!! Haha!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 09:25

frunnik schreef:
Voor de mensen die willen weten of ze mij gezien hebben. Ik reed los tussen die 40 paarden met een touwtje om mijn paard zijn nek. Heb vast wel iemand een keer in de weg gezeten. Schijnheilig

@ tazz: 5 september komen wij weer oefenen. OK dan!

En voor iedereen die vandaag nog moet rijden, VEEL SUCCES!!!!! Haha!

Jou heb ik ook gezien Tong uitsteken
Een vriendin van me vroeg nog waarom je dat had, ik zei misschien doet ie welles gek en dat ze dan meer houvast heeft ofzo Verward

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:12

ik heb olivier ook gezien! in de binnenbak er was ook een meisje op een vos met een bontje eronder,en die was best klein die stapte dur paard van dur ma uit en ik stond aan de bak rand met een ijsblauwe kleur jas,ik heb jou met olivier dus gezien stond op het dekje!! Tong uitsteken

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:34

Hé xjessx, ik zal nog een foto plaatsen, maar dat doe ik ff een andere keer, want ik moet me nog aanmelden voor zo'n site , maar nu ga ik eerst paardrijden zometeen Haha! . Trouwens waar ik gisteren nog wel van baalde: ineens kwam er achter de dressuurring (echt direct achter A) een auto langsrijden Verward (terwijl die ook achter het daarachter gelegen losrijterrein had kunnen rijden) maar die kwam vast te zitten in de modder (tussen K en A) Scheve mond . Dus die geeft een flinke peut gas, zo van hheeeeennnngggghhenngg Boos! ! Ik moest net middengalop gaan doen, maar mijn paard schrok zich kapot en sprong naar voren (werd meer rengalop Haha! ). Gelukkig bleef ik nog wel op de volte, maar het onderdeel was wel verpest Verdrietig . En daar baalde ik van want ze liep super!! Door de wind rond mijn oren en mijn eigen concentratie had ik zelf die auto nog niet gehoord, anders had ik alvast kunnen anticiperen op een schrikreactie, maar ja te laat ......

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:42

Prakkie en paard van Fitzroy door naar de finale

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:21

Zo het weer werkte in elk geval mee vandaag! Ik had niet zo goed gereden had een paar foutjes en zat een beetje mee te liften maar goed ik ben uiteindelijk 14e geworden en ik ben er erg blij mee!!! We moeten nog zoveel leren en nu moeten we de puntjes op de i gaan zetten! maar dat komt wel, ik heb Prakkie weer zien rijden en dat ging weer erg lekker,ze stond ook 1e dus dat bied goede perspectieven voor vanmiddag!!!
Wel vond ik het punten verschil bij sommige combinaties erg groot, er waren mensen die hadden 170 en 190 en nog 1 die had 173 193 erg vreemd.............maar ja dat hou je met een jurysport.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:46

Mijn zus zei al dat ze hoger zat dan de andere jury.. Tja, dat gebeurd nu eenmaal he

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:15

ja een beetje l*llig allemaal heh iemand die ik ken had gister 157 en 172 echt een heel verschil, maarja dressuur is oneerlijk vind ik Tong uitsteken
Enneh.. michelle77 ik heb je weer gezien Tong uitsteken en ik heb naar je proef staan kijken, volgens mij heb je mij ook gezien haha
Idd remi het weer werkte gelukkig wel mee vandaag ik had echt geen zin om weer in die plensende regen te staan

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:07

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:59

Stalgenoot van mij is reserve kampioen geworden (L1) Iemand misschien perongeluk foto's? Bruin paard met 4 witte benen, geen aftek. aan het hoofd

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:01

Wat heeft prakkie gedaan, en nogmaals Fitz, enorm gefeliciteerd met jullie 'overwinning' en veel succes op de hippiade

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:04

Prakkie was wel door naar de middag.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:25

Eleonoor schreef:
Wat heeft prakkie gedaan, en nogmaals Fitz, enorm gefeliciteerd met jullie 'overwinning' en veel succes op de hippiade

Prakkie stond na het ochtendprogramma 1e maar helaas zakte ze na de kur waarin Prakkie nogal heet werd door een onoplettende man van de muziek naar de 3e plek. Dus ook door naar de Hippiade!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 08:27

jaja, ben gewoon reserve-reserve-kampioen geworden Knipoog

Ik stond na de ochtend dus eerste, maar alles wat met een minimaal verschil, dus er kon echt nog van alles gebeuren...

