KNHS: eind in zicht?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:39

Lielle"]
[quote="CGJ12 schreef:
Weet ik niet.
Tegenwoordig staan de startlijsten op internet en kan alles veel sneller.
Welke organisatie is zo handig om 3 rubrieken per dag te verrijden?
Om 9.00 u / om 13.00 u / om 18.00u
Niet één!!!!

Allemaal een concours op 20 ha die om 8.00 begint en om 1200u stopt........
Dat kan dus ook op 8 ha......... en heb je meer ruimte om te losrijden

Nou, ik weet niet waar jij komt maar bij ons is dat vrij normaal. Springvoorbeeldje?
[/quote]

Over springen laat ik me niet uit.
Die mogen zich gelijk afsplitsen van me.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:42

maar voor het gemak sla je mijn en Pipo's voorbeeld maar alvast over Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:45

CGJ12 schreef:
en dat je niet hoeft af te zeggen omdat je intussen zwanger bent geworden of zo.........


Ervaring mee?? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:47

CGJ12 schreef:

Gemiddeld zit elke wedstrijd 3 maanden van te voren al vol volgens de methode wie het eerst blèrt mag meedoen, en die mutsen komen dan weer niet opdagen.
Ze moeten gewoon de inschrijving pas 12 dagen van te voren openen...............dan weet je tenminste of je paard in vorm is en dat je niet hoeft af te zeggen omdat je intussen zwanger bent geworden of zo.........


Dank kan je nog wel een proefje rijden hoor Haha!

Maar waarschijnlijk is het in Drenthe inderdaad zo dat er weet ik hoeveel ringen zijn. IN de Randstad gebeurd dat niet echt vaak. Meestal max 4 ringen.

En dan ben je echt gewoon het hele weekend bezig. En op de stal waar ik sta is dat dus ieder weekend het geval.

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:51

CGJ12 schreef:
Gemiddeld zit elke wedstrijd 3 maanden van te voren al vol volgens de methode wie het eerst blèrt mag meedoen, en die mutsen komen dan weer niet opdagen.
Ze moeten gewoon de inschrijving pas 12 dagen van te voren openen...............dan weet je tenminste of je paard in vorm is en dat je niet hoeft af te zeggen omdat je intussen zwanger bent geworden of zo.........


Hoe kun je dan als organisatie inschatten hoeveel juryleden je nodig hebt, (en om nog iets preciezer te zijn hoeveel IL, IM en IZ juryleden),
of ga je die allemaal in die laatste 12 dagen nog opbellen (of afbellen als je er teveel hebt). Ik heb graag als organisatie toch wel ongeveer 4 weken van tevoren een indicatie hoeveel deelname ik heb. De meeste juryleden heb ik dan al wel geregeld, maar dan kan ik evt nog wat juryleden bij regelen etc. In die 4 weken zullen er altijd nog wel wat afvallers/bijschrijvingen zijn, maar dat is dan prima te behappen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:51

Ik verrek het om de hele dag op een concours rond te hangen.
Da's gewoon niet diervriendelijk en ik heb wel wat beters te doen.
Ik kom vlak voor mijn proef en vertrek gelijk na afloop.
Die punten of een eventuele prijs zie ik dan later wel weer.
Mocht de organisatie zo flauw willen zijn om de prijs in te houden, dan wens ik ze daar veel plezier mee..........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:53

Als jury wordt ik het liefst 24 uur van te voren gebeld, want dan weet ik tenminste zeker dat ik het dan kan wachten.
Een maand van te voren neem ik niks aan.

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:57

CGJ12 schreef:
Als jury wordt ik het liefst 24 uur van te voren gebeld, want dan weet ik tenminste zeker dat ik het dan kan wachten.
Een maand van te voren neem ik niks aan.


Dan weet ik nu wie ik moet bellen als ik eens een uitvaller heb Haha!

Hier in de regio werkt zo laat bellen niet, ik ben rond deze tijd van het jaar jurlyeden aan het bellen voor de indoorconcoursen die we in april organiseren, en maak ook al afspraken voor onze outdoorconcoursen in juli.
Als ik pas een maand van te voren begin te bellen, zijn de meeste juryleden al bezet, en is het bijna onmogelijk om voldoende juryleden te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:58

Ik ben ook niet voor ellenlang wachten op wedstrijd met je paard. Daarom bracht ik het paard altijd naar huis, om vervolgens gewoon terug te gaan voor de punten.

Maar hier is de prijsuitreiking gewoon na iedere klasse. Das nog lang wachten. Maar precies goed om je paard weg te brengen, of laten brengen Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:01

Pipo schreef:
Ik ben ook niet voor ellenlang wachten op wedstrijd met je paard. Daarom bracht ik het paard altijd naar huis, om vervolgens gewoon terug te gaan voor de punten.


