[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:30

Het kan heel goed door veranderingen komen! Mijn pony was ook absoluut geen bokker, maar sinds ze helemaal lekker in haar vel zit durft ze echt wel eens een bok weg te geven of in galop continu hertensprongetjes te maken.

Gisteren ook toen ik linksom wilde aanspringen, duurde een paar voltes voordat we normaal konden galopperen. Ze gaat heel raar springen, soort bokken en vervolgens net dr kop gooien zodat je net geen kopstoot krijgt. Inmiddels heb ik wel door dat dit puur uitproberen is , daarna kon ze namelijk prima galopperen. We hebben zelfs stap-galop, galop-stap, contragalop en gebroken lijnen geoefend. Doet ze toch maar even ondanks het feit dat ze het super moeilijk vindt :P

Wiskey1

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:41

Dat zou heel goed kunnen. Ik kocht mijne ook als een sukkel (volgens oma) maar hij blijkt het meest bloederige paard van alle paarden die ik heb gereden te zijn. En nu het winter is, geeft ie ook regelmatig en bok. Ik zou me niet uit het veld laten slaan door 1x en bok sessie. Het kan heel goed zijn dat ie erg blij is dat hij vrijheid heeft.

Ik heb gisteren ook gedrongen op de onderlinge. 1 stop for te voorzichtig aanrijden, en 2x en langsloper in de dubbel, ook mn eigen schuld, omdat ik zelf verkeerd aanreed. Wel erg blij, want ondanks alle nieuwe indrukken en spannende dingen, deed ouw t toch maar even

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:58

Ghostattack schreef:
Het kan heel goed door veranderingen komen! Mijn pony was ook absoluut geen bokker, maar sinds ze helemaal lekker in haar vel zit durft ze echt wel eens een bok weg te geven of in galop continu hertensprongetjes te maken.

Gisteren ook toen ik linksom wilde aanspringen, duurde een paar voltes voordat we normaal konden galopperen. Ze gaat heel raar springen, soort bokken en vervolgens net dr kop gooien zodat je net geen kopstoot krijgt. Inmiddels heb ik wel door dat dit puur uitproberen is , daarna kon ze namelijk prima galopperen. We hebben zelfs stap-galop, galop-stap, contragalop en gebroken lijnen geoefend. Doet ze toch maar even ondanks het feit dat ze het super moeilijk vindt :P

Ja dat hoofd omhoog gooien tot een bijna kopstoot doet zij ook!

Als iedereen zegt dat het wel eens te veel kan zijn dan gaan we van de week weer met goede moed er tegenaan! Ik ben zo voorzichtig met haar, omdat ze in zn slechte conditie was. Misschien moet ik dat ook eens loslaten.

Bedankt voor de verjaardagswensen cleo

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:02

Mag ik mij nog melden? Ik ben in 2017 gestart met wedstrijden in de B met mijn grote tinker vriend, maar het ging niet helemaal vanzelf, om maar gewoon te zeggen, niet vanzelf.

In het nieuwe jaar willen we er weer vol voor gaan! We hebben veel punten meegekregen waar we mee aan het werk kunnen, dus dat gaan we ook zeker doen!
Ik ben alleen helaas geen super actieve bokker. Soms heb ik daar te weinig tijd voor!

Ik wens jullie wel fijne kerstdagen

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:38

Wat leuk om iedereen z’n ervaringen, issues en vorderingen te lezen!
Mag ik me ook melden?...

Vorig jaar kocht ik een 9-jarige Citango merrie met ‘zit werk aan’ volgens de advertentie. Dat bleek inderdaad zo te zijn.
Ik droom ervan ooit in het Z te rijden met haar, maar zowel ruiter als paard moeten bij het begin beginnen. Zo zijn we afgelopen jaar in de B gestart. Vaak teleurgesteld thuisgekomen... maar inmiddels B+5

Komend jaar zijn we van plan verder de B uit te rijden en dan hoop ik dat de spanning op de trailer en vreemd terrein dan eindelijk gaat afnemen.