Ik mocht als laatste kur rijden, met de kur die Eyes heeft gemaakt, en echt super bij prakkie past (zit nl. muziek in uit de film Practical Magic).
Ik stond dus klaar om met mijn kur te beginnen, en ik stak min hand op, en nog een keer en nog een keer....maar er gebeurde niets...de man van de muziek was even met andere dingen bezig, ipv opletten of hij de muziek moest starten.
Prakkie stond ondertussen al een paar minuten stil en werd daardoor nogal heet. Toen eindelijk mijn muziek begon, had prakkie zoveel heetheid opgespaard dat ze in het begin aardig wat spanning had. Ik begin mijn kur met bij de D halthouden en groeten en dan gelijk een appuyement in draf, van D naar B. Maar omdat ze nu spanning had en al niet stil stond, gingen we dus in galop weg, en dook ze heel erg...

Dat heeft in mijn eerste onderdelen toch wel doorgewerkt. Verder was ik erg tevreden en heb in mijn techtnische gedeelte ook nog 8-en bij staan.

Uiteindelijk dus derde geworden, en was daar erg tevreden over. Ik vergeet zo snel dat prakkie pas 7 is, en dat ze eigenlijk alles gewoon doet...en ben dus erg blij met haar en errug trots op haar.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:58

Super hoor Prakkie 3e is echt super!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:28

Trouwens, het verbaasde mij wel erg dat Micha Knol kampioen is geworden, na het ochtendprogramma stond hij nog 8e achter Fitz. Hij ging nl. voor Fitz de ring in met de kur.
Ik vind van 8 naar 1 wel een hele grote sprong Verward
Verder is het natuurlijk een supergoed paard, maar ja, hij heeft dan ook al Lichte Tour gelopen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:23

xjessx schreef:
heet wendy dikken van d'r achternaam??
Anders heb ik je gezien zeer kwijlbaar paard met een super mooie draf

Nee de Wendy die hier post is Wendy Lubbers. Wendy Dikken is (ik is heel trots) mijn instructrice, het paard waar ze op start is van een lesklant van haar, Majestic. Echt heel erg goed! Heb je ook haar Kur gezien? Die had ze van iemand "geleend"en daar voor het eerst gereden met wat improvisatie talent kom je een heel eind! Ze was uiteindelijk reservekamp!

Ikzelf had zaterdagochtend best een goed gevoel, maar de jury vond het minder, ik had 153 en 158, maar 8e! (eerst mochten er 8 door later 10 naarde middag)
De middag liep ie een stuk fijner, wat vlotter en opgerichter. Toen met de uitslagen(na een blamage om eerst Caroline Geeve als ZH kamp op te roepen en toen te herroepen), bleek ik 5e!!!!!!!!!! Ik had me dus t.o.v. vrijdag een plaats verbeterd!!!

Toen ik mn punten ging halen bleek ik smiddags bij de hoofdjury 171 te hebben en bij de immer fijne meneer Bal 159! Maar ach ik mag naar ermelo dus maakt t niet uit!!

Maar ik ben stiekem best trots, ik rij pas sinds februari op Olivier en toen liep ie nou niet echt bijzonder. In een half jaar tijd zijn we enorm gegroeid en verbeterd (voor de mensen die ons kennen weten hoeveel) ik deed mee met de selecties voor de ervaring en met het idee van Je weet nooit, Vlaardingen was al waanzinnig. Heb enorm veel geoefend (normaal rij ik 2x id week, nu afgelopen week elke dag en 2x les om het wijken en halthouden/achterwaarts erin te krijgen, daar heeft ie enorm veel moeite mee) en dan een resultaat als dit? Gewoon ff 5e van Zuid Holland worden met die bolle! BEN ZO BLIJ!!!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:25

Fitzroy schreef:
Yes, Fitz is door in het Z2 en mag naar de Hippiade.

Zie mijn verslag: [WD] Fitz mag naar de Hippiade!!

Ik heb je nog zien staan, toen jullie hoorde dat Dennis door mocht hoorde we een enorme kreet van blijdschap... haha Ik stond in het groepje voor jullie, naast iemand met rood haar, ikzelf in compleet tenue (marije de lange, wendy dikken stonden er ook bij)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:45

Michelle77 gefeliciteerd!
De prijsuitreiking van de L2 was zeker een blamage. Ik hoop voor dat meisje dat ze iig nog een deken krijgt, dan maar als troost met reservekampioen er op.

