Waarom Sven en niet Marlies of Imke ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:16

DaniellevA schreef:
(Omdat ik natuurlijk bij de door jullie zogenoemde Dressuurtstal van Baalen fanclub of vriendenclub hoor) ~~}>

Tja.. bij dat 1e hoor ik ook Knipoog

Vriendenclub is nog wat ver weg, maar wie weet ..ooit Schijnheilig haha Tong uitsteken

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:54

FF tussendoor:
MARLIES EN IMKE GAAN OOK NAAR AKEN!!
(ik weet alleen niet wat voor een consequenties het heeft als ze beter scoren dan het team...)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:43

Nistria schreef:
FF tussendoor:
MARLIES EN IMKE GAAN OOK NAAR AKEN!!
(ik weet alleen niet wat voor een consequenties het heeft als ze beter scoren dan het team...)

Het is natuurlijk nog maar de vraag of ze in dezelfde groep starten.
Er is in Aken toch altijd een A en een B groep?
In dat geval is het resultaat niet te vergelijken dunkt me.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:20

DaniellevA"]
[quote="Magique schreef:
Als je van alle observatiewedstrijden de resultaten bij elkaar optelt heeft Marlies de betere kaarten in handen.

Daarom zijn er veel mensen die het niet helemaal begrijpen!!
[/quote]

Dit is precies de reden waarom ik het wél snap. In mijn ogen moet het vierde teamlid enorm stressbestendig zijn, save kunnen rijden en een zekere factor zijn waar de rest van het team op kan bouwen. Een hoop ervaring meebrengen is daarbij een enorme pré.

Marlies presteerd goed op de kleinere observatiewedstrijden, maar op het moment dat het er écht op aan komt dan valt ze door de mand. Of het nou komt doordat dit een groter concours was, of dat er gewoon nóg veel meer van af hing, of dat het meer dagen was. Het maakt niet uit, feit is dat Sven onder grote druk beter presteerd en dat heb je nodig als vierde teamlid!
Hij voldoet wel aan bovenstaande eisen, Marlies niet. Of Bert dit rijtje hanteerd weet ik niet, zal wel niet. Maar daardoor begrijp ik wel zijn keuze.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:25

Ik sluit mij helemaal bij Aimee aan,
met als toevoeging dat niet alleen Marlies soms wat steken laat vallen, maar ook Idocus nog wel eens 'ondeugend' kan zijn.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 16:41

Aimee schreef :

Citaat:
Marlies presteerd goed op de kleinere observatiewedstrijden, maar op het moment dat het er écht op aan komt dan valt ze door de mand. Of het nou komt doordat dit een groter concours was, of dat er gewoon nóg veel meer van af hing, of dat het meer dagen was. Het maakt niet uit, feit is dat Sven onder grote druk beter presteerd en dat heb je nodig als vierde teamlid!
Hij voldoet wel aan bovenstaande eisen, Marlies niet. Of Bert dit rijtje hanteerd weet ik niet, zal wel niet. Maar daardoor begrijp ik wel zijn keuze.

Vorig jaar hoorde ik Coby tegen mijn nichtje Wendy (op de tweede dag van Nijmegen) zeggen, rij maar iets meer behouden, want je staat toch ver genoeg voor.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:08

Sven mag dur heen omdat hij meer ervaring heeft dan Marlies en Imke , ik zou ook liever willen dat marlies of imke dur heen ging, sven heeft het al eens meegemaakt majah

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:24

Hut gaat dur niet om wie hut gegunt wordt, hut gaat dur om welke combinatie van du grootste waarde is voor hut team.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:25

Sjuimpje schreef:
Hut gaat dur niet om wie hut gegunt wordt, hut gaat dur om welke combinatie van du grootste waarde is voor hut team.

Haha! Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:25

Haha!
Haha, sorry moest even heel hard lachen!
En ik moest ook even goed lezen maar je hebt wel gelijk Sjuimpje!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:43

Sjuimpje schreef:

Haha! Klopt Sjuim!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:49

Sjuimpje schreef:

Na flink ontcijferen moet ik zeggen dat ik het eens ben met je Haha! Maar dat had ik al meerdere malen aangegeven in dit topic. Ik snap dat gezeik van de fanclub van van Baalen niet.

Het gaat om het verkrijgen van een goude medaille, niet om wie het liefste/ leukste/aardigste/ mooiste auto en weet ik wat nog meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:59

CGJ12 schreef:
Dat die keuze dan valt op de minder populaire Sven en niet de razendpopulaire Miss SangYong Korando geeft wel aan dat Bert niet achter het gehuil van de wolven aanloopt en sterk in zijn schoenen staat.

Ik doe helemaal niet mee hoor Schijnheilig
Verder vind ik de keuze voor Sven compleet begrijpelijk.
Op zo'n belangrijk evenement is ervaring erg belangrijk, bovendien spreken de uitslagen voor zich.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:06

Horsedances schreef:
rij maar iets meer behouden, want je staat toch ver genoeg voor.

