Annika Schleu

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:07

FiveSports schreef:
Ik keur het zeker niet goed, maar...
Ben benieuwd hoe de meeste zouden reageren als ze op het meest belangrijke moment van hun leven dit zouden mee maken. Ik denk dat de meeste (inclusief ikzelf) überhaupt niet iets in hun leven hebben waar ze zo veel liefde voor hebben en zo veel effort in stoppen. Het zijn niet voor niets de Olympische spelen en maar weinigen hebben het talent en het doorzettingsvermogen om er aan mee te doen. Ik heb nog steeds enorm veel respect voor haar en eigenlijk voor iedereen die daar deelneemt.
Het verwijderen van het onderdeel is het verwijderen van de sport (vind ik). Om eerlijk te zijn hebben de mensen die tegen het paardrijden in zijn geheel zijn, vanuit hun perspectief, ook een punt.
Het blijft lastig voor veel mensen om je in iemand anders te verplaatsen.

Excuseer?
Mijn dieren zijn oa zo iets. En als je wil sporten met dieren, hoort dat dier voorop te staan. En zeker voor medailles en ego. Als je daar niet toe in staat bent, ga dan fietsen. Ga atletiek doen.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:10

FiveSports schreef:
Ik keur het zeker niet goed, maar...
Ben benieuwd hoe de meeste zouden reageren als ze op het meest belangrijke moment van hun leven dit zouden mee maken. Ik denk dat de meeste (inclusief ikzelf) überhaupt niet iets in hun leven hebben waar ze zo veel liefde voor hebben en zo veel effort in stoppen. Het zijn niet voor niets de Olympische spelen en maar weinigen hebben het talent en het doorzettingsvermogen om er aan mee te doen. Ik heb nog steeds enorm veel respect voor haar en eigenlijk voor iedereen die daar deelneemt.
Het verwijderen van het onderdeel is het verwijderen van de sport (vind ik). Om eerlijk te zijn hebben de mensen die tegen het paardrijden in zijn geheel zijn, vanuit hun perspectief, ook een punt.
Het blijft lastig voor veel mensen om je in iemand anders te verplaatsen.

Ze heeft er zeker veel liefde voor alle onderdelen behalve het paardrijden. Lijkt het.
Als ze er echt iets mee wil bereiken, moet ze ook dit onderdeel goed gaan beheersen. Zo kan je toch niet aankomen bij de os… even een paar keer op een manege paard springen en de rest van je tijd in de andere onderdelen steken.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:11

_Mir schreef:
Maar dan nog, je bent wel met een levend wezen bezig. Hoe belangrijk het ook voor je is, het mag nooit belangrijker zijn dan het welzijn van het paard. Dit paard is duidelijk niet happy.

Uiteraard.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:14

Appeltje_1 schreef:
Ze heeft er zeker veel liefde voor alle onderdelen behalve het paardrijden. Lijkt het.
Als ze er echt iets mee wil bereiken, moet ze ook dit onderdeel goed gaan beheersen. Zo kan je toch niet aankomen bij de os… even een paar keer op een manege paard springen en de rest van je tijd in de andere onderdelen steken.

Dit bewijst alleen maar meer mijn punt.
Iemand die op het allerhoogste niveau presteert zoals zij dat doet, neemt ook zeker het springen serieus en zal vaker springen dan je denkt.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:16

Als je kijk naar de OS vijfkamp door de jaren heen, zijn er veel bedroevende springparcoursen geweest. In 2012 zelfs een combi die achterover klapte, omdat de ruiter het paard hinderde.
Ik denk dat het een verkeerde keuze is om niet echt paardenmensen zo n rit te laten maken.
De vijfkamp moet echt aangepast of afgeschaft worden.
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 07-08-21 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:16

FiveSports schreef:
Appeltje_1 schreef:

Dit bewijst alleen maar meer mijn punt.
Iemand die op het allerhoogste niveau presteert zoals zij dat doet, neemt ook zeker het springen serieus en zal vaker springen dan je denkt.

