101 excuses waarom de punten tegenvielen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: 101 excuses waarom de punten tegenvielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:26

Mijn kwpn-er is niet bang voor Friezen, maar fokt zich enorm op. Met name door het gestamp. Daarbij galopperen de Friezen bij ons op stal erg ongecontroleerd en plat door de bocht en zijn ongeleide projectielen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:41

Ik heb ooit een merrie gekend die gewoon compleet flipte als er een paard haar tegemoet kwam op de hoefslag. Dan moet je echt van te voren uitwijken anders ging ze in de ankers.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:42

zo eentje heb ik er ook. En ging ze alleen maar in de ankers, ze draait om en gaat aan de haal. En bonte paarden vindt ze extreem eng.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:25

Electra63 schreef:
Mijn kwpn-er is niet bang voor Friezen, maar fokt zich enorm op. Met name door het gestamp. Daarbij galopperen de Friezen bij ons op stal erg ongecontroleerd en plat door de bocht en zijn ongeleide projectielen

Hier op wedstrijd zijn het ook van die ongeleide projectielen die plat door de bocht gaan, dat vind Sam dood-eng.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:33

Ayasha schreef:
Electra63 schreef:

Hier op wedstrijd zijn het ook van die ongeleide projectielen die plat door de bocht gaan, dat vind Sam dood-eng.

In de wedstrijdring komen wij ze hier bijna niet tegen, maar er staan er op onze stal 6 in pension. Er is er geen 1 die fatsoenlijk kan galopperen, al zegt dat meer over de eigenaren ;)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:41

Electra63 schreef:
In de wedstrijdring komen wij ze hier bijna niet tegen, maar er staan er op onze stal 6 in pension. Er is er geen 1 die fatsoenlijk kan galopperen, al zegt dat meer over de eigenaren ;)

Hier ziet het je soms zwart voor de ogen. Al vind ik over het algemeen de galop bij Friezen enorm verbeterd. Ongeleide projectielen tref ik niet vaak gelukkig. Met mijn C-pony ben ik er wel eens door op de kletter gegaan. Begreep er niets van die herrie!

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:01

ik had laatst een spring wedstrijd naast een tennisbaan, ging opzich goed, totdat hij een bal over de heg zag vliegen. hij stond vanuit galop ineens stil om even te kijken of hij dat nou goed had gezien haha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:57

OOOHHH!!! Dat hebben wij ook op één wedstrijd! Daar ligt een sportterrein naast de inrijpiste, (hele grote inrijpiste daar) en aan de inrijpiste heb je dus tennis/badmington velden liggen en waar de proeven gereden worden ook. :') Hoeveel paarden daar de 1e keer gek worden van het geluid en het heen en weer vliegen van de tennisballen (en het occasionele pluimpje dat in de losrijpiste beland. _O- Die dingen vliegen belachelijk ver als de wind ze mee neemt. :') ben je aan het losrijden, hoor je "tok" en voel je iets tegen je cap vliegen, schiet je paard ineens vooruit omdat er iets op zijn kont valt en hij denkt dat je aan tikt met de zweep. Ligt er een pluimpje achter 'm :') )

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:36

Veel paarden vinden Mando altijd eng als ze hem met zijn cornage horen langs komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:37

Electra63 schreef:

Gelukkig maar! _/-\o_

Hier zijn heel erg veel Friezen, maar ik moet zeggen, het is vaak wel kwaliteit dat je ziet. Een enkele keer is het ruk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:26

Ayasha schreef:
OOOHHH!!! Dat hebben wij ook op één wedstrijd! Daar ligt een sportterrein naast de inrijpiste, (hele grote inrijpiste daar) en aan de inrijpiste heb je dus tennis/badmington velden liggen en waar de proeven gereden worden ook. :') Hoeveel paarden daar de 1e keer gek worden van het geluid en het heen en weer vliegen van de tennisballen (en het occasionele pluimpje dat in de losrijpiste beland. _O- Die dingen vliegen belachelijk ver als de wind ze mee neemt. :') ben je aan het losrijden, hoor je "tok" en voel je iets tegen je cap vliegen, schiet je paard ineens vooruit omdat er iets op zijn kont valt en hij denkt dat je aan tikt met de zweep. Ligt er een pluimpje achter 'm :') )

Geniaa dit :').

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:42

Heb weer een nieuwe:

Ik kon de voorlezer niet horen omdat de omroepster zo hard stond en geen seconde de klep dicht hield.