Wij hebben trouwens nu onze twijfels of ze niet alleen het laatste onderdeel hebben genomen gezien de einduitslag in het Z2.

Ik ging idd lichtelijk uit mijn dak, ik vond het zo gaaf voor ze, zowel voor Dennis als voor Fitz. Een bekroning op de combinatie, want eigenlijk zou dit hun laatste wedstrijd zijn.
Dat de Hippiade er nog achteraan zou komen had ik niet durven dromen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:10

Fitzroy schreef:
Michelle77 gefeliciteerd!
De prijsuitreiking van de L2 was zeker een blamage. Ik hoop voor dat meisje dat ze iig nog een deken krijgt, dan maar als troost met reservekampioen er op.

Wij hebben trouwens nu onze twijfels of ze niet alleen het laatste onderdeel hebben genomen gezien de einduitslag in het Z2.

Ik ging idd lichtelijk uit mijn dak, ik vond het zo gaaf voor ze, zowel voor Dennis als voor Fitz. Een bekroning op de combinatie, want eigenlijk zou dit hun laatste wedstrijd zijn.
Dat de Hippiade er nog achteraan zou komen had ik niet durven dromen.

Ze heeft idd een deken gekregen. Het was voor haar uitermate banketstaaf, want tot dan toe had ze alles gewonnen, 2 selectie wedstrijden, kringkampioen, vrijdag beste vd L2, zaterdagochtend beste en dan eerst geroepen worden en het dan terug moeten geven.

Ikzelf heb ook mn twijfels of ze niet alleen de middagproef hebben gebruikt, ikzelf stond eerst 8e en Mariska 9e, ik werd uiteindelijk 5e en zij 4e. En de top 3 vond ik ook raar. Maar ach het zij zo, als ze idd de laatste proef hebben gebruikt was het voor mij een voordeel. (en bovendien iedereen die over moest rijden, was zoiezo al door naar Ermelo)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:17

Maar als ze idd alleen het middagprogramma hebben gebruikt is dit niet conform het vraagprogramma.
Mensen die dus 's middags duidelijk minder gepresteerd hebben dan 's morgens zouden hier terecht protest tegen aan kunnen tekenen.
Dan zouden de uitslagen en geselecteerden nog wel eens heel anders uit kunnen pakken.
Ik vind het ook vreemd dat het nog niet op de site staat terwijl er gisteren gezegd werd dat de utislagen er 's avonds op zouden komen te staan.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 17:19

Ik vond het allemaal maar slecht geregeld, ik heb bijna alle L2 ruiters zien rijden, en als je dan de einduitslag zag. Nou dan snap ik er niks meer van. Er mochten er toch maar 9 door van de 10?? Dus dan zou een iemand niet doormogen, toch? Na ja doet er ook niet zo toe. Mijn instructrice was ook door, was 's ochtends 4de en 's middags 8dte. Vond ik er raar, maar ja wat doe je eraan.
Ik snapte toch al niks van hoe alles geregeld was, het uiteindelijke programma wijkte nogal eens van het vraagprogramma af. Beetje slordgig.
Prakkie en Fitz gefeliciteerd, ik heb prakkie nog zien rijden en het was idd zonde van de muziek. Het ging wel bij meer mensen fout met de muziek, je was niet de eerste waarbij de muziek iet starte en een aantal keren weigerde er een box enzo.
Nou ja veel succes in Ermelo

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:33

De uitslagen staan inmiddels op de site!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:14

Diegene die kampioen gehuldigd was van de L2 is een vrouw (geen meisje dus) en staat bij mij op stal. Volgens mij wisten ze pas vrij laat dat ze 'onterecht' kampioen gehuldigd was. Voor haar op zich wel jammer, maar ze heeft wel TWEE paarden geselecteerd voor de Hippiade. In de M1 reed ze haar andere paard die ook door mag. Ze is daar vreselijk blij mee dat ze met twee paarden naar de Hippiade mag.

Wat is organiseren en tellen toch moooeeeeiiilijk. De organisatie was daar duidelijk niet op de hoogte van de reglemente waardoor nogal wat fouten ontstonden en lange wachttijden voor de uitslagen. Je ziet het maar, in Drenthe ging het mis met de M1, in ZH met de L2, en zal helaas nog vaak gebeuren.