Dat zal misschien zo zijn, maar veel liefde voor het paard lijkt er niet te zijn… iig niet vanuit de coach.
Je kan duidelijk zien dat ze niet dit soort paarden gewend is. En het is nou niet perse het moeilijkste paard die ik heb gezien

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:18

Ayasha schreef:
Excuseer?
Mijn dieren zijn oa zo iets. En als je wil sporten met dieren, hoort dat dier voorop te staan. En zeker voor medailles en ego. Als je daar niet toe in staat bent, ga dan fietsen. Ga atletiek doen.

Duik eens in het leven van een Olympisch sporter, als het koek en ei was zou iedereen het kunnen doen. Het zijn bijzondere mensen, die bijzonder veel talent hebben en bijzonder veel tijd erin stoppen en daarmee bijzondere prestaties neerzetten.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:19

FiveSports schreef:
Ayasha schreef:
Excuseer?

Duik eens in het leven van een Olympisch sporter, als het koek en ei was zou iedereen het kunnen doen. Het zijn bijzondere mensen, die bijzonder veel talent hebben en bijzonder veel tijd erin stoppen en daarmee bijzondere prestaties neerzetten.

Talent bij het rijden zie ik hier niet

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:25

Appeltje_1 schreef:

Ik zie het als moment opname waarbij iemand zwaar de mist in is gegaan.
Uiteraard ligt de schuld bij haar, maar zeker niet alleen bij haar.

Blijf respect voor haar als persoon hebben.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:28

@fivesports, olympische sporters hebben bijzondere talenten of het nu bijzondere personen zijn zou ik niet willen zeggen, wel sterke persoonlijkheden met heel veel doorzettingsvermogen. Maar dat geeft je gewoon nooit het recht om op deze manier met een dier om te gaan. Daarbij, dat gejank is alleen maar om het niet kunnen halen van een medaille, niet vanwege gevoel naar het paard. Het paard is duidelijk alleen het middel om het doel te bereiken. Die tranen zijn van frustratie die gebotvierd wordt op het paard. Daar is geen excuus voor. Daarbij zet ze de paardensport ook nog eens in een kwaad daglicht, dat de sport al helemaal niet kan hebben.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:36

Mousmous schreef:
@fivesports, olympische sporters hebben bijzondere talenten of het nu bijzondere personen zijn zou ik niet willen zeggen, wel sterke persoonlijkheden met heel veel doorzettingsvermogen. Maar dat geeft je gewoon nooit het recht om op deze manier met een dier om te gaan. Daarbij, dat gejank is alleen maar om het niet kunnen halen van een medaille, niet vanwege gevoel naar het paard. Het paard is duidelijk alleen het middel om het doel te bereiken. Die tranen zijn van frustratie die gebotvierd wordt op het paard. Daar is geen excuus voor. Daarbij zet ze de paardensport ook nog eens in een kwaad daglicht, dat de sport al helemaal niet kan hebben.

Misschien verschilt onze definitie van "bijzonder" persoon dan, dat kan.
Verder eens, behalve het dikgedrukte. Het niet kunnen halen van een medaille is niet maar iets, maar kan een levensdoel zijn van iemand die daar dagelijks meerdere uren jarenlang voor zijn/haar best doet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:38

FiveSports schreef:
Mousmous schreef:

Misschien verschilt onze definitie van "bijzonder" persoon dan, dat kan.
Verder eens, behalve het dikgedrukte. Het niet kunnen halen van een medaille is niet maar iets, maar kan een levensdoel zijn van iemand die daar dagelijks meerdere uren jarenlang voor zijn/haar best doet.

En wat heeft dat paard daarmee van doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:39

FiveSports schreef:
Ayasha schreef:
Excuseer?

En dat doet er toe omdat?
Het feit blijft dat er geen excuus is voor de wijze waarop met dit dier om gegaan wordt.

Dit is inderdaad een bijzondere prestatie, daar geef ik je gelijk in. Of je er nu trots op moet zijn..... :x

Je gaat er dan ook ineens van uit dat iemand anders die tijd er niet in steekt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:39

@FiveSports, des te meer reden om de paarden uit die mix te halen lijkt me.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:41

Cowboy55 schreef:

You tell me

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:41

Dat paard ging met zijn eerste ruiter nog met goede wil het parcour in. Maar werd totaal niet ondersteund qua goed voor de hindernis komen en bij het aanspringen en de sprong zelf. Alleen sturen deed ze. Dus je ziet hem vertwijfeld raken en op gegeven moment staken. Vanuit het paard gezien allemaal heel logisch. Maar die ruiter tikt hem dan met de zweep waardoor de twijfel van het paard alleen maar groter wordt en hij stress krijgt, want hij snapt het niet en wil op gegeven moment alleen nog maar naar de uitgang.
De hele happening is totaal oneerlijk tegenover het paard, dat eerst echt zijn best wel deed.
En Annika had moeten proberen hem duidelijke leiding te geven, maar dat deed ze niet. Ze ging alleen maar meer slaan en duwen, totaal fout.
Hij was zo braaf om toch aan het parcour te beginnen maar wederom een ruiter die het paard niet goed reed. En ja dan geeft zo’n dier er de brui aan. Het ene paard weigert, het andere springt dwars door de balken heen. Ze moeten maar gokken hoe hoog en breed het is.
Het was wat mij betreft echt manege cross niveau zoals wij misschien in de jaren ‘90 deden op huurpony’s die nog op stands stonden. Er is ondertussen veel veranderd gelukkig. En dit onderdeel van de OS is nu door dit voorval weer even goed in the picture gekomen. Brave Saint-boy, en Annika, nouja dat is alsnog geen goede vijfkampster, aangezien ze niet ‘elk paard’ snel de juiste kant op krijgt.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:44

Shadow0 schreef:
@FiveSports, des te meer reden om de paarden uit die mix te halen lijkt me.

Ik vind dat dat de meest extreme oplossing die de sport verpest.
Dan kunnen we beter stoppen met paarden competitief uitbrengen in zijn geheel.

Een stukje van een andere dame die de moderne vijfkamp beoefent.

Afbeelding

Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:47

FiveSports schreef:
Cowboy55 schreef:

You tell me

Ik heb geen idee. Jij zegt: Misschien verschilt onze definitie van "bijzonder" persoon dan, dat kan.

En dan zeg ik -nu wat extremer dan zojuist- dat dat paard gene ene RUK mee te maken heeft. Die boeit het niet wie de Olympische Kampioen tijdens de OS 2020 in de moderne vijfkamp in Tokio wordt. Sterker nog, probeer het beest maar eens uit te leggen waarom de OS 2020 in 2021 gehouden worden. :+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:47

Ayasha schreef:
En dat doet er toe omdat?
Het feit blijft dat er geen excuus is voor de wijze waarop met dit dier om gegaan wordt.

Dit is inderdaad een bijzondere prestatie, daar geef ik je gelijk in. Of je er nu trots op moet zijn..... :x

Je gaat er dan ook ineens van uit dat iemand anders die tijd er niet in steekt?

Er zijn heel veel domme dingen die mensen doen die je kunt afkeuren. Wil niet zeggen dat je van een moment opname kunt beoordelen hoe iemand is.
Dat je iets vanuit iemands perspectief probeert te bekijken wil niet zeggen dat je het goed praat.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:50

Cowboy55 schreef:

You tell me
Citaat:
Ik heb geen idee. Jij zegt: Misschien verschilt onze definitie van "bijzonder" persoon dan, dat kan.

En dan zeg ik -nu wat extremer dan zojuist- dat dat paard gene ene RUK mee te maken heeft. Die boeit het niet wie de Olympische Kampioen tijdens de OS 2020 in de moderne vijfkamp in Tokio wordt. Sterker nog, probeer het beest maar eens uit te leggen waarom de OS 2020 in 2021 gehouden worden. :+

Kan een bijzonder persoon geen verkeerde dingen doen? Maakt een verkeerde of foute handeling dat iemand geen bijzonder persoon kan zijn?

Citaat:
Sterker nog, probeer het beest maar eens uit te leggen waarom de OS 2020 in 2021 gehouden worden. :+

Leg mijn plakje worst maar eens uit waarom er een dier voor heeft moeten sterven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:55

FiveSports schreef:

Waarom dan? Wat maakt het paardrijden in de vijfkamp zo belangrijk?

Citaat:

Nee, dat is gewoon flauw.

Citaat:

Wat daarin mist is dat de ophef nu over de Duitse ruiter gaat, maar het probleem overduidelijk al in de eerste ronde begon. Dat paard besloot op zeker moment, en met hele goede reden! om geen stap meer vooruit te zetten.