Het lijkt mij leuk om elkaar bij te praten over hoe het gaat op wedstrijd gebied

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:40

Lootje1991, ik zou t gewoon even aankijken na al deze veranderingen.
Wat bij mij helpt wanneer het even niet zo lekker gaat; terug naar wat je wel beheerst. Succes en hoop dat je binnenkort weer vol vertrouwen kunt rijden

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:52

Een paar actiefoto's van gisteren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:34

Hier ging ik van L2 +2 naar B +1 (wel op manege paarden)

mijn laatste L2 proef met Murphy:
Afbeelding

Ik zat al een halfjaar met het idee dat Murphy te oud werd voor dit niveau, iedere keer koos ik voor mezelf en niet voor haar. Maar toen ze deze proef harder haar best deed dan ooit en wij een mooie 4e plek binnenhaalde besloot ik toch echt dat ze dit niveau van mij niet meer hoefde te lopen met haar 25 jarige lichaam (3 jarige geest := ). Toen heb ik toch maar de overstap gemaakt naar een ander paardje namelijk Volumia!

Zie hier onze eerste proef in het B:
Afbeelding

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:33

Ik wil me ook graag melden. Ik mag gaan starten met een super leuke 9 jarige merrie van mij baas. Ze heeft voorheen Zz-licht gelopen dus voor mij een super leerpaard. Ons B debuut staat gepland op 3 januari en dan starten we 4 januari gelijk nog een keertje.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:02

Ik wil me ook graag melden. Heb al wel de punten voor de L bij elkaar, maar zal in 2018 nog niet direct overgaan naar de L omdat ponylief op het moment drachtig is. Na de dracht gan we rustig weer het werk oppakken en eerst weer kijken in de B waar we staan en dan aan de hand van hoe het gaat kijken wnneer we hoger kunnen. In 2017 ben ik in oktober officieel gaan starten en we hebben nu 12 winstpunten en altijd bij de eeste 4 gereden.
Afbeelding
Afbeelding

Met mijn bonte wil ik dit jaar ook een begin gaan maken. Heb nu 1 oefenwedstrijdje gereden voor 182 en 188 punten. Zeker B klaar volgens de jury. Dus zij mag mee nu de andere pony met zwangerschapsverlof mag.
Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:15

Ik wil me hier ook graag melden. Na met mijn oude merrie prachtige wisselseries te hebben gereden in de B en L1 is ze met pensioen gestuurd omdat haar lichaam niet alles meer wilde dat zij ook wilde. Zij is nu drachtig en hoeft helemaal niks meer.

Omdat zij niet meer kan heb ik een jonge 4 jarige Davino V.O.D. x Jazz gekocht om verder mee te starten. Ik ben heel benieuwd wat voor grapjes zij gaat maken tijdens de proeven.
Met haar wil ik van het voorjaar in de B gaan starten.
Afbeelding

Ook heb ik mijn 2,5 jarige hengst net naar huis gehaald. Deze zal rustig aan beleerd gaan worden, maar als hij op zijn moeder lijkt start ik aan het eind van het jaar ook met hem in de B.

Ik hoop dat iederren veel plezier gaat ondervinden tijdens het starten en hopelijk mag iedereen mooie resultaten behalen!

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:17

Leuk om dat te zien! Ik heb mijn nieuwe dekje binnen! Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:54

Mooi dekje ik zoek er ook nog een voor de wedstrijden waar heb je deze gekocht?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:21

yfkelover schreef:

Agradi! Met korting

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:38

Oke zal eens even kjijken

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:19

stalxpaard schreef:
Ik wil me ook graag melden. Ik mag gaan starten met een super leuke 9 jarige merrie van mij baas. Ze heeft voorheen Zz-licht gelopen dus voor mij een super leerpaard. Ons B debuut staat gepland op 3 januari en dan starten we 4 januari gelijk nog een keertje.