Iedereen die in Heerjansdam dressuur moest rijden voor de cross zal deze herkennen. Voorlezen was haast niet te doen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 01:02

"ik heb een jonge, onervaren pony en hij vind alles eng"

Laten we daarbij voorop stellen dat betreffende combinatie L2 start en ze prima punten had :j madam is alleen nooit tevreden als het niet boven de 200 uit komt :+

Elizah_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:13

Mijn paard vond de hekjes eng

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:16

Pas geleden had mijn leerling een juweeltje; ' ik kon niet doorrijden omdat de volledige omheining door de wind compleet de bak inviel :+

De arme voorlezer deed nog een poging om het snel tussen de proef door terug te duwen, maar was teveel hek. Proef werd dus stopgezet, hek opgebouwd, en verder rijden maar :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:36

Mijn groom had te strak aangesingeld :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:06

amiraanouk schreef:
- de bordjes stond niet recht tegenover elkaar

Dat is overigens wel heel vervelend rijden. :')
Vooral de B en de E en de A en de C (in mijn klasse) want dan rijd je dus een scheve lijn.

Ik heb een keer slecht gereden omdat 2 van mijn tenen gebroken werden door paardlief die op mijn voet ging staan net voordat ik erop moest. :') Kon me niet concentreren van de pijn. :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:08

Jester_ schreef:
Mijn groom had te strak aangesingeld :D

Mij overkomt vaak het tegenovergestelde :o

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:10

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:19

Zo heb ik ook nog een mooie.
Reed mijn laatste lijn in de proef a afwenden x hh en groeten. Ik heb nog nooit een strakkere rechte lijn gereden. Het was alleen jammer dat er ineens iemand dwars door mijn ring kwam banjeren. Inclusief picknickmand met rood geruit kleed. Jury nog roepen maar dat werd niet gehoord. Paard stond met zijn neus in de picknickmand. En nog had mevrouw niet door dat ze dwars door de baan wandelde. Uhh oeps zeg maar

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:26

De allereerste in dit topic ken ik wel, er zat een duif in de baan. Ik reed een parcours en recht in mn lijntje zat een duif, die vloog pas weg toen ik er bijna overheen reed. Voelde zn vleugels tegen de cap slaan :') Dat lijntje werd dus ook niks.

Ik ken weinig excuses, het ligt eigenlijk altijd aan mij :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:32

antje_vip schreef:
Tja, dat heb je hè met paarden, die schrikken nog wel eens :D Ik vind sommige excuses wel een beetje dom, zoals "er stonden bloembakken" of "de auto van de jury was eng" dat zijn van die simpele dingen die je kan oefenen. En als je paard daar echt niet tegen kan wat doe je dan op wedstrijd O:)

Mijn paard is echt verkeersmak en kijkt ook echt niet naar auto's. Maar toch vond hij de auto van de jury altijd maar een heel raar fenomeen :+ . Hij is ook nog niet vaak mee geweest en het is alweer 2 jaar geleden. Dit jaar hoop ik weer te starten en dan acht ik de kans vrij groot dat witte hekjes weer Odje etende monsters bevatten, jury-auto's hem in de billen willen bijten en bloembakken bomvol bakkabouters zitten 8-) . Dat is met mijn paard echt iets wat ik niet thuis kan oefenen, we moeten gewoon onze wedstrijdkilometers maken voordat dat goed gaat komen.
Maar ik moet zeggen dat onze eerste start dus wel wat teleurstellend was, hij liep super bij het losrijden, komt in de ring, ziet de witte hekjes :oo :oo := en is nauwelijks meer te rijden omdat hij niet korter dan 6 meter in de buurt van die hekjes wil komen _O-

Ook een apart verhaal. Mijn toenmalige instructrice had ooit ruzie gehad met iemand die toen ook veel jureerde. Ze moest bij haar in de ring, reed echt een nette proef maar had nog net geen verlies. De keer daarop, zelfde verhaal. Inmiddels was er een videocamera aangeschaft, wat 20 jaar geleden nog iets relatief nieuw was. De keer daarop ging haar vriend mee filmen, proef was netjes maar niet super, maar wel winst. Toevallig moest ze vaak bij haar in de ring rijden en het viel gewoon op. Stond er iemand te filmen had ze winst, stond er niemand net geen verlies. Dus ook een leuke smoes voor tegenvallende punten, er stond niemand te filmen :D

CinSpiFinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:53

Jaren geleden een meisje in de ring gehad, die gewoon bleef draven terwijl ze in de rechter galop moest. Ze groeten ook nog af met de verkeerde hand. Komt ze voor commentaar zegt ze: tja de rechtergalop doet hij niet dus sla ik deze maar over. Groeten vind ik leuker met de andere hand, kan je mijn armband goed zien. Ik heb toch wel een winstpunt? We hebben het hier over een volwassen vrouw, niet een penny op een pony.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:59

Keer mee gemaakt als voorlezer... Ik sta langs de ring, achter mijn voeten langs loopt een gele tuinslang, vanaf een waterpunt naar een mobiele bar...
Halverwege de proef barst die slang ineens met een grote knal, en ik was zeiknat...
Paard verblikte of verbloosde niet.
Onderaan het protocol: brááf paard!!!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:04

Er kwam een trein voorbij :')
Ik weet niet hoe, maar ik ben die dag nog 2de geworden. Die anderen moeten vast rotslecht zijn geweest :') , of de jury was erg onder de indruk van de "schwung" die plots in mijn paard zat :') .