Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:53

Daphne__ schreef:
Ik zocht juist een ruiter voor mijn pony, om haar uit te brengen op springwedstrijden. Geen kosten (Ik betaal startpas, startgeld, vereniging, lessen en wij vervoeren pony + ruiter), pony met goed tuig, goede trainingsmogelijkheden. Eigenlijk was het enige wat de ruiter moest hebben rijbroek, cap en laarzen/judphurs + chaps, wedstrijdkleding niet nodig. Die waren voor mijn kosten. En verder hoefde er alleen maar gereden te worden + voor en na verzorging. Uitmesten word gedaan. Ruiter kreeg de kans om mee te gaan naar keuringen van het stamboek met de pony, mee op buitenrit en naar het strand oid.

Heb wel een ruiter gehad, maar uiteindelijk een punt achter gezet omdat er met geluk 1 keer in de 2 maand gereden werd. Verder alleen maar reactie's van ver weg, te oud en vragen of ze ook dressuur kan...

Heel jammer -O-

Dit klinkt zo zo zo ideaal en het is zo zo zo niet dichtbij :( Vind juist het springen leuker dan de dressuur, alleen de middelen en de kosten niet. Hoop dat je iemand vind en zo niet ga ik na mn studie verhuizen :')

avaluna

Re: Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:13

Geen geweldig leuk en gemotiveerd iemand uit de buurt van Zuid-Limburg?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:15

Daphne__ schreef:
Ik zocht juist een ruiter voor mijn pony, om haar uit te brengen op springwedstrijden. Geen kosten (Ik betaal startpas, startgeld, vereniging, lessen en wij vervoeren pony + ruiter), pony met goed tuig, goede trainingsmogelijkheden. Eigenlijk was het enige wat de ruiter moest hebben rijbroek, cap en laarzen/judphurs + chaps, wedstrijdkleding niet nodig. Die waren voor mijn kosten. En verder hoefde er alleen maar gereden te worden + voor en na verzorging. Uitmesten word gedaan. Ruiter kreeg de kans om mee te gaan naar keuringen van het stamboek met de pony, mee op buitenrit en naar het strand oid.

Heb wel een ruiter gehad, maar uiteindelijk een punt achter gezet omdat er met geluk 1 keer in de 2 maand gereden werd. Verder alleen maar reactie's van ver weg, te oud en vragen of ze ook dressuur kan...

Heel jammer -O-

Is er een kans dat je heel toevallig van plan bent te verhuizen naar regio Rotterdam? :o

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:37

Daphne__ schreef:

Heel jammer -O-

Dit is dus echt een droom voor mij ( en vele anderen hier) <3

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:30

Helaas ... ik zou een paard mogen gaan berijden en ook uitbrengen , maar de eigenaar heeft hem onverwachts verkocht.. zoektocht gaat weer verder

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:12

Ik heb geen advertentie, ik ben namelijk al verzadigd met een leuke pony. Maar helaas is ze 1.40 en ben ik (bijna) 18, dus ik zie dat niet echt zitten. Daarbij is ons niveau -B zo ongeveer :P (lang, lang verhaal).

Ik zou echt graag wedstrijden willen starten, voornamelijk dressuur, maar springen of cross lijkt me ook super gaaf om te doen. Gewoon voor eigen ervaring en voor het paard natuurlijk en omdat ik wedstrijden super leuk vind om te doen :o Maar helaas worden hier niet veel paarden aangeboden... heel erg jammer!

Maar mocht iemand iets weten omg. Emmen, ik hoor het graag! :D

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:16

Hier ook het zelfde probleem! Ik rijd nu op een manege maar mijn niveau zit zegmaar hoger. Ik heb niet het idee dat ik daar veel meer bijleer... En elke keer als ik denk dat ik iets leuks heb gevonden gaat het weer mis. Of ik ben te laat of de mensen reageren heel raar ineens. Terwijl mijn zus al meerdere paarden heeft mogen rijden. Net alsof het je niet is gegunt. Heeft iemand hier toevallig een beetje ervaring met marktplaats advertentie's? Heb dit ooit 1 keer gedaan maar meteen een heel raar en vervelend telefoontje gehad van een man... Sindsdien niet meer aangedurft

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:21

xxSaschaa schreef:
Hier ook het zelfde probleem! Ik rijd nu op een manege maar mijn niveau zit zegmaar hoger. Ik heb niet het idee dat ik daar veel meer bijleer... En elke keer als ik denk dat ik iets leuks heb gevonden gaat het weer mis. Of ik ben te laat of de mensen reageren heel raar ineens. Terwijl mijn zus al meerdere paarden heeft mogen rijden. Net alsof het je niet is gegunt. Heeft iemand hier toevallig een beetje ervaring met marktplaats advertentie's? Heb dit ooit 1 keer gedaan maar meteen een heel raar en vervelend telefoontje gehad van een man... Sindsdien niet meer aangedurft

