''Klacht'' over jurylid.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:03

Michelleex schreef:
Kijk dit zijn prettigere berichten. Ik zeg al ik ben opzoek naar tips, ervaringen etc. Niet naar mensen die zeggen dat ik me niet aan moet stellen. :') Want immers is er ook niet (veel) aan de hand. Vind het jammer dat je een jury dan niks kan vragen, was zelf klaar en zou dan nog 2 uur moeten wachten op een antwoord tja, dat doe (ik tenminste) dan ook niet. Ik probeer er wat uit te halen, en ben hier niet om zielig te doen en ahw, wat zielig te horen want dat vraag ik immers ook niet. Ik vraag om zulke berichten. ;)

Leenbeesje, Ja mee eens, maar ver achter in mijn hoofd blijft toch een vraagteken hangen. Lage punten tja die heb ik wel vaker maar dan kan ik me er wel in vinden, en vooral als je in je hele '' carière '' beetje chiq :') nog nooit zulke punten hebt gereden is dat erg raar. Zeker die 5en voor alle gangen blijven bij mij vreemd.

En tja, dressuur is en blijft altijd een jury sport ja, zelfs op het hoge niveau komt dit voor. :P

Heb je ook echt proefgericht les en oefen je ook echt op onderdelen uit je proef?
Ook het rijden van een clinic bij iemand die ook (officieel) jureert kan soms een openbaring zijn.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:06

Ja dat vraag ik me dus ook af!
Die vijven voor gangen, als iemand zoveel tactfouten of oneffenheden heeft gedurende de proef, had dit toch gemeld moeten worden? Tact fouten heb ik niet gemerkt, en staan ook niet op mijn protocool, 1 keertje misschien in middendraf, maar dit durf ik uit mijn hoofd ook niet eens zeker te zeggen.
Scheelt toch al gauw 3 punten, en dat kan best veel zijn. ;)

Heb van sommige bokkers hier fijne tips en of commentaar gekregen. :)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:07

Babootje schreef:
Heb je ook echt proefgericht les en oefen je ook echt op onderdelen uit je proef?
Ook het rijden van een clinic bij iemand die ook (officieel) jureert kan soms een openbaring zijn.

Ja, op je eerste vraag. Ik les bij een instructrice die zelf jury is. En zo af en toe les ik ook nog bij 2 andere instructeurs en dan neem ik ook mijn protocollen mee en wanneer ik dit heb ook beeld materiaal.

Het lijkt mij wel erg leerzaam om eens een proefgerichte clinic te krijgen! Dat heb ik helaas nog nooit gedaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:12

Michelleex schreef:
Ja dat vraag ik me dus ook af!
Die vijven voor gangen, als iemand zoveel tactfouten of oneffenheden heeft gedurende de proef, had dit toch gemeld moeten worden? Tact fouten heb ik niet gemerkt, en staan ook niet op mijn protocool, 1 keertje misschien in middendraf, maar dit durf ik uit mijn hoofd ook niet eens zeker te zeggen.
Scheelt toch al gauw 3 punten, en dat kan best veel zijn. ;)

Heb van sommige bokkers hier fijne tips en of commentaar gekregen. :)

Even in je profiel gespiekt en je hebt echt een leuke aansprekende pony. Zo te zien ben je zelf ook niet heel groot en pas je er prima op. Dan zou het aan de combinatie /plaatje niet echt liggen denk ik.
Dan blijft over dat het misschien toch echt "foutjes" zijn die je zelf niet zo in de gaten hebt.
Proef gericht les bij een instructeur die ook zelf jureert kan zeker helpen om die foutjes eruit te halen.
Soms zijn het niet eens foutjes maar moet je weten hoe je net een puntje hoger kunt halen op dat onderdeel dat je rijd. Ik noem maar een voorbeeld. Als je in draf bent en er staat: afwenden en vervolgens stappen scoor je dus net een puntje hoger als je in de wending al gaat stappen in plaats van erna. Als je dat op meer onderdelen hebt, kun je zomaar 5 punten hoger zitten, zonder dat je nu 'anders' rijdt. Proefgerichte instructie kan je daarmee helpen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 03-03-15 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:14

Michelleex schreef:
Babootje schreef:

Ja, op je eerste vraag. Ik les bij een instructrice die zelf jury is. En zo af en toe les ik ook nog bij 2 andere instructeurs en dan neem ik ook mijn protocollen mee en wanneer ik dit heb ook beeld materiaal.

Het lijkt mij wel erg leerzaam om eens een proefgerichte clinic te krijgen! Dat heb ik helaas nog nooit gedaan.

Ah, zie dat je al proef gericht les hebt. Nou gewoon doorgaan op dat pad zou ik zeggen en je niet laten ontmoedigen door dat -net even strengere - jurylid.
Voor een proefgerichte clinic kan ik je Dennes Mieras aanraden. Heel fijne instructeur die volgens mij ook in jouw regio komt.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:15

Je bij dit resultaat neerleggen. Een volgende keer de proeven filmen. Vind je dan dat je niet goed beoordeeld bent, dan kan je zelf zien, wat je wellicht toch niet goed hebt uitgevoerd. Kom je in de loop der tijd weer bij deze jury terecht, dan weet je hoe je je proef moet rijden, om toch in de winst te rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:16

Gezien de enorme hoeveelheid TEM s even een tijdelijk slotje. Excuses voor de eventuele interruptie van een lopende discussie maar ik wil het eerst allemaal doorlezen.

Urielle

Re: ''Klacht'' over jurylid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:33

In overleg met TS blijft het topic op slot.
Niemand die de proeven niet gezien heeft kan immers een verklaring geven voor de beoordeling en daar een waardeoordeel over geven. Ik verwacht dus ook geen antwoorden meer die TS meer inzicht in de punten kunnen geven.