[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:59

Ik heb liever de M1 haha. Moet zeggen dat ik het met name nu door de nieuwe proeven een rotklasse vind. De logica is compleet weg en het gaat zo machtig snel. Vind een z1 proef fijner rijden.
Maargoed we zijn er helaas nog niet. Komende maanden even flink er tegenaan.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:42

Haha nou jullie geven mij weer een beetje hoop voor ons m2 debuut aanstaande zondag. Bij mij is het dit keer ook 10 punten en over hoor :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:14

Nieuwe proeven heb ik nooit gereden. M2 en Z1 nog niet :') Het was een lange revalidatie periode namelijk.
Voor mij was het voordeel van de M2 de snelheid waarin zaken elkaar opvolgden... geen tijd voor mezelf of er te veel over na te denken :+
De oefeningen e.d. doet die van mij altijd met gemak... te makkelijk eigenlijk en wordt dan makkelijk of denkt vooruit. De pure gehoorzaamheid en het wachten op mijn hulp is meer de moeilijkheidsgraad voor ons, en dat ging in het m2 zo snel achter elkaar dat dat wel snor zat :P

9 april hebben we trouwens onze 100ste rentree, als Stef Stuntpiloot zichzelf tenminste heel houdt tot die tijd :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 07:57

De nieuwe m2 proeven vond ik wel een stuk fijner. Minder het gevoel van gas en remmen. Dit had ik wel in de oude proeven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:50

Ik vindt de nieuwe Z1 wel logischer voelen. Vorige week even geoefend... en ik ben geen enkele keer de verkeerde kant op gereden :+ normaal gebeurt dat wel een keer of 5 als ik een proef voor het eerst rij :')

Gas en remmen in de oude M2 herken ik niet zo... nu rij ik wel echt heel veel tempowisselingen in mijn gewone rijden, ga ik ook vab verzameld naar uitgestrekt, hop zijgang in, hop weer verzameld :+ dat het mij mischien niet is opgevallen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:52

Het maakt me eigenlijk niet uit welke klasse ik rijd, ze hebben allemaal hun eigen charme.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:53

cp112 schreef:
Ik heb liever de M1 haha. Moet zeggen dat ik het met name nu door de nieuwe proeven een rotklasse vind. De logica is compleet weg en het gaat zo machtig snel. Vind een z1 proef fijner rijden.
Maargoed we zijn er helaas nog niet. Komende maanden even flink er tegenaan.

Nee joh, valt 100% mee! Zelf rustig blijven, komt het allemaal goed.

Afgelopen weekend ondanks een 1 en nog wat onvoldoendes op kw's toch een eerste prijs met 188,5 in het M2. Droversrun, het komt goed hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:16

Bedacht me net dat ik voor april nog niets opgegeven had. Maar eventjes gedaan.

Tussen april en augustus organiseren we op de club 5 maandagavond wedstrijden. Ideaal!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:01

Toch mooie punten Janine.

Ik heb afgelopen weekend de keertwendingen ook echt compleet vernaggeld. Allemaal 3'en :').

Dit zijn wij trouwens. Foto is van ff geleden.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:09

Thanks CP112! Goed ook om te horen dat wij niet de enige zijn die met kw's rommelen _O- Die van mij liep ze goed, maar heeft eind vorig jaar en begin dit jaar voornamelijk in de voorbereiding op shows gezeten, waardoor er van serieus rijden te weinig terecht is gekomen. (trust me, het was echt heel moeilijk combineren, zeker als je zelf geen tijd meer hebt om les te nemen)
Dus ik heb er dit weekend een potje van gemaakt :') Zodra de travers beter wordt, ga ik er ook vanuit dat de kw's beter worden. Plus dat hij thuis gewoon lekkerder loopt dan op cc.

Wat eigenlijk mijn schuld is, merkte ik zelf... Ik ga echt veeeeel te hoog in mijn ademhaling zitten. Ik ga de proef in en fok mezelf alleen maar op volgens mij. Waarom? Omdat hij vorig jaar misschien wat gespannen was op binnenlocaties? Is hij nog wel een beetje, maar de vraag is of dat van de locatie komt of van mij, hij ziet in ieder geval weinig/niets en loopt overal langs. Verder ben ik wel relaxed en heb geen last van buikzenuwen in de proef.
Dus ik zoek iets van een ademhalingstip/oefening om mezelf weer lekkerder te laten rijden in de proef.

