Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Luz_ElenaE schreef:germie schreef:Ik mag dus dan Z1 starten, want ik ben nu M2+6 en dus moet ik nu verzameling laten zien en heb al bewezen dat ik het kan.Dat klinkt wel beter, Z1+6, LOL
Conclusie wat ik al vaker riep: tijd voor nieuwe paardensportbond.
Het niveau gaat gewoon omlaag en ik vind dat je dan als ruiter best gecompenseerd mag worden. Dus iedereen zou eigenlijk een klasse hoger mogen gaan starten omdat het niveau gewoon een klasse omlaag gaat. Dus dit lijkt me een perfecte deal.![]()
![]()
![]()
![]()
Huh? Je rijd nu m2 en dus heb je bewezen dat je kan verzamelen dus mag je een klasse hoger?![]()
Ik weet niet of je je eigen proeven hebt gelezen maar in de m2 vragen ze enkel verzamelde stap. Dat is niet hetzelfde als alle oefeningen in verzameling te tonen. Daarbij is het stukje stap erg klein. Dus heb je niet bewezen dat je 5 minuten kan verzamelen, dat wordt immers niet gevraagd.
vonneke schreef:Germie lijkt me ook heel bijzonder iedereen een klasse hoger te zetten.
Zal menig ruiter niet blij mee zijn als je in een klasse met nieuwe oefeningen komt welke ruiter of paard nog niet beheerst....

germie schreef:Ik heb ergens gelezen dat de M2 geen verzameling meer vraagt. Dat vond ik erg raar. Want nu moet je dat wel laten zien immers (misschien niet veel, maar wel iets).

germie schreef:En natuurlijk de proeven korter maken, meer ruiters per dagdeel laten starten, maar de proeven niet goedkoper maken. Het draait helaas alleen nog maar om geld.
. Op 1 wedstrijd tikt dat niet zo aan, maar vermenigvuldig dat maar eens met alle wedstrijden in het land. germie schreef:Maar het is wel zo dat er telkens minder gevraagd wordt. Vroeger had je de kwart keertwending in de M1, die is er allang uit. M1 verzamelen, allang weg. Nu zelfs alles uit de M2 weg op verzamelgebied. Nog even en alle overgangen moeten progressief tot en met de Z (terwijl ik de stap-galop een heerlijke oefening vind en galop-stap ook).
germie schreef:L1 en L2, ik vond 1 klasse L veel beter. Dat je nu zelf mag weten of je mag doorzitten of lichtrijden is mooi, want ik zit liever door. Groeten vond ik altijd een erg fijne oefening, zelfs al in de B. Dat had van mij terug mogen komen in elke klasse. De 156 punten proeven en over bij 5 winstpunten vond ik prima. Maar ja, die tijd zal wel niet terug komen.
germie schreef:Conclusie wat ik al vaker riep: tijd voor nieuwe paardensportbond.
de KNHS vind nog steeds dat je zonder bit je paard niet goed kan verzamelen maar dat vragen ze nu niet meer in de M dus mogen bitloze combinaties doorstromen t/m M2.
Evelijn schreef:Nou bitloze combinaties mogen straks ook M rijden. https://www.knhs.nl/nieuws/2016/nieuwe-dressuurproeven-2016-wat-verandert-er-in-de-klasse-m/
Dat zullen ze leuk vindende KNHS vind nog steeds dat je zonder bit je paard niet goed kan verzamelen maar dat vragen ze nu niet meer in de M dus mogen bitloze combinaties doorstromen t/m M2.
) germie schreef:Evelijn schreef:Nou bitloze combinaties mogen straks ook M rijden. https://www.knhs.nl/nieuws/2016/nieuwe-dressuurproeven-2016-wat-verandert-er-in-de-klasse-m/
Dat zullen ze leuk vindende KNHS vind nog steeds dat je zonder bit je paard niet goed kan verzamelen maar dat vragen ze nu niet meer in de M dus mogen bitloze combinaties doorstromen t/m M2.
Dat is tenminste al iets, helaas nog niet in alle klassen. Mijn paard loopt bitloos beter dan met bit. Maar ja, dan denken jury's zeker dat je niet kunt rijden.
germie schreef:En ik ben gewoon bang dat bitloos nog steeds synoniem staat voor alternatief rijden. Van die geitenwollensokkenruiters zeg maar. Dat is namelijk wel wat ik hier nog steeds om me heen hoor.
) en dan de KNHS een brief sturen dat je in je training al verder bent maar het zonde vindt om een bit erin te hangen ... als meerderen dat lukt dan zal de KNHS iets moeten doen ... Evelijn schreef:je moet de Z niet in... gewoon stug tot de 30 winstpunten door rijden (liefst wel elke keer prijs natuurlijk en de Hippiade winnen) en dan de KNHS een brief sturen dat je in je training al verder bent maar het zonde vindt om een bit erin te hangen ... als meerderen dat lukt dan zal de KNHS iets moeten doen ...
Ik zoek een sponsor, haha.