Op een NK Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:11

Magique schreef:
Op een NK Verward

Joh das toch helemaal niet belangrijk.........wat doet zo NKtje er nou toe Knipoog Haha! *LOL*

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:53

Horsedances schreef:
Vorig jaar hoorde ik Coby tegen mijn nichtje Wendy (op de tweede dag van Nijmegen) zeggen, rij maar iets meer behouden, want je staat toch ver genoeg voor.

Da's dus duidelijk; Coby heeft ook de waarheid niet in pacht want met deze (imo nogal kromme) redenatie kan het dus zomaar voorkomen dat je níet in het team komt. Hoever je ook voor staat...

Al kan ik me haast niet voorstellen dat Marlies met dit idee in haar hoofd het afgelopen NK heeft gereden, want zij wist ook wel dat het nu erop of eronder was. Sven wist dat ook en die kon er wél mee om gaan, handig voor als je de spelen moet rijden....

Kortom; ik ben het volledig met Sjuim en Pipo eens!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:49

Dus de conclusie is dat we het nu eens zijn dat het goed is dat Svennie gaat??

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:57

Gail schreef:
Dus de conclusie is dat we het nu eens zijn dat het goed is dat Svennie gaat??

Een dergelijke conclusie kun je alleen samen trekken........

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:04

Horsedances schreef:

Ik denk niet dat Coby hiermee echt behouden bedoelde ,maar meer doelde dat ze gewoon moest zorgen dat ze op safe reed in de proef.Dus Bijv. niet in een uitgestrekte draf en voelt dat al ruim voldoende gaat,er nog een schepje bovenop willen doen en dan het risico dat hij in galop valt. Geen onnodige risico's nemen. Knipoog

Want wat ik dan de rest hier moet nageven als je op een N.K. rijd en je teamplaats hangt er van af,zou ik toch denken het is erop of eronder!! Bloos! Haha!

Schwung

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:11

Leuke discussie,

Bert heeft een moeilijke keuze moeten maken. Jammer dat de vastgestelde regels niet gehanteerd zijn.

Persoonlijk zie ik liever het prachtige plaatje van Marlies&Idocus of de chique Lancet, dan het hardere beeld van de combi Sven&Barclay.

Ik heb alle drie de dagen gekeken in Nijmegen, vond Idocus de eerste dag tegenvallen maar in de Kur vond ik het weer prachtig. Ze groeiden de wedstrijd in.
Lancet is in mijn ogen erg positief opgevallen, ik had hem lang niet gezien. En Sven was save maar het beeld vind ik niet zo spectaculair als Lingh, Lancet of Idocus. (en Salinero natuurlijk)

Tja ga je dan voor save of neem je een risicotje...
In de landenwedtrijd tellen toch de beste 3 resultaten?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:26

Schwung schreef:
Leuke discussie,
[.....] In de landenwedtrijd tellen toch de beste 3 resultaten?

Yep, maar alléén van de landenproef..........

MikeMartens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:38

Schwung schreef:
Leuke discussie,
In de landenwedtrijd tellen toch de beste 3 resultaten?

Ja zeg inderdaad wat een discussie weer bij de prikkers Tong uitsteken ,ben blij dat het bij het springen niet zo moeilijk gaat ammel.De gene die het best scoort gaat mee,en vriendjes politiek hou je toch,ook al is een balk een balk.Maar over het algemeen gaat dat ammel een stuk eerlijker. Haha!

En wij spring ruiters nemen ook eerder een risico,als het paard een keer schrikt of bokt,maakt bij ons ammel geen bal uit als hij maar springt,dus dat ligt weer anders als bij jullie.

Had het die meid van harte gegunt hoor en wat ik zo links en rechts hoor en hier nu lees had ze er ook meer recht op gehad,maar het is niet anders,en daar heb je je bij neer te leggen.Soms valt er tegen de politiek niks in te brengen. Bloos

Op naar Athene gaan voor goud!!!!!!! Pling OK dan! Mike Martens

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:43

Hebben de springers eigenlijk een goed team in Athene, Mike??
(ben daar niet zo in thuis..)

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:45

Schwung schreef:

Ik zou een risicotje nemen, je mag toch 1 resultaat wegschrappen.. Haha!

MikeMartens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:56

Nistria schreef:
Hebben de springers eigenlijk een goed team in Athene, Mike??
(ben daar niet zo in thuis..)

Direct na het CHIO van Aken zal Romp de equipe bekend maken die uitgezonden wordt naar de Olympische Spelen van Athene.

Hieruit word gekozen:

Leopold van Asten–VDL Groep Fleche Rouge en VDL Groep Think Twice
Gert-Jan Bruggink–Joel
Gerco Schröder –Eurocommerce Geneve en Eurocommerce Monaco
Wim Schröder–Eurocommerce Berlin en Eurocommerce Montreal
Jan Tops–Roofs en Grande Dame
Eric van der Vleuten–Audi’s Jikke
Albert Zoer– Lowina