Marktplaats kan prima, zolang je er geen (herkenbare) foto's van jezelf op zet en geen telefoonnr.
En goed nadenken over hoe je jezelf omschrijft. Want zeker weten dat je nog veel kan leren op de manege, maar dat is wel afhankelijk van hoe je jezelf opstelt. Vragen stellen, jezelf bijspijkeren door veel te lezen en kijken en dat proberen te voelen op je paard, kijken bij andere lessen, werken aan je houding en manier van hulpen geven etc etc.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:33

xxSaschaa schreef:

Ik heb hele positieve ervaringen met marktplaats :j Ik raad alleen af om er een telefoonnummer bij te zetten, emailadressen zijn altijd afgeschermd op marktplaats, maar telefoonnummers niet en je kunt het ook niet melden bij marktplaats zelf als je iets raars krijgt over de telefoon, via de mail kan dat wel. Zoals hierboven al gezegd wordt kan je er beter geen foto's bijzetten waar jij herkenbaar op staat. Dit heb ik vorige keer wel gedaan en heb hier ook een rare reactie op gekregen (was overigens niet via marktplaats, maar dit kan natuurlijk ook gebeuren via marktplaats).

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:57

0000 schreef:
xxSaschaa schreef:

Marktplaats kan prima, zolang je er geen (herkenbare) foto's van jezelf op zet en geen telefoonnr.
En goed nadenken over hoe je jezelf omschrijft. Want zeker weten dat je nog veel kan leren op de manege, maar dat is wel afhankelijk van hoe je jezelf opstelt. Vragen stellen, jezelf bijspijkeren door veel te lezen en kijken en dat proberen te voelen op je paard, kijken bij andere lessen, werken aan je houding en manier van hulpen geven etc etc.

Sorry denk dat ik mezelf verkeerd heb verwoord:

Het gevoel dat ik er niets meer leer is omdat mijn wedstrijd ambitie te groot is. Ik wil graag iets bereiken met een paard maar op een manege kan dan nou eenmaal niet. Mijn instructrice zegt ook bijna elke week dat ik niet op de manege hoor. Dat ik gewoon een leuk paardje moet hebben waarmee ik verder kan en mee kan bouwen.

Zo bedoelde ik het dus eigenlijk

Lunamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:13

Heb niet alles gelezen maar in zit ook te wachten op een ruiter/amazone die mijn paard (gribaldixjazz) dressuurgericht wil rijden. Er zijn ook geen kosten aan verbonden. Maar het is soms wel hemeltergend wat sommigen menen te kunnen eisen. Ze bvb op mijn kosten ergens stallen.... Niet dus ik wil ze zelf verzorgen. Maar als er iemand in de buurt van Zoersel in België zich geroepen moest voelen om te rijden, mogen ze altijd contact opnemen hoor. Ik wil wel ernst van de toekomstige ruiter/amazone en zeker geen beginneling want daar is ze niet geschikt voor.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:13

Oei, dan heb je inderdaad heel wat bloed om te rijden.. :D
Maar als ik goed mag gokken, wel een geweldige beweging!!
Ik kom er niet mee weg.. Zowel jazzen als gribaldi's zijn mij veel te sensibel.. Maar ik zie ze graag in de ring.. :j

evelien352

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 06:45

avaluna schreef:
Geen geweldig leuk en gemotiveerd iemand uit de buurt van Zuid-Limburg?

Ja ik wel :p

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:44

Ik zoek ook 1 a 2 personen. Voor onze paarden, 1 om door te rijden, krijg je voor betaald. Iemand uit de regio Hazerswoude/koudekerk aan de Rijn?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:05

Ik bied me aan als bijrijder/wedstrijdruiter/verzorger in de buurt van Hoogeveen, Drenthe.
Voor meer info mag je altijd een priveberichtje sturen en of kijken in mijn advertentie op de boktmarkt. :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:12

Ik zoek iemand nog voor mijn merrie in NH (dressuur/springen, onder het zadel).

