Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:34

Ik heb ook 2 kleuren setjes. Blauw & bordeaux. Heb ook nog een zwart jasje, die gaat aan als het echt heel koud is want die is fleece gevoerd :+ Even beide setjes op Donna.

Afbeelding
Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 12:13

2 waardeloze proeven gereden, het zit ff niet mee -O- ik wacht nog op de punten maar het was echt heel slecht :n

Het ging allemaal niet lekker vandaag, eerst zat ik half uur te vechten om mijn trailer aan te koppelen omdat dat onding ineens niet mee wilde werken, door de vertraging slecht ingepakt en zonder handschoenen vertrokken. Ik was door het gedoe met de trailer al sowieso laat maar de organisatie was ook nog te laat met baan opzetten :roll: daardoor maar 10 minuten ofzo los kunnen rijden. En last but not least mijn proef vergeten :')

Volgende week een herkansing, wel op een andere plek en denk dat dat al verschil maakt. Hier moest ik elke proef in een andere baan rijden, eentje zonder paarden erbij, als je op een kijkerige stresskip zit schiet het niet op.

Euridicey

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:17

Ohhh wat een drama klinkt dat Flyhigh!! Maar hey, je bent weer een ervaring rijker :3

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:23

Ik lees ook weer mee! Vorig jaar vooral meegelezen want van starten is het niet gekomen. Dit jaar wel van plan om met mijn haflinger te starten.
Onderling al wel twee keer B gestart waar we 196,187,217 en 214 punten haalde. Dus klaar zijn we zeker. Nu nog de startpas aanvragen en het gaan doen :+

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:26

Wat een mooie setjes.. ik heb met een tinkerhengst in Bordeaux gestart, reed de merrie met bruin tuig , jasje laarzen cap. En nu heb ik blauw met een blauwe samshield cap. Ik vind groen ook heel gaaf, maar eerst maar weer op ch komen.
Flyhigh: dat klinkt als een pechdag :(

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 12:30

Oke laat maar mijn inschattingsvermogen slaat nergens op, blijkbaar 2de en 1e geworden op 8 combinaties :? 190 en 191 dus niet boeiend veel maar dan nog, ik heb 170 verwacht :')

Ik zou een hele strenge jury zijn I guess? :?

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:38

Hahaha gefeliciteerd fly high! Mag ook wel eens meezitten he? :)

Welkom iedereen die nieuw is hier en succes wie er nog mogen vandaag!

Ik heb altijd in donkerblauw of beetje grijsblauw gereden, maar die jasjes zijn allemaal te groot. Nu ook bordeaux.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:43

Nou das een meevaller toch! Heb je het toch goed gedaan :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:03

Goed gedaan Fly high! Soms ziet het beeld er ook veel beter uit dan je eigen gevoel :j ik herken het (en andersom gebeurt natuurlijk ook regelmatig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:03

Gefeliciteerd!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:16

Haha ja ik heb dat ook wel eens gehad, paard struikelde , slingerde, en reed verkeerd, maar had 205 .. nog nooit zo beroerd gereden
Gefeliciteerd!!!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:23

Ik kom ook weer volgen! Gisteren 2 rondjes bb gestart omdat ze al 2 maand niet mee was geweest dus even voor de fun. Afgelopen paar weken gevoel dat ze niet lekker in haar vel, beetje depri was. Nou dat was dus gewoon omdat ze de wedstrijden miste. Ik had 2 minuten om los te rijden door gezeur met de trailer. Paard was niet te houden en sprong 2 foutloze rondjes. Haar hele blik was daarna weer als van ouds. Het was letterlijk “baas jij zegt waar ik heen moet, ik doe de rest” had geen rem, geen gas en een hele hoop lol. Wat een dier haha. Zo fijn als je paard er eigenlijk nog meer plezier aan heeft als jezelf

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:42

Fly_high schreef:
Oke laat maar mijn inschattingsvermogen slaat nergens op, blijkbaar 2de en 1e geworden op 8 combinaties :? 190 en 191 dus niet boeiend veel maar dan nog, ik heb 170 verwacht :')

Ik zou een hele strenge jury zijn I guess? :?

[ [url=m/NL5K34.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Dan had je er ondanks je gevoel toch nog erg mooie stukken bij zitten als je deze punten hebt :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:49

Gefeliciteerd!

Hier helaas beide proeven geen winst. Voor mijn gevoel fijn gereden en kan me ook echt niet vinden in de uitslag. “Gelukkig” waren er meer heel laag gepunt maar toch. Ik ga even in een hoekje huilen :')

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:56

Gefeliciteerd Fly!

Wat jammer, autumn. Kan je je, los van de punten, wel vinden in het commentaar?

