[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoannevZ

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:57

Ik hoop in 2017 ook mijn b debuut in de dressuur te maken. De bedoeling was om afgelopen februari al te starten bij de ondelingen van de vereniging om te horen wat de jury ervan vond. Helaas werd mevrouw een halve week voor de onderlingen spierbevangen. Daarna kwam ik langdurig in de lappenmand. Nu zijn we langzaam weer conditie aan het kweken en werken we vooral aan ontspanning. Iets wat voor beide een verbeterpunt is. 1x per week les ik bij de vereniging en daar pakt ze nu lekker aan. Wie weet gaat het aankomend jaar wel lukken...

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:19

TCA schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Ik heb de KNHS maar gemaild met mijn vragen, kwam er vandaag weer niet doorheen. Werd gisteren uiteindelijk naar een receptie medewerker verbonden maar die kon niet veel voor mij doen.
Dus nu maar weer wachten op de mail.... vorige mail heb ik niet eens meer reactie op gehad.

Is volgens mij sowieso een rommeltje met mijn lidmaatschap want volgens de persoon gisteren aan de telefoon stond ik er gewoon in en volgens een persoon die ik via de mail heb gesproken niet... >;)

Huh wat raar! Hopelijk heb je een beetje snel je antwoorden..

De paarden komen bij ons het hele jaar op het land, nu rond 9 a 9.30 naar buiten en rond 15.00 naar binnen. Ligt wel beetje aan het weer hoor, als t heel slecht is is het natuurlijk anders. En wanneer echt alles bevroren en land gewoon gevaarlijk is blijven ze ook dagje binnen. Echt heerlijk!!

[ [url=m/lZtxKB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wond ziet er wel pijnlijk uit, maar been is nog niet dik of warm gelukkig! De DA zei dat als het morgen nog dun was, we toch rustig mogen rijden morgen

Dat is idd fijn!
Wond ziet er gelukkig schoon en oppervlakkig uit!
Wel balen :(

Welkom alle nieuwe!

Ga morgen me springschoentjes maar is passen, heel benieuwd hoe duke erop reageert!

Van de 21 ste ga ik meerijden met de lessen ene week dressuur andere week springen.

Ik ben idd "opzoek" naar een dressuur zadel en vind die van tekna ook wel iets hebben!

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:03

@primadonna ja we vermoeden dat ie met spelen is doorgegleden tegen een plastic paaltje, die was namelijk ook gebroken + dat het een beetje glad was vanmorgen en ze niet rustiger aan deden.. sukkel

Leuke schimmel!! Hoi iedereen! Er blijven maar mensen bij komen, super leuk!!

@vendivv ik heb een anatomica dressuurzadel en mijn bijrijdpaard een albion. Echt topzadels *\o/*

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:15

Ja ben echt fan van anatomica, wolkjes onder je kont haha.

Zadel pff haha. Heb een erik thomas springzadel super fijn en heb gezegd tot l2 rijd ik ermee. Maar pak af en toe dressuur zadel van vriendin en ja dat is toch wel heel fijn haha. Terwijl ik zweer bij mijn springzadel

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:52

Citaat:
Citaat:
Flicka12 schreef:
Wat een leuk topic! Helaas maak ik niet mijn B debuut in 2017, maar maak ik met mij haflinger ons debuut bij de paarden, de afgelopen 2 jaar zijn we uitgekomen bij de pony's.
Vind het wel super leuk om jullie te volgen, dus ben ik ook welkom? :P

Eigenlijk is het topic bedoelt voor mensen die hun B-debuut in 2017 maken.. dus alleen meelezen hé ;) :+

Knappe haflinger heb je! Wat is de reden dat je haar nu vaker bitloos start? Ben daar wel nieuwsgierig naar.

Haha oké dan :Y) Maar ja dat mag je vragen hoor, ik rij haar bitloos omdat ze een tijdje geleden wondjes in haar mond had, toen zijn we bitloos gaan rijden tot dat over was en de tandarts was geweest. De tandarts is inmiddels al lang geweest, maar het gaat bitloos zo goed, eigenlijk beter dan met bit! Dus daarom starten we nu meestal bitloos :D De bitfitter komt binnenkort, en hopelijk kunnen we dan ook weer met een helemaal geschikt bit verder trainen :j

Ohhh... zadels... vreselijk -O- Een zadel vinden voor een ronde haflinger, beetje overbouwd, zonder schoft en schouders... Wat een drama. Maar we rijden inmiddels alweer 2 jaar op een Hulsebos, en met antislip matje en anatonische singel gaat dat eigenlijk heel goed :D

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:00

@TCA ik hoop voor je dat het niet dik geworden is dan !