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:28

Ik ben juist in noord-holland op zoek. Niet actief op zoek hoor, maar voor het juiste paard heb ik absoluut tijd. Zoek eentje waar ik weer lekker mee naar de subtop kan werken. Hoeft geen bloedmooie zwarte te zijn maar gewoon eentje met 4 benen die correct en werkwillig is. Liefst al wel beetje op M niveau ofzo want anders wordt het een 5-jarenproject en dat vind ik altijd beetje link met paarden van anderen (worden ze onder je r.eet vandaan verkocht als ze Z zijn en de wissels kennen)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:29

Oooh ik denk dat het vrij lastig is... Ik denk dat ik heel erg veel geluk heb gehad.

Ooit op mijn 9e op de manege terecht gekomen, terwijl ik tegelijk bij buren ook veel rondhing bij de paarden. Via m'n moeder elders terecht gekomen bij een particulier op een pony. Ik was toen 12 jaar oud, veel meer geleerd daar, maar helaas was ik met m'n bijna 1.80m wel wat groot voor een D-pony en ging ik over naar een klein paard dat stond op de plek waar ik les had. Tegelijk was ik ook veel bij m'n buren en kwam ik veel op wedstrijden waar ik ook erg veel heb geleerd. Maar nog altijd geen wedstrijdpaard. Bij de buren ook een aantal paarden te rijden gehad, maar geen wedstrijdpaarden.
Uiteindelijk was ik 21 en had ik een wedstrijdpaard. Toen ik 9 winstpunten had in de B ging het mis in de relatie tussen de buren en mij. Ik ben gestopt met rijden en nam me voor nooit weer te gaan rijden.

Na 3 maanden kwam een vriendin van me met een advertentie hier op Bokt. Daar kon ik twee paarden bijrijden. Nog een week later wist een andere kennis me te verbinden met iemand die een springpaard doorgereden wilde hebben dressuurmatig (werd door iemand anders uitgebracht). Voor dit laatste kreeg ik betaald door de eigenaar. Zo ging ik binnen een week van 0 naar 3 paarden en tevreden en leuke eigenaren. Niet veel later vroeg ik mijn startpas aan bij een van de paarden.
Wedstrijdpaard werd helaas verkocht, maar ben bij die mensen blijven rijden. Er kwamen nog wat andere paarden voorbij. Maar door mijn studie geen wedstrijden gereden.

Toen het eind van m'n studie in zicht was, ben ik serieus weer op zoek gegaan naar een wedstrijdpaard. Berichtje op een FB groep gezet, kreeg best veel reactie, maar allemaal ver weg (ja ook met de auto ver weg) en eentje in de buurt, maar dat paard was een beetje te klein voor mij helaas. Tot ik een berichtje van m'n oude instructrice kreeg dat ze misschien iemand wist en dat ik later meer zou horen. Binnen een week had ik een telefoonnummer en toen ik belde naar de beste man kon ik meteen die avond komen en ben niet meer weg gegaan.

Begon met een erg lui paard, nouja lui? Misschien was de combinatie niet helemaal goed. Ik werk te hard en hij liever helemaal niet. Maar ik was volhardend. Totdat een van de andere meiden ging verhuizen en ik dat paard mocht gaan rijden. Binnen een jaar waren we M1 met winst.

Ik heb een auto, maar die kan geen trailer trekken. Mijn vorige auto had überhaupt geen trekhaak. Maar de eigenaar rijdt overal met me naar toe. Ik hoef alleen maar mijn startpas en startgeld betalen. En andere onzin. Maar alles met betrekking tot de verzorging (entingen, beslag etc.) wordt door de eigenaar betaald. Ik heb een garantie van 99,9% dat mijn paard niet verkocht wordt. En dat laatste vind je gewoon niet heel veel, zeker niet wanneer het gaat om goede paarden.

Wat belangrijk is?
Ik denk dat je volhardend moet zijn, ook komen als er regen wordt verwacht al ga je dan niet rijden. Je moet een beetje kunnen rijden en begrijpen wat wedstrijd rijden inhoud. Je moet daarin een heel erg realistische en kritische kijk hebben op je eigen rijden (en dat laatste is vaak een groot gebrek!). En weten waar je over praat.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:56

Janine1990 schreef:
Wat belangrijk is?
Ik denk dat je volhardend moet zijn, ook komen als er regen wordt verwacht al ga je dan niet rijden. Je moet een beetje kunnen rijden en begrijpen wat wedstrijd rijden inhoud. Je moet daarin een heel erg realistische en kritische kijk hebben op je eigen rijden (en dat laatste is vaak een groot gebrek!). En weten waar je over praat.

Ik denk dat de manier waarop je jezelf opstelt ook heel belangrijk is. Ik ben zeker wel kritisch over mijn eigen kwaliteiten, ik ben geen Z-ruiter, maar ik wil wel graag leren en ben ook echt wel bereid om lessen te nemen. Ik zie ook vaak mensen die geen les willen nemen, of die denken dat ze alles al wel weten, iemand met zo'n houding zou bij mij direct kunnen vertrekken.