Zo doe ik het ook altijd. Ik vind het geweldig om op wedstrijd rond te kijken, maar wel als mijn paard lekker verzorgd op stal staat.
En als het te laat wordt, bel ik gewoon even het secretariaat voor mijn punten!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:08

Als je al zover van te voren begint met het bellen van jury's , wet je dan welke jurys weer komen jureren?????

Precies, die ouwe fossielen die zelf al 30 jaar niet meer op een paard hebben gezeten en elke weekend jureren zien als een leuk verzetje van de saaie AOW week................
Iemand die zelf nog actief rijdt moet eerst zijn eigen wedstrijdkalender een beetje op orde hebben voor ie weet waar ie nog een gaatje (of meerdere) heeft om te gaan jureren.
Straks neem je een wedstrijd aan om te gaan jureren aan het eind van de zomer en blijkt opeens dat Bert Rutten je opneemt in het A-kader voor Athene........................
Zeg je tegen Bert:"Nee, ik kan niet, want ik moet jureren in Lutjebroek..........een L1-rubriek".

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:10

CGJ12 schreef:
Straks neem je een wedstrijd aan om te gaan jureren aan het eind van de zomer en blijkt opeens dat Bert Rutten je opneemt in het A-kader voor Athene........................
Zeg je tegen Bert:"Nee, ik kan niet, want ik moet jureren in Lutjebroek..........een L1-rubriek".


Straks, ja... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel straks!!! Knipoog

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:16

CGJ, ben het voor een gedeelte met je eens,
maar wat is het alternatief, zelf de twee weken voor het concours ongelovelijk in de stress zitten, omdat je nog voor minstens 24 ringen juryleden nodig hebt....... Nou daar pas ik voor!

Uiteindelijk kom ik meestal op een aardige mix van ongeveer de helft aan juryleden die zelf nog actief rijdt, en de andere helft die niet meer rijdt.

En tegen de tijd dat ik een A-kaderlid zover heb dat hij/zij bij ons wil komen jureren, dan vergeef ik hem/haar wel als er afgezegd wordt als Bert Rutten belt dat ze mee mogen naar Athene. Haha! Voor die ene vind ik dan wel weer een vervanger....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:18

Dat plan van CGJ om op het laatste moment in te schrijven en juryleden te bellen vind ik een goed plan. MAAR... dat moet dan in het regelement worden opgenomen. Anders blijft het moeilijk goede juryleden te vinden.
Maar ik zou dit zeker toejuichen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:34

Missouri"]
[quote="CGJ12 schreef:
Straks neem je een wedstrijd aan om te gaan jureren aan het eind van de zomer en blijkt opeens dat Bert Rutten je opneemt in het A-kader voor Athene........................
Zeg je tegen Bert:"Nee, ik kan niet, want ik moet jureren in Lutjebroek..........een L1-rubriek".


Straks, ja... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel straks!!! Knipoog
[/quote]

Ze veranderen ieder keer van land toch?

Dan zal het binnen nu en 20 jaar vast niet meer in Athene gehouden worden Haha!:D:D:D:D

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:37

Ik verschil hier toch wel van mening met CGJ12. Wanneer de leuke concoursen zijn, weet ik nu wel zo'n beetje dus die data houd ik gewoon open. Ik heb me nu ook al vastgelegd voor september.
Ik vind het juist prettig om wat langer van tevoren te weten waar ik aan toe ben.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:41

Maar dan leg ik me vast voor 12 september en dan blijkt het op 10 september prachtig mooi weer te zijn en vraagt mijn buurman of ik meewil naar de hengstenparade in Westfalen of zo.
Dan zit ik altijd met een wrang gevoel te punten........
Afzeggen doe ik namelijk nooit.

Maar als ELKE concourorganisatie nu de inschrijving pas 12 dagen van te voren opent en na 2 dagen (voorlopig) sluit en NIET eerder jurus vastleggen is het probleem volledig voorbij..........

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:47

CGJ12 schreef:
Maar als ELKE concourorganisatie nu de inschrijving pas 12 dagen van te voren opent en na 2 dagen (voorlopig) sluit en NIET eerder jurus vastleggen is het probleem volledig voorbij..........


Maar dan hebben we wel weer een nieuw probleem gecreerd; nl dat er veel minder concoursen georganiseerd worden.
Ik weet er in ieder geval al een die afvalt dan.......... want in dat soort stress heb ik als concoursorganisatie geen zin, en ik denk degene met wie ik organiseer ook niet, dus onze concoursen zouden dan van de kalender verdwijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:47

Maar dan past ELKE organisatie zich wel aan jou aan. En de wereld draait niet om jou CGJ12

Want als je op het laatste moment juryleden moet regelen en iedereen zit in de zon, kan het weleens een vervelend wedstrijdje worden.