Oeh leuk leuk zo'n zz-licht paard <3 Heb je wat leuke foto's? :o

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:13

xxcleeoo schreef:
yfkelover schreef:

Agradi! Met korting
. Bedankt voor de tip heb leuk dekje gekocht met 20 euro korting *\o/*

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:44

Vandaag weer gereden, maar meneer deed er vandaag alles aan om niet mee te hoeven werken... morgen weer een dag. Iemand een idee hoe ik foto's kan toevoegen... Ik wil graag wat rij foto's plaatsen als ik een keer weer gestart ben maar krijg het niet voor elkaar

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:20

met het knopje "voeg foto's toe" onderaan het tekstveld

Leuk om al jullie vorderingen (of niet-zo-vorderingen) te lezen!
@stalxpaard: hoe lang rij jij dan los? Ik heb eens van een ruiter die Z(+) dressuur reed op een B-SGW wedstrijd gehoord dat zij de dressuurproef als losrijden gebruikte omdat het paard anders uit verveling zelf maar de Z-oefeningen ging doen :+

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:44

Wat leuk om alles zo mee te lezen.
Stiekem wil ik me ook wel melden al zal ik niet heel vaak reageren. Omdat ik het gewoon vergeet door drukte :o

Ik ben dus Denise 24 jaar, ik heb afgelopen jaar de moeilijke beslissing genomen om mijn pony te verkopen waar ik ZZ-Licht / ZZ-Zwaar mee reed. Ik wilde heel graag verder in de sport en mn pony haalde het uit zijn tenen en dat vond ik niet eerlijk voor hem.

Zo heb ik in augustus een 3 jarige zwarte ruin gekocht Jax, een Apache x Jazz
Toen ik hem midden augustus voor het eerst zag stond hij bij de zadelmakmaker net een week en een week later stond hij bij ons thuis :D
Super leuk paard maar onwijs ondeugend en echt nog puppy. Veel dingen zijn eng en tegelijkertijd is hij nog heel erg aan het uitproberen en kan hij best dominant zijn. Gelukkig krijgen we hier goede begeleiding in.
Ben er al een paar keer goed vanaf gevallen, maar sinds een maandje begint het rijden echt leuk te worden!
We nemen af en toe een inieminie pasje wijken mee, 1 of 2 meter, spelenderwijs. Verder vooral bezig met het ontspannen maar wel actief rijden.

In het voorjaar willen we hem een beetje gaan meenemen, eerst een paar keer op ander terrein en dan starten we weer bij het Begin :D

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:17

DeniiSee schreef:
Wat leuk om alles zo mee te lezen.
Stiekem wil ik me ook wel melden al zal ik niet heel vaak reageren. Omdat ik het gewoon vergeet door drukte :o

Ik ben dus Denise 24 jaar, ik heb afgelopen jaar de moeilijke beslissing genomen om mijn pony te verkopen waar ik ZZ-Licht / ZZ-Zwaar mee reed. Ik wilde heel graag verder in de sport en mn pony haalde het uit zijn tenen en dat vond ik niet eerlijk voor hem.

Zo heb ik in augustus een 3 jarige zwarte ruin gekocht Jax, een Apache x Jazz
Toen ik hem midden augustus voor het eerst zag stond hij bij de zadelmakmaker net een week en een week later stond hij bij ons thuis :D
Super leuk paard maar onwijs ondeugend en echt nog puppy. Veel dingen zijn eng en tegelijkertijd is hij nog heel erg aan het uitproberen en kan hij best dominant zijn. Gelukkig krijgen we hier goede begeleiding in.
Ben er al een paar keer goed vanaf gevallen, maar sinds een maandje begint het rijden echt leuk te worden!
We nemen af en toe een inieminie pasje wijken mee, 1 of 2 meter, spelenderwijs. Verder vooral bezig met het ontspannen maar wel actief rijden.

In het voorjaar willen we hem een beetje gaan meenemen, eerst een paar keer op ander terrein en dan starten we weer bij het Begin :D

Ah ik vond jouw pony zoo gaaf! Leuk dat je een nieuw paard hebt gekocht :)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:19

hoi Denise heb je een foto van je paard ben er benieuwd na gezien de afstammeling

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:11

Dena_mii lief!! <3

Yfkelover,ik heb nog steeds niet zelf mooie foto's gemaakt, maar heb er wel een paar die bij de verkoop stonden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hij vond een deken op de grond maar raar }:0

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:20

Wauw wat een mooi paard

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:24

Super gaaf paard! :)

Ik probeerde mij net in te schrijven voor een wedstrijd in januari, en dat lukte maar niet.. Blijkt dat m'n startpas per 1-1 afgemeld is, omdat ik overstap naar een andere vereniging. Gelukkig kan het wel overgezet worden :)
De eerste wedstrijd in het nieuwe jaar staat gepland op de 21e! :D