Het wordt nu heel erg aan de Duitse ruiter en de emoties gehangen, maar daarmee wordt welbewust een belangrijk deel van het verhaal weggelaten, namelijk dat de andere ruiter niets eerlijker met het paard omging en dat de officials allang hadden moeten ingrijpen voor het paard aan de tweede ronde had kunnen beginnen. Nogmaals: dat is geen excuus voor het rijden van de Duitse ruiter, maar het probleem was er al voor zij ook maar iets had gedaan, en dat maakt het ook een groter probleem van de sport als geheel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:13

FiveSports schreef:
Cowboy55 schreef:

You tell me
Citaat:

Kan een bijzonder persoon geen verkeerde dingen doen? Maakt een verkeerde of foute handeling dat iemand geen bijzonder persoon kan zijn?

Citaat:
Sterker nog, probeer het beest maar eens uit te leggen waarom de OS 2020 in 2021 gehouden worden. :+

Leg mijn plakje worst maar eens uit waarom er een dier voor heeft moeten sterven.

Natuurlijk kunnen bijzondere personen verkeerde dingen doen. Er zijn zelfs niet-bijzondere mensen die verkeerde dingen doen. Lees het topic maar door. Ik veroordeel de ruiter niet om wat ze deed. Ik stel wel vast dat het -gegeven het beoogde doel- niet handig was.

En je plakje worst mag je tegen het plafond gooien en hopen dat het plakt. Dan is het relevanter dan in jouw commentaar en dat weet je zelf ook.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:35

FiveSports schreef:
Appeltje_1 schreef:

Ik zie het als moment opname waarbij iemand zwaar de mist in is gegaan.
Uiteraard ligt de schuld bij haar, maar zeker niet alleen bij haar.

Blijf respect voor haar als persoon hebben.

Maar (met alle respect dan), als je denkt dat zij de enige ruiter was die het er slecht vanaf heeft gebracht zit je echt fout. En als je dan door het verwijderen van het onderdeel de sport verwijderd, so be it. Hoeveel paarden en ruiters er wel niet half verongelukken tijdens dit onderdeel vind ik echt bizar. Als je het dan hebt over een Olympische droom vind ik dat je die ook behoorlijk op het spel zet door mee te doen aan zoiets gevaarlijks. Een gemiddelde nationale wedstrijd in de B gebeuren nog minder ongelukken/gevaarlijke sprongen. (Afkomstig van iemand die eventing rijdt, dus kan echt wel wat hebben qua net niet netjes of groot af gaan)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:37

Cowboy55 schreef:
Natuurlijk kunnen bijzondere personen verkeerde dingen doen. Er zijn zelfs niet-bijzondere mensen die verkeerde dingen doen. Lees het topic maar door. Ik veroordeel de ruiter niet om wat ze deed. Ik stel wel vast dat het -gegeven het beoogde doel- niet handig was.

En je plakje worst mag je tegen het plafond gooien en hopen dat het plakt. Dan is het relevanter dan in jouw commentaar en dat weet je zelf ook.

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik het oké vindt hoe ze met dat paard omgegaan is, het tegendeel juist. Dus sorry, ik volg je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:42

Shadow0 schreef:
FiveSports schreef:

Waarom dan? Wat maakt het paardrijden in de vijfkamp zo belangrijk?

Citaat:

Nee, dat is gewoon flauw.

Citaat:

Wat daarin mist is dat de ophef nu over de Duitse ruiter gaat, maar het probleem overduidelijk al in de eerste ronde begon. Dat paard besloot op zeker moment, en met hele goede reden! om geen stap meer vooruit te zetten.

Het wordt nu heel erg aan de Duitse ruiter en de emoties gehangen, maar daarmee wordt welbewust een belangrijk deel van het verhaal weggelaten, namelijk dat de andere ruiter niets eerlijker met het paard omging en dat de officials allang hadden moeten ingrijpen voor het paard aan de tweede ronde had kunnen beginnen. Nogmaals: dat is geen excuus voor het rijden van de Duitse ruiter, maar het probleem was er al voor zij ook maar iets had gedaan, en dat maakt het ook een groter probleem van de sport als geheel.

De ruiter zat tijdens het inrijden al huilend op een paard dat overstuur was......