Subtop - Wie nog meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:07

stitchlover schreef:
Wel fijn kunnen rijden Ankimo?

Had laatst ook een hoosbui tijdens het losrijden. In al die tijd dat ik wedstrijden rijd nog nooit zo gehad. Was zelf tot op mijn ondergoed doorweekt, maar paardlief bleef onverstoord doorlopen :D

Dat opzich wel! Losrijden was ook weer aardig druk, met springen, dressuur paarden+pony's en para-dressuur door elkaar...Voslief was weer lekker vrolijk ondanks de regen^^

Jaa ik was ook echt hélemaal doorweekt. Water liep zo mijn slipjas, dekje en handschoenen uitxD

Duijfje

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:23

Oh ja daar zullen jullie wel last van hebben gehad. Gelukkig liep je paard wel door dan! Ik heb het met die van mij 1 keer gehad, nou die zette echt geen stap meer... drama queen...
Fijn Ankimo! ach je weet het nooit! Even afwachten maar toch :)

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:28

Duijfje schreef:
Oh ja daar zullen jullie wel last van hebben gehad. Gelukkig liep je paard wel door dan! Ik heb het met die van mij 1 keer gehad, nou die zette echt geen stap meer... drama queen...
Fijn Ankimo! ach je weet het nooit! Even afwachten maar toch :)

Ohh fijn zeg, sta je daar mooi dan haha :') Nee dat klopt ook zeker wel! We wachten af^^

Nou paardlief is eergister gearriveerd in zijn nieuwe huis, hij maakt gelijk vrienden:D

Afbeelding

Afbeelding

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:14

Ik heb afgelopen zondag in Maasdijk weer Subtop geschreven, werd erg goed gereden! Super inspirerend. Steek er een hoop van op. Ook leuke jury's.

Zondag weer in Velsen schrijven, doen er nog meer mee? Ze hadden me zaterdag ook gevraagd voor Heerjansdam maar is toch wel erg ver, dus ga alleen als ze niemand anders vinden haha, ik moet tenslotte ook trainen, anders kom ik er nooit :-P.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:09

Ik wilde misschien gaan kijken in velzen, zou ook wel weer eens willen schrijven met de subtop.

Wij hebben nog niks geplant verder met wedstrijden.

Gaan er van hier nog mensen mee doen aan de selecties van Jumping Amsterdam?

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:09

Duijfje schreef:
Ik wilde misschien gaan kijken in velzen, zou ook wel weer eens willen schrijven met de subtop.

Wij hebben nog niks geplant verder met wedstrijden.

Gaan er van hier nog mensen mee doen aan de selecties van Jumping Amsterdam?

Mhnn had er nooit van gehoord dat je je daarvoor kunt selecteren dus bedankt voor de tip :j Ik moet wel kijken of het gaat überhaupt met reistijd en studie aangezien ik nu in Gent woon.

De 20e heb ik mijn eerste wedstrijd hier ik België. Helaas is het wel een oefendressuurwedstrijd, maar er is gewoon niks anders te vinden dat enigzins in de buurt is. Alles is 2,5 uur of verder rijden, en dan voor maar 1 proefxD Vind ik voor nu iets teveel van het goede. Maar ach, krijg zo wel een goede indruk van het Belgische niveau en wat ze hier zoal willen zien enzo:)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:15

@ Astridastrid: Jammer dat je Heerjansdam niet schrijft. Dan had je mijn boefje in de ring gehad. Calys haar oude buurman zegmaar :D
Ook afstamming van Abel ;)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:37

Mirranda schreef:
@ Astridastrid: Jammer dat je Heerjansdam niet schrijft. Dan had je mijn boefje in de ring gehad. Calys haar oude buurman zegmaar :D
Ook afstamming van Abel ;)

Jaa ik know! Had ik gezien! Leuk!
Het is nog afwachten hoor, als ze niemand anders kan vinden, ga ik gewoon!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:06

Ankimo, ja dat kan. Er zijn selectie wedstrijden voor de LT. Staat ook op Facebook bij onder andere de hoefslag. De eerste kans voor selectie is 1 oktober uit mijn hoofd. Volgens mij zijn er 6 selectie dagen.

Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:21

Ik kom me stiekem hier vast melden.
Heb een 9jarige KWPN ruin.
Ben in 3 wedstrijden het ZZL door. 63 en 63% eerste wedstrijd. Tweede 65,3% beide proeven en gister 68.3 en 67%.

We gaan voorlopig nog niet over. Eerst hard doortrainen maar misschien eind vh jaar en ander begin nieuw jaar.
Afbeelding

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:49

Gefeliciteerd Suikermeisje!!
Dat is wel heel snel, maar je zal er ook vast naar gereden hebben.

Leuk paard trouwens, ik hou wel van schimmels ;)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:17

Wij hebben zaterdag ons debuut in de prix st georges in Heerjansdam, ik ben zeer benieuwd :Y)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:49

Mirranda schreef:
Gefeliciteerd Suikermeisje!!
Dat is wel heel snel, maar je zal er ook vast naar gereden hebben.

Leuk paard trouwens, ik hou wel van schimmels ;)

Dank :)

Volgens omstanders zag het er goed uit. Waren daarnaast ook 3 heel verschillende juryleden waarvan ik geen enkele eerder als jury heb gehad. En zelfs op 3 verschillende locaties :') ik dacht wedstrijd 1 dat het geluk was. Maar na 3 wedstrijden die alleen maar beter en beter gingen geloof ik steeds meer in m'n paard en mezelf :P

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:50

Oh jee, Heerjansdam geannuleerd as. Weekend!

Mirranda, kun je niet gezellig bijschrijven in Velsen-zuid? Kan ik jullie toch nog zien!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:28

heerjansdam zowel oud Beijerland is geannuleerd voor as weekend.

Is ook niet normaal wat er gevallen is. Vroeg me af of die van jullie momenteel onder een deken staan en hoeveel grams

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 06:25

Mijne staat veel buiten en heb een dun gevoerde winterdeken op. 100grams oid.

Zonde dat alles afgelast is.. maar wel goed te begrijpen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:42

Welkom Suikermeisje! Wat leuk nog een schimpie in het topic! Je bent toch vaak de enige op de startlijst :D

Wij trainen nog even door en gaan in het indoorseizoen weer lekker starten. Misschien Werkendam op 7 oktober, nog meer mensen die daar heen gaan?

Die van mij heb ik gisterenavond onder een 0 grams regendeken gezet. Het is een twijfeltemperatuur, maar die bakken regen maken het wel erg koud. Merkte het ook aan meneer gisteravond dat hij er lekker fris door was :):)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:27

@ Astrid: Gaan we proberen inderdaad. Denk dat het een zwembad is op Heerjansdam momenteel. Hier op Flakkee staan mijn weides ook echt blank nu.

Er is dit weekend verder heel weinig wat een beetje aan te rijden is voor ons.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:54

@Ankimo, weet je al meer mbt de selectie? Leuke foto van de nieuwe stal met hond :D En jammer dat je zover moet reizen voor je wedstrijden. Ik heb de max om 1,5 u enkele reis staan. En dan lukt het redelijk om 1/2 x per maand te starten.
@astridastrid; leuk en leerzaam dat mee schrijven! Ik zit in een hele andere hoek van het land helaas.
@suikermeisje; welkom! Leuk paard! En nette scores hoor in het ZZL, goed bezig :D
@Jonneke; Is je debuut nog door gegaan? Of afgelast vanwege het weer?

