Bit waar je wel mee mag starten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:20

Ik ben voor dit bit zelf naar de Mylerstand geweest op Horse Event en de 1 zou helemaal niet gaan bij mijn paard omdat die amper ruimte bied voor de tong en de 2 wel , maar dus duidelijk ook niet genoeg. De 1 was ik dus helemaal niks mee geweest.

Vind het gewoon echt balen dat mijn paard op het Correctiebit van nu echt goed loopt en eindelijk genoeg plaats heeft voor zijn tong , en ik het zou moeten veranderen...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LiindseyV op 11-02-17 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn

Re: Bit waar je wel mee mag starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:25

Oh heb beiden gehad en zijn toch heel verschillende bitten.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:26

wwillemijn schreef:
Oh heb beiden gehad en zijn toch heel verschillende bitten.

Maar ze zijn enorm duur , en mijn correctiebit nu heeft meer ruimte voor de tong dan die van Myler.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:30

En als ik mijn paard bezig zie lijkt het ook dat hij een roterend/bewegend middenstukje niet fijn vind...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:32

Tja, je moet kijken naar wat je wil en wat toegestaan is. Dan is de myler de enige die toegestaan is en lijkt op wat je wil. Je mag wel rubber er omheen doen. Doe je zo'n wikkel er omheen. Deed ik ook. Blijft goed zitten en is toegestaan.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 07:40

Wwilemijn jij bedoeld om het roterende stukje zodat het niet meer roteert? Dat is wel een idee idd Als het mag iig

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:24

Maar mogen Myler 1 en 2 nou beiden wel of niet? Ben het spoor beetje bijster?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:32

Als je in de reglementen kijkt zie je dat dat gewoon mag ja.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:48

Of massaal in staking gaan en voorlopig niet meer starten? Maar dan moet je veel mensen bereiken en hebben.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:05

WoW ik heb net het hele topic doorgelezen!
En hier nog iemand die ontzettend baald ;(

Alle 2 mijn paarden lopen het beste op de correctie bustrensen van trust, heb al Myler en alles geprobeerd maar dat is helaas echt geen optie -O- ik ga ook maar een klacht indienen denk ik

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:31

Myler loopt die van mij ook niet fijn op. Ga denk ik voor de rechte kunstof trust bit.

En dan hopen dat hij niet tong over bit heen gooit, dat doet hij wel bij z'n menbit

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:29

Zijn er al bokkers die contact hebben gehad met de KNHS? Zo ja, ben wel benieuwd wat daar uit is gekomen. Ik wil zelf van de week contact opnemen om te kijken met wat voor beredenering/antwoord ze komen. Zoals ik het nu zie, zou je haast zeggen dat ze een contract hebben afgesloten met Myler... Dit kan ik natuurlijk nooit hardmaken, maar goed, het valt wel op in het nieuwe reglement dat de tongboogbitten die nog toegestaan zijn volgens mij alleen door Myler worden geproduceerd. Dan kan de KNHS wel zeggen dat zij de regels van de FEI opvolgen, maar ik vind dit gewoon raar en aan dit topic te zien, hebben ook nog een behoorlijk aantal ruiters (en vooral paarden) er last van.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:52

LauraO schreef:
Zoals ik het nu zie, zou je haast zeggen dat ze een contract hebben afgesloten met Myler... Dit kan ik natuurlijk nooit hardmaken, maar goed, het valt wel op in het nieuwe reglement dat de tongboogbitten die nog toegestaan zijn volgens mij alleen door Myler worden geproduceerd.

'Hebben ze aandelen ofzo' was idd ook mijn eerste gedachte.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:21

Ik vind myler te duur om uit te proberen..

Ik heb KNHS gemaild maar nog geen reactie gehad

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:29

Mag een rc stangengebiss wel?

En kijk eens naar westernbitten. Die zij dun, en vaak mogen zegewoon omdat ze de 10 mm wel halen.
Ik zoek nu een bustrens met studs op de ringen voor de show omdat ik een enorm mooi opzichtelijk westernhoofdstel knhs proof ga maken. En dus kijk ik nu ook in de westernhoek.

Mijn paard liep op myler level 1 totaal niet. Ook leek hetdoorhet model of je altijd in de mond trok, zelfs als paard geen teugeldruk had.
Billy allen is beter, en westernspul, maar toegestaan.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:15

Hoe meer mensen er bellen/klagen hoe beter :D Dus graag allemaal bellen/mailen Wie weet is het dan duidelijk hoeveel mensen er in de problemen komen

Beaukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:04

Ik heb gemaild met KNHS: Goedemiddag, Ik heb kennis genomen van de wijzigingen in het wedstrijdreglement dressuur, alsmede van de wijzigingen qua toegestane bitten.
Mbt de toegestane bitten heb ik een aantal vragen, waarop ik in de tabel en de afbeeldingen geen antwoord vind / geen duidelijkheid krijg. Ik hoop dat u e.e.a. kunt verduidelijken:

1. Welke bitten bedoelt u met de bitten 'trens met een verhoogd tonggedeelte en roterend mondstuk'? Betreft het hier de Mylerbitten? Betekent dit dat een trens met ALLEEN een verhoogd tonggedeelte niet is toegestaan?

