gedrag juryleden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:11

Janine1990 schreef:
Klaas15 schreef:
CharleyT je schrijft fijn zo collega's af te schrijven en te melden bij de KNHS, Als je de regels weet HOOR je de ruiter te woord te staan daarom moet je ook een half uur na de uitslag aanwezig blijven !!!!!!!!!!!!!
En ja het melden bij de KNHS is alleen maar goed, de landelijke dressuursport is pure vriendjes politiek geworden. En jij snapt net zo goed als ik dat dat waar is.
PUNT !

Punt 1: Ik hoop voor je dat jij niet als zijnde jury met naam en toenaam wordt achterhaald hier.
Punt 2: Waarom ben je in Godsnaam nog jury als je zoals dikgedrukte over de sport denkt.... :n Hoe kan je iets doen waar je niet achter lijkt te staan?

Klaas15 schrijft:
[b]Of ik nog jureer gaat je geen donder aan, en ja ik sta achter mijn mening.
Ik omschrijf mijn opmerkingen vriendelijker.
Ik wordt wekelijks gevraagd om te jureren dat zegt genoeg.
Maar ik wil geen gezeiver hierom maken, maar ze zien mij graag bij de KNHS.
Je moet een ruiter motiveren en niet afkraken.(commentaar is goed maar wel in nette taal en niet beledigend)
[/quote[/b]]

Zucht..................... bescheidenheid siert de mens, en een jury in het bijzonder. Fijne Kerstdagen
lastig hoor dat quoten:):)

Hubbels

Re: gedrag juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:46

Mijn man rijdt in het Z, is 46 jaar en kreeg een keer van een jury te horen, Ach jongen jij gaat het nooit winnen van die mooie slanke jonge meiden! De jury vertelde hem dat na de wedstrijd in de kantine!
Wat een eikel!! De man is zelf al in de 70 en rijdt zelf allang niet meer! Viespeuk, kijkt dus niet eens naar het paard, maar wat erop zit (en dan niet eens hoe ze rijdt)
Nokken met dit soort juryleden!!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:52

Was het niet een grapje misschien??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:56

KarinLF schreef:
Mijn man rijdt in het Z, is 46 jaar en kreeg een keer van een jury te horen, Ach jongen jij gaat het nooit winnen van die mooie slanke jonge meiden! De jury vertelde hem dat na de wedstrijd in de kantine!
Wat een eikel!! De man is zelf al in de 70 en rijdt zelf allang niet meer! Viespeuk, kijkt dus niet eens naar het paard, maar wat erop zit (en dan niet eens hoe ze rijdt)
Nokken met dit soort juryleden!!

Of je bekijkt het realistisch. Zonder te weten hoe jouw man er uit ziet...
Maar de meeste 40+ mannen die ik zie rijden, zijn toch wel redelijk aan de forse kant en zitten hun paarden toch wel eens in de weg. Dan kan ik de opmerking van de jury prima begrijpen hoor. Zonder dat het ook maar in enige zin seksistisch bedoeld is. banketstaaf misschien, maar soms wel de waarheid.

Daarbij zegt Z-niveau tegenwoordig ook niet zoveel meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:08

Daar moest ik wel een beetje om lachen hoor Janine, de meeste 40+ mannen die ik ken zijn heel sportief en gespierd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:12

MariekeB schreef:
Daar moest ik wel een beetje om lachen hoor Janine, de meeste 40+ mannen die ik ken zijn heel sportief en gespierd.

Gespierd? Oooh gefrustreerd door het ouder worden en de komende meno-pauze... :Y)

Of het verschil tussen Amsterdam en Groningen :P :P

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 06:22

Tja ik moest ook wel even lachen, want deze vergelijking gaat niet op voor mijn hubbie!
Niet dat hij een strak afgetrainde 6-pack heeft,maar hij is zeker niet fors en zit helemaal zijn paard niet in de weg! Nee de opmerking van deze oude wijze jurylid was echt seksistisch bedoeld!

En idd Z zegt niets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 08:43

Gelukkig zijn dat soort juryleden een zeldzaamheid. De Nederlandse juryleden zijn naar mijn mening goed opgeleid en doen het op een uitzondering na ook prima

Het helpt vaak om jezelf op video te zetten. Soms voelt een proef als een worsteling maar zie hij er prima uit en in andere gevallen dus idd andersom.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:35

Nu bedoel ik niet te zeggen dat alle 40+ mannen te paard enorm veel te dik zijn.
Mannen hebben vaak een wat grover lichaam, met name lange mannen.
Ik kan me van een paar jaar geleden een Belgische GP ruiter herinneren, waarvan ik de naam niet goed kan bedenken op dit moment. Volgens mij is het Philippe Jorissen, hij is wel afgevallen sindsdien. Maar die vond ik ook aan de grove kant hoor. Hij kon prima rijden hoor, maar het verdiende niet echt de schoonheidsprijs.