Het probleem wat ik heb is dat ik zelf absoluut niet in kan schatten op welk niveau ik ongeveer rijd, ik ben bang dat ik mezelf erg overschat en ik wil niet dat mensen verwachtingen krijgen die ik helemaal niet waar kan maken. Daarom vind ik het ook lastig, ik wil wel een advertentie maken, maar ik kan me voorstellen dat eigenaren wel willen weten op welk niveau de ruiter ongeveer rijd.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:03

Gewoon simpel houden, 'ik heb zoveel jaar rij-ervaring, die heb ik hier-en-hier opgedaan en ik heb nog geen wedstrijdervaring'. Geef daarbij aan dat je graag wilt leren en bereid bent te lessen en voor mij zou dat alle info zijn die ik nodig heb.

Ik zie te vaak mensen die iets schrijven in de trant van 'ik rijd L/M niveau maar heb nog geen wedstrijdervaring' en ik heb dat nog nooit overeen zien komen met de werkelijkheid, het werkelijke niveau is altijd (veel) lager. Ofwel omdat ze denken dat een pasje kunnen wijken gelijkstaat aan een volledige L proef kunnen rijden, ofwel omdat de oefeningen volledig verkeerd zijn aangeleerd. Liever iets te bescheiden en bereid om te leren, daar is véél makkelijker mee te werken dan met iemand die denkt volgende week al op concours te kunnen maar zichzelf daarbij volledig overschat. Voor mij staat een stukje ambitie, daadwerkelijk willen en snappen dat je dan moet gaan investeren in jezelf (dus lessen maar ook gewoon veel tijd kwijt zijn met oefenen) echt heel ver voorop.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:04

Desiree_2001 schreef:
Janine1990 schreef:
Wat belangrijk is?

Ik denk dat de manier waarop je jezelf opstelt ook heel belangrijk is. Ik ben zeker wel kritisch over mijn eigen kwaliteiten, ik ben geen Z-ruiter, maar ik wil wel graag leren en ben ook echt wel bereid om lessen te nemen. Ik zie ook vaak mensen die geen les willen nemen, of die denken dat ze alles al wel weten, iemand met zo'n houding zou bij mij direct kunnen vertrekken.

Het probleem wat ik heb is dat ik zelf absoluut niet in kan schatten op welk niveau ik ongeveer rijd, ik ben bang dat ik mezelf erg overschat en ik wil niet dat mensen verwachtingen krijgen die ik helemaal niet waar kan maken. Daarom vind ik het ook lastig, ik wil wel een advertentie maken, maar ik kan me voorstellen dat eigenaren wel willen weten op welk niveau de ruiter ongeveer rijd.

Absoluut waar!!
Er is nog nooit iemand beter worden van het niet open staan voor nieuwe dingen en meer leren...

Mocht je mijn stukje niet helemaal goed hebben begrepen (beetje abrupt geëindigd) dat is wat ik bedoel met weten waar je over praat. Je moet je eigen tekortkomingen kennen en weten hoe je ze kan gaan verbeteren. Niet roepen dat je paard zo prachtig opgericht loopt terwijl je 'm omhoog trekt bij wijze van ;)

Wat betreft je niveau... ik weet het niet... Ik denk dat ervaring en weten waar je over praat veel meer werkt. Omdat ik al een jaar of 15 op concours kom (waarvan dus pas 4 jaar als wedstrijdruiter!) heb ik al heel wat ruiters in het M/Z gezien die geen deuk in een pakje boter rijden en van toeten noch blazen weten. Een een hoop ruiters in de B/L die gewoon hartstikke netjes rijden en het verdienen om verder te kunnen.

Maar ongeklasseerd aan een wedstrijdpaard komen is wel een kwestie van veel geluk hebben. Dat is hetzelfde als gediplomeerd of ongediplomeerd op zoek naar een baan zijn. De maatschappij wil gewoon zo graag dat papiertje of de garantie uit het verleden....

Maar ja... resultaten uit het verleden bieden geen garantie in de toekomst toch?

