[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:51

Dat is ook het beste Rivka (of prefereer je Urielle?). het heeft mij ook erg veel pijn gedaan om Utixo zijn moeder in te slapen, maar soms moet je je verstand boven je hart laten spreken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:01

Dan zal ik me ook even voorstellen :) ik heet Susan, ben 37 jaar en woon in het midden van het land. Ben getrouwd en heb een dochter van 5. Samen met mijn man heb ik 1 paard, Chaplin. Dat is een 10 jarige ruin, Crown Z X Jus de Pomme. Echt springbloed dus. Verder hebben we een hond, Timo. Heb ooit een pedagogische studie gedaan en werk nu alweer een jaartje of 15 in de gehandicaptenzorg, draai vooral avonddiensten en slaapdiensten.

Ben zelf als 7 jarig meisje begonnen met ponyrijles door een actie in de Donald Duck, je kon op een FNRS manege in de buurt een proeflesje krijgen. Dat is zo bevallen dat ik nooit meer gestopt ben. Ben absoluut geen hoogvlieger, maar beleef er wel heel veel plezier aan. Heb ook jarenlang bijrijdpaarden gehad, tot ik een jaar of 10 geleden op de stal waar mijn bijrijdpaard stond mijn man tegenkwam (wist natuurlijk toen niet dat het mijn man zou worden) die was er net komen staan met zijn paard, Kilian.

Kilian ben ik toen ook gaan rijden, heb ik ook wat wedstrijdjes mee gestart. Ben uiteindelijk B+6 geworden met hem, toen kreeg hij een rugblessure en konden we alleen nog recreatief hobbelen. Op zijn 20e hebben we hem helaas in moeten laten slapen. Gelijk daarna kwam Chaplin op proef, wel een hele omschakeling omdat het een totaal ander paard is. Mijn man heeft hem nu dressuur B+13, springen B+9 en SGW L+14 geklasseerd. Volgend jaar wil hij M SGW gaan starten. Voorwaarde is dan wel dat Chaplin dressuurmatig nog beter voor elkaar is dan hij nu al is. Als je ziet van waar we gekomen zijn is hij echt heel erg vooruit gegaan.

Naast de paarden vind ik kleuren erg leuk, en gezellige dingen doen met mijn gezin.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:11

Mijn bijrijdpaard staat in Achterveld op een privéstal :) (heeft geen naam maar er is momenteel een advertentie op marktplaats van, miss dat je die kan vinden :p)

Waar sta jij dan? Kunnen We misschien een keer meeten :D

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:26

Gezellig! Je hebt een pb!

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:47

Nou dan moet ik me natuurlijk ook even voorstellen :)
Ik ben Djoeke.

Ik denk niet dat veel mij hier kennen, aangezien ik wel al een tijdje op bokt zit maar vooral een stille meelezer van topics ben.
Nu ga ik wat meer praten op bokt, haha!

Ik heb een leasepaard genaamd Pilou!
En ook hebben wij het geluk met de beschikking tot het strand en duin!

Ik mag dan ook bijna alles doen met mijn leasepaard!
Reed eerst op een manege maar leerde daar uiteindelijk niks meer en was er ook een beetje uit gegroeid.
Nu heb ik dus privéles en de lessen gaan echt hartstikke goed!

Hopelijk kunnen wij in 2016 B starten, dat zijn wel onze plannen in elk geval!
Ik rijd 3 à 4 keer in de week.
Pilou is een ruin en 17 jaar oud.
:D

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:41

Ik ben Rebecca en ik word over 2 weken 21.
Ik rijd sinds mijn 9e en heb sinds 3 jaar zelf een paard. Een leuke, 8-jarige PRE. 2 jaar bloed, zweet en tranen, maar het laatste jaar zijn we heel erg vooruit gegaan. We hebben beiden geen wedstrijdervaring, dus ik ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Verder heb ik 2 vuilnisbakkenras-konijntjes van 6 weken oud :D

Ik woon overigens in Sliedrecht (richting Dordrecht - Rotterdam).

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:00

Zal ik mij dan ook maar even voorstellen.
Ik ben Leonie. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als fysiotherapeut. Een ideale baan om te combineren met de paarden. Ook al wordt dan in september waarschijnlijk wat lastig omdat ik dan aan mijn master ga beginnen.

Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een 3 jarige ruin. Sjef stamt af van de hengst easy game (gribaldi) X oscar.

Hiervoor verschillende paarden gehad en deze ook uitgebracht in de sport. Met ups en downs. Maar uiteindelijk het toch tot en met het zz-l gered.

Waarnaast ben ik ook B/L jurylid en geef ik af en toe wat lesjes

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:09

Hee wat leuk, ik ben laatstejaars studente fysiotherapie! :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:13

Als alles volgens plan gaat en de training goed blijft gaan ga ik het voorjaar 2016 een starterspas aanvragen.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:29

rebecc1994 schreef:

Wat leuk. Waar studeer je?

xerindemonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:04

ik ga me ook maar even voorstellen :wave:
Ik heet Erin en ik ben 18 jaar en ik woon in een klein dorpje bemmel. ik begon met rijden toen ik 7 was en heb zo op wat maneges gereden. uiteindelijk kwam ik bij een pensionstal waar ik wat paarden reed voor mensen en wat paarden heb ingereden, waaronder mijn paardje. toen ik daar kwam was het toen 3-jarige groentje me al opgevallen en vond ik hem al erg leuk, dat werd alleen maar beter toen ik de kans kreeg om hem in te gaan rijden, ik was er al helemaal verliefd op! hij pakte alles zo snel op en zo makkelijk en ik was er helemaal gek op dus na een tijdje hebben we hem gekocht en inmiddels ben ik al 6 jaar troste eigenaar van mijn kanjer Belmondo! daarnaast heb ik nog een onwijs lief en ondeugende shetlander <3

na ook een paar jaar geroepen te hebben "ik ga wedstrijd rijden" wil ik nu in 2016 echt officieel gaan starten, heb al wel op de manege een aantal fnrs wedstrijden gereden maar nu wil ik echt gaan starten :)

nog even foto's van mijn knapperds

Afbeelding
Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:34

Ik baal wel van de wind. Adelin is momenteel een moddermonster, maar wassen is nu geen optie. Truus vind het solarium namelijk doodeng. Dat ding eet paarden, denkt ze.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:54

Leonie_M schreef:
rebecc1994 schreef:

Wat leuk. Waar studeer je?

In Utrecht

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:01

En een zweetdekentje om te drogen Utixo?

Ik ben net terug van een clinic met mijn hengstje. Travers en de keertwendingen gemonteerd. Ik=blij.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:40

Leuk dat iedereen zich voorstelt! :D

Dan doe ik ook maar even een rondje:

Ik ben Eline, 24 jaar, en ik werk in de ICT. Daarnaast heb ik maar één grote passie en dat is mennen!
Ik woon in het westen van België, maar ik rijd heel België (en Nederland :p ) rond voor lessen, wedstrijden of andere evenementen.
Momenteel heb ik 2 pony's staan waarmee ik aangespannen rijd, en daarnaast ook nog een gepensioneerde D-pony en een shetje.

Met mijn A-Welshje heb ik mijn B-debuut al gemaakt, en heb ik ook al samengesteld gereden in België. Helaas wordt hij voor de samengestelde wedstrijden afgekeurd omdat hij te klein gebleven is (1m12).

Sinds kort heb ik er een B-Welsh van 1m30 bij, een lieve pony die al veel ervaring heeft opgedaan bij een internationaal vierspanmenner. Stiekem heeft hij met de pony zelfs ooit brons gereden op het WK :=
Omdat bij deze pony vooral de dressuur een probleem is wil ik in 2016 heel veel dressuur gaan starten :+

Urielle wat gaaf zeg! Wie gaf de clinic? :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:46

mag ik me ook melden? heb nu 3 wedstrijdjes gereden (nog zonder winst). we zijn ook echt nog bezig met heel veel maar ik wou zo graag starten :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:55

Dat geeft toch niks Sanne, in de B moet je vooral ervaring opdoen ;) Gewoon lekker doortrainen en dan komt het vanzelf wel goed!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:56

Ik heb zelf echt super fijn gereden, en daar ging het mij om!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:57

Oh dan ga ik mij ook voorstellen hoor!
Ik ben Chantal, 15 jaar en ben door een paardenmoeder ook fan van paarden sinds ik klein was. Vroeger twee jaar gereden en nu alweer twee jaar bezig. Ik rijd en verzorg nu ren 17 jarige Tuiger welke jaren op hoog wedstrijd niveau heeft gelopen wat betreft de mensport :)

Wij rijden nu sinds februari en willen vanaf het voorjaar wedstrijden gaan rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:00

Het is alleen maar mooi om je paard alvast kilometers te laten maken, en zelf in het ritme te komen.

Ik heb net 10 minuten losgereden en ff snel de proefjes geoefend. Was nog wat onrustig, maar goed, na 10 minuten is ze ook nog niet zo warm.

Stom eigenlijk, met Banto oefende ik nooit, omdat dat veel te veel stress gaf. Lin brengt wat dat betreft wel veel meer rust.

Nu moet het even stoppen met regenen, dan kan ik de paarden af gaan voeren. Ik smelt als ik nat wordt :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:01

Leuke update:D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:30

Ik heb vandaag alleen de staart en de benen gewassen. Wat een zooi kwam daar vanaf := .

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:38

Ik meld mij ook, ik ben Tanja en ben 16 jaar.
Ik denk dat ik mijn startpas vanaf feburari laat in gaan.
Vanaf juni t/m begin oktober heeft ze boxrust gehad ivm een legger, spierbevangenheid en hoefbevangenheid. Het heeft allemaal tegen gezeten maar ze is weer lekker een het opbouwen en de eerste 3 (rustige) lessen zijn weer achter de rug. Vanaf het moment dat we figuren mogen rijden de proeven oefenen dus ik denk dat ik in januari nog de onderlinge start en vanaf dan officieel.
Afbeelding

Afbeelding

Taifoen is mijn bijrijdpaard voor al meer dan een jaar, ze is in het verleden wel al uitgebracht t/m het M officieel en Z onderling.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:48

Ik ga al jullie namen echt nog niet onthouden :+ We zijn met best wel veel! :o
Maar ik ga mn best doen :Y)

Hebben jullie allemaal jullie outfit al compleet? Ik heb t inmiddels bij elkaar weten te rapen met mijn zeer lage budget :')
Ik heb het jasje en de plastron met speld van mn nicht gekregen, broek had ik nog van vroeger (toen ik veertien was) die ik wonderbaarlijk genoeg nog pas :o
Laarzen van marktplaats, blouse en haarstrik met korting van de EJ en handschoentjes op Horse Event voor een prikkie +:)+ goed gedaan vind ik!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:51

Outfit heb ik al jaren, met mijn vorig paard ooit jumping in België gestart en ik pas er nog in.