Hier geen selecties voor JA. Niet mijn klasse, maar anders was dat ook te hoog gegrepen :')

Afgelopen weekend weer gestart in de GP. Het kon gelukkig naar binnen verplaatst worden. Ging wel fijn. Geen grove fouten. Paar kleine hakkeltjes. En altijd nog verbeterpunten maar 65,85% gekregen en 2e geworden (vd 6) *\o/*

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:27

Netjes Sunny!

Vraag me eigenlijk af wat nou echte knelpunten zijn als je van ZZL over gaat naar ZZZ. Vast mensen hier die mij er meer over wijs kunnen maken.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:46

suikermeisje schreef:
Netjes Sunny!

Vraag me eigenlijk af wat nou echte knelpunten zijn als je van ZZL over gaat naar ZZZ. Vast mensen hier die mij er meer over wijs kunnen maken.

Naar mijn ervaring wordt veel strenger gekeken naar de kwaliteit van lopen, de verzameling en activiteit en de lengtebuiging. Het is echt een kaf en koren klasse (tenzij je een sinterklaas jury treft) waarbij soms alleen de top 3 boven de 60% zit. Als je daar als gewone ruiter netjes boven scoort mag je dan ook best trots zijn!

Ik vond de overgang zzl zzz groter dan zzz naar psg

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:47

suikermeisje schreef:
Netjes Sunny!

Eigenlijk het echte "je paard goed voor elkaar hebben". De grens is nu echt verlegd. Je zal in het ZZZ je paard echt op het achterbeen moeten hebben met een hele correcte oprichting en aanleuning. Kleine aanleuningsfoutjes en een wat horizontaler beeld is er niet meer bij. Paard moet verzameld, bergop en met veel tact en afdruk door de baan.
Ik zie het in ZZL nog veel geslof, paarden uit elkaar, gekantel in de zijgangen, weinig afdruk en veel slordigheidsfoutjes. Vroeger kwam je daar in het ZZL echt niet mee weg maar de grens is nu verlegd van Z2 naar ZZL. ZZL was vroeger ook veel moeilijker, daar kwam het ook door natuurlijk.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:55

mag ik me hier ook melden?

Heb mijn 9 jarige zelf gefokte merrie in de Inter I lopen, ze is er als 6 jarige een jaartje uit geweest ivm veulen) mag Inter II maar ja die eners he.....
Voor mij allemaal nieuw dus ik heb er een hele kluif aan!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:55

Subtop western ook welkom? :+

Ik rij inmiddels een jaar in de subtop, en heb vorige week mn debuut in de topklasse gemaakt met mn jonge paardje :D

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 15:14

sunny44 schreef:
@Ankimo, weet je al meer mbt de selectie? Leuke foto van de nieuwe stal met hond :D En jammer dat je zover moet reizen voor je wedstrijden. Ik heb de max om 1,5 u enkele reis staan. En dan lukt het redelijk om 1/2 x per maand te starten.
@astridastrid; leuk en leerzaam dat mee schrijven! Ik zit in een hele andere hoek van het land helaas.
@suikermeisje; welkom! Leuk paard! En nette scores hoor in het ZZL, goed bezig :D
@Jonneke; Is je debuut nog door gegaan? Of afgelast vanwege het weer?

Hier geen selecties voor JA. Niet mijn klasse, maar anders was dat ook te hoog gegrepen :')

Afgelopen weekend weer gestart in de GP. Het kon gelukkig naar binnen verplaatst worden. Ging wel fijn. Geen grove fouten. Paar kleine hakkeltjes. En altijd nog verbeterpunten maar 65,85% gekregen en 2e geworden (vd 6) *\o/*

Nope nog steeds niet....Als ik woensdag niks gehoord heb ga ik bellen naar de KNHS want dan zijn er gewoon al 3 weken voorbij...

Ja die 1,5 uur regeling heb ik ook wel aardig, zeker wanneer ik maar 1 proef rijd. Of het moet een belangrijk iets zijn ofzo. Maar om nou minstens 2,5 uur te moeten rijden en dan Antwerpen ring over te moeten. Ik pasxD