Ik zit echt in een dubio.. Start op het moment met mijn pony geheel in het zwart met een blauw jasje, heb nu een heel gaaf bruin jasje gezien.. Maar ik hoor van meerdere kanten dat geheel zwart met een bruin jasje niet mooi zal staan -O-

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:24

Shirley ik ken dat haha, ik heb alles in het bruin.
Hoofdstel, zadel, borstuig, peeskappen alles haha.
En heb eergister een bruine cap met zwart gekocht en nu vind ik zwart wel kunnen.

Ik ben daar heel kieskeurig in maar ik ga sowieso in het bruin starten haha.

Ik heb misschien een tekna dressuur zadel gevonden!

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:18

PrimaDonna_ schreef:
Gezellig Iris dat je komt mee kletsen! :)
Ik heb een zwak voor friezen dus kijk maar uit hahaha!
Balen van de artrose, maar fijn dat je er nu niks meer van merkt.
En eindelijk eentje bij mij uit de buurt! Yes! Al zullen wij elkaar denk ik niet zo snel tegen gaan komen. Weet je al rond welk gebied je wil gaan starten?

Thanks haha! En ik ga denk maar een slot om haar stal doen :P Jaa zeker balen van de artrose, maar als het gewoon zo goed blijft gaan is het vervelend dat ze altijd glucosamine moet krijgen maar verder denk ik er niet meer echt aan. Ik sta gestald in Hazerswoude, dus ik wil eerst een beetje dichtbij huis starten (gebied rondom Leiden). Ook omdat we geen eigen trailer en auto hebben en die dus steeds moeten gaan lenen van mensen/stal.

@TCA: wond ziet er vervelend uit! Hoop dat het niet dik is geworden!

Ik wil wel alles in zwart en wit, is toch het mooiste met een Fries vind ik. Moet alleen nog wel even gaan shoppen voor nieuw jasje, shirt, handschoenen, eigenlijk alles voor wedstrijd outfit haha :') Ik heb nog wel een witte broek en dekje, maar verder droeg ik voor onderlinge wedstrijden altijd gewoon een normaal wit blouseje (van H&M) en een jasje met te korte mouwen :+ En ik zit nog te twijfelen of ik met laarzen of chaps wil starten (ik rijd nu altijd met chaps, maar heb wel laarzen staan nog). Denk dat laarzen netter staan... Wat vinden jullie? :P

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:20

Ik zweerde altijd bij chaps maar nu ik goede passende laarzen heb wil ik nooit meer wat anders!

Vind laarzen altijd wel netter em chiquer staan haha!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:28

venivedivici schreef:
Shirley ik ken dat haha, ik heb alles in het bruin.
Hoofdstel, zadel, borstuig, peeskappen alles haha.
En heb eergister een bruine cap met zwart gekocht en nu vind ik zwart wel kunnen.

Ik ben daar heel kieskeurig in maar ik ga sowieso in het bruin starten haha.

Ik heb misschien een tekna dressuur zadel gevonden!

Tekna is heel fijn! Rijd zelf ook met een tekna dressuurzadel op mijn pony.

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:30

Ik heb ook Tekna voor mijn paard :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:36

Hoi! Wat een leuk topic :)
Mogen wij er nog bij ? Zie dat t topic al een endje op weg is :j.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:00

Bevalt tekna jullie goed?

MonteKarlo je bent zeker welkom!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:02

MonteKarlo schreef:

Tuurlijk!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:03

venivedivici schreef:

Het bevalt mij zeker goed, heb het zadel nu ruim 1,5 jaar en krijg nu ook nog steeds de vraag of ik een nieuw zadel heb gezien het er nog spik en span uitziet! Hij is vooral ook voor mijn pony heel fijn, osteopaat zegt ook dat ze zelden een zadel ziet op mijn type pony wat niet te lang is voor de pony, de tekna is precies goed voor haar! En bovendien is hij door een zadelmaker ook makkelijk aan te passen :j

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:06

Ah leuk!
Ik heb sinds dit jaar een 4 jarige in bezit, hij is van bojengel (en nog wat tuigerbloed erachter)
Het is de bedoeling volgend jaar ook in de B te starten, wanneer het outdoor seizoen weer begint.
Wil hem deze winter door trainen, hij is sinds maart zadelmak, maar toont af en toe nog wat vluchtgedrag. Hoop dat er nog zo veel mogelijk uit te krijgen en dan lekker de B in :)
En een foto natuurlijk, (moeilijk om te kiezen, heb zoveel foto's van hem maar deze zijn het meest recent) :
Afbeelding

Afbeelding

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:20

venivedivici schreef:

Ja bevalt goed! Mensen valt het vaak niet eens op dat het geen leer Is en hij ziet er nog netjes uit en ik heb er zo goed als geen werk aan.
Ik heb zowel een dressuur als veelzijdigheid zadel.