2. Welke bitten bedoelt u met de 'Flexibele ongebroken trens. Alleen in deze vorm toegestaan'? Bedoelt u hier dat alleen EXACT het afgebeelde bit is toegestaan? Of bedoelt u de vorm van het bit icm het watertrenswangstuk? Zoals bijv de Trust flexisoft watertrens? En is de Trust flexisoft bustrens dan niet toegestaan?

3. Wat is de overweging om het bit van afbeelding 12 uit het reglement 2016 niet langer toe te staan? In de Trust uitvoering (innosens flexisoft) is dit nl een zeer vriendelijk bit; vele malen vriendelijker dan de Myler level 2 en 3 bitten.

In afwachting van uw antwoord.

Ik kreeg dit antwoord:
Bedankt voor je vragen. Je eerste vraag gaat over de trenzen met een verhoogd tonggedeelte. Dit zijn inderdaad de 'typerende' bitten van het merk Myler, maar deze zijn ook van andere merken toegestaan. Wanneer het bit een verhoogd tonggedeelte heeft, dan moet het mondstuk roterend zijn.

Wat betreft de flexibele ongebroken trens (vraag 2) is het zo dat dit alleen in de watertrensvariant toegestaan is. De bustrensvariant is niet opgenomen in het reglement. Van welk merk het bit is maakt hierin niet uit.

Het scholings/correctiebit, zoals afgebeeld in de regelementen van 2016 onder nummer 12, (vraag 3) is uit ons reglement gehaald omdat de FEI dit bit ook niet meer opgenomen heeft in hun reglementswijzigingen. Wij volgen met onze reglementen zoveel mogelijk het beleid van de FEI.

Hopelijk kun je voor je paard een geschikt bit vinden.

Als je verder nog vragen hebt, dan horen wij dat graag.

Ik heb geen idee in hoeverre ze gevoelig zijn voor veel mailtjes / klachten. Ik heb wel ook een mail gestuurd naar het dressuurforumlid van onze regio, maar heb hier nog geen antwoord op gehad. Een echte onderbouwing waarom het niet meer mag, geven ze niet.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:39

Wat een belachelijke antwoorden geven ze. En dan moeten ze daar verstand van zaken hebben. Je zou denken dat het uitbesteed is aan een of ander bedrijf dat met 'templates' werkt, zoals in de callcenters waar ze allemaal gestandaardiseerde antwoorden geven. Nog steeds geen echte reden waarom de tongboogbitten nu niet meer worden opgenomen in het reglement, behalve dan het opvolgen van de FEI.

http://inside.fei.org/sites/default/fil ... ark-up.pdf

Dit is trouwens het FEI reglement. Vanaf pagina 42 staan hun toegestane bitten en ik zie daar helemaal geen tongboog tussen staan :?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:11

Beste Do, deze richtlijnen zijn ook pas vorige week naar buiten gebracht. Onze bitfitter kon hier dan ook niet van op de hoogte zijn. Het scholingsbit is tot 1 april 2017, wanneer de nieuwe reglementen ingaan, nog gewoon toegestaan. Ik heb zojuist gesproken met Trust zelf, zij zijn momenteel deze nieuwe regel aan het aanvechten. Het door jou gekozen bit is namelijk weer wel toegestaan bij het FEI. Het gaat echt om een beperkt aantal scholingsbitten. Zodra Trust uitsluitsel heeft gekregen van het KNHS weten wij meer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:05

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:14

LauraO schreef:
http://inside.fei.org/sites/default/fil ... ark-up.pdf

Dit is trouwens het FEI reglement. Vanaf pagina 42 staan hun toegestane bitten en ik zie daar helemaal geen tongboog tussen staan :?

Inderdaad opmerkelijk.. dus alle Myler bitten mogen niet van de FEI, maar wel van de KNHS. Maar toevallig dat ene vast tongboog correctiebit dat bij de FEI niet mag, mag niet bij de KNHS.

edit: ik kan me overigens best voorstellen dat de term 'correctie/scholingsbit' bij de FEI geïnterpreteerd wordt als: er is iets niet 100% voor elkaar en dat ze daarom op dat niveau dat bit eruit hebben gehaald.
Maar om dan de hele KNHS basissport dezelfde regels op te leggen als FEI niveau vind ik vreemd

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:39

Ik heb gister en vandaag gereden op een dubbelgebroken trensje van Harry's Horse en waar dat 2 jaar geleden nog vragen om paniek was, loopt ze er nu fijner mee dan op de Bombers happy tongue *\o/* Ze durft naar mijn hand te komen, is heel stil in de aanleuning en als ik een hulpje links of recht geef, komt dat met veel minder ruis aan. Mijn myler en Bombers kunnen er dus mooi uit!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:43

Laatst bijgewerkt door astridastrid op 12-02-17 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:55

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:09

Bitten veranderd, instromingstabel gewijzigd... 2x ZZ-licht gereden.. moet je gelijk L2 starten. Dat wil ik mijn 4 jarige nog niet aandoen.

Bitten waar ik mee rij mogen gelukkig nog wel, maar of het nu een vooruitgang is? Ik denk het niet.

Misschien een idee om eens naar sprenger te kijken? Ik had stang en trens bitten die ik 2 weken mocht uitproberen en anders kon terugsturen.