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:07

Toevallig kom ik dit topic zojuist tegen! Momenteel zit ik in Indonesië dus voor mij heeft de zoektocht naar een nieuw bijrijd paard die ik zou uit kunnen brengen op wedstrijd nog geen zin, maar ik vind het erg leuk om jullie meningen en ervaringen te lezen (en van de handige tips te leren). Hopelijk kan ik aan het eind van het jaar jn de omgeving rotterdam/hoeksche waard weer op zoek! Ik rijd al zo'n 7 jaar pony's/paarden voor andere mensen en vorig jaar ook daadwerkelijk startpas aangevraagd volop aan het trainen alleen ging het niet in combinatie met het rij niveau van de eigenaresse (10 jarig meisje). Dus ik ga hard mijn best doen om wat leuks te vinden aangezien ik het paardrijden heel erg mis nu!
Zoals ik het zie vind ik het niet meer dan normaal dat als je andermans paard mag uitbrengen op wedstrijd (kosten voor jezelf) en diegene brengt jou overal heen en helpt je, dat je dan ook de bijkomende klusjes, verzorging, training doet en natuurlijk zorgvuldig met de spullen omgaat. Ik zou onwijs dankbaar zijn als ik dit voor iemand anders zou mogen doen, zeker als ik diegene er ook mee kan blij maken en ik leer er natuurlijk zelf ook veel van!
Is toevallig het koppeltopic al goedgekeurd door de mod's? Lijkt me een goed idee namelijk!

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:41

0000 schreef:
Gewoon simpel houden, 'ik heb zoveel jaar rij-ervaring, die heb ik hier-en-hier opgedaan en ik heb nog geen wedstrijdervaring'. Geef daarbij aan dat je graag wilt leren en bereid bent te lessen en voor mij zou dat alle info zijn die ik nodig heb.

Ik zie te vaak mensen die iets schrijven in de trant van 'ik rijd L/M niveau maar heb nog geen wedstrijdervaring' en ik heb dat nog nooit overeen zien komen met de werkelijkheid, het werkelijke niveau is altijd (veel) lager. Ofwel omdat ze denken dat een pasje kunnen wijken gelijkstaat aan een volledige L proef kunnen rijden, ofwel omdat de oefeningen volledig verkeerd zijn aangeleerd. Liever iets te bescheiden en bereid om te leren, daar is véél makkelijker mee te werken dan met iemand die denkt volgende week al op concours te kunnen maar zichzelf daarbij volledig overschat. Voor mij staat een stukje ambitie, daadwerkelijk willen en snappen dat je dan moet gaan investeren in jezelf (dus lessen maar ook gewoon veel tijd kwijt zijn met oefenen) echt heel ver voorop.

Bedankt voor de tips! Ik ga er zeker iets mee doen :) miss hien dat ik zo wel even een advertentie plaats.

@janine1990; bedankt voor de verdere toelichting over je reactie :)
Het zal inderdaad lastig worden om iets te vinden terwijl ik nog geen wedstrijdervaring heb, daarom wou ik het ook eerst via via proberen. Mensen die mij kennen weten namelijk al dat ik gewoon vriendelijk rijd, bereid ben om te leren en hard te werken, en bovenal dat het paard en het plezier voor mij belangrijker zijn dan het presteren.

@emmarosaly; het koppeltopic is (nog) niet goedgekeurd. Over het algemeen is het de bedoeling dat dit via de bokt markt gaat, maar de modjes zouden even overleggen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:41

Ik heb ook nog nooit gezien dat mensen daadwerkelijk rijden op het niveau die ze zichzelf schatten :o

Toch heb ik het wel in mijn advertentie staan omdat ik een kwaliteitspaard zoek en mensen daar wel iemand op willen hebben met niveau.

Die ik heb gevonden overigens, bij een fokkerij/handelstal, weet nog niet helemaal zeker of ik hiermee verder ga want voor een goed bod mag ie weg uiteraard. Hij heeft wel wat leuks staan voor later.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:47

Geryon schreef:
Ik heb ook nog nooit gezien dat mensen daadwerkelijk rijden op het niveau die ze zichzelf schatten :o

Toch heb ik het wel in mijn advertentie staan omdat ik een kwaliteitspaard zoek en mensen daar wel iemand op willen hebben met niveau.

Die ik heb gevonden overigens, bij een fokkerij/handelstal, weet nog niet helemaal zeker of ik hiermee verder ga want voor een goed bod mag ie weg uiteraard. Hij heeft wel wat leuks staan voor later.

Maar dan heb je het niveau ook daadwerkelijk gereden neem ik aan, dan lijkt me dat logisch. Ik vermeld het zelf ook maar ik zoek ook mensen die daadwerkelijk iemand zoeken die het paard gaat opleiden, die een bepaald doel in gedachten hebben. Dat is echter (denk ik) een iets andere doelgroep dan waar de meeste hier naar op zoek zijn nl iemand die gewoon iemand een kans wil geven te groeien en te leren met hun paard.