Mooie foto van jullie! Zo zie je een Tinker niet vaak!!! +:)+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:57

Bij ons gaat de travers wel goed gelukkig. Inzet kw ook, maar dan klapt ie door mijn binnenbeen en wend dan om de middenband ipv achter. Of hij gaat volledig in de staak en dan krijgen we oefeningen op 2 benen :Y)

Misschien ben je zelf wel al gespannen op binnenlocatie en reageert hij juist daar weer op. T'is soms zo lastig he.

Bij ons gaat het in de proef mis door mijzelf. Ik probeer te netjes te doen en teve te regelen waardoor juist alles misgaat en we teveel spanning krijgen. Ik moet gewoon diep ademhalen en rijden. Makkelijker gezegd dan gedaan :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:00

Oh en dankjewel :D het is een fijn paard om mee te werken al merk je natuurlijk wel dat het hem wat moeilijker af gaat. Maar hij is voor zo'n kort en gedrongen paard bijzonder lenig en heel soepel. Alleen dingen als verruimen rijden we zelden goede cijfers op. Maar dat is dan maar zo. Nemen we voor lief.

Mijn instructie is hem afgelopen jaar al eens Z gestart (voor zijn sportpredikaat) en had de eerste proef gelijk winst. We hoefden er maar 1 dus dat was mooi snel klaar haha.
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:48

KW is bij ons ook wel een aandachtspuntje... we kunnen ze voor een ruime 8 rijden... maar ook in piaffe het rondje draaien en dan hebben we een 0 :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:59

Gisteren een pittig lesje gehad en vanmiddag liep hij fijn! Kw rechts ging heel netjes eigenlijk. Links heeft hij meer moeite, komt ook omdat zijn linkerheup wat hoger staat en het dus lastiger js voor hem om die te laten zakken in bijv kw en ook travers. Binnenkort weer even naar de chiropractor. Daarna loopt hij altijd weer stukken beter.

Het was wel warm :Y)
Afbeelding

Wat een heerlijk weertje he. Nog een graad of 5-10 erbij en dan graag de hele zomer lang :D
Afbeelding

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:35

Ik ben voor :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:01

Ik ben ook voor. Alleen wil ik geen insecten.

Vind het wel tof dat je met een tinker rijd in het z cp.

Woensdag komen ze voor een nieuw zadel. Ben benieuwd of hij dan nog beter gaat lopen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 01:13

Kijk en dit krijg je dan met dat mooie weer he :D
Afbeelding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:42

Aa wat een schatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:43

proficiat, mooi veulen!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:02

Dankjewel :) Is ons verrassingsveulen. Merrie van de veiling gehaald, is eigenlijk voor verkoop maar bleek nog een cadeautje bij zich te hebben. Dus maar "even" gewacht tot ze die buiten zette.
Eind april en half mei verwachtten we nog 2 veulens. Die zijn van onze eigen hengst (die waar ik mee start dus).

Als het eerste veulen geboren is krijg je altijd gelijk zo'n lente gevoel :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:05

Afbeelding

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:15

Wat een mooi ding zeg!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:23

Paar onbedoelde vliegende wissels in de eerste proef en in mijn tweede proef het achterwaarts vergeten. Gelukkig kreeg ik voor het halthouden een 7 en het achterwaarts ook. Dat maakte de -2 weer goed haha.

Uiteindelijk toch 2x gewonnen met 214,5 en 218,5. stond 17,5 en 21.5 los van nummer 2!

Nog meer mensen weggeweest?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:46

Ja ikke. 1e proef speet het hem geloof ik dat hij aan het werk moest. Een beetje tegendraads. Wissels worden helaas niet beloond, net als appuyeren in galop. Tussen de 1e en 2e proef even"gepraat", dit resulteerden in bijna 20 punten verschil 182,5&201.

Gefeliciteerd met je punten Vonneke!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:51

Goed opgelest!!! Dat is ook belangrijk.