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:09

Hier ook een prut-dag. In het inrijden een fijn gevoel maar in de proef heel veel foutjes en slordigheden. Er zijn dingen die niet goed bevestigd zijn dus dat wist ik, maar oefeningen die wel goed zijn gingen nu ook prut. Ben nog aant wachten op uitslag, wil m'n protocol wel eens lezen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:28

Kiwiaa schreef:
Roosje, oooh ik ben zo jaloers op de NL regels, jullie zijn veel soepeler. Donkergroen jasje lijkt me zo mooi <3 Hier bij mijn vereniging is het wit dekje, mag stalnaam op maar meer niet, en jasje blauw of zwart. Laarzen en cap in dezelfde kleur als je jasje. Sinds kort mag je wel ook gekleurde handschoenen aandoen ipv witte (wat een vrijheid :') )

Het vrijlaten van een kleur jasje etc is hier ook nog niet zo heel lang. Vroeger werd er in verenigingstenue gereden.

Moet zeggen dat ik als jury graag diversiteit zie, maar alsjeblieft geen circus. Soms staan combinaties zo bol van de kleuren, glitters en andere versierselen dat het echt niet meer mooi is.

Gewoon subtiel en netjes, zoals je ook door de proef heen rijdt ;)
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 08-01-23 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:29

Roulette_ schreef:
Gefeliciteerd Fly!

Wat jammer, autumn. Kan je je, los van de punten, wel vinden in het commentaar?

Ja dat wel, ik wist dat hij uit galop viel bijvoorbeeld maar daar dan ook gelijk een 3 voor… mijn gemiddelde was ook echt maar een 5 a 5,5 en daar baal ik voornamelijk van… met het commentaar overall kon ik echt helemaal niks. stalgenootje in de L1 had ook echt precies hetzelfde commentaar

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:34

O dat is heel jammer als je jezelf niet in het commentaar kunt vinden. Had je het uit galop vallen niet meer hersteld? Anders is en 3 wel erg ruig terug gepunt.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:45

Ik had uiteindelijk 69% en was 5e dus nog nipt een rozetje. Heel weinig commentaar wel, maar goed kan er zelf gelukkig genoeg van zeggen. :+

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:02

Gefeliciteerd Fly High! Soms werkt jurysport ook in je voordeel.
Maar hoezo kon je niet losrijden tijdens het opbouwen?

@horselover, heerlijk zo'n enthousiast paard!

@Autumn, balen! Hopelijk is de jury die volgende keer minder streng.

@Kiwiaa, dat zijn hoge punten voor proef die niet zo goed voelde! Ziet er waarschijnlijk dan toch beter uit.

—-----
Bij mij ging het vandaag wel goed gelukkig. Ik ben alleen een beetje aan het puzzelen met mijn losrijden. Ik heb een vrij sensibel en schrikkerig paard, waardoor ik altijd eerst de focus legde op ontspanning. Hij begint nu echt goed te ontspannen op wedstrijden, waardoor ik nu echt zelf de power er in moet rijden. Ik merkte dat ik hem niet op tijd fijn gedragen kreeg als ik eerst zo ontspanning focuste, dus vandaag geprobeerd om er gelijk meer aan te rijden. Dat had zeker effect voor mijn eerste proef, ik heb echt heerlijk gereden! Alleen merkte ik tussen de proeven dat mijn paard moe begon te worden en moeite had met de gedragenheid. De 2e proef was dan ook een stuk slordiger, hij werd net wat te lang.
Dus het wordt nog even doorpuzzelen met hoe ik mijn losrijden indeel.

Volgens de jury moest ik wel nog meer aan rijden, maar als dat zo makkelijk was, had ik het wel gedaan. :+ Blijft een uitdaging om die energie opwaarts er in te krijgen ipv lang in mijn hand.

Maar ik was 1e en 2e, dus ik mag niet klagen!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:51

Wat een goede resultaten hierboven allemaal! Hoeft niet altijd goed te voelen om dan toch nog wen goed resultaat te krijgen.

Ik ben vanmorgen zo goed als jankend af gestapt, de stukken die ze niet sprint gaan echt goed, maar ik hoef maar aan mijn been te denken en ze is letterlijk verdwenen, tis echt drama |(

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:26

Gefeliciteerd voor degene met winstpunten en prijzen!

Jammer Autumn en DiscoDipp, volgende keer beter!

Hier 1 selectieproef gehad. Helaas ook niet fijn gereden, binnenbak was erg afgesloten van de buitenwereld dus Miley was te gespannen daardoor. Hadden 172,5 punt, vond het heel fijn gejureerd. Punten gaven mijn gevoel goed aan.

Was een mooie leerervaring, volgende week proberen we het gewoon nog eens.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:21

Super goed gedaan allemaal

Ik ben altijd zo zenuwachtig voor wedstrijden.. is er een manier om minder zenuwachtig te zijn?
Laatst bijgewerkt door Coby op 08-01-23 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:41

Hier 1 net proefje ingestuurd, nu nog even geduld hebben voor de uitslag :)

Manieren om minder zenuwachtig te zijn? Ik denk gewoon heel vaak doen. En zie het als een oefening ipv dat je moet presteren.