Maar dat rijdt dan op GP niveau, dat is heel wat anders dan het basisniveau natuurlijk.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Carl Hester, is ook beslist niet dik. Maar wel een grof bovenlichaam. Gelukkig niet een hele grote ruiter, dus valt het allemaal wel weg in het totale plaatje.

Dat bedoel ik met grover. Echt dikke ruiters, dat zijn toch vaker de vrouwen. Maar die zijn ook gewoon in de meerderheid :P

MariekeB, dat laatste kan ik me ook enorm in vinden ja...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:43

Nou.... Als ik kijk naar onze mannelijke (bekende) dressuurruiters, vind ik die niet grof of dik. Wel vaak lang. Neem Edward, HP, Diederik, Laurens v Lieren, Tommie V. Geen dikke of grove mannen. En ook in de sub top vind ik het meevallen (in mijn omgeving).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:50

Electra63 schreef:
Nou.... Als ik kijk naar onze mannelijke (bekende) dressuurruiters, vind ik die niet grof of dik. Wel vaak lang. Neem Edward, HP, Diederik, Laurens v Lieren, Tommie V. Geen dikke of grove mannen. En ook in de sub top vind ik het meevallen (in mijn omgeving).

Klopt, zijn allemaal heel slank. Laurens van Lieren is dan wel weer wat grover gebouwd in z'n bovenlichaam. Maar dat betekent niet dat hij dik is ;)

Maar dan heb je het wel over de subtop. Je ziet in de subtop ook relatief zeer weinig te dikke dames. Terwijl je op basisniveau dat veel meer ziet. Als je zulke verfijnde oefeningen moet doen en echt te veel gewicht hebt/met je mee draagt, dan valt dat niet mee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:14

Neem ik mijn 40+ man die is slank.
Rijdt alleen geen paard :)

Neem ik de vriend van mijn moeder die reed met zijn 65 nog winstpunten in de Z2.
Ook hij is slank.

Huppeltje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:21

Om even op de OP in te haken: als je die opmerkingen steeds krijgt, dan moet toch echt eens naar jezelf kijken. Zelfreflectie is soms moeilijk, maar wel noodzakelijk.
Je rijdt L2, dat is eenvoudige basisdressuur. Als je daarin simpel doet wat er gevraagd wordt, krijg je die opmerkingen gewoon niet. Dat heeft niks met het soort paard, tuig, of model ruiter te maken, puur met datgene wat je laat zien.
Dus ga gewoon nog even thuis wat oefenen, zodat je overgangen, figuren en de aanleuning enigzins voor elkaar is en probeer het dan maar weer eens op concours. De juryleden altijd maar de schuld geven is zo flauw.
Succes!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:25

De TS heeft niet een keer gereageerd na het starten van dit topic. De reacties bevallen hem wellicht niet zo?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:28

Kuggur schreef:
De TS heeft niet een keer gereageerd na het starten van dit topic. De reacties bevallen hem wellicht niet zo?

Die conclusie had ik wel getrokken.

En dan zullen de opmerkingen op de protocol ook niet gaan veranderen.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:41

pfff , wat moet ik hier nu over zeggen ....

Ik als 40-plusser had eindelijk de moed bij elkaar gevonden om mijn eerste wedstrijd ever te gaan rijden ....
2,5 maand ( of te wel 10 lessen ) gehad , om met mijn Tinker in de B te starten ....
Ik had echt met het ergste rekening gehouden , reed ik mij toch 175 punten bij elkaar ! Met als compliment dat we een leuke combi zijn en er wel gaan komen !

Maar terugkomend op TS.
ik heb je andere topic terug gelezen ( waar je wel op reageerde ) , maar ik vermoed dat jij heel goed naar je eigen rijstijl moet gaan kijken.

Wanneer ik het zo lees , ben jijzelf nogal hard in de omgang met je paard ,en of je paard nu niet wilde luisteren , je pakt het dier niet op die manier aan , dat je de rijbaan kunt verlaten.

Een paard is een levend dier met gevoel .
Als jij niet lekker in je zadel zit en tegenzit zeg maar , dan kan je paard daar flink last van hebben , de jury ziet dat .

Wat al meerdere malen gemeld is hier , laat je filmen en kijk met open visie naar jezelf.
Lees de protocollen van je wedstrijden en ga werken aan de aandachtspunten

Ondanks dat je niet reageert ( omdat je waarschijnlijk niet de antwoorden krijgt die je wilt horen ) hoop ik van harte dat jij en je paard op 1 lijn komen
Zolang dat niet het geval is , zal je dit soort opmerkingen en of uitsluitingen blijven krijgen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 07:49

Kuggur en Bruintje123 willen jullie svp alleen reageren op het onderwerp en niet offtopic ingaan op de TS?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 08:21

Waarvoor moet je nog reageren op het onderwerp als TS zelf niet meedoet?
Heeft imo verder weinig waarde.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:51

Inderdaad.
Ts is er niet meer. En naar het waarom kunnen we alleen maar raden.