Donnie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:09

Heeeii allemaal,
Ik zou mezelf ook graag bij deze groep willen voegen als dat mag? :)

Ik zal mezelf even voorstellen,,
Mijn naam is Ilse, 17 jaar oud en ik rijd al paard sinds dat ik 6 ben. Ik heb een verzorgpony genaamd Don (10 jaar) hij is een haflinger en ik rijd hem al ongeveer 5 jaar. Ik breng hem al 3 jaar uit op wedstrijd en we gaan binnenkort M2 starten. Sinds een jaar heb ik een eigen paard hij is KWPN en heet Wildrick's Gio (5 jaar). Aankomend jaar ga ik hem starten in de B. /3

Afbeelding

Afbeelding

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:13

Wat een knapperds Donnie7.

Daphiena en Shirley zouden jullie mij fotos in pb kunnen sturen van als jullie erop zitten en hoe die er bij jullie nu uitziet? :o

ivaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:21

Leuke paardjes er weer bij!!!

Montekarlo waar in brabant zit jij?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:11

Zijn er ook mensen die in Drenthe starten? :D . Ik ga pas na mijn examens officieel B starten. Eerst in januari nog een bb wedstrijd en in februari een oefen b wedstrijd en bb.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:14

Iepoetjuh schreef:
Thanks haha! En ik ga denk maar een slot om haar stal doen :P Jaa zeker balen van de artrose, maar als het gewoon zo goed blijft gaan is het vervelend dat ze altijd glucosamine moet krijgen maar verder denk ik er niet meer echt aan. Ik sta gestald in Hazerswoude, dus ik wil eerst een beetje dichtbij huis starten (gebied rondom Leiden). Ook omdat we geen eigen trailer en auto hebben en die dus steeds moeten gaan lenen van mensen/stal.

Mijn vorige verzorgpony stond ook op glucosamine, hier reageerde zij ook erg goed op! Is top spul! :)
Ik zal ook eerst rond stal starten, ook omdat we nog geen trailer hebben. Eigenaresse wil er wel graag eentje gaan aanschaffen maar dat moet ze niet alleen voor mij doen vind ik.. en de dichtstbijzijnde manege kan ik onder de man heen :)
En anders kan ze de trailer van een vriendin lenen, maar dat heeft allemaal geen haast!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:15

MonteKarlo schreef:

Maar natuurlijk! :)
Kom gezellig mee kletsen!
Je hebt je paardje in ieder geval al lekker aan het lopen zo te zien!
Dat moet wel goed komen in de B.
Balen van zijn vluchtgedrag, wat doet hij dan precies als ik weten mag? :) :o

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:18

Donnie7 schreef:
Heeeii allemaal,
Ik zou mezelf ook graag bij deze groep willen voegen als dat mag? :)

Ik zal mezelf even voorstellen,,
Mijn naam is Ilse, 17 jaar oud en ik rijd al paard sinds dat ik 6 ben. Ik heb een verzorgpony genaamd Don (10 jaar) hij is een haflinger en ik rijd hem al ongeveer 5 jaar. Ik breng hem al 3 jaar uit op wedstrijd en we gaan binnenkort M2 starten. Sinds een jaar heb ik een eigen paard hij is KWPN en heet Wildrick's Gio (5 jaar). Aankomend jaar ga ik hem starten in de B. /3

[ [url=m/eCaz7h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/su0L5Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! en leuk dat je ook mee komt kletsen!
Dat wordt nog ingewikkeld straks met de namen Don, aangezien ik mijn bijrijdpaard ook Don (Donna) noem :')
Hoe kan je dat combineren een eigen paard en ook nog eens een verzorgpaard? Vind dat maar knap! :o

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:19

Ik mag wel om het uur dit topic gaan checken haha, gaat zo snel!
Heb besloten om het namenlijstje maar te laten :=