Organisatorisch gezien, lijkt het mij onmogelijk wat je voorsteld.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:58

de ZZGP doet het al jaren zonder problemen hoor...........
Gewoon een kwestie van een beetje inschatten hoeveel deelname er komt. Je kan ook vragen om vrijwillig vroeger in te schrijven.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:05

CGJ12 schreef:
de ZZGP doet het al jaren zonder problemen hoor...........
Gewoon een kwestie van een beetje inschatten hoeveel deelname er komt. Je kan ook vragen om vrijwillig vroeger in te schrijven.

nee, daar gaan we blij mee zijn. Hier zit alles drie maanden van tevoren al vol Frusty

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:05

Ik kan me niet voorstellen dat de ZZGP ook op het laatste moment de juryleden regelt.

En CGJ12, anders kom jij toch dit jaar bij ons de juryleden op het laatste moment regelen Knipoog
Graag voor de eerste zaterdag van juli 16 juryleden, en voor de 2e zaterdag van juli 28 juryleden, en niet meer dan twee weken van te voren beginnen te bellen Haha! ..... En daarnaast natuurlijk ook nog gewoon werken en je paard(en) rijden. Ben benieuwd of dat je lukt.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:11

ZZGP heeft heel wat minder starts dan de basis. Zoals Kelan al het voorbeeld geeft.

Lijkt mij een onmogelijke droom.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:25

Lielle"]
[quote="CGJ12 schreef:
de ZZGP doet het al jaren zonder problemen hoor...........
Gewoon een kwestie van een beetje inschatten hoeveel deelname er komt. Je kan ook vragen om vrijwillig vroeger in te schrijven.

nee, daar gaan we blij mee zijn. Hier zit alles drie maanden van tevoren al vol Frusty
[/quote]
Jij snapt het niet.
Het woord VOL kan niet meer worden gebruikt aangezien de volgorde van inschrijving niet meer bepalend is.

Daarnaast ga ik natuurlijk die winstpuntenregeling op de schop gooien en die 10 terugbrengen naar 5.
Mensen die meer dan 65% rijden krijgen meteen het recht om te promoveren.
Méér dan 5 winstpunten rijden in een klasse wordt VERBODEN, zodat mensen die de winstpunten nog nodig zijn ook aan beurt komen.
Dergelijke mensen krijgen de mogelijkheid om na afloop met hun paarden (tegen betaling natuurlijk) te mogenen "oefenen" in de lege ringen.
Dat scheelt al 50% starts..............
Daarnaast wordt je verplicht bij het rijden van meer dan 70% gelijk 2 klassen te promoveren en óók komt er een promotieplicht naar de ZZ-L bij 40 winstpunten, of het overschrijden van de 200 punten grens...... Haha!
Het rijden van 2x achtereen van minder dan 55% bij een verschillende levert een tijdelijke wedstrijd-deelname blokkade op van exact 1 maand.
Met deze maatregelen breng ik het aantal starts in no-time terug tot 30% van de huidige.
(Bij de ZZGP krijgen soms alleen de beste 10 ruiters van een rubriek het recht om de 2e proef te rijden. Die rest zit veel te ver weg van de 60% en kan beter thuis nog even dooroefenen).


oh oh .....als ik eenmaal los ben........... Haha!

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:27

CGJ12"]
[quote="Lielle"][quote="CGJ12 schreef:
de ZZGP doet het al jaren zonder problemen hoor...........
Gewoon een kwestie van een beetje inschatten hoeveel deelname er komt. Je kan ook vragen om vrijwillig vroeger in te schrijven.

nee, daar gaan we blij mee zijn. Hier zit alles drie maanden van tevoren al vol Frusty
[/quote]
Jij snapt het niet.
Het woord VOL kan niet meer worden gebruikt aangezien de volgorde van inschrijving niet meer bepalend is.
[/quote]

wat dan wel? Want dit snap ik idd niet Haha!


Citaat:
Daarnaast ga ik natuurlijk die winstpuntenregeling op de schop gooien en die 10 terugbrengen naar 5.
Mensen die meer dan 65% rijden krijgen meteen het recht om te promoveren.
Méér dan 5 winstpunten rijden in een klasse wordt VERBODEN, zodat mensen die de winstpunten nog nodig zijn ook aan beurt komen.
Dergelijke mensen krijgen de mogelijkheid om na afloop met hun paarden (tegen betaling natuurlijk) te mogenen "oefenen" in de lege ringen.
Dat scheelt al 50% starts..............
Daarnaast wordt je verplicht bij het rijden van meer dan 70% gelijk 2 klassen te promoveren en óók komt er een promotieplicht naar de ZZ-L bij 40 winstpunten, of het overschrijden van de 200 punten grens...... Haha!
Het rijden van 2x achtereen van minder dan 55% bij een verschillende levert een tijdelijke wedstrijd-deelname blokkade op van exact 1 maand.
Met deze maatregelen breng ik het aantal starts in no-time terug tot 30% van de huidige.
(Bij de ZZGP krijgen soms alleen de beste 10 ruiters van een rubriek het recht om de 2e proef te rijden. Die rest zit veel te ver weg van de 60% en kan beter thuis nog even dooroefenen).


oh oh .....als ik eenmaal los ben........... Haha!

dat zijn nou nog wel